Skocz do zawartości

Zarowki: h1 - lucas, czy philips bluevision? i poziom oleju


j0hnny2007

Rekomendowane odpowiedzi

Z doświadczenia wiem, ze jak zalecane jest 55w do konkretnych l;amp o konkretnych "lustrach" to większe z czasem powoduja wypalanie ich i nie jest wskazane jeżdzenie na 100w pozostawiajac reszte taką jaką była fabrycznie, sam zobaczysz zreszta. 100w to wieksze temp prawda?? wiec sam pomyśl,

PS:

Apropos oleju w zadnym wypadkui minerała, jeśli zalejesz odczujesz to zwlaszcza zimą. Zalej semi syntethic jesli nie wiesz co bylo lane, napewmno bedzie okej, ja rowniez nie mialem tabliczki z olejem i zalałem mobila 5w50 syntetyka i jest okej zadnych wyciekow ani nic. Zdrowszy jest, ale przy duzych przebiegach istnieje prawdopodobienstwo ze wypłucze nagar z niektorych podzespołów i stad wycieki, ja nie mam zadnych :) ale różnie może być. CO najwazniejsze. to już było o tym na forum kiedyś: olej syntetyczny polsyntetyczny i mineralny nie roznia sie gęstościa!!! to bzdura...natomiast posiadają różne wlasciwosci "myjące" "penetrujące", inaczej zachowują się w wysokich temperaturach i niskich rownież. Zrób eksperyment, chłopaki gdzies to tutaj robili pokazywali zdjęcia - wystawili na mróz trzy słoiki z minerałem syntetykiem i połsyntetykiem. minerał przy duzym mrozie stał sie niczym galareta :| czyli to masz w silniku jak lejesz, syntetyk zachował swoje wlaasciwosci polsyntetyk jak sie domyslasz pomiędzy :)

Wiec sam oceń, wiem, ze fakt jrest taki ze poiwnno sie lac to co było, ale jak nie wiadomo, najbezpieczniej i najrozsądniej zalac polsyntetyk dobry np valvoline i będzie na bank okej, albo petro canada ale u nas ciezko dostac petro :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

uwazam ze olej elf bedzie dobrym wyborem :)

kontrolki od oleju sa tez pomaranczowe i czerwone, a raczej pomaranczowa i czerwona bo z tego co sie orientuje to pojedyncze sa :) przy pomaranczowej zacznij sie przymierzac do wymiany, jezeli nie wiesz jaki jest wlany to najlepiej bylo by zalac semi, ale sadze ze przy takim przebieguj mozna juz lac tez mineralny, osobiscie jezdze na tez elf sporti sri czyli mineralny i nie narzekam

co do zarowek sam jestem ciekaw co ktos o nich sadzi :?:

 

pozdr.

 

Mineralny do M50, oczywiście...

 

Zalej ten silnik np. 5W-50, ale syntetykiem (ew. 5W-40 ale ten może być trochę za lekki już, choć wcale niekoniecznie). Pojeździj trochę, posłuchaj silnika, po jakimś czasie sprawdź poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupilem blue vision xenon efect załozylem i poprostu porazka zadnej roznicy a kosztowaly z postojowkami 120 zl. Zakladalem je u kolegi i w ten dzien jego brat kupil sobie ksenony do 320d a wczesniej mial zalozone takie wlasnie imitacje xenona. Jak to zalozylismy to bylo to na co czekalem po zalozeniu philipsow. A teraz najlepsze, kupil te zarowki nie wiadomo jakiej firmy w holandii za 5 euro.

To Polska właśnie.

 

Polska własnie to kraj największej ilosci M-Powerów (wiecej niz zjechało z tasmy), oraz co drugiego auta na ksenonach... Źle ustawionych, bez automatycznej regulacji wysokosci a co gorsza często po 23 zł z Allegro... Z odłażącą niebieską farbą i bez jakiejkolwiek homologacji a co za tym idzie nie spełniających zadnych norm, ani swiecenia ani poboru energii...

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wyjmowania reflektorow sie nie uda wyciagnac tej zarowki :/

Potem ja sie wytrzesie jak podejrzewam ;)

Jutro sie za to zabiore... i przy okazji wyczyszcze co trzeba.

Przednie szkla sa przyklejone? Mam na mysli jak sie dostac do odblysnikow i soczewek.

Co do oleju to poczekam az bedzie 'pomaranczowo' i wtedy cos zaleje.

