Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przejechałem 3000km po ostatniej wymianie oleju . Wczoraj sprawdziłem z ciekawości stan i się przeraziłem bo ubyło jakiś litr oleju .

I teraz tak , auto nie kopci ani niebiesko , ani na biało , ani w żadnym innym kolorze . Jest szczelny - nie zauważyłem żadnych wycieków . Silnik ma moc i ciągnie tak jak nalezy , pracuje równo i nie ma żadnych innych niepokojacych objawów . Z resztą mój mechanik twierdzi (WFK-Wejherowo) , że silnik mam w ponadprzeciętnie dobrym stanie . Gazu nigdy nie było i nie ma .

I co dziwne - komp nie zasygnalizował niskiego poziomu oleju a było gdzieś 1mm ponizej min na bagnecie .

 

Gdzie ten olej , jakieś pomysły ?

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
moze kreciles silnik wysoko albo po wymianie nie byl dolany bo tak tez bywa dolej teraz i zobacz po przejechaniu 1000km czy ubylo

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Potwierdzam, długa jazda z obrotami powyżej 2500 - 3000 powoduje nadmierne zużycie oleju. Swoim autam, jeśli jeżdżę spokojnie, to pomiędzy wymianami nie dolewam oleju, natomias jak zrobiłem szybką trasę z przyczepą(około 500 km, częste wyprzedzanie i dynamiczna jazda) to zeżarł mi jakiś litr oleju. Warto sprubować pojeździć spokojnie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

co Wy z tym gazem ..... fobia ????

 

auto przez to nie zużywa się szybciej - chyba , że instalacja jest do bani i mieszanka jest zbyt uboga ..... to powoduje wyższą temperaturę spalania i głowice lecą....

 

 

nie wiem gdzie wymieniałeś olej i czy sprawdziłeś stan po zassaniu do filtra - czyli czy w trakcie wymiany zakręciłeś rozrusznikiem do czasu kiedy kontrolka oleju zgasła

 

w sam filtr wchodzi prawie litr oleju może to o to chodzi ...

 

Teoretycznie w serwisie Ci powiedzą , że 0,33 litra na 1000 km to wartość akceptowalna i auto może tyle zużyć.

W praktyce jeśli zrobiłeś kilkaset kilometrów na autostradzie z prędkościami zbliżonymi do maksymalnej - spoko -wtedy oleju wypala więcej .

 

Może jednak gdzieś masz mały wyciek a olej skapuje np . nie bezpośrednio na asfalt , kostkę gdzie parkujesz tylko na dolną płytę- osłone silnika a podczas szybszej jazdy olej wylatuje z płyty .

 

Obserwuj i tyle - nie ma paniki z taką ilością

 

Pozdro :wink:

Mario

Opublikowano
przejechałem 3000km po ostatniej wymianie oleju . Wczoraj sprawdziłem z ciekawości stan i się przeraziłem bo ubyło jakiś litr oleju .

I teraz tak , auto nie kopci ani niebiesko , ani na biało , ani w żadnym innym kolorze . Jest szczelny - nie zauważyłem żadnych wycieków . Silnik ma moc i ciągnie tak jak nalezy , pracuje równo i nie ma żadnych innych niepokojacych objawów . Z resztą mój mechanik twierdzi (WFK-Wejherowo) , że silnik mam w ponadprzeciętnie dobrym stanie . Gazu nigdy nie było i nie ma .

I co dziwne - komp nie zasygnalizował niskiego poziomu oleju a było gdzieś 1mm ponizej min na bagnecie .

 

Gdzie ten olej , jakieś pomysły ?

Alez...zaden powod do paniki.W mojej 740stce dolalem przez ostatnich 12600km bo tyle zrobilem na ostatniej wymianie dolalem 4 litry,tak ze podobnie jak Ty ok 0.4 l na 1000.Silnik ma przejechane 250 tys km.W poprzedniej 730stce mialem silnik po remoncie i po sprawdzeniu mechanicy mowili,ze parametry ma jak nowe auto a tez brala tyle,wczesniej mialem 520stke i tez brala...no moze troszke mniej.Nie ma sie czym martwic...luzik i smigaj spokojnie.Pozdrawiam.
Opublikowano

