Skocz do zawartości

BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE


rOBSOnX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Właśnie po wieelu próbach udało mi się skonfigurować poprawnie VM z DISem. Wszystkie ledy pięknie się świecą, bateria raz jest raz nie ale to już nieistotne. Najważniejsze jest to, że łącznie z fejsem od Kolegi NERWUS'a wszystko pięknie chodzi i komunikuje się z moim leciwym TDSem. Zarówno INPA jak i DIS bezproblemowo nawiazują komunikację z modułami samochodu. WIELKIE DZIĘKI DLA WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW ZWIĄZANYCH Z TEMATEM DISa I INPA. :cool2: :mrgreen: ,

a zwłaszcza dla NERWUSA dzięki któremu to wszystko poszło.

 

PS. ponawiam pytanie Kolegi wyżej: czy jest jakaś "instrukcja" użytkowania DISa?? Skoro już się postawiło cały sprzęt to szkoda by było od razu coś sfajczyć przez niewiedzę użytkownika :mrgreen: . Ewentualnie gdzie można o czymś takim przeczytać ??

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Witam wszystkich.

Właśnie po wieelu próbach udało mi się skonfigurować poprawnie VM z DISem. Wszystkie ledy pięknie się świecą, bateria raz jest raz nie ale to już nieistotne. Najważniejsze jest to, że łącznie z fejsem od Kolegi NERWUS'a wszystko pięknie chodzi i komunikuje się z moim leciwym TDSem. Zarówno INPA jak i DIS bezproblemowo nawiazują komunikację z modułami samochodu. WIELKIE DZIĘKI DLA WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW ZWIĄZANYCH Z TEMATEM DISa I INPA. :cool2: :mrgreen: ,

a zwłaszcza dla NERWUSA dzięki któremu to wszystko poszło.

 

PS. ponawiam pytanie Kolegi wyżej: czy jest jakaś "instrukcja" użytkowania DISa?? Skoro już się postawiło cały sprzęt to szkoda by było od razu coś sfajczyć przez niewiedzę użytkownika :mrgreen: . Ewentualnie gdzie można o czymś takim przeczytać ??

 

Pozdrawiam...

 

Czytaj forum to najlepsz instrukcja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będziesz mógł programować w disie. A ten fejs od VAG'a to przerabiałeś ( pin 7+8 ) czy tak na żywca ?? Ja mam taki na FDI i zasuwa aż miło bez żadnych przeróbek za całe 50 pln :mrgreen: A auto który masz rocznik ?? W starszych autach na tych fejsach nie bedziesz miał tych 2 kontrolek. Ja w e46 nie miałem a w e90 mam na tym samym kablu.

 

Czyli bez ignition i ubatt nie mogę programować modułów?

O co chodzi z przerabianiem VAGa? Na razie leci na żywca od roku. :) Moje 528 jest z 97roku a brata 523 z końca 98 i o ile u mnie wszystko chodzi to u brata z wielkimi oporami. Pod maską łączę się ze wszystkimi modułami oprócz DME, pod kierownicą tylko z DME. Wiesz może dla czego?

 

I pytanie o odczyt Air Mass

PS. W live data wszystkie parametry mam pomiędzy min a max. Zawsze po środku! A przepływkę mam przy minimum. Przepływka się skończyła?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW do 99 z 20 pinowym i OBD tak miały. Na OBD w kabinie tylko silnik reszta modułów na 20 pinowym pod machą. Ja przedtem miałem e46 z 99 roku i też tak było.

 

No to jest ciekawe bo gość ma tester do BMW i wszystko robi przez okrągłe 20pinowe. Nasze fejsy coś sobie nie radzą. :) A o co chodzi z przeróbką VAGA? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem dokładnie o co chodzi ale z tego co widziałem to łaczą pin 4 z 5 i 7 z 8 ale czy coś trzeba dodatkowo wlutować to tego nie wiem i ja u siebie tego nie robiłem. Nie chce sfajczyc komus ani sobie auta. Poza tym ja nie robie tego zarobkowo tylko jak moge komus pomóc to czemu tego nie zrobic. Miałem fejs pod inpe od piwka z płocka i tez nie łaczył się z silnikiem w e90.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiś czas temu czytałem, że można przerobić interfejs VAG USB tak aby pracował z BMW. Na forum ecubb znalazłem ciekawy opis http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617&start=0[ autorstwa koogle i postanowiłem go sprawdzić. Jak się okazało wszystko działa świetnie. Mamy pełnowartościowy interfejs USB za niewielkie pieniądze.