Czy po prostu dolac, czy robic plukanie, jak radzicie zeby bylo lepiej?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szkła trzeba odklejać.ja tak robiłem jakiś czas temu.chyba ze 3dni nad tym siedziałem i jedno szkło mi pękło.

co do oleju to polecam castrola pól syntetyk bądź BP VISCO 3000 tez pól syntetyk.Których żarówek nie mogłeś wyciągnąć bez wyjmowania reflektorów??

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ;)

Ciekawe czy u mnie bedzie :P

hm, to jak radzisz bezbolesnie odklejac szkla reflektorow?

i czym je potem przyklejac z powrotem?

 

odklejać to czym ostrym np nożem.a kleiłem na bez barwny silikon,kolega tez tak ostatnio robił w e34 bo malował odbicia na czarno w soczewkach a w światłach mijania wstawiał krzyże.i zauważyłem ze mu teraz parują lampy.mi jakoś nie.przy rozklejaniu uważaj na to zeby nie pękły.jemu 4poleciały :?

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ;)

Ciekawe czy u mnie bedzie :P

hm, to jak radzisz bezbolesnie odklejac szkla reflektorow?

i czym je potem przyklejac z powrotem?

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38772

Chyba nie szukałeś jak się dobrać do lamp w e34? :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: Zerknij na link powyżej.

 

Dziś założyłem na mijania osram night breaker (co prawda szukałem night guide-ów) i jest OK. Nie rewelacja ale fajnie. Dobrze widać, może trochę za lekko niebieskawo :norty: Przyzwyczaiłem się do tego tradycyjnego i jest jakoś inaczej. Nie źle!Inaczej ;)

 

Tak czy inaczej, jest lepsza widoczność, gdy jedzie jakiś "oślepiacz" z naprzeciwka nie stresuję sie tak jak jeszcze tydzień temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odklejać to czym ostrym np nożem.a kleiłem na bez barwny silikon,kolega tez tak ostatnio robił w e34 bo malował odbicia na czarno w soczewkach a w światłach mijania wstawiał krzyże.i zauważyłem ze mu teraz parują lampy.mi jakoś nie.przy rozklejaniu uważaj na to zeby nie pękły.jemu 4poleciały

 

to moze lepiej nie ruszac jakby mialy potem parowac?

albo jakims sprezonym powietrzem potraktowac?

 

Lucass_81 fotki poprosimy ;)

a jak postojowki, zmieniales na xenon, czy jak?

btw dzieki za linka, jutro bede robil wg tej instrukcji ;)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucass_81 fotki poprosimy ;)

a jak postojowki, zmieniales na xenon, czy jak?

btw dzieki za linka, jutro bede robil wg tej instrukcji ;)

 

Jakiś rok temu kupiłem komplet philipsa blue vision; 2 x h1 i 2 x postojówki. Wsadziłem h1 w mijania. Na początku świeciło wszystko fajnie. Po paru miesiącach miałem wrażenie, że zrobiło się jakoś żółciej. Zresztą to wcale nie było takie niebieskie światło z tych blue, o czym już ktoś wspomniał. Po ok. 6 miesiącach spaliła się jedna na drogowych(standardowa), więc postanowiłem kupić vision plus :mrgreen: W mijania poszły vision plus, a na drogowe blue vision. W między czasie postojówki przestały także świecić tak "biało". Dziś świecą ciekawym kolorem (połączenie niebieskiego z zółtym,ale nie zielony ;) ), farba się wypaliła - ale myślę, że standardowe postojówki świeciły by i tak bardziej żółto.

No i dziś wsadziłem te osramy. Ciekawe ile pociągną. Kiedyś miałem osram cool ice i paliły się regularnie co 3 miechy.

 

Fotki powiadasz :think: Jeśli nie zapomnę jutro zrobić, to dam. :mrgreen: A tak już wspomnę, że gdy popatrzy się na sam reflektor, to jest trochę chłodniejsza barwa, niż na standardzie. Zresztą, podobnie jest i na punkcie, na który pada światło.

 

Uff, sorrki za tą powieść. :oops: Jakoś się rozpisałem :wink: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba samo powietrze tu nie pomoże [...]

 

Także tak myślę.

