Skocz do zawartości

Znowu sie przegrzewa.... :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam mały problem z moją beti....

Wczoraj zauważyłem mała kałużę pod moim samochodem, nie było to z pod chłodnicy, lecz raczej z pod mniej-więcej przegrody czołowej.

Odkręciłem na zimnym silniku korek od chłodnicy, wszystko wydawało się ok, więc pomyślałem że to kałuża nie od mojej beti.

Dzisiaj odpalam samochód, zagrzał się, a pomimo nawiweu ciepłego powietrza do kabiny leci zimne :evil: .

Oczywiście jak dojechałem, kałuża pod samochodem, para bucha od strony grodzi...., silnik sie przegrzewa.... :mad2:

 

Co robić?

Odpowietrzyć ukał chłodzenia? jak tak, to jak zlać płyn?

Czy to może nagrzewnica, ale w kabinie mam suchą podłogę.

Może ktoś cos doradzi...

Opublikowano

Więc tak.

Czesto niestety w BMW leci chłodnica albo peka(zależy jaka) albo puszcza na gumkach i jest to trudno zauważalne skad leci, przeważnie widać po osadzie jaki zostawi płyn chłodnicowy albo poprostu puścił ci cybant na wężu i wycieka tamtędy. Leci zimne bo nietety układ jest zapowietrzony z przyczyny takiej iż po ubytku płynu pompa zassała powietrze ze zbiorniczka zamiast płyn ale tym się nie mart.

Zlokalizuj wyciek (jeżeli nie jesteś pewien wyjmij chłodnicę i jedz z nią tam gdzie naprawiają chłodnice (są takie warsztaty) a oni sprawdzą ci pod ciśnieniem czy faktycznie cieknie)

Kup płyn zalecany czyli Antifreze firmy Febi (1.5L tego koncentratu kosztuje około 20 pln, jest to koncentrat więć rozcienczaj go z wodą pół na pół ale tylko destylowaną nie kranową na to zwróc uwagę).Pamiętaj o tym ze nie należy uzupełniać ubytku płynu na gorącym silniku tylko i wyłącznie na zimny ponoć temperatura dolewanego a w chłodnicy płynu nie może przekraczać kilkunastu stopni gdyż można uszkodzić blok (wewnątrz jest jakieś miejesce bardzo cienkie i lubi pęknąć jak tak się robi no i olej wtedy mięsza się z płynem i remoncik czeka:)

Powodzenia.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
masz dziurawa nagrzewnice - posklejaj albo wymien i bedzie dobrze ---ale to taka wersja najgorsza - moze poprostu puscil przy niej ktorys waz.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Dzięki, już wiem gdzie szukać.

Jutro zobacze co jest nie tak, i napisze.

Jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to będe WdZiĘcZnY :)

 

ps.Miałem taką samą sytację 15 000 km. temu, wystarczyło zlać wtedy wode z silnika i odpowietrzyć. Może w tym przypadku też podziała.

 

 

 

Jeżeli układ jest zapowietrzony można podobno sprawdzić, jezeli przewód z chłodnicy jeden będzie gorący a drógi zimny. Tylko nie pamiętam czy górny czy dolny...

Opublikowano
W M60 ten problem nie występuje (przynajmniej u mnie przez 3.5 roku). Miałem taki kłopot dawno temu w E30. Pamiętam, że w okolicach termostatu była śróbka odpowietrzająca. Męczyłem się 2 miesiące, a jak odpowietrzyłem to już było OK
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Śrubę odpowietrzającą odkręciłem ale nic to nie dało.

Natomiast jeden przewód wody z chłodnicy ( stojąc vis a vis silnika ) to ten po lewej nie ma w ogóle wody i jak można się domyśleć jest zimny.

Przewód po prawej jest gorący.

Termostat padł?

Jak sie zagrzeje i zgaszę silnik to woda "syczy" i paruje przez chwilę od strony grodzi, widocznie daje tam za duże ciśnienie.

Czy to wina termostatu?

Opublikowano

Witam,

przy chłodnicy,koło korka masz taką małą śrubkę prawdopodobnie z napisem Einluftung.Włącz ogrzewanie na maksa,poluzuj tą śrubkę i zwiększ obroty do koło 2000.Jeżeli układ jest zapowietrzony to powinny lecieć tamtędy bombelki.Jest też drugi sposób.Zdejmujesz tą górną rurę od chłodnicy i wleważ płyn tamtędy.Pamiętaj aby dobrze zagrzać silnik,aby się termostat otworzył no i o ogrzewaniu,bo może miałeś (masz) bąbel powietrzny w nagrzewnicy.