Też mogę potwierdzić i chyba jednocześnie trochę uspokoić kolegę, w kwestii ubytku oleju. Wyraźnie widzę zwiększenie zużycia na trasach autostradowych – w moim przypadku zawsze 100-110km/h (czyli ok. 3000obr/min) i zużycie w okolicach 0,4 l/1000km. Podczas jazdy miejskiej zużycie jest na niższym poziomie. Notuję też taką zależność, że przez pierwszy 1000km po każdej wymianie oleju (elf 10W40 semisyntetic) nie ubywa mi NIC (tak jest zarówno po wymianie w okresie zimowym, jak i letnim). Wygląda to tak, jakby przez ten czas olej miał bardzo małą podatność na zużycie. Z tego powodu aż mnie korci, żeby przetestować jakiś inny olej pod tym kątem (myślę nad półsyntetycznym Valvoline albo sprowadzonym z innej „cywilizacji” półsyntetycznym Castrolem)

 

Aaa, jeszcze dodam, ze w mojej oryginalnej instrukcji i książce napraw jest napisane, że dozwolone zużycie oleju (przynajmniej w M20 i M30) nie powinno przekraczać 1,5 litra na 1000km.

I jeszcze – do tzw. zużycia oleju nie zaliczają się wycieki.

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Witam! OD siebie dodam ze w mojej buni nie dolewam absolutnie oleju pomiedzy wymianami. Jezdze na >Castrol GTX Magnatec 5W40, silnik ma w tym momencie najechane 301 000 km i nic.

 

 

to dokladnie tak jak ja ale moja bunia ma 400tys bez 70km i od wymiany do wymiany bez dolewek to jest wynik

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
To nie jest żadna rewelacja, moja ma na pewno ponad 400 000(licznik stanął na 300 000, ja sam zrobiłem nią co najmniej 50 000 od stycznia br, cały czas na LPG) i , jeśli jeżdżę normalnie, to nie dolewam oleju pomiędzy wymianami.
Opublikowano
jeżdżę normalnie - za zwyczaj do 3000 obr. ale nie zawsze . 95% miasto
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

moja ma przejechane grubo ponad 300tys i nie bierze nic.moze to potwierdzić kolega TSA55.

Mehow zrób tak jak ktoś juz mowil.dolej teraz na stan i obserwuj jak to sie będzie przedstawiać.Myśle ze nie powinno sie nic dziać tylko maiałes za mało wlane przy wymianie.

 

autor193-mi jak by samochód brał 4L na 12tys tj 1l/3tys to bym zrezygnowal z tego samochodu i dawno go juz sprzedał.chyba nie tylko ja uwazam ze to jest BARDZO duzo :nienie:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
gadalem z kolega ktory ma juz chyba z 6 bmw rozne modele mial i kazda mowi ze brala olej a teraz w nowych samochodach producenci podaja ze auto moze brac do 1l na 100km i to jest dobrze

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
...mi jak by samochód brał 4L na 12tys tj 1l/3tys to bym zrezygnowal z tego samochodu i dawno go juz sprzedał.chyba nie tylko ja uwazam ze to jest BARDZO duzo :nienie:

 

Nie Łukasz, stanowczo się z tym nie zgodzę. Ja też mam podobny ubytek (tak jak pisałem do 0,4 l półsyntetyka /1000km)- i dlaczego miałbym narzekać, skoro silnik chodzi równiutko, nie ma humorów, ma moc i rewelacyjne spalanie.

 

Przypomnę, to co też już pisałem - wg instrukcji BMW zużycie nie powinno przekraczać 1,5 litra na 1000km (w domyśle, jeżeli jest do 1,5/1000 to nie trzeba płakać)

 

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
no to nie wiem.ja bym tak nie mógł dolewać 1L oleju na 3tys km.ale jeśli wg was to jest norma to ok.dla mnie to jest przepaść bo oleju nie dolewam od wymiany do wymiany...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
to teraz pomysl co musi czuc wlasciciel nowego bmw gdzie bierze mu nawet 0,5l na 1000km a ty wyskakujesz mu z tekstem ze twoje wiekowe auto nie bierze ani litra

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

Nie jesteś przyzwyczajony do tego Łukasz - ja też jak stwierdziłem ubytek, to nabrałem obaw co dalej będzie, ale sytuacja jest ustabilizowana od lutego2007 i przestałem się tym martwić. Zastanawia mnie jedynie to, czy któryś z innych półsyntetyków zachowuje dłużej swoje najlepsze właściwości niż mój Elf. (to odnośnie tego, co napisałem wcześniej, że przez 1000km od każdej wymiany nie zmniejsza mi się stan oleju)

Ty też zaakceptowałbyś Łukasz taki ubytek, gdyby był ustabilizowany i nie byłoby żadnych kłopotów z silnikiem.

