Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po dlugiej przerwie wszystkich.

Mam pytanie - jak jest z dostepnoscia czesci zamiennych (różnego pochodzenia) do tego silnika a konkretnie w modelu E28?

Czy tylko oryginały, czy używki czy zamienniki latwo i szybko dostepne. A moze drozsze?

Z gory dzieki za info i pozdrawiam

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Generalnie nie ma problemow wiekszych,ale to zalezy co rozumiesz pod pojeciem czesci zamienne.Ogolnie jest dobra dostepnosc i ceny normalne jak do kazdego innego m20

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano

Dzieki za informacje. Chodzi mi o to, ze ten silnik nie jest tak popularny jak słynne M20. Chodzi mi o to, czy np w sklepie nie powiedza mi , że musze czekac 2-3 tygodnie bo to "rzadki" okaz. :lol:

A problem pojawił sie, bo mam dylemat co kupic 525E czy 524td.

Hmm? :roll:

 

Pozdrawiam serdecznie

 

 

 

 

PS. Nie planuje zakladania gazu :D - stad ten dylemat

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
eta to tez m20 :) i na nic ne musialem czekac przy zamawianiu czegokolwiek.Silnik jest ekonomiczny i rewelacyjnie nadaje sie do podkrecania :) ja osobiscie polecam,mam taki wozek do zabawy i to naljepszy moim zdaniem motor po s13 :)

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano

Szukam pewnego kompromisu pomiedzy spalaniem a moca i komfortem jazdy.

Zasada I kompromisu: 6 garów!

Zasada II kompromisu: "Gazowi mowimy stanowcze NIE!"

 

Pozyjemy, zobaczymy. Planuje zakup E28 Niemczech w stanie...kolekcjonerskim! :wink:

Dzieki za rady i jak cos zakupie, pochwale sie na pewno! :)

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
W pełni się zgadzam z kolegą "Slawo" , osobiscie posiadam E30 eta i nie mam z nia najmniejszych problemow, jezdże dosc dlugo na gazie i ten motorek spisuje sie idealnie, na beznynce pali 7l/100km- malo kto w to wierzy ale ten co jezdzil eTka napewno sie zemna zgodzi.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
A niewielkim nakladem finasowym robisz z niej ok 200-210KM :)

 

 

ALE JAK TO ZROBIĆ !!!!!! ?????:>

 

masz jakieś wiadomości co trzeba wymienić

Opublikowano
Szukam pewnego kompromisu pomiedzy spalaniem a moca i komfortem jazdy.

Zasada I kompromisu: 6 garów!

Zasada II kompromisu: "Gazowi mowimy stanowcze NIE!"

 

Pozyjemy, zobaczymy. Planuje zakup E28 Niemczech w stanie...kolekcjonerskim! :wink:

Dzieki za rady i jak cos zakupie, pochwale sie na pewno! :)

 

Zasady dobre, natomiast w niemczech w stanie kolekcjonerskim widzialem ETE ale cena zabijalo tj 15000 Euro.

Takze jezeli chcesz tyle zaplacic za e28...

 

Ja jezdzilem 525E w budzie e28 i bylem bardzo zadowolony z tego silnika. Przez 1,5 roku nie zrobilem nic poza wymiana oleju - a nie mial on ze mna latwo.

 

Jednak polecam 524td.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie jestem w kropce, moge mieć silnik 2,8 litra eta podobno z auto z 90 roku. teraz mam m20b25 i pytanie brzmi czy to będzie pasować na starym kompie mojej e34m20b25 tamten silnik jest z trójki.Podobno był chętny na niego co miał e34 ale oś mu tam nie pasowało sprzedawca nie pamięta co czy mapy jakieś czy co.i mówił abym sie dowidział czy do mnie bezie pasował. sprzedaje goły silnik ale ewentualnie wiązke od trójki moge dokupić i kompa. tylko czy jest sens kupować kompa od trójki i czy ten mój od m20b25 nie jest przypadkiem dobry do silnika aty.

czy po numerach silnika i głowicy zidentyfikuje gdzieś czy on pasuje moge poprosić sprzedawce o nr silnika i głowicy.Bardzo prosze o szybką pomoc bo tylko jutro moge zdobyć auto na transport a mój samochód stoi bez głowicy....

