Skocz do zawartości

Wymiana głównych tulei tylnego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po kilkutygodniowym poruszaniu sie po niemieckich drogach wróciłem do fatherlandu i od razu zdziwienie. Stuki z tyłu. Stwierdziłem wybitą prawą tuleje zawieszenia tylnego ( ta główna pionowa) - luz i lekkie przesunięcie osiowe. Koszt części niewielki - 150 Pln / szt. Czy uważacie że jest mozliwa prawidłowa wymiana tego elementu w warunkach domowych? Szkoła mówi że należy wymienić obie strony. Stando ok 500 Pln - i chyba to zrobie u nich. Ktos sie w to bawił sam ?
Opublikowano
Jak dla mnie metoda w tym linku jest zbyt inwazyjna, przeciez nie bede kroił dziur w budzie - toż to profanacja. W poniedziałek to obejrze dokładnie, ale jak na razie to chyba jednak Stando.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jak dla mnie metoda w tym linku jest zbyt inwazyjna, przeciez nie bede kroił dziur w budzie - toż to profanacja. W poniedziałek to obejrze dokładnie, ale jak na razie to chyba jednak Stando.

 

Przecież tam nikt nie kroi dziur!?Odkryto tylko bitumiczną zaślepkę. :mrgreen:

Opublikowano

Też zbieram się w sobie powoli do takiej roboty. Czy ktoś wie, gdzie można się zaopatrzyć w identyczny ściągacz (dobrej jakości) ?

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Ja z mechanikiem w bardziej drastyczny sposób to robiłem, ale ciekawi mnie ten ściągacz na stronie, dwu-ramienny ,czemu nie trój-, czy tam są specjalne zaczepy ,nie chce mi sie wchodzic pod auto, w e28 to wyrzynarką najpierw wycieliśmy gumę , potem przecinak i młotek, tak były zapieczone po 12 latach eksploatacji ,ze nie było sposobu ,a ściągacza wówczas takiego mocnego nie miał, cały dzień zeszło--pzdr -------- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Po kilkutygodniowym poruszaniu sie po niemieckich drogach wróciłem do fatherlandu i od razu zdziwienie. Stuki z tyłu. Stwierdziłem wybitą prawą tuleje zawieszenia tylnego ( ta główna pionowa) - luz i lekkie przesunięcie osiowe. Koszt części niewielki - 150 Pln / szt. Czy uważacie że jest mozliwa prawidłowa wymiana tego elementu w warunkach domowych? Szkoła mówi że należy wymienić obie strony. Stando ok 500 Pln - i chyba to zrobie u nich. Ktos sie w to bawił sam ?

 

Hej!

Nie daj sie nabić w butelkę na 500 zł! U mnie wymienili mi to za 100 :)

Mają jakiś sprzęt do wyprasowania tulei bez demontażu wózka i nie trzeba robic geometrii - chyba że coś jest nie tak. Sprawdzili po wymianie i geo było OK.

Mam propozycję: przyjedź do mnie, weź 500, 100 zapłacisz za wymianę a 400 przechlamy :lol: :dance: :norty: :twisted2: :nana:

Opublikowano
Ok. 500 Pln z ich materiałami. Dzisiaj jak nie bedzie siąpiło wjezdzam na kanał, końcem trzeba podjąć jakaś decyzja.
Opublikowano
Ok. 500 Pln z ich materiałami. ...

 

Może dowiedz się też ile u nich wynosi koszt samych tulei – i jakie one są (zamiennik czy oryginał). W czerwcu dowiedziałem się w ASO, że oryginały teraz kosztują 80zł/szt (cena spadła ze 120), a tydzień wcześniej w jakimś warsztacie proponowano mi zamienniki za 120zł/szt.

Przy okazji robocizna w tamtym warsztacie to 250zł, a w ASO 800zł

Pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.