Skocz do zawartości

[E32] Moje pierwsze BMW :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No i stało się.... Rozstawszy się z Fordem Scorpio II... postanowiłem wyleczyć rany za pomocą BMW. Wybór padł na czarną 730i z 1991 z LPG, z fajnymi alu na łapkach 225/55/15.

 

No i oczywiście jest pare "ale"

 

1) Prędkościomierz raz działa raz nie (na dziurach się załącza i wyłacza) - gdzie szukać przyczyny??

 

2) Na zimnym o poranku zanim przejdzie na LPG, czasem nim szarpnie, jakby zapłon gubił? - miał ktoś podobnie? co może być przyczyną? Komputer nic nie sygnalizuje.

 

3) Olej wymieniony (żółciutki w połowie bagnetu) a o poranku dziś kontrolka od oleju zgasła po kilku sekundach, a komputer cos tam napisał o oleju własnie.. - co to może być?

 

4) Dmuchawy - temat rzeka - założe osobnego posta :D

 

5) Reszta OK. Skóra ok, szyberdach, wszytko raczej działa, itd itp. Spalanie spodziewam sie w okolicach 16-18 LPG po mieście.

 

Witam wszytkich i pozdrawiam :D

Edytowane przez Homer
Opublikowano
No i stało się.... Rozstawszy się z Fordem Scorpio II... postanowiłem wyleczyć rany za pomocą BMW. Wybór padł na czarną 730i z 1991 z LPG, z fajnymi alu na łapkach 225/55/15.

 

No i oczywiście jest pare "ale"

 

1) Prędkościomierz raz działa raz nie (na dziurach się załącza i wyłacza) - gdzie szukać przyczyny??

 

2) Na zimnym o poranku zanim przejdzie na LPG, czasem nim szarpnie, jakby zapłon gubił? - miał ktoś podobnie? co może być przyczyną? Komputer nic nie sygnalizuje.

 

3) Olej wymieniony (żółciutki w połowie bagnetu) a o poranku dziś kontrolka od oleju zgasła po kilku sekundach, a komputer cos tam napisał o oleju własnie.. - co to może być?

 

4) Dmuchawy - temat rzeka - założe osobnego posta :D

 

5) Reszta OK. Skóra ok, szyberdach, wszytko raczej działa, itd itp. Spalanie spodziewam sie w okolicach 16-18 LPG po mieście.

 

Witam wszytkich i pozdrawiam :D

 

Ile dałeś?

 

Ad 1. Na pewno od dziur? A nie od ciepła? Nie jest tak że jak nagrzane auto i restart silnika to praktycznie ZAWSZE działa? Nagrzane = min 30 minut jazdy?

 

Ad 2. Może kopułka? Jaki masz w niej gaz?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

witam

1 wtyczka na moście

2 do wymiany świece kable sprawdź kopułkę i palec ale jak masz gaz to proponuje tez wymienić

3 jaki olej? i napisz co ci wyświetla może być czujnik ciśnienia

4 tego tematu jest pełno na forum wystarczy poszukać i poczytać

5 to dobrze

Opublikowano

Dałem 8000 pln. (bez zimówek, i z zepsutym zamkiem w drzwiach kierowcy)

 

ad 1) na 100% na dziurach, wlaściciel sugerował jakiś czujnik na wale, lub koło akumulatora jakieś wtyczki...

 

ad2) Instalka II gen, jedzie super, zrobiłem 600km, żadnych strzałów, płynnie przyspiesza, nie szarpie,

 

Problem tylko na zimnym na benzynie - te parę szarpnięć

 

Jutro spiszę co tam komputer powie o tym oleju.

 

Jezdzi na mineralnym Mobil.

 

Poszperam na forum jak sprawdzić kopułkę itd.. :) Jakoś to będzie -po Scoprio nic mnie nie powinno zaskoczyć... :twisted2:

Opublikowano
Jakoś to będzie -po Scoprio nic mnie nie powinno zaskoczyć... :twisted2:

 

cześc kolego

 

ja też jestem po scorpio, uważaj bo może zaskoczyć - oczywiście jak najbardziej pozytywnie, ale może też rzucić na kolana - w najgorszym tego słowa znaczeniu

 

jednak życze samych miłych chwil ze śmigiełkiem :8)

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

A jaki miałeś silnik w scorpio? Ten olej mineralny trochę mi sie nie podoba :( Moje auto ma przebieg bardzo duży i jeździ na Castrolu GTX Magnatec 10 W 40 półsyntetyk i bierze go jakieś 600 ml / 7000 km czyli tyle co nic.

