Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Po wszelkich wymianach i naprawach doszedłem do etapu gdzie moje auto plai 17-18l na 100km. LPG i benzyny spala podobnie. Cykl mieszany raczej pozamiejski, jazda bardzo spokojna. Kiedyś było 13/100. Gaz to sekwencja BIGAS.

Opublikowano

WITAM! mamy te same silniki i ten sam rocznik... Ty masz lepszą ins.gaz :wink: ja mam zwykłą ale napisze ile pali mój:

na trasie (90-120 km/h) - 13 litrów gazu

w mieście (60 tys. mieszkańców)-17-18 litrów gazu

w mieście (350 tys. mieszkańców)- 20-24 litry gazu (w dzień oczywiście)

 

myślę że automat dodaje od siebie ze 2-3 litry

Opublikowano

Czyli pali normalnie, mam automat i praktycznie cały czas jadę na zimnym silniku, krótkie odcinki.

 

W trasie potrafi mi zejść do 7-8l/100km. Typowa trasa, bez mijania i postojów. Z regóły 2-3 rano więc pusto na drodze.

Opublikowano

Cześć,

 

U mnie M50B25 1996 z sekwencją OMVL pali:

- w Warszawie: 17-18l/100km

- w Trasie ok 12l/100km - jak go mocniej cisnę, to 13 a mój rekord to 10.9/100km.

 

Nie mam pojęcia chłopaki jak dajecie radę zejść poniżej 10 LPG na 100km nie mówiąc już o 8l.

Ja mam kombi, w automacie, więc pali troszkę więcej niż sedan manual, ale te wyniki 7-8/100 to poważnie?

Jak jadę równo około 100km/h to ekonomizer pokazuje mi jakieś 8-9l/100, ale zawsze trzeba trochę po przyspieszać, bo to górka, to skrzyżowanie, ..., a auto waży jednak 1.7 tony.

Jest jakaś recepta na osiągnięcie takiego wyniku??

 

pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Moje zdziwienie było jak tylko kupiłem auto i wczasy na mazurach. 240km tam i tyle samo z powrotem. W tamtą stronę wyjazd w niedzielę z samego rana około 3 dojazd na miejsce średnia prędkość 90km/h, bardzo luźno na trasie bez mijania i takich tam. Zalałem benzyny do pełna. Po przejechani równo 207km dolałem i odziwo weszło tylko 15l :dance: w drodze powrotnej gdzie bardziej przyciskałem i większy ruch na trasie panował po 220km do baku weszło tylko 19l. Byłem w niebo wzięty tymi liczbami. Latem równierz LPG palił mi średnio 13l, teraz zima i jest niestety gorzej.
Opublikowano

a moja slicznotka pali troche mniej. moze przez to ze jest bardziej dogrzana bo robie odcinki po min 10 km.

 

benzyna:

emeryt w miescie 11.5

normalne miasto 12,5

dynamicznie miasto 13-14

 

trasa krak warszawa rano w 3 godziny -8,3 /z kalkulatorem w reku/

 

 

gaz stag 300 + kme silver

 

emeryta jeszcze nie robilem

normalne miasto 14 -15

b. dynamiczne miasto 17

max 20

 

trasy jeszcze nie mialem.

Opublikowano
Nie bardzo mogę pojąć, że spalanie 2,5 PIĄTKI jest niemal identyczne co 3,5l SIÓDEMKI? Inni jeszcze piszą że 540iA pali im 13 w trasie i 20 w mieście??!!
Opublikowano

Pojac jest to łatwo, bo wieksza pojemnosc to wiekszy moment, czyli spokojnie sie suniesz pod gorki. Przy szybkiej jezdzie (150-160) w trasie palilem zawsze mniej niz ojcec w w 525. Za to w miescie on sie miescil w 14-16, ja juz niestey nie. W warunkach takiej samej jazdy, jak zobaczysz w dane producenta czesto wieksze silniki pala mniej w trasie niz mniejsze. Co wiecej czasem w miescie, gdy mozesz sie przemieszczac z max momentem na wolnych niemal obraotach tez zarobisz, bo nie wkrecasz sie na obroty by ruszyc i zaraz hamowac i tak w kolko. Spalanie w sumie to funkcja przemieszczenie ustalonego ksztaltu z odpowiednia predkoscia na odpowiednia odleglosc... Jezeli jest tyle samo garow i mniej wiecej pojemnosci to roznice nbeda bardzo niewielkie a przebieg krzywej momentu najbardziej znaczacy. Stad tez powstaly VANOSY i podwojne VANOSY oraz cala technika zapakowana w silniki BMW, by optymalizowac energie.