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

po pierwsze w 90 roku nie bylo ety!

sprawdz numer silnika i powie Ci o nim wszystko

komp od m20b25 nie pasuje zakatujesz silnik, pamietam ze eta kreci sie do 4.800 lub supereta do 5.500 chyba

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano
spisałem nr głowicy i silnika głowica 1264200 nr silnika 2100384948 i takie oznaczenie 276ka to z głowicy.tylko jest problem ,że łapy nie pasują bo trójka ma inaczej mocowania ktoś z was przerabiał coś takiego i wsadzał ete do e34?
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
spisałem nr głowicy i silnika głowica 1264200 nr silnika 2100384948 i takie oznaczenie 276ka to z głowicy.tylko jest problem ,że łapy nie pasują bo trójka ma inaczej mocowania ktoś z was przerabiał coś takiego i wsadzał ete do e34?

 

To nie jest szczęśliwy pomysł. :naughty: Za dużo min.

 

1. Eta miała inną mapę wtrysku i zapłonu. Potrzebujesz jej komputera.

 

2. Przekładnia główna od zwykłego 525i ma przełożenie 3,91. Dobrze pasuje pod wysokoobrotowy charakter M20 B25. Eta pojedzie z taką przekładnią, ale będzie kręcić się bezsensownie wysoko (np. 2600 obr/min przy 100 km/h). Zużyje tyle samo paliwa co 525i, przy dużo gorszych osiągach. Z Etą najlepiej współpracowałaby przekładnia z E34 524td (3,25) lub E34 535i (3,45).

 

3. E34 jest cięższe o 300 kg od E30 :!: 129-konna Eta w E34 dałaby osiągi na poziomie nieco lepszym niż E34 518i. 0-100 km/h 11,5-12 s. Vmax 185-190 km/h.

 

4. Stworzysz sobie samochód niesprzedawalny. Każdy swap budzi wątpliwości ewentualnego kupca. Wszczepienie silnika starszej generacji w nowszy wóz budzi wątpliwości podwójne. Nawet jeżeli wszczepem jest słynna Eta.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
dzięki wielkie na szczęscie czekałem na waszą porade i nie kupiłem tego silnika.2,5 litra nie chce po przejściach z moim obecnym silnikiem (pęknięta głowica) i po informacjach z forum wole wiąźć m20b20. Auto nie tylko musi mi sie podobać ale być w miare sprawne chociaż wiadomo na tai najlepszy merc. Ale moja dusza jest zintegrowana z bmw. a czy przy kupnie m20b20 musi być silnik od e 34 ? czy od e 30 będzie pasował na łapy do e 34 tzn czy blok jest przystosowany do zamontowania w obu typach bud. i czy można aparat zapłonowy wywalić i prostym sposobem przełożyć z wersji m20b25. bo silnik sam w sobie kupie raczej bez osprzętu...:( a nie chce wtopić bo jak w topie to zaczne pracować w przyszłym roku bo kase mam tylko na jeden silnik 1600 zł ... i jeszcze raz dzieki za pomoc robie rocznie ponad 30000km i jest to dla mnie dramat życiowy :)
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
tylko jak oni wsadzali ete do e34 wbrew pozorom blok zostałzmieniony w m20 ja mam teraz m20 b20 z 83 roku i za cholere nie da sie tego wcisnąć do e34 inny blok mocowania łap. chciał bym wsadzić ten silnik do e34 bo już taki kupiłem.oglądam te silnik z lewej strony z prawej zupełnie inaczej to wygląda niż wersje silnika montowane do e34.. mój m20 jest e28
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

To nie jest szczęśliwy pomysł. :naughty: Za dużo min.

 

1. Eta miała inną mapę wtrysku i zapłonu. Potrzebujesz jej komputera.

 

 

zaraz a eta nie miała aparatu zapłonowege na wałek? to po co tam mapa wtrysku?

 

Wiesz może i kombinuje ale mam swoje względy:)

bo mam takipomysł do bloku m20b25 wsadzić tłoki bądź korby z tłokami od ety na to założyć czapke od 2 litra ,wiem ,ze sprężanie podskoczy i musze stosować wysoko oktanowe paliwo ale takie mam lpg:) tylko zastanawiam sie , czy tłoki pasują i czy jest to wymienialne chodzi o bloki? mysle ,że mogło by to zadziałać.. już bym kombinował założyc na 2,5 litra czapke od 2.0 ale tłok przydzwoni w zawory bo wystają tłoki.

 

co mi to daje z mojego punktu widzenia...

