Skocz do zawartości

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w 528i?


falcone

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś jadę na wymianę płynu, wiem, że czasami bywa dużo problemów z tym zadaniem ( chodzi o odpowietrzenie ). Dlatego chcę ewentualnie wiedzieć co mogę teoretycznie mechanikowi powiedzieć w razie problemów.

Mam zbiornik zintegrowany z chłodnicą, czy są gdzieś odpowietrzniki, czy jest to zabawa z naciskaniem węży? Na realoem, jakoś nic szczególnego nie znalazłem a konkretnie na forum nie mogłem nic wyczytać. Może macie jakieś sugestie, żeby uniknąć ewentualnych problemów i niepotrzebnych kosztów.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk dobry mechanik to bedzie dokladnie wiedzial, a masz racje trudno odpowietrzyc uklad chlodzenia w 6 cylindrowcach, moj mechanik robil to dlugo jak wymienial plyn, nalewal do pelna zagrzewal auto plyn zaciagal sie i tak w kolko az do przelania ale udalo sie i jest oki, sprawdz po jakims czasie krotkim jak pojezdzisz po tej wymianie plynu, czy poziom jest okej i w razie czego uzupełnij. Wiem że sa dwa korki odpowietrzania, jeden przy chlodnicy to norma :) i drugi taki sam koreczek na takiej poziomej plastikowej rurze naprzeciw wiska znajdziesz napewno, a czy sa jakies inne odpowietrzniki to nie wiem :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jeszcze dodam ze niedawno wymienil mi mechanik termostat i plyn w chlodnicy......gdy silnik sie grzeje....po zgaszeniu sprawdzam weze to gorny waz po prawej stronie jest goracy i napecznialy a po lewej stronie na dole rura jest miekka i zimna....co to moze byc??wydaje mi sie ze uklad jest zapowitrzony...co wy na to ? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie pomogę Ci, ponieważ u mnie obeszło się bez wymiany płynu. Dolali mi litr koncentratu i trzyma -40%, więc nie odpowietrzałem, ale zgodzę się z Tobą, że na forum trochę postów na ten temat jest, jednak nigdzie konkretnie.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Należy odkręcić odpowietrznik ten przy korku wlewu płynu oraz odpowietrznik na węzu chłodnicy, następnie tak długo wlewać płyn aż zacznie wypływać odpowietrznikami. Zakręcamy odpowietrzniki oraz korek wlewu płynu i po herbacie, ot cała filozofia.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Na wyłączonym silniku. Po wyłączeniu zapłonu elektrozawory nagrzewnicy są otwarte.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz to prosze napisz po kolei jak to zrobic....poniewaz mam dosc stawania co 2 km(czerwona temp) i jezdzenia po mechanikach....pozdro...czekam na odp......Ja to tak zrozumialem:

-Odpalam silnik(zimny) wlaczam ogrzewanie na maxa odkrecam korek i odpowitrzniki(sa dwa...ale ktory pierwszy??)

-dolewam ciagle do stanu plyn....az ciagle bedzie ciec z odpowietrznikow bez bombelkow sam plyn

-na koncu zakrecam odpowietrzniki(jak po kolei je zakrecac) i dolewam do stanu plyn i zakrecam korek..... :worried: dobrze mysle?? jak zele to prosze o poprawke :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzanie ukladu...http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646.

 

na poczatek..Szukaj :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz opisane jak to odpowietrzyć "zbigniewst" podał Ci link do ciekawej lektury. Dodam tylko że w zeszłym tygodniu wymieniałem u siebie termostat a co za tym idzie musiałem spuścić płyn chłodniczy. Niby wszystko poszło OK bo temp jest w pionie, ale ogrzewanie w środku moim skromnym zdaniem za wolno się nagrzewa tak po ok 6km.

Po przeczytaniu tamtego postu zaczęłem podejżewać że może woda dostaje mi się do silnika, bo ostatnio zaczął bardzo dziwnie pracować coś jakby diesel, zastanawiam się co mi mogło zacząć tak tyrkotać niemożliwe chyba że wtryski się kończą ?

