Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio mojej Beatce strasznie chce sie pić. Srednie spalanie wychodziło mi ok9 litrów a teraz ok 14 :( Do tego jak silnik mi sie nagrzeje to zaczynają falować obroty nieraz w granicach 700/ 1100 a nieraz mniej. Pojechałem do mechanika i chyba sie go przestraszyła bo nagle wszystko było w porządku, chodziła idealnie. Na drugi dzień znowu objawy wróciły. Co może być przyczyną? Czy podłączenie pod komputer wykaże co jet nie tak?

Pozdrawiam...

Opublikowano

moze też być termostat - mi wymiana lambdy na spalanie nie pomogło,

dopiero wymiana termostatu sprawiła że szybciej łapał temp i mniej palił

 

Czy silnik nagrzewa się w miarę szybko, włączenie ogrzewania nie powoduje spadku temp silnika?

Opublikowano
a ja stawiam na czujnik temp!miałem takie same objawy!cena takiego czujnika to ok 25zł a napewno się poprawi zachowanie silnika
(OO( )( )OO)
Opublikowano
Wydaje mi sie ze to nie termostat bo normalnie mi grzeje. Ja z mechanikiem obstawiam krokowca ale wolał bym sie mylić, bo to drogi interes :? Podobno można go jakoś wyczyścić, czy moczyć w benzynie? Macie jakiś patent? Bo mechnik pewnie bedzie chciał od razu wymieniac. Czy komputer wykaze jesli to krokowy?
Opublikowano
czujnik temperatury znajduje się pod kolektorem dolotowym. Sa tam dwa prawie takie same czujniki, niebieski (to o tym mowa)- podaje info do komputera, i brązowy przekazuje tem. na wskaźnik tem!jeśli ten pierwszy (niebieski) jest walniety wtedy na zimnym silniku komputer musi sobie sam dobierać temperaturke a co za tym idzie robi to żle!bierze dane awaryjne zapisane w pamięci a są one zgodne ale dla silnika już rozgrzanego!na zimnym silniku komputer dostaje info że tem silnika wynosi 80*C i wtedy zaczynają się dziwne rzeczy dziać!przedewszystkim zwiększa się zuzycie paliwa oraz silnik nie równo chodzi!jeżeli twój silnik jest już rozgrzany i falowanie obrotów mija (na wolnych obrotach oczywiście) to silnik krokowy odpada bo gdyby to była jego wina , obroty falowały by prawie cały czas!zacznij od tego czujnika bo to jest dużo tańsdze:)Powodzenia!
(OO( )( )OO)
Opublikowano
a silnik krokowy wyczyścić napewno nie zaszkodzi:)troche benzyny ekstrakcyjnej (lub zwykłej :twisted2: ), nafty albo czegoś w tym stylu i pukanie, pukanie i jeszcze raz pukanie:)można troche potem wacikami do uszów przetrzeć(taki mój patent):)hehe :roll2:
(OO( )( )OO)
Opublikowano
czujnik temperatury znajduje się pod kolektorem dolotowym. Sa tam dwa prawie takie same czujniki, niebieski (to o tym mowa)- podaje info do komputera, i brązowy przekazuje tem. na wskaźnik tem!jeśli ten pierwszy (niebieski) jest walniety wtedy na zimnym silniku komputer musi sobie sam dobierać temperaturke a co za tym idzie robi to żle!bierze dane awaryjne zapisane w pamięci a są one zgodne ale dla silnika już rozgrzanego!na zimnym silniku komputer dostaje info że tem silnika wynosi 80*C i wtedy zaczynają się dziwne rzeczy dziać!przedewszystkim zwiększa się zuzycie paliwa oraz silnik nie równo chodzi!jeżeli twój silnik jest już rozgrzany i falowanie obrotów mija (na wolnych obrotach oczywiście) to silnik krokowy odpada bo gdyby to była jego wina , obroty falowały by prawie cały czas!zacznij od tego czujnika bo to jest dużo tańsdze:)Powodzenia!
Nie zrozumiałes chyba, na zimnym silniku jest dobrze, nierówno pracuje jak silnik sie nagrzeje. Właściwie teraz znowu sie poprawiło, czasem faluja a czasem nie. spalanie mi teraz wyszło 11 na tej samej trasie miesciłem sie zawsze w 9. samochód grzeje mi szybko ale wskaźnik temperatury to różnie mi pokazuje nieraz juz po kilku km jest na połowie a nieraz zrobie 20 i pokazuje ze zimny, a grzeje normalnie.
Opublikowano
Przyczyną może być również uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. Jeśli ma uszkodzona membranę, to "puszcza" paliwo wężykiem podcisnieniowym do kolektora w okolicy przepustnicy. Najprościej to sprawdzić zdejmując ten wężyk. Jeśli będzie mokry od benzyny, to dostaje dodatkowe paliwo do kolektora (większe zużycie + obroty). Sprawdź, to akurat nic nie kosztuje ! (chyba, że okaże się, że mam rację)
Opublikowano

Panowie powiedzcie mi taka rzecz. Teraz wydaje mi sie że wszystko jest w porządku , silnik pracuje równo, co kilka dni mu odbija i na jakimś skrzyżowaniu obroty mi wariują od 500 do 1200, a na następnym skrzyżowaniu znowu jest w porządku . Zastanawiam sie czy jak pojade na kompa a obroty będą w porządku to czy komputer wykaże dlaczego bunia tak czasem wariuje?

Pozdrawiam...

Opublikowano

komputer wykaze Ci bledy, ktore zostaly w pamieci, nawet jezeli obecnie nie wystepuja

dowiesz sie wreszcie czy usterka dotyczy czujnikow, czy tez powinienes szukac bardziej w kiedynku wadliwych membran, brudnego krokowego, itp, itd...

 

jezeli jak piszesz zamiast 9 pali Ci 14, to od 06/12 kiedy wrzuciles temat na forum, pewnie juz spaliles wiecej "nadwyzki" paliwa niz kosztowaloby badanie komputerowe...

Opublikowano
Ja miałem niemal identyczny problem co Ty. Też czasami mi falowaly obroty, z czasem częstotliwość falowania się nasilała. Na początek radziłbym Ci wyczyścić silniczek krokowy, można to zrobić samemu, jak to nie pomoże to będziesz musiał szukać dalej niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.