 

W tym poście przedstawiam streszczenie co i jak po kolei należy zrobić. Szerzej wszystko opisane jest w w/w temacie na ecubb.

 

Tak więc potrzebny będzie:

- VAG USB (ok. 50zł),

- dwa rezystory i tranzystor (ok.1 zł)

- podstawowa umiejętność z zakresu lutowania.

 

Po rozkręceniu wtyczki Vag'a bierzemy lutownicę i łączymy piny 7 i 8 na wtyczce OBD oraz 17 i 18 na układzie FT232BL. Następnie lutujemy prosty układzik z tranzystorem i dwoma rezystorami według schematu jak niżej.

 

Ja zrobiłem to tak:

http://images28.fotosik.pl/316/f7ea8f692a0a4933.jpg

 

Oto obrazek schematu wykonany przez koogle przedstawiający co z czym podłączyć.

 

http://images32.fotosik.pl/441/9513411efe9d2648.jpg

 

Po wykonaniu lutowań pobieramy najnowszy sterownik ze strony:

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

 

Po podłączeniu interfejsu do USB zostanie on wykryty przez system. Następnie instalujemy w/w sterownik i wchodzimy do menadżera urządzeń, później do Porty (COM i LPT), USB Serial Port i w zakładkę Port Settings, następnie Advanced Settings i ustawiamy port na COM1 - chyba że inny wybraliśmy przy instalacji Ediabas, zaś Latency Timer ustawiamy na 1.

 

http://images42.fotosik.pl/51/445f5e1a5b0825c9.jpg

 

ediabas.ini

[Configuration]

EcuPath =C:\EDIABAS\ECU

SimulationPath =C:\EDIABAS\SIMULATION

TracePath =C:\EDIABAS\TRACE

TraceSize = 32767

ApiTrace =0

IfhTrace =0

SystemTraceSys = 0

SystemTraceBip = 0

SystemTraceIfh = 0

SystemTraceNet = 0

BipDebugLevel = 0

UbattHandling = 0

IgnitionHandling = 0

TaskPriority = 0

SystemResults = 1

RetryComm = 1

Simulation = 0

Interface =STD:OBD

NetworkProtocol = TCP

[TCP]

RemoteHost = 192.168.68.1

Port = 6801

TimeoutConnect = 2000

TimeoutReceive = 2000

TimeoutFunction = 10000

 

obd.ini

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

[uNIT_I]

Port=Com10

Hardware=OBD

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

 

Jak widać interfejs nie wymaga zmian w plikach ediabas.ini oraz obd.ini.

 

Oczywiście interfejs rozpoznaje baterię i zapłon.

W 100% działa na nim INPA, DIS, SSS.

 

Tak więc jeżeli ktoś posiada nieużywanego VAG'a nie pozostaje nic innego jak brać się za przeróbkę.

 

Pozdrawiam.

 

PS:Przy kupowaniu vaga proszę zwracać uwagę żeby były wszystkie piny, bo np. na tych czarnych Chińczycy oszczędzają i nie montują wszystkich. Wtedy ciężko te potrzebne dosztukować.

 

PS1:Aha no i po zakończeniu diagnozy bezwzględnie najpierw należy wyłączyć zapłon, później wypiąć wtyk z USB, a dopiero na samym końcu wtyk z OBD. Nie stosując się do tej kolejności łatwo można spalić FTDI, choć nawet przy jej zachowaniu też jest to możliwe(choć nieznacznie), ale przecież nikt nie będzie kompa wyłączał, żeby kable wyciągać :)

 

 

 

Zrobiłem tak jak napisałeś i działa, dzięki roney , dodam że lutowałem to lutownicą z lidla - taką beznadziejną , kodowanie wszystko działa!!!! Polecam

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wczoraj łączyłem się ze wszystkimi modułami , nawet zakodowałem sobie mruganie kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu a dzisiaj łączy mi się tylko z silnikiem, co jet grane - kabelek się zjarał?? batery i ignition wykrywa a nie łączy się z modułem świateł, wogule się nie łączy z body, jakaś rada????
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wczoraj łączyłem się ze wszystkimi modułami , nawet zakodowałem sobie mruganie kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu a dzisiaj łączy mi się tylko z silnikiem, co jet grane - kabelek się zjarał?? batery i ignition wykrywa a nie łączy się z modułem świateł, wogule się nie łączy z body, jakaś rada????