 

W którymś opisie/poście o lampach ktoś (qrde,zapomniałem a nie chce mi się szukać :roll2: ) wspomniał, że można przetrzeć czystym alkoholem. Dobrze odparuje i wogle. A może by tak spryskać jakimś spirolem i przedmuchać suszarką, aby wszystko odparowało? :worried: <-- Ale to jest moja radosne myślenie i zgadywanie :norty: :doh: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucass_81 fotki poprosimy ;)

a jak postojowki, zmieniales na xenon, czy jak?

btw dzieki za linka, jutro bede robil wg tej instrukcji ;)

 

Jakiś rok temu kupiłem komplet philipsa blue vision; 2 x h1 i 2 x postojówki. Wsadziłem h1 w mijania. Na początku świeciło wszystko fajnie. Po paru miesiącach miałem wrażenie, że zrobiło się jakoś żółciej. Zresztą to wcale nie było takie niebieskie światło z tych blue, o czym już ktoś wspomniał. Po ok. 6 miesiącach spaliła się jedna na drogowych(standardowa), więc postanowiłem kupić vision plus :mrgreen: W mijania poszły vision plus, a na drogowe blue vision. W między czasie postojówki przestały także świecić tak "biało". Dziś świecą ciekawym kolorem (połączenie niebieskiego z zółtym,ale nie zielony ;) ), farba się wypaliła - ale myślę, że standardowe postojówki świeciły by i tak bardziej żółto.

No i dziś wsadziłem te osramy. Ciekawe ile pociągną. Kiedyś miałem osram cool ice i paliły się regularnie co 3 miechy.

 

Fotki powiadasz :think: Jeśli nie zapomnę jutro zrobić, to dam. :mrgreen: A tak już wspomnę, że gdy popatrzy się na sam reflektor, to jest trochę chłodniejsza barwa, niż na standardzie. Zresztą, podobnie jest i na punkcie, na który pada światło.

 

Uff, sorrki za tą powieść. :oops: Jakoś się rozpisałem :wink: :D

 

Po zwykłych zarówkach przeszedłem jakies 1,5 roku temu na Philipsy Vision Plus. Świeciły duzo lepiej i jasniej niz standartowe. Blue Vision które zamontowałem po spaleniu Vision Plus nie dają niebieskiego światła, ale - świecą jasniej niż Vision. Tak samo jest zresztą z H4 w Renault Megane w którym kolega ma je zamontowane. Philips produkuje takze zarówki Extreme Power - świecące jeszcze jasniej. Niestety spotkalem je tylko w H4 i są w tej chwili dosyć dobrze sprzedajacymi sie.

Co do postojówek to tez niebieskie Phillipsy swieciły na biało, ale to uwazam akurat za zalete.

Co do tego ze te zarówki z czasem nie swiecą tak jasno jak na poczatku. Przeciez to naturalne. Żarnik zużywa sie i z czasem nie ma juz tych właściwości które miał na początku. Ale i tak u mnie świeciły one przynajmniej 2 razy dłuzej niz standartowe H1.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jedne z lepszych zarówek dostępnych aktualnie na rynku. Nie mozna ich porównywać do ksenonów ale swiecą dużo lepiej niż standartowe zarówki.

 

i o to mi chodziło :D a wiem ze skoro tak mówisz to pewnie tak jest bo znasz sie na tym :)

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TSA55 wiem i zgadzam się z tobą. Miałem identyczne odczucia. Zresztą sam producent pokazuje blue jako te jaśniejsze i z dłuższą żywotnością. Gdyby ktoś tego jeszcze nie widział, to sprawdźcie

http://www.lighting.philips.com/pl_pl/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=pl_pl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=pl_pl_car_lighting&lang=pl

Po wyborze lampy, modelu samochodu są żarówki, po najechaniu na nazwę jej nazwę pokazuję się miernik w gwiazdkach.

Nie ma co porównywać żarówki h1 do palnika.Ale zapewne o tym wiesz ;)

I jeszcze a'propo niebieskości świtała, nie napisałem, że miałem niebieskie świtało w blue. Jedynie w postojówkach było lekko niebieskawe, na początku. Teraz to jest takie śmieszne. Bo nie niebieskie i nie żółte jak standard.

 

Łukasz735 pewnie, że dobrze kupiłeś.

 

Ja przetestuję jeszcze te night breaker :dance: Najwyżej będzie powrót do philipsa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gdzie te fotki panowie :P

 

Ja dzis w markecie zauwazylem Litech, widzialem je na allegro, i jak juz postanowilem testowac, to zakupilem z ciekawosci... 23zl.

I... g warte... nie kupujcie tego...

Z takich mniej znanych firm to zostala jeszcze mi farenheit, ale je sobie chyba daruje... teraz wezme sie za philips nighguide i osram nightbreaker...

