Skocz do zawartości

Tempomat TDS


sylwekk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma ktoś doświadczenia w "dokładaniu" tempomatu do samochodu z silnikiem 2,5 TDS? Udało mi się namierzyć materiały dotyczące tempomatu do silników benzynowych, jednak oprócz zastosowania są to zupełnie różne mechanizmy. W samochodzie jest wtyczka do podłączenia manetki, są też przełączniki przy pedałach sprzęgła i hamulca. Mam manetkę w dwoma przewodami (teoretycznie taka właśnie jest potrzebna), jednak nawet realoem.com rozróżnia dwa typy manetek (z air-bagiem i bez). Podłączenie manetki jednak nie powoduje zadziałania urządzenia. Czego w takim razie brakuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie tak przypuszczam, bo na pierwszy rzut oka cała wiązka jest gotowa do podłączenia. Może któryś z użytkowników tego forum posiada auto z silnikiem TDS i tempomatem, i zechciałby się podzielić numerem modułu DDE?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie tak przypuszczam, bo na pierwszy rzut oka cała wiązka jest gotowa do podłączenia. Może któryś z użytkowników tego forum posiada auto z silnikiem TDS i tempomatem, i zechciałby się podzielić numerem modułu DDE?

 

Ja mam TDSa z tempomatem.Tempomat nie dzial niewiem dlaczego probowalem dopytac sie na forum ale nic.Jedynie pozostalo podpiecie do kompa ale w moim miescie ciezko o specjaliste od eletryki w BMW

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal brak informacji.... Może w Twoim, Conrado, przypadku ktoś kiedyś zamienił Ci DDE i dlatego tempomat nie działa? (opierając się na teorii Centrino, że wymagane jest uzupełnienie programu sterownika o obsługę tempomatu). Mam dwa różne sterowniki, jeden z 92 roku, drugi z 93 i z żadnym tempomat nie ruszył. Zatem szukamy dalej....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwekk najlepiej zrobisz jak zadzwonisz do serwisu i sie spytasz czy przeprogramowuja kompy tak aby dzialal tempomat i jakie to niesie za soba koszty. Bo jezeli tak to moze nie oplkaca sie szukackompa, ktory bedzie mial juz taki wsad. A przy okazji sie dowiesz czy tu tkwi problem z dzialaniem tempomatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwekk najlepiej zrobisz jak zadzwonisz do serwisu i sie spytasz czy przeprogramowuja kompy tak aby dzialal tempomat i jakie to niesie za soba koszty. Bo jezeli tak to moze nie oplkaca sie szukackompa, ktory bedzie mial juz taki wsad. A przy okazji sie dowiesz czy tu tkwi problem z dzialaniem tempomatu.

 

Tak jeszcze sie podłacze z moim niedzialajacym tempomatem-czy wgranie oprogramowania aby dzialal tempomat poradza sobie śturace garazowe co maja kompa oraz szyld AUTO -ELKTRONIKA i chwala sie podpinaniem do kompa za 60zł bo do serwisu mam zbyt daleko aby korzystac z ich usług

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwekk najlepiej zrobisz jak zadzwonisz do serwisu i sie spytasz czy przeprogramowuja kompy tak aby dzialal tempomat i jakie to niesie za soba koszty. Bo jezeli tak to moze nie oplkaca sie szukackompa, ktory bedzie mial juz taki wsad. A przy okazji sie dowiesz czy tu tkwi problem z dzialaniem tempomatu.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko się zgadza, jadę do serwisu, płacę i mam. Ale to przeczy moim zasadom :). Jeśli można coś zrobić samemu, to po co przepłacać? Po to jest np. takie forum, aby dzielić się doświadczeniami i z innymi szczęśliwymi posiadaczami superfajnych samochodów i czasem też skorzystać z ich wiedzy. A może to forum przeglądają jacyś fachmani z serwisów mających w nazwie "Autoryzowany" i zechcą uchylić rąbka tajemnicy? Tak czy inaczej, zanim w akcie desperacji udam się z błaganiem o pomoc do wszystkowiedzących, poszukam rozwiązania innymi metodami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nas dwóch. Pytani, czy masz manetkę od tempomatu ale urządzenie nie działa, czy nie masz manetki? Jeśli wiesz, że jakiś "biznesmen" zdemontował tempomat, to prawdopodobnie zmienił się też sterownik, a co za tym idzie, jesteśmy nadal w tym samym miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko się zgadza, jadę do serwisu, płacę i mam. Ale to przeczy moim zasadom :). Jeśli można coś zrobić samemu, to po co przepłacać? Po to jest np. takie forum, aby dzielić się doświadczeniami i z innymi szczęśliwymi posiadaczami superfajnych samochodów i czasem też skorzystać z ich wiedzy. A może to forum przeglądają jacyś fachmani z serwisów mających w nazwie "Autoryzowany" i zechcą uchylić rąbka tajemnicy? Tak czy inaczej, zanim w akcie desperacji udam się z błaganiem o pomoc do wszystkowiedzących, poszukam rozwiązania innymi metodami.