 

pozdr. marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
to teraz pomysl co musi czuc wlasciciel nowego bmw gdzie bierze mu nawet 0,5l na 1000km a ty wyskakujesz mu z tekstem ze twoje wiekowe auto nie bierze ani litra

 

wiesz kolego....ja nie musze Cie uświadamiac ze nie bierze mi oleju 735,natomiast 528i troche mi łyknie ale tez nie 1l na 1000km.wychodzi na to ze na 10000 ma wziąść 10L?to po co go zmieniać jak jest świeży cały czas i mona tylko filtr co pare tysiecy zmienić.z reszta to nie mój problem i nie tylko moje e32 na tym forum nie bierze oleju.dla mnie tez to jest szok ze 18letni samochód jest w takiej kondycji.jak ją kupowałem kolega mi mowił ze nie bierze oleju ale mu nie wierzylem-ale teraz to wiem.i to nie jest moje pierwsze ani jedyne bmw.e30 mi brała ok 2.5L na 10000 i uważałem to to jest bardzo bardzo duzo.no ale widocznie zyje w błedzie :norty:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
no widzisz kolego to dobrze zadbane e32 chyba tak tez mam e32 735 z 90r ma bez 70 km 400 tys i tez od wymiany do wymiany bez dolewek jak pracowalem w citroenie peugeocie mercedesie to w instrukcji obslugo jest napisane ze jak samochod w dieslu bieze do 1l na 1000km a w benzin 0,5l na 1000km to jest to normalne eksploatacyjne zuzycie i nie co sie martwic

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
no widzisz kolego to dobrze zadbane e32 chyba tak tez mam e32 735 z 90r ma bez 70 km 400 tys i tez od wymiany do wymiany bez dolewek jak pracowalem w citroenie peugeocie mercedesie to w instrukcji obslugo jest napisane ze jak samochod w dieslu bieze do 1l na 1000km a w benzin 0,5l na 1000km to jest to normalne eksploatacyjne zuzycie i nie co sie martwic

 

no wiedzisz kolego wiec Ty tez mówisz ze nie bierze Ci oleju a sie tak strasznie ździwiłes jak powiedziałem o swojej :)

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
nie zdziwielm sie tylko to co napisales ze jak bierze 4l na 12000 km to bys ja sprzedal to troche przesada ale coz tak to juz jest

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Wyraźnie widzę zwiększenie zużycia na trasach autostradowych – w moim przypadku zawsze 100-110km/h (czyli ok. 3000obr/min) i zużycie w okolicach 0,4 l/1000km.

 

A tak z ciekawości pytam.

Ja przy 3 tyś obr mam 120, a przy 3,5 140. Czy wy w m30b30 też tak macie ?

 

pozdr

Mariusz

 

PS.

Nie wiem dlaczego, ale mój nie bierze oleju. Niedługo wymieniam (zrobiłem już 10 tyś i już mam żółtą lampkę, ale poziom się nie zmienia, a nie mam średniej 60km/h).

Opublikowano
Panowie a mi bierze olej i nie mam zamiaru mojej czarnulki sprzedawac a calkiem jest czarnulka bo shadow line.musze tylko sprostowac ,ze ostatnio jezdze tylko na benzynie i lyknela mi na 2600km 0.5 l oleju...czyli mniej niz jak jezdzilem na gazie.Chlopaki piszecie,ze wasze autka maja po 400 tys i nic,ale to nic nie biora,zatem jak byly nowe to pewnie im przybywalo oleju....hehe.Sluchajcie jedne biora,inne nie.Skoro BMW podaje,ze moga brac ok o.7 l samochody produkowane w latach 91-95 to chyba cos w tym jest.Gdzies wyczytalem,ze ten problem zostal wlasnie wyeliminowany w silnikach po 95 roku.Zatem but i nie przejmowac sie wcale.Pozdrawiam...Ps...Lukasz 735 jestem arturo193 a nie autor 193...to tak na marginesie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.