Skocz do zawartości

Klekot z rana? W M43?


bieniu3000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Martwi mnie pewna rzecz. Otoż jak jest rano temperatura mniejsza niż zero, to po zapaleniu slysze moze przez sekunde glosnego bociana pod maska. Przychodzi mi do głowy tylko to, że olej spływa przez noc i na zimnie gestnieje i rano zanim "doleci" do rozrządu to poprostu rozrząd przez sekunde pracuje na sucho. Czy ktoś ma taki objaw? Czy można temu zapobiec? bo to chyba nie jest normalne. Olej to Castrol Magnatec 10W40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

po zmianie oleju na nowy przez pewnien czasy takie objawy sa dosc czeste. Ale nawet jest wystepuja po dluzszym czasie przez sekunde to nic nadzwyczajnego.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne :) Mam M43 z magnatec'iem i dokladnie to samo mam co rano gdy temperatura spadnie kolo 0. W lecie ani nie zapiszczy w zimie lubi zaklekotac... Bylo o tym na forum nieraz ostatnio co samo w sobie jest dowodem ze to nie sporadyczny przypadek tylko sporo ludzi ma z tym problem, sam nawet o to pytalem :) Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raz pisałem, żeby nie lać Castrol Magnatec... I nie tylko ja to pisałem. Ten olej jest strasznie suchy, nie zapewnia wystarczającego smarowania. W wielu samochodach były przypadki zatarcia silnika, szczególnie w Toyotach VVT-i.

Polecam oleje nie rozlewane w Polsce, czyli: Valvoline, Motul, Quaker State, Agip, PetroCanada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki chlopaki, widocznie sie przy szukaniu tematu nie postarałem :mad2: czyli nie mam sie co strachac, tylko przy wymianie zaleje Valvoline lub cos podobnego i dodam magiczny specyfik zwany ceramizerem :twisted2: Jak z cena oleju valvoline 10W40, 5l?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki chlopaki, widocznie sie przy szukaniu tematu nie postarałem :mad2: czyli nie mam sie co strachac, tylko przy wymianie zaleje Valvoline lub cos podobnego i dodam magiczny specyfik zwany ceramizerem :twisted2: Jak z cena oleju valvoline 10W40, 5l?

 

Ja tu kupiłem:

http://www.allegro.pl/item272875691_promocja_valvoline_olej_maxlife_10w_40_5litrow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam Shell Helix Plus. U mnie uciszył bociana po Magnatecu. Poza tym ten olej jest tak mało popularny,że opiera się procederowi podrabiania!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja skolei zmienilem olej na troszke gesstrzy 15w 40 castrol tection i jest troszke lepiej ale to nie to sciagalem pokrywe zaworow no i walek nie jest podtarty wiec szklanki ale powiedzcie mi czy po zdemontowaniu da rade sprawdzic ktore regulatory to smieci ( czy beda miekrze od pozostalych)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co Wy piszecie:-(

Nie chcecie miec klekotu przez kilka sekund z rana napchajcie sobie towotu w szklanki popychaczy !!!!!!!!!

 

Zasada dzialania hydraulicznych popychaczy jest jasna: cisnienie oleju w szklankach pelni pewnego rodzaju amortyzacje popychaczy, dzieki czemu luz na zaworach jest minimalny, natomiast w momencie zapalenia silnika nim pompa oleju da to cisnienie to uplynie chwilka i w tym momencie zawory klekocza. Mozna zalac i jakims super olejem i byc moze ten czas skroci sie z 1 sek do zauzmy 0,7 sek ale zawsze bedzie. W lecie gdzie olej jest rzadszy zjawisko to niemalze nie wystepuje natomiast w zimie sie nasila.

Malo tego nie pamietam w ktorym modelu bodajze Audi zawory klekocza do momentu uzyskania odpowiedniej temperatury silnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co Wy piszecie:-(

Nie chcecie miec klekotu przez kilka sekund z rana napchajcie sobie towotu w szklanki popychaczy !!!!!!!!!

 

Zasada dzialania hydraulicznych popychaczy jest jasna: cisnienie oleju w szklankach pelni pewnego rodzaju amortyzacje popychaczy, dzieki czemu luz na zaworach jest minimalny, natomiast w momencie zapalenia silnika nim pompa oleju da to cisnienie to uplynie chwilka i w tym momencie zawory klekocza. Mozna zalac i jakims super olejem i byc moze ten czas skroci sie z 1 sek do zauzmy 0,7 sek ale zawsze bedzie. W lecie gdzie olej jest rzadszy zjawisko to niemalze nie wystepuje natomiast w zimie sie nasila.

Malo tego nie pamietam w ktorym modelu bodajze Audi zawory klekocza do momentu uzyskania odpowiedniej temperatury silnika.

 

Pozdrawiam

brzmi fachowo wiarygodnie i powiem Wam ze sie uspokilem :) gogollo :cool2:

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.