 

Tak, tylko jezeli trzeba wgrac soft do kompa to samemu tego nie zrobisz i elektryk za 60zl tez tego nie zrobi. Nawet jezeli ma sprzet, ktory to umozliwi to zawola sobie ze 150zl.

Ja proponowalem telefon do serwisu tylko po to aby sie upewnic czy napewno taki wsad jest potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko się zgadza, jadę do serwisu, płacę i mam. Ale to przeczy moim zasadom :). Jeśli można coś zrobić samemu, to po co przepłacać? Po to jest np. takie forum, aby dzielić się doświadczeniami i z innymi szczęśliwymi posiadaczami superfajnych samochodów i czasem też skorzystać z ich wiedzy. A może to forum przeglądają jacyś fachmani z serwisów mających w nazwie "Autoryzowany" i zechcą uchylić rąbka tajemnicy? Tak czy inaczej, zanim w akcie desperacji udam się z błaganiem o pomoc do wszystkowiedzących, poszukam rozwiązania innymi metodami.

 

Tak, tylko jezeli trzeba wgrac soft do kompa to samemu tego nie zrobisz i elektryk za 60zl tez tego nie zrobi. Nawet jezeli ma sprzet, ktory to umozliwi to zawola sobie ze 150zl.

Ja proponowalem telefon do serwisu tylko po to aby sie upewnic czy napewno taki wsad jest potrzebny.

 

Z informacji, jakie udało mi się uzyskać, występuje coś takiego jak KIT do zamontowania w samochodzie nie posiadającym tempomatu. W skład "zestawu" do TDS-a wchodzi manetka i dwie opaski zaciskowe :). Po podłączeniu powinno działać bez dodatkowych operacji. W związku z tym jedyne, co muszę sprawdzić, to czy manetka jest odpowiednia i czy działaniu tempomatu nie przeszkadza np. błąd tempomatu w DDE.

 

Nie mam oczywiście pretensji o sugestie, chciałem zasygnalizować sposób, w jaki traktuję wszelkie modyfikacje (minimum wsparcia ze strony serwisów). Tak się składa, że moje auta serwisów nie oglądają, wszystkie naprawy wykonuję we własnym zakresie. Myślę, że i tym razem tak będzie. O wynikach oczywiście poinformuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nas dwóch. Pytani, czy masz manetkę od tempomatu ale urządzenie nie działa, czy nie masz manetki? Jeśli wiesz, że jakiś "biznesmen" zdemontował tempomat, to prawdopodobnie zmienił się też sterownik, a co za tym idzie, jesteśmy nadal w tym samym miejscu.

 

Manetki nie mam, dokopałem się do komputera i niestety też został zdemontowany :evil: Jest chyba wiąska nieruszona ale jeszcze bede kierownice sciagał zeby zobaczyc jak tam sie sprawa ma. Pie****ni handlarze , wszystko z auta wyciagna :mad2: :cry2:

 

------------------------

 

No koledzy chyba jestem w domu z tym tempomatem. A więc zakupiłem manetkę do tempomatu i rozmawiając z gościem który tą manetkę kiedyś tam demontował powiedział mi, ze w moim modelu (e34 TDS 93r.) nie ma żadnej linki i silniczka który tą linke nawija tylko mam pedał gazu potencjometryczny(elektroniczny) czy coś takiego i wciskając ten pedał to czujnik daje impuls do komputera a komputer steruje dawką paliwa. Ja mam manuala więc żeby tempomat działał muszę mieć 2 czujniki. Jeden czujnik przy sprzęgle (biały- dwupinopwy), przy hamulcu (czarny 4 pinowy). trzeba zdjać obudowę żeby się tam dostać i sprawdzic. Takie czujniki mam. Komputer sterujący od ABSu lub ten od dawki paliwa (w czarnej skrzynce) któryś z nich steruje tempomatem, nie ma oddzielnego sterownika.

 

Na dniach bede montowal manetkę. Jak bede cos wiedzial to dam znac.

 

Na wstępie proponuje wam sprawdzic czy nie macie czujnikow przy sprzegle i hamulcu. Jezeli nie macie to pewnie cala wiaske trzeba bedzie pociagnac (jakby ktos chcial to mam schematy!), trzeba bedzie pewnie tez przeprogramowac komputer (wgrac "soft" to sterowania tempomatem). Jezeli macie standardowa linke od gazu to trzeba rowniez bedzie zamontowac silniczek ktory bedzie zawijal linke i trzymal predkosc (tak mi sie wydaje).