 

 

Mi 740iA E-32 srednio paliła 13 litrow, i to bez sciemy, znaczy w miescie sporo wiecej, ale w trasie za to koło 9-10 i mniej nawet jak sie chcialem pobawic w szkockiego emeryta. Do 14o0 bylo OK, powyzej i na sportowej skrzyni juz wychgodzilo od 12,5 w gore (dane z kilkuset kilometrowych tras). Teraz w E 39 528 mam srednie spalanie z 4000 tys km 10,3! Z trasy dookola Polski 9.3, a dodam, ze jak bylo slisko i mokro to spokojnie jadac do Katwoic z Wawy spalilem 8,9 i juz za chiny nizej sie chyba nie uda.... Zreszta ciekwaostka, by do tej wartosci zejsc musialem OLAC FOTORADARY i nie zwalniac, a potem nie przyspieszac. Czy zdawaliscie sobie sprawe, ze te szare skrzynki kosztuja w zasadzie kazdego kierowce 2 litry benzyny na 100km!

 

Porwnujac to do 535 ktorym robilem podobne trasy miesiac wczesniej roznica na korzysc 2.8 jest znaczna, jezeli chodzi o ekonomie jazdy. Coz, nowsza generacja. I inne kształty nadwozia. Tak wiec nie bojmy sie duzych pojemnosci, gdy sporo sie jezdzi w trasy.

 

A spalanie to ztez kwestia tez trasy jaka robisz, jak jedziesz, jak zminiasz biegi,a i i w automacie, a moze zwlaszcza w automacie trzeba sie nauczyc jezdzic szybko i ekonomicznie. Jak pokazuja rozbieznosci kolegow dane moga sie bardzo roznic. Jezlei chcesz sprawdzic czy wszystkjo jest ok wybierz sie na trase, spokojna i rowna, zresetuj kompa i ptarz jakie osiganiesz minimum.

 

No i jeszcze jedno: to ze mi trzymaja zaciski i nalezy je przeczyscic widzialem po tym, ze spalanie rosło drastycznie o jakies 2-3 litry!!!! co wskazywal bezblednie ekonomizer a biegi wolniej sie zminialy. NA to tez warto zwrocic uwage

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

Panowie,

 

Czy zatem receptą na niskie spalanie jest unikanie przyspieszania?

Jak pisałem wyżej czy jadę bardzo spokojnie praktycznie tylko z wyprzedzaniem Tir-ów to mam 11L/100 LPG.

Jak wyprzedzam sporo (często Kick-Down) to spalanie 13L/100 LPG.

 

Z pewnością uwaga o fotoradarach jest trafiona, jak je lekceważę, to od razu 1L/100 k mniej.

Wydaje mi się jednak, że M50B25 jest relatywnie mało wrażliwy na styl jazdy i ciągle nie wiem jak jechać, żeby zejść do 1-no cyfrowego wyniku.

Może w Boże Narodzenie jak będę jechał to zrobię test ile na pustej drodze przy max spokojnej jeździe mi weźmie, chociaż, jak chcę jechać na prostej drodze ok. 110km/h to ekonomizer mi wskazuje 9.5/10, a ciężko przejechać 200km jednostajnie.

 

Pozdrawia,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Nie bardzo mogę pojąć, że spalanie 2,5 PIĄTKI jest niemal identyczne co 3,5l SIÓDEMKI? Inni jeszcze piszą że 540iA pali im 13 w trasie i 20 w mieście??!!

 

ja się temu wynikowi wcale nie dziwie,że 540 spali w trasie 13l.Ten wynik jest do osiągnięcia i to bez trudu.Napiszę więcej taki sam wynik 13l nie raz osiągnełem swoją v12 ,ale tylko w trasie i bez szaleństw.Natomiast w mieście za nic nie mogę zejść poniżej 21l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.