Opublikowano

Jest zimny bo jest zapowietrzony.

Jezeli nie poradzisz sobie z odpowietrzaniem na odpalonym silniku (jak pisze powyżej alox) to poprostu spróbuj tak:

Na zimnym silniku odkręć odpowietrznik oraz korek od wlewu do zbiornika. Dolej do pełna zbiornika płynu (na maxa pod sam szczyt, podczas dolewania poziom może się zniżać więc lej aż bedziesz maiła max, pod sam gwint, następnie zakręć odpowietrznik a korka od wlewu nie zakręcaj, zostawa tak na całą noc , rano sprawdz czy stan płynu się zmniejszył jak tak to bardzo dobrze, anstępnie odciągnij resztę płynu (jakimś węzykiem) która jest ponad stan (masz tam kreskę na zbiorniu, płynu musi być do kreski na zimnym silniku) i wszystko, odpal i sprawdz czy się poprawiło. (pytasz czy termostat padł wiec termostat mozesz sprawdzić w ten sposób ze jezeli silnik jest zagrzany to chłodnica powinna być gorąca czyli termostat puszcza na chłodnicę, jeżeli chłodnica jest zimna (temper. musi być około 90 C ) no to termostat nie puszcza czyli padlina, do wymiany niestety ale jezeli nie masz ciepłego powietrza a jeden wąż jest zimny to nie jest to wina termostatu chciaż nie ukrywam ze tez moze pyć uszkodzony ale nie ma to związku z ogrzewaniem.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Witam,

przy chłodnicy,koło korka masz taką małą śrubkę prawdopodobnie z napisem Einluftung.Włącz ogrzewanie na maksa,poluzuj tą śrubkę i zwiększ obroty do koło 2000.Jeżeli układ jest zapowietrzony to powinny lecieć tamtędy bombelki.Jest też drugi sposób.Zdejmujesz tą górną rurę od chłodnicy i wleważ płyn tamtędy.Pamiętaj aby dobrze zagrzać silnik,aby się termostat otworzył no i o ogrzewaniu,bo może miałeś (masz) bąbel powietrzny w nagrzewnicy.

 

Śrubkę odkręciłem, ogrzewanie na max,silnik się zagrzał i zaczęła lecieć para z odpowietrznika.

Termostat gorący(chyba się nie otworzył), natomiast chłodnica zimna.

Lewy wężyk zimny, natomiast prawy gorący.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wczoraj zauważyłem mała kałużę pod moim samochodem, nie było to z pod chłodnicy, lecz raczej z pod mniej-więcej przegrody czołowej.

Proponuję żebyś sprawdził czy nie pękł Ci zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Miałem to samo w te wakacje w E34. Podobno w BMW w wieku kilkunastu lat to typowa usterka...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Jeżeli zbiornik wyrównawczy jest po prawej strony chłodnicy(wbudowany w chłodnicę), to jest sucho, bez przecieków..
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeżeli zbiornik wyrównawczy jest po prawej strony chłodnicy(wbudowany w chłodnicę), to jest sucho, bez przecieków..

W E34 525 zbiornik jest po lewej stronie chłodnicy. Więc przypuszczam że w 320i jest tak samo...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Po lewej to mam zbiornik od spryskiwaczy, lecz wyrównawczy może gdzieś jeszcze jest.

W tym samochodzie cały czas coś odkrywam... :) , więc może niech się wypowiedzą jacyś fachowcy o e 36.

 

ps. czy wy tez macie w bagażniku na obudowie od głośników jakąś nalepkę Nokia z jakimiś numerami?

Opublikowano
Po lewej to mam zbiornik od spryskiwaczy, lecz wyrównawczy może gdzieś jeszcze jest.

W tym samochodzie cały czas coś odkrywam... :) , więc może niech się wypowiedzą jacyś fachowcy o e 36.

 

ps. czy wy tez macie w bagażniku na obudowie od głośników jakąś nalepkę Nokia z jakimiś numerami?