 

Ok, mam nadzieje ze nikomu nie zamieszalem w glowie, pisze to na goraco stad taka forma postu (haotyczna i nieuporzadkowana) :lol:

 

------------06.12.2007

Manetka już doszła, zamontowałem wszystko jak trzeba, tempomat działa :mrgreen: :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

------------06.12.2007

Manetka już doszła, zamontowałem wszystko jak trzeba, tempomat działa :mrgreen: :dance:

 

Moje wyrazy uznania :cool2:

 

Ja zamontowałem manetkę u kolegi i... nie działa. Oczywiście sprawdzałem uprzednio obecność przełączników na sprzęgle i hamulcu, bo wiadomo, że manual tego wymaga - oczywiście wszystko siedziało na swoim miejscu. Jeśli zechcesz podzielić się schematami, będę wdzięczny. Jakbyś podał jeszcze numer sterownika, jaki siedzi w Twoim aucie, też byłoby super. Sprawdzałem dwa różne i nic. Żeby było ciekawiej, kolega pojechał na diagnostykę błędów, skasował zawartość tzn. między innymi błąd tempomatu (!!!), ale urządzenie nadal jest martwe. Ciekawi mnie jeszcze, jak wygląda jak działa Twoja manetka, bo ja miałem prawdopodobnie taką od e32 (dwuprzewodowa). Pozostaje kwestia, jakie wartości rezystancji w poszczególnych trybach ma ta Twoja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzylem te schematy ale one dot. modelu bez elektronicznego pedału gazu tzw. potencjometrycznego. Jak chcesz to moge Ci je wyslac, moze sie do czegos przydadza. Co do samej manetki jest ona z 2 przewodami ale ta ktora zakupilem musze wymienic na inna bo jest jakby nie od tego modelu tzn. jak daje wajche od wycieraczek w dol to tym sposobem wylaczam tempomat bo obie manetki sa za blisko siebie :mad2:

 

Jak znajde nr sterownika to zaraz zapodam.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego wynika, że masz manetkę od wersji z poduszką powietrzną... Moja manetka pasuje mechanicznie bez zastrzeżeń, ale nie załącza tempomatu. Schematy do wersji mechanicznej mam. Tam jest zupełnie inny układ, manetka jest pięcioprzewodowa, jest dodatkowe urządzenie sterujące.... Znalazłem jakieś schematy, na których teoretycznie powinien być TDS ale w praktyce coś nie gra. Muszę sprawdzić, czy na pewno przewody od przełączników przy pedałach dobrze działają.... Czekam na info o numerze sterownika, może tu tkwi problem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde tez bym sobie podlaczyl, ile taka operacja kosztuje?

Ja zapłaciłem tylko za manetke 40 zł, a reszta mi działała jak trzeba. Jak byś chciał od podstwa założyć tempomat to jest troche roboty przy tym.

 

To zazdroszcze Ci bo w moim aucie to wiecznie problemy z elektryka(tempomat i nie działajacy 2 bieg wycieraczek) z ktorymi nie moge sie uporac

Przepatrzylem te wszystkie kable i czujniki przy pedałach i niby wszystko OK.Popsikałem WD 40 wszystkie łacza i czujniki i manetke do , srodka(kiedys mi to pomogło jak nie działal spryskiwacz) i dalej nic.

Juz z nerwow mialem ochote wziasc nozyczki i uciac to wiazke z manetka i ja zdemontowac zeby mnie nie denerwowała ale sie powstrzymałem.

Tempomat jest na 100% fabryczny widac to po wiazce i poprowadzeniu.

Szkoda bo jak by mi działąl to bym mial 100% sprawne autko.

Pozostaje jeszcze nadzieja ze moze magiki od kompow cos zdzaiłaja.

Macie moze jakies opinnien a ten temat nie wiem czy sie z tym udac czy nie do elektronika samochodowego bo szkoda mi wywalic 100zł w bloto

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

No i po długim poszukiwaniu udało się uruchomić nieszczęsny tempomat. Pomocny okazał się DIS, który naprowadził na potencjalną przyczynę błędu. W trakcie diagnozy wyszło, że sterownik DDE nie otrzymuje impulsów prędkości. Przestudiowanie schematu i weryfikacja istniejących połączeń wskazały brak połączenia pomiędzy DDE a IKE. Naprawa połączenia i tempomat hula jak złoto.

 

Do Conrado - jak widać, test na komputerze nie musi oznaczać wyrzucenia pieniędzy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.