Przyzwoitą moc, dużą kompatybilnosć głowic w raźie jak pęknie co nie jest rzadkoscią łatwo kupić za niskie pieniadze sprawną:)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Jak co to mam dól silnika do ety po 100 tyś przebiegu.Nie ma też miski olejowej i smoka.Auto przyjechalo z Niemiec i zostalo rozebrane.Miala po 15 atmosfer ciśnienia na garach.Kiedyś bardziej oplacalo się kupić taką e30 z Niemiec dla silnika bo za cale auto się placilo tyle co za samą glowicę w Polsce.

Mialem kiedyś e30 2,7 eta i pękla mi glowica.Szukalem jakiś czas i nigdzie nie moglem znaleźć identycznej.Więc zalożylem od 2,0 z 84 roku,i muszę przyznać,że dziwnie silnik pracowal na biegu jalowym,tak nerwowo.Mial wyższe obroty ale sobie zmniejszylem na nastawniku.Za to jak różnica byla w jeździe,normalnie kop byl niesamowty.I wcale nie zwiększylo się spalanie-musialem tylko kupić nową sondę lambda.Muszę dodać,że jeździlem tylko na benzynie ,bo przecięż po co do wersji ekonomy gaz.Spalanie zawsze utrzymywalo się na poziomie 9-10 L.

Jeżeli chodzi o montaż glowicy z ailnika 2,0 wysokoobrotwego do silnika 2,7 eta niskoobrotowego to nie ma większego problemu.W ecie tloki sa plaskie więc nalożysz każdą glowicę r6 12V BMW.Jedyny mankament to to ,że w wersjach 2,5 i 2,7 byly wiercone dodatkowe otworki wodne dla lepszego chlodzenia a w 2,0 tego nie bylo.Myślalem,że sie będzie przez to grzac silnik-jednak nie bylo najmniejszych problemów.

Opublikowano
zaraz a eta nie miała aparatu zapłonowege na wałek? to po co tam mapa wtrysku?

 

Eta miała od początku wtrysk Motronic, czyli manipulujący wtryskiem i zapłonem.

 

Dlatego do współpracy z Etą musiałby być wzięty cały jej komp.

 

Primo - Eta ma zupełnie odmienny charakter niż M20 B25 :!:

Jej mapa wtrysku jest na 110 % inna.

 

Secundo - podłączenie seryjnej Ety do kompa M20 B25 skończy się wielkim PIERDUT. :shock:

 

Komp od B25 pozwoli Ecie kręcić się do obrotów zastrzeżonych dla B25. Tymczasem seryjny M20 B27 ma "odchudzony" układ rozrządu, dla zmniejszenia oporów pracy = strat energii = zmniejszenia zużycia paliwa. Wałek rozrządu opiera tylko na 4 łożyskach, sprężyny zaworowe są "słabsze" niż w normalnych BMW.

 

Przypuszczam z dużym prawdopodobieństwem, że 6000 obr/min w Ecie skończyłoby się "kongresem zjednoczeniowym" zaworów z tłokami (słabsze sprężyny w B27 nie nadążyłyby z zamknięciem zaworów).

 

Co innego jeżeli chcesz zrobić 527i. :wink:

 

Jeśli założysz Ecie głowicę od B23 lub B25 (7 łożysk wału rozrządu, normalne "twarde" sprężyny zaworowe), to wstawienie kompa od B25 będzie jak najbardziej na miejscu. :cool2:

 

bo mam takipomysł do bloku m20b25 wsadzić tłoki bądź korby z tłokami od ety na to założyć czapke od 2 litra ,wiem ,ze sprężanie podskoczy i musze stosować wysoko oktanowe paliwo ale takie mam lpg:) tylko zastanawiam sie , czy tłoki pasują i czy jest to wymienialne chodzi o bloki? mysle ,że mogło by to zadziałać.. już bym kombinował założyc na 2,5 litra czapke od 2.0 ale tłok przydzwoni w zawory bo wystają tłoki.

 

Zapętlasz kombinację kombinacji :naughty: :wink:

 

Wymiana tłoków nic nie da. Średnica cylindrów w B25 i B27 jest identik.

 

Korbowody od B27 nie przypasują do B25. Inny skok tłoka.

B25 - 84 x 75 mm.

B27 - 84 x 81 mm.

 

Głowica od B20 w B25 to nieporozumienie :nienie:

To jakbyś wstawił zwężkę ograniczającą dopływ powietrza-paliwa.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 1 rok później...
Opublikowano
NIe do końca związane z tematem - wałek od B20 do B25 ? Robił ktoś, słyszał ntt coś, czy wogóle pasuje wałek, dźwigienki czy są takie same . . . . . wszelkie sprawdzone info mile widziane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.