 

Tak to jest z tanimi chinskami vagami po przerobce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj łączyłem się ze wszystkimi modułami , nawet zakodowałem sobie mruganie kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu a dzisiaj łączy mi się tylko z silnikiem, co jet grane - kabelek się zjarał?? batery i ignition wykrywa a nie łączy się z modułem świateł, wogule się nie łączy z body, jakaś rada????

 

Tak to jest z tanimi chinskami vagami po przerobce ;)

 

 

Na swoim przerobionym vagu żeby nie przesadzić kilkadziesiąt razy łączyłem się ze swoim i nie tylko autem i jeżeli przestrzega się kolejności podłączania o której pisałem nic nie powinno się dziać. Nie psują się częściej niż te "niechińskie", a kosztują ok. 5 razy mniej.

 

Pzdr.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nie ma nie chińskiej elektroniki... Jak by ktoś nie wiedział to wszystko jest klepana w chinach nawet jak ma logo Sony, Panasonic czy HP... Ekonomia Panowie...

 

Komponety owsze same chinski co raczej Azjatyckie. Fejsow juz pare zlozylem i czesto jest tak ze np: na 10 tranzystorow 5 jest uwalonych. Ale zaden chinczyk fejsa nie sprawdza przed wysylka.

 

Wczoraj łączyłem się ze wszystkimi modułami , nawet zakodowałem sobie mruganie kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu a dzisiaj łączy mi się tylko z silnikiem, co jet grane - kabelek się zjarał?? batery i ignition wykrywa a nie łączy się z modułem świateł, wogule się nie łączy z body, jakaś rada????

 

Tak to jest z tanimi chinskami vagami po przerobce ;)

 

 

Na swoim przerobionym vagu żeby nie przesadzić kilkadziesiąt razy łączyłem się ze swoim i nie tylko autem i jeżeli przestrzega się kolejności podłączania o której pisałem nic nie powinno się dziać. Nie psują się częściej niż te "niechińskie", a kosztują ok. 5 razy mniej.

 

Pzdr.

 

Kolejnosc podlaczania jest wazna. Orginalny fejs ADS i OBD maja uklady zabezpieczajace przed udarami pradowymi. Przy projektowaniu elektroniki do aut daje sie sporo zabezpieczen. W momencie uruchomienia silnika interakcja akumulatora i alternatora potrafia uwalic elementy podlaczone do zasilania.

Troche info tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Load_dump

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

DIS v56 wersja USA (bez codowania)

 

http://rapidshare.com/files/287535886/B ... part01.rar

http://rapidshare.com/files/287543047/B ... part02.rar

http://rapidshare.com/files/287892854/B ... part03.rar

http://rapidshare.com/files/287905353/B ... part04.rar

http://rapidshare.com/files/287941044/B ... part05.rar

http://rapidshare.com/files/288298256/B ... part06.rar

http://rapidshare.com/files/288313649/B ... part07.rar

http://rapidshare.com/files/288340705/B ... part08.rar

http://rapidshare.com/files/287535888/B ... part09.rar

 

W tym celu:

 

wrzucamy obraz do Daemon Tool,

wchodzimy od obecnie zainstalowanego DIS do panelu Administracji,

aktywujemy plyte,

wybieramy Install DIS

 

po około 40 minutach pokazywania krzyżyków nadeszła informacja że DIS został poprawnie zainstalowany

 

w menu głównym - nic sie nie zmieniło poza deaktywacją guziczka Programowanie/Coding, obecnie jest aktywna tylko diagnostyka .

 

Milego testowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde, ledwo wgrałem i odpaliłem v44, a Kolega Nerwus już kusi działającą v56 :norty:

Póki co do mojej starej 325 w TDSie będę używał v44. Jak ją opanuję z Waszą pomocą to przezrzucę się na nowszy soft i nowsze auto :norty: :mrgreen:

Póki co, nadal zieloniutki jak szczypiorek, raczkuję w temacie diagnostyki DISem i INPA.