 

Aha no i koniecznie wrzuć foki :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
witam.mnie tez nie pokoi ten mineralny olej.ja w swojej 735 tez mam duzy przebieg w granicach 350tys i tez jeżdże na Castrolu GTX Magnatec 10W 40 i jak wleje tak do nastepnej wymiany nawet nie zaglądam.nie zaswieci mi sie za nic na świecie ze jest niski poziom.wątpie w to zeby mi chociaz wzieła 500ml.Życze miłych wrażeń z urzytkowania tego kultowego wozu :D

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
A jaki miałeś silnik w scorpio?
W Scorpio miałem 2,0 16V 1995 rok kombi :) (w tej nowej budzie)

 

Ten olej mineralny trochę mi sie nie podoba
Mnie tez to niemile zaskoczyło, ale mam nadzieje ze po prostu jakiś mądry mechanior tak doradził poprzedniemu właścicielowi. Na bagnecie równo w połowie, jak nie będzie ubywać drastycznie to nie będę z tego robił tragedii :)

 

(Analogicznie jak mialem Scorpio - przebieg 200.000 - i na wymianie poprosiłem o zmiane z SYNTETYKU na PÓŁSYNTETYK - to koleś nie wierzył i przez 15 minut uparcie wciskał mi mineralny - BO JUŻ TRZEBA :doh: )

 

i napisz co ci wyświetla może być czujnik ciśnienia

 

O poranku dziś znowu kontrolka oleju zgasła po 3-4 sekundach a komunikat był "OELDRUCK MOTOR"

 

Mechanik polecany na Forum rzekł iż to pewno pompa oleju cieknie albo umiera - zime powinien przejezdzić a potem szukać sprawnej używki.

 

Zdjęcia zapodam jutro :)

Opublikowano

M30 to dosc stary silnik (za to bardzo udany) - moze dlatego ktos wlal do niego olej mineralny.

Co do ostrzezenia o oleju - zaraz po odpaleniu silnika ma prawo krotko swiecic sie kontrolka od cisnienia oleju, ale naprawde krotko.

Warto sprawdzic, czy pompa oleju jest w porzadku, jezeli padnie, to mozesz nie zdazyc wylaczyc silnika i po prostu go zatrzec.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Warto sprawdzic, czy pompa oleju jest w porzadku

 

1) Pytanie - JAK?

 

2) Ile kosztuje sprawna używka? (Na allegro nie znalazłem) I czy ktoś nie ma?

 

3) Da się ją "zregenerować" i czy to nie czasem lepszy pomysł?

 

 

jezeli padnie, to mozesz nie zdazyc wylaczyc silnika i po prostu go zatrzec
No toś mnie nastraszył.....
Opublikowano

Znalazłem na forum wypowiedź:

 

u mnie w E32 był podobny problem i była inna przyczyna - w obudowie filtra oleju jest zawór zwrotny który zatrzymuje olej w obudowie aby po wyłączeniu nie spływał cały do miski bo po ponownym odpaleniy pompa potrzebuje więcej czasu aby wtłoczyć olej na górę do klawiatury zaworów (tam jest czujnik ciśnienia oleju) jeżeli z tego powodu minie więcej czasu do uzyskania ciśnienia to komputer to zarejestruje i walnie komunikatem,

generalnie jeżeli ciśnienie się pojawi i komunikat zgasnie i nie trzeba się przejmować (różnica w czasie uzyskania ciśnienie to ok 2sek), gorzej jeżeli to bardzo długo trwa lub wcale nie gaśnie wtedy walnięty czujnik to najniższy wymiar kary (jakieś 20 zł) gorzej jeżeli to pompa oleju.

Aha kompletna obudowa filtra z zaworami to na allegro 50-120 zł ja

kupiłem wymieniłem i ok, wcześniej wymieniłem czujnik i nie pomogło.

Rozpisałem się ale mam nadzieję, że komuś to pomoże i nie wymieni od razu pompy.

Pozdrawiam

 

Tak samo było w Scorupie. - Zależy jaki filtr się założyło to klekotało lub nie. Mam nadzieje że to to i obejdzie się bez szukania pompy - u mnie gaśnie po 3-4 sekundach - wiec chyba nie tak dramatycznie długo??

 

A Czujnik ciśnienia oleju rzeczywiście kosztuje tylko 20pln (http://moto.sklep.pl) wieć wymienić nie zaszkodzi..

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie:

 

Jaki filtr oleju zawsze montujecie? Jaki maja na warsztacie?

 

na tym moto.sklep znalazłem 3:

 

Firm: JC, FILTRON, i HENGST.

 

Jest między nimi jakaś różnica?

Opublikowano

http://bmwe32.masscom.net/johan/oilfilter_canister/oilfilter_canister.html

 

OELDRUCK z rana to wina zaworu w zbiorniku filtra oleju. Miałem to w swoim pierwszym m30. Link powyżej powinien Ci pomóc. Przy okazji poćwiczysz angielski. :D Generalnie, dodaj tamtą stronę do ulubionych.

Też wyrosłem z Forda, najpierw Granady, potem Scorpiaki. Jednak BMW to inna bajka - moje gratulacje. Aha, co do spalania, przejrzyj trochę forum. Powinno Ci się rozjaśnić :twisted:

Opublikowano
No i mnie przekonaliście - w sobotę wymieniam ten zbiornik filtra oleju, jak nie pomoże to kupuje pompe oleju.
Opublikowano

Wracając do tego ciśnienia oleju. Już kupiłem ten zbiornik filtra oleju, w sobotę miałem wymieniać... ale...

 

Od 2 dni parkuje auto na płaskim terenie - i WSZYSTKO JEST OK.

Problem z tym ciśnieniem o poranku występuje jedynie jak auto stoi tak że przód auta jest wyżej niż tył.

 

Jest to wogóle możliwe?? czy to przypadek.

Auto stoi u mnie 5 nocy. w 1, 4, 5 stał na płask i rano kontrolka gaśnie po 0,5 s.

Natomiast w noce 2 i 3 stał właśnie przodem wyżej.

 

Da się to jakoś sensownie wytłumaczyć??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.