Jutro jadę na wymianę oleju zobaczę jaki będzie rezultat po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ja ostatnop przerobiłem wymiane termostatu w moim e 39 528 i co za tym idzie odpowietrzanie ukłądu.... termostat został zmieniony i teraz wszystko jest w nalezytym porzadku auto szybko sie grzeje i jest naprawde ok po 6 km przy minus 14 stopni mam 92 stopnie co mozna sprawdzic testem nr 7. Odpowietrzanie faktycznie nastręcza sporo trudu i problemów po pierwsze to odpowiednie zalanie ukłądu i delikatne obchodzenie sie z odpowietrznikami które sa na chłodnicy i obudowie termostatu

obydwa maja być odkrecone dopuki płyn sie nie pokaze po czym uruchamiamy silnik i otwieramy ogrzewanie srodka na max odpowietrzanie jest cięzkie i czasochłonne bo w moim przypadku najpierw prawie zagotowało wode a w puzniejszym etapie nie grzał seodek

ale to typowe niedomagania zapowietrzonego układu . Swietnym sposobem jest opisany na forum sposób z zatykaniem palcem odpowietrznika i termostatu i sciskaniem weza

i chyba to najskuteczniejsze i najszybsze

rozwiązanie wąz działa jak papka a odpowietrznik i palec jak zawór zwrotny w ten sposób pompujemy układ płynem wypierajac powietrze

Dobrym tez rozwiazaniem jest postawienie auia na ostrym podjezdzie gdzie auto jest mocno przechylone a nagrzewnica w srodku nizej niz odpowietrzniki co pomaga w pozbyciu sie pęchezy w nagrzewnicy i do całosci trzeba dodac mozolne dolewanie płynu i pompowanie wezem po kkazdorazowym uruchomieniu silnika dopuki z odpoeirtrzników po mozolnej pracy nie beda wydostawac sie pcherzyki tylko sam płyn

 

 

 

 

niz odpowietr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze panowie zeby uniknac dlugiego odpowietrzania, a co za tym idzie mozliwosci przegrzania samochodu, nalezy pozalewac dobrze wszystkie weze, blok silnika, chlodnice, nagrzewnice, a dopiero potem brac sie za odpowietrzanie.

 

Najpierw na zimnym silniku, sposobem sciskania weza, a dopiero pozniej na zapalonym silniku jak sie rozgrzeje odkrecamy na zmiane odpowietrznik w chlodnicy i w termostacie.

 

Dobrze jest faktycznie najechac na cos aby samochod byl lekko w gorze.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie facet to zrobił jeszcze inaczej - odkęcił oczywiście oba odpowietrzniki, zalał płyn a potem... wziął kompresor od pompowania kół, wsadził w zbiorniczek, uszczelnił szmatką i uruchomił go. jakl zaczęło przelewać przez odpowietrzniki to znów dolał płynu i powtórzył operacje. Potem dolał do stanu wymaganego i do dziś spokój :cool2:
Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

podbijam, podejrzewam, że mechanik źle odpowietrzyć mi układ. Niby poziom płynu jest oka, ale nawet jak odpalam silnik pod dłuższym postoju. Pojawia mi się komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu. Samochód nie grzeje się, wskazówką przy jeździe jest w pionie. Z ogrzewaniem jest dziwnie, jak mam odpalone nawiewy na szybę i kabinę, to na szybę idzie ciepłe powietrze, a do kabiny letnie. Jak wyłączę nawiew na szybę, do kabiny idzie ciepłe powietrze. Co ciekawe pływak był do wczoraj na swoim miejscu, a teraz całkowicie zniknął. Jutro będę miał więcej czasu, a święta to nie tylko jedzenie i picie i chciałbym sam to sprawdzić, płyn mam. Przeczytałem full postów na forach i już zgłupiałem jak to zrobić. Moje pytanie czy dobrze kombinuję:

1. Odkręcam zbiorniczek i luzuje dwa odpowietrzniki,

2. Przekręcam stacyjkę na jeden, uruchamiam dmuchawę na jeden i maks temp

3. Obserwują co dzieje się w zbiorniczku i na. odpowietrznikach. Jeśli bomblują i płynu ubywa, dolewam, aż to momentu popłynięcie płynu z ofpowtrznika na wężu (zakręcamy), to samo robię z odpowietrzniku na zbiorniczku. Zakręcamy zbiorniczek.

4. Odpalam auto i czekam na rozgrzanie, po ostygnięciu sprawdzam jaki jest poziom.

Dodam jeszcze, że miałem zmianą chłodnice i górny wąż. Oba elementy ciekły i wywaliło mi płyn na wolnych obrotach. Pytałem mechanika i mówił, że ciężko się odpowietrzało układ. Jak dolałem może ze 100 ml płynu bo wydawało mi się, że jednak jest za mało, i odpaliłem auto na 3 minuty, a później odkręciłem korek to płyn poszedł mi górą.

Dajcie znać czy dobrze kombinuję z odpowietrzeniem,ewentualnie czy to może być problem z czujnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.