 

PS. Jak DISem w w/w TDSie zwiększyć nieco wolne obroty? Czy aby wejść w ExpertMode wpierw muszę przeprowadzić skanowanie elektroniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DIS v56 wersja USA (bez codowania)

 

http://rapidshare.com/files/287535886/B ... part01.rar

http://rapidshare.com/files/287543047/B ... part02.rar

http://rapidshare.com/files/287892854/B ... part03.rar

http://rapidshare.com/files/287905353/B ... part04.rar

http://rapidshare.com/files/287941044/B ... part05.rar

http://rapidshare.com/files/288298256/B ... part06.rar

http://rapidshare.com/files/288313649/B ... part07.rar

http://rapidshare.com/files/288340705/B ... part08.rar

http://rapidshare.com/files/287535888/B ... part09.rar

 

W tym celu:

 

wrzucamy obraz do Daemon Tool,

wchodzimy od obecnie zainstalowanego DIS do panelu Administracji,

aktywujemy plyte,

wybieramy Install DIS

 

po około 40 minutach pokazywania krzyżyków nadeszła informacja że DIS został poprawnie zainstalowany

 

w menu głównym - nic sie nie zmieniło poza deaktywacją guziczka Programowanie/Coding, obecnie jest aktywna tylko diagnostyka .

 

Milego testowania.

Działa bez problemów z bazą V44 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
DIS v56 wersja USA (bez codowania)

 

http://rapidshare.com/files/287535886/B ... part01.rar

http://rapidshare.com/files/287543047/B ... part02.rar

http://rapidshare.com/files/287892854/B ... part03.rar

http://rapidshare.com/files/287905353/B ... part04.rar

http://rapidshare.com/files/287941044/B ... part05.rar

http://rapidshare.com/files/288298256/B ... part06.rar

http://rapidshare.com/files/288313649/B ... part07.rar

http://rapidshare.com/files/288340705/B ... part08.rar

http://rapidshare.com/files/287535888/B ... part09.rar

 

W tym celu:

 

wrzucamy obraz do Daemon Tool,

wchodzimy od obecnie zainstalowanego DIS do panelu Administracji,

aktywujemy plyte,

wybieramy Install DIS

 

po około 40 minutach pokazywania krzyżyków nadeszła informacja że DIS został poprawnie zainstalowany

 

w menu głównym - nic sie nie zmieniło poza deaktywacją guziczka Programowanie/Coding, obecnie jest aktywna tylko diagnostyka .

 

Milego testowania.

Działa bez problemów z bazą V44 ?

 

Tak dzialaja. Po instalacji baza podskakuje do 52.

Mam tez wersje v57 eng ale narazie w testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DIS v56 wersja USA (bez codowania)

 

http://rapidshare.com/files/287535886/B ... part01.rar

http://rapidshare.com/files/287543047/B ... part02.rar

http://rapidshare.com/files/287892854/B ... part03.rar

http://rapidshare.com/files/287905353/B ... part04.rar

http://rapidshare.com/files/287941044/B ... part05.rar

http://rapidshare.com/files/288298256/B ... part06.rar

http://rapidshare.com/files/288313649/B ... part07.rar

http://rapidshare.com/files/288340705/B ... part08.rar

http://rapidshare.com/files/287535888/B ... part09.rar

 

W tym celu:

 

wrzucamy obraz do Daemon Tool,

wchodzimy od obecnie zainstalowanego DIS do panelu Administracji,

aktywujemy plyte,

wybieramy Install DIS

 

po około 40 minutach pokazywania krzyżyków nadeszła informacja że DIS został poprawnie zainstalowany

 

w menu głównym - nic sie nie zmieniło poza deaktywacją guziczka Programowanie/Coding, obecnie jest aktywna tylko diagnostyka .

 

Milego testowania.

Działa bez problemów z bazą V44 ?

 

Tak dzialaja. Po instalacji baza podskakuje do 52.

Mam tez wersje v57 eng ale narazie w testach.

 

A DE masz może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam prośbę, posiadam fejsa od kolegi nerwusa, sss v32 i niestety nie łączy się z samochodem, wyświetla info ze wymagana głowica OPS i na tym koniec, patch który jest w changes iso jest ops 6.21 a update w sss v32 to 6.29 :(

Czy ktos z was posiada inną wersję changes iso która będzie pasowała i zadziała, ewentualnie zna sposób na mój problem.

Mam E90 wiem ze do niego wymagana jest pełna głowica, może ktoś z was posiada przerobionego sss v32 który łaczy się z nowymi autkami przez zwykły fejs na usb, bez konieczności głowicy OPS ;)

pozdrawiam i czekam na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V56 nie mam w wersji DE ale v57 mam w wersji DE. Niestety nie testowane jako ze jezyk barbazynski ;)

 

Zgadza się barbarzyński, ale niestety bardziej znany od anglika :cry2: , chciałbym właśnie coś w tym stylu żeby podnieść BASE do wyższej taj jak to robi twój V56

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.