Niedlugo wyjdzie ze wydalem wiecej na zarowki niz koszt zalozenia xenonow... :twisted2:

 

oto stare foto dla porownania:

 

http://img160.imageshack.us/img160/5174/55wvshelltec100wxenonts1.jpg

 

lewa - zwykly tungsram 55w

prawa - helltec 100w super white xenon +30%

 

http://img206.imageshack.us/img206/878/smallhc3.jpg

 

lewa - helltec 100w super white xenon +30%

prawa litech 7500k 55w-> 100/90

 

Wiec jak sami widzicie wychodzi na to ze litech, jest niczym jakies chinskie g... ze statoila za 7zl, tylko kosztuje 23... ;]

 

swoja droga nikt nie wie jaka barwe maja hellteci ale na oko, cos miedzy 4 a 6 tys, bo zblizona do swiatla dziennego.

Jedyne co mnie irytuje to ze praktycznie w swietle latarni nie widze ze mam swiatla... zolte swiatlo sie jednak rzuca w oczy.

Na wtorek sie umowilem ze znajomym na czyszczenie reflektorow... ciekawe czy cos da.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile do wtorku nie bedziesz musiał pomysleć o nowych reflektorach.

Przykład:

Bosch Service- klient przyjeżdza ze mu swiatła słabo swiecą. Serwis próbuje wyjąc zarówkę. Nie da sie. Wtopiła się w lampę - Opel Combo.

Lampa do wymiany. Wypalony odblask, żarówki nie dało sie wyjąć bez uszkodzenia lampy. Przyczyna. Tania żarówka "Zenonowa" z hipermarketu.

lewa - helltec 100w super white xenon +30%

prawa litech 7500k 55w-> 100/90

 

Nie zastanowiło Cię ze zarówka H1 ma zazwyczaj jedno oznaczenie np 55W? Te zarówki które tesujesz mają durny napis 100/90W? Czyżby zaczeli robić zarówki H1 z dwoma żarnikami? Nowość :) :duh:

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanowiło Cię ze zarówka H1 ma zazwyczaj jedno oznaczenie np 55W? Te zarówki które tesujesz mają durny napis 100/90W? Czyżby zaczeli robić zarówki H1 z dwoma żarnikami? Nowość Smile

 

To ich niby tzw podwyzszona moc...

maja taki napis na pudelku dokladnie (55w i strzalka 100/90), mozesz zobaczyc na allegro gdzies pewnie sa fotki...

 

O ile do wtorku nie bedziesz musiał pomysleć o nowych reflektorach.

Przykład:

Bosch Service- klient przyjeżdza ze mu swiatła słabo swiecą. Serwis próbuje wyjąc zarówkę. Nie da sie. Wtopiła się w lampę - Opel Combo.

Lampa do wymiany. Wypalony odblask, żarówki nie dało sie wyjąć bez uszkodzenia lampy. Przyczyna. Tania żarówka "Zenonowa" z hipermarketu.

 

Tak zle to nie bedzie, auto jezdzilo na 100w zanim je kupilem, problemow z wyjeciem zarowki nie mialem :P

Ciekaw jestem w jakim stanie sa odblysniki, ale to okaze sie we wtorek, ogolnie swiatla swieca dobrze takze watpie zeby cos bylo nie tak...

 

Swoja droga jak wg nich to jest 7500k to ja jestem... :twisted2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanowiło Cię ze zarówka H1 ma zazwyczaj jedno oznaczenie np 55W? Te zarówki które tesujesz mają durny napis 100/90W? Czyżby zaczeli robić zarówki H1 z dwoma żarnikami? Nowość Smile

 

To ich niby tzw podwyzszona moc...

maja taki napis na pudelku dokladnie (55w i strzalka 100/90), mozesz zobaczyc na allegro gdzies pewnie sa fotki...

 

O ile do wtorku nie bedziesz musiał pomysleć o nowych reflektorach.

Przykład:

Bosch Service- klient przyjeżdza ze mu swiatła słabo swiecą. Serwis próbuje wyjąc zarówkę. Nie da sie. Wtopiła się w lampę - Opel Combo.

Lampa do wymiany. Wypalony odblask, żarówki nie dało sie wyjąć bez uszkodzenia lampy. Przyczyna. Tania żarówka "Zenonowa" z hipermarketu.

 

Tak zle to nie bedzie, auto jezdzilo na 100w zanim je kupilem, problemow z wyjeciem zarowki nie mialem :P

Ciekaw jestem w jakim stanie sa odblysniki, ale to okaze sie we wtorek, ogolnie swiatla swieca dobrze takze watpie zeby cos bylo nie tak...

 

Swoja droga jak wg nich to jest 7500k to ja jestem... :twisted2:

 

Szkoda zachodu na coś co moze swieci jasniej, ale kosztem poboru duzej ilosci pradu i odbłysników...

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.