Skocz do zawartości

wymiana paska wieloklinowego


swistar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..przeczytałem wile postów na temat wymiany paska wieloklinowego bez potrzeby ingerowania od dolu auta.Wyczytalem,ze wiele osób bez problemu wymienialo pasek od góry.Wiec i ja sie zabralem do tego ale niestety za chiny nie mogę wyjąc osłony wentylatora,a co za tym idzie nie ma mozliwosci dojscia do paska.

Jak ma pokombinowac aby wyjac tę osłonę.Strasznie tam ciasno.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarze to odkreca sie ja ze srubek (ale nie na 100% bo nigdy jeszcze u siebie tego nie robilem) i powinna odejsc do gory, ewentualnie jest na zatrzaskach, ale watpie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta osłona jest umocowana na górze dwoma wciskami plastikowymi.Zdejmowałem je ale nie moge wyjąc tej osłony,zapiera sie na dole o wiatrak,a tam jest tak mało miejsca,ze nie wiem jak to zrobic.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta osłona jest umocowana na górze dwoma wciskami plastikowymi.Zdejmowałem je ale nie moge wyjąc tej osłony,zapiera sie na dole o wiatrak,a tam jest tak mało miejsca,ze nie wiem jak to zrobic.

 

troche odegnij wiatrak albo go odkrec.....moze tu sobie sprawdzisz jak to jest montowane..http://bmwfans.info/original/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kręć wyntylatorem tak by łopatki same zaczoły włazić na osłonę i pomału ciągnij osłonę do góry , ciężko ale wylezie

a z rolki napinającej zdejmnij taką osłonkę i pod nią będzie śruba to jak nałożysz na tą śrubę klucz oczkowy gięty albo giedor to tym kluczem przestawisz napinacz tak że bez problemu wsadzisz nowy pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem ok.miesiąc temu.Najpierw 2 śrubki.

Kręcąc wentylatorem wyciągniesz osłonę chłodnicy.

Następnie zdejmij mały pasek ten od klimy naciskając napinacz od góry,łatwo schodzi[ja używałem do tego mopa którego zresztą przy dużym pasku połamałem].

Przy wymianie dużego paska najlepiej żeby ktoś ci pomógł,ja wymieniłem sam ale musiałem się nakombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówców, mianowcie, kluczem 32 luzjesz wentylator (krecisz w strone w ktora sie silnik obraca - tzn musisz mocno szarpnac), nastepnie obracasz wentylator ktory sie juz wykreca az w kocu "wypada" i mozesz go wyciagnac. Malutkim srubokretem podwazasz 2 plastikowe nity po jedenj i drugiej stronie oslony poczym wyjmujesz je i za nimi cala osolne - masz full miejsca.. Przerabialem ten temat jak wymienialem pasek od klimy. 20 min i po robocie - bez kanału ;]

 

Dalej do dziela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wymieniłem..namęczyłem się troche ale się udało..dzięki i pozdrawiam. :D

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!

Pozwolę sobie odgrzać temat, bo ostatnio przypadkiem zauważyłem, ze pasek mam jakby zarysowany na pewnym odcinku. To kupiłem już oba paski, ale tak się zastanawiam, czy nie powinienem również wymienić napinacza?

Odkąd mam jakikolwiek samochód, to zawsze zalecało się wymienić napinacz i jeszcze czasem niektóre rolki. Trochę to wydatek, wiem, ale często jest tak, ze taki wydatek może być potem 3 razy taki, jak coś poleci na trasie.

 

…a tak przy okazji: „pogwizduje” mi alternator. Da się w nim wymienić samo łożysko? Albo może wymiana rolki cos da? Czy cały od razu do wymiany? Jak kupiłem auto, to miałem mały wyciek ropy z wężyka przy pompie. I paliwo musiało pewnie wypłukać smar z tego łożyska. Ponad rok już minął i wszystko jest ok., no tyle że śwista sobie i trochę to siara.

Wstrzyknąłem tam raz nawet odrobinę oleju i było lepiej ale parę kkm i wyschło.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.