Zwróć uwagę jak patrzysz czy z pozycji z za kierownicy (wtedy zbiornik od spryskiwaczy jest po prawej sronie) czy stojąc przed samochodem patrząc na maskę (wtedy po lewej):):):):)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Zbiorniczek jest zaraz przy chłodnicy, innej opcji BrAk :wink:

 

Beti jdzie jutro do lekarza, zobaczymy jaka diagnoza :wink:

Opublikowano
Problemem przegrzewania się silnika był przewód gumowy idący do nagrzewnicy, i mały wyciek płynu z chłodnicy ( wsypałem proszek uszczelniający, zobaczymy jak długo wytrzyma).
Opublikowano
mój znajomy wsypał też jakiś proszek do uszczelnienie chłodnicy i zakończyło się to wymianą uszczelki pod głowicą.Nielepiej naprawić chłodnicę?
Opublikowano
Problemem przegrzewania się silnika był przewód gumowy idący do nagrzewnicy, i mały wyciek płynu z chłodnicy ( wsypałem proszek uszczelniający, zobaczymy jak długo wytrzyma).

Nie polecam długiej eksploatacji z tym specyfikiem :roll: . Kiedyś w Camry było to samo - efekt- gotowała się :zlosc: , układ trza było czyścić a chłodnicę i tak wymieniłem :nana: . Poprostu z tego proszku po jakimś czasie robią się takie grudki i zapychają to i owo :silenced: . Z tego co wiem to u mechaniorów ten proszek ma xywę pieprz :diabel_smiech: .

Opublikowano
gdzieś słyszałem że na krótką metę pomoże wlanie zawartości jajka do chłodnicy, bo białko może uszczelnić tymczasowo dziury. Ale czy to prawda to nie mam zielonego pojęcia
Opublikowano

Już zbieram na na nową chłodnicę :P , koszt około 600-800zeta :shock: .

Co do pieprzu to zastosowałem ten specyfik w swoim dełuu i jakoś się jeszcze trzyma :twisted: .

 

A jajeczka w chłodnicy jak najbardziej, nawet słojczek musztardy z odrobiną majonezu :D tez może uszczelnić...DuŻeGo FiAtA :twisted:

Opublikowano
Chłodnicę już kupisz nówkę (oczywiscie nie oryginał) za około 550 PLN ,też niemiecka. Na giełdzie natomiast chodzą po 150 - 200 PLN używane oryginały w super stanie (trzeba sobie wyszukać oczywiście :)),wiem bo sam kupowałem i orientowałem się wcześniej w tej sprawie (mnie też niestety 6 miesiecy temu rozszczelniła sie chłodnica)
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Chłodnicę już kupisz nówkę (oczywiscie nie oryginał) za około 550 PLN ,też niemiecka. Na giełdzie natomiast chodzą po 150 - 200 PLN używane oryginały w super stanie (trzeba sobie wyszukać oczywiście :)),wiem bo sam kupowałem i orientowałem się wcześniej w tej sprawie (mnie też niestety 6 miesiecy temu rozszczelniła sie chłodnica)

Ja na "kurnikach" na śląsku dostałem chłodnię z E36 z datą 2001 za 200PLN i do tego 3 miesięczna gwarancja.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Chłodnicę już kupisz nówkę (oczywiscie nie oryginał) za około 550 PLN ,też niemiecka. Na giełdzie natomiast chodzą po 150 - 200 PLN używane oryginały w super stanie (trzeba sobie wyszukać oczywiście :)),wiem bo sam kupowałem i orientowałem się wcześniej w tej sprawie (mnie też niestety 6 miesiecy temu rozszczelniła sie chłodnica)

 

Dzięki za info, ale podobno używanej sie nie kupuje, bo nie masz możliwości sprawdzenia czy jest szczelna.

Chyba ze są jakieś sposoby.

Mi dokładnie rozszczelniło się przy zbiorniczku wyrównawczym, więc to nie jest tak do końca chłodnica...

Opublikowano
Chłodnicę już kupisz nówkę (oczywiscie nie oryginał) za około 550 PLN ,też niemiecka. Na giełdzie natomiast chodzą po 150 - 200 PLN używane oryginały w super stanie (trzeba sobie wyszukać oczywiście :)),wiem bo sam kupowałem i orientowałem się wcześniej w tej sprawie (mnie też niestety 6 miesiecy temu rozszczelniła sie chłodnica)

 

Dzięki za info, ale podobno używanej sie nie kupuje, bo nie masz możliwości sprawdzenia czy jest szczelna.

Chyba ze są jakieś sposoby.

Mi dokładnie rozszczelniło się przy zbiorniczku wyrównawczym, więc to nie jest tak do końca chłodnica...

To nic ale przecież dostajesz na nią 6-miesięczną gwarancje (90% sprzedajacych chłodnice uzywane dają 6-miesięczną gwarancję, na giełdzie też, ja taką właśnie kupiłem, jezeli ktoś ci nie daje gwarancji idz dalej a napewno znajdziesz.

Oczywiście bez gwarancji nie ma co kupować.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.