Skocz do zawartości

E36 vs. E46


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

P.S. wolałbym m3 e36 niż e46 330 lub 320 a ceny jak dla tych modeli które wymieniłem są porównywalne

 

Co to ma do rzeczy, to dwa różne samochody. Porównać możesz M3 E46 z M3 E36, albo wnetrze w sedanie w skórze z E36 i E46. Wtedy można mówić o porównaniu, a osobiste preferencje to bardzo czesto indywidualne upodobanie bądź kaprys.

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

wyjatkowo sie z Toba zgadzam Bax

a na teze "wolałbym m3 e36 niż e46 330 lub 320"- odpowiadam-

wolalbym M3 e46 od M3 e36 i

320 e46 wole od 320 e36

318 e46 wole od 318 e36

... itd

Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano
318 e36 wole od 318 e36

 

Rozumiem ze to 318 E36 ktore wolisz jest w lepszym stanie technicznym od tego drugiego ;)

 

Ale do rzeczy, o ile jakosc materialow, wyposazenie itd... wogole mnie nie przekonuje i nie daje mi podstaw do tego bym wyciagnal dodatkowe 10tys zl na zakup E46 tak jest jedna rzecz ktora przemawia do mojej swiadomosci. A mianowicie bezpieczenstwo. E36 jest konstrukcja z poczatku lat '90 ktora systematycznie modernizowano jednakze w oficjalnych testach NCAP E36 otrzymuje 1,5 gwiazdki. W tych samych testach E46 przy projektowaniu ktorej panowaly juz inne standarty odnosnie bezpieczenstwa uzykuje juz 4 gwiazki... To 10tys zl jest zatem cena za "zyc lub nie zyc badz byc kaleka" w przypadku wypadku przy 50-60km/h... To daje do myslenia, pozdrawiam!

Opublikowano

 

P.S. wolałbym m3 e36 niż e46 330 lub 320 a ceny jak dla tych modeli które wymieniłem są porównywalne

 

Co to ma do rzeczy, to dwa różne samochody. Porównać możesz M3 E46 z M3 E36, albo wnetrze w sedanie w skórze z E36 i E46. Wtedy można mówić o porównaniu, a osobiste preferencje to bardzo czesto indywidualne upodobanie bądź kaprys.

 

Czytaj dokładnie co napisałem a potem dyskutuj !! Sprawdź sobie ile kosztuje e36 m3 a ile kosztuje e46 m3 !! dlatego porównałem do 330 bo i tak jest droższe od e36 M3 ale na pewno mniej niż e46 M3 !!!

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano

Emka to już specyficzne auto i nie oszukujmy sie potrzeba na nie amatora, kogos kogo będzie stac inwestowac w nie zarowno jesli to jest E-46 a zwlaszcza starsze E-36 M3, w tej cenie rozsądniejszy wydaje sie byc zakup E-46 330, gdzies słyszałem ze silniki ze starszych modeli Emek zarowno w budzie e-36 jak i chociażby E-34, po około 150tys nadaja sie praktycznie do remontu, nie wiem ile w tym prawdy i na ile to mit czy też nie.

Zgodze się z kolegą Bax, można porównywac konkretne modele "silnikowe" , wiadomo ze nowsza buda cena wyższa. To chyba oczywiste że auto w nowszej budzie będzie kosztowało więcej z racji na inną stylistyke i zastosowana technologię. A jesli porównywac ogólne wrazenia z jazdy komfort i atrakcje :D to tylko pdoobne wersje, jak wyżej napisałem. Kolega napisał że wolałby m3 w budzie E-36...owszem każdy ma swoje gusta, między innymi dlatego jest tyle marek i wersji aut. A co powiecie na Merca G-klase który ma ponad 20 lat i kosztuje 40-50tysi, hehe, jak widac wszystko jest względne, ale czegoś co idzie do przodu nie można zakwestionować, im nowsze tym bardziej zaawansowane, tym sprawia wiecej przyjemnosci z jazdy ( chociaz sa wyjątki) PS czy to miarodajne porownywac np. E-36 m3 do E-46 330ci?? NIE sądzę to dwie inne bajki i inne kryteria, jeden woli mielone inny schabowe :)

Opublikowano
Emka to już specyficzne auto i nie oszukujmy sie potrzeba na nie amatora, kogos kogo będzie stac inwestowac w nie zarowno jesli to jest E-46 a zwlaszcza starsze E-36 M3, w tej cenie rozsądniejszy wydaje sie byc zakup E-46 330, gdzies słyszałem ze silniki ze starszych modeli Emek zarowno w budzie e-36 jak i chociażby E-34, po około 150tys nadaja sie praktycznie do remontu, nie wiem ile w tym prawdy i na ile to mit czy też nie.

Zgodze się z kolegą Bax, można porównywac konkretne modele "silnikowe" , wiadomo ze nowsza buda cena wyższa. To chyba oczywiste że auto w nowszej budzie będzie kosztowało więcej z racji na inną stylistyke i zastosowana technologię. A jesli porównywac ogólne wrazenia z jazdy komfort i atrakcje :D to tylko pdoobne wersje, jak wyżej napisałem. Kolega napisał że wolałby m3 w budzie E-36...owszem każdy ma swoje gusta, między innymi dlatego jest tyle marek i wersji aut. A co powiecie na Merca G-klase który ma ponad 20 lat i kosztuje 40-50tysi, hehe, jak widac wszystko jest względne, ale czegoś co idzie do przodu nie można zakwestionować, im nowsze tym bardziej zaawansowane, tym sprawia wiecej przyjemnosci z jazdy ( chociaz sa wyjątki) PS czy to miarodajne porownywac np. E-36 m3 do E-46 330ci?? NIE sądzę to dwie inne bajki i inne kryteria, jeden woli mielone inny schabowe :)

 

Ja rozumiem o co wam chodzi i szanuje wybór innych , porównałem te dwa samochody ( chociaż jest to inna klasa ) cenowo , a nie jeśli chodzi o model !!

 

Jeździłem e46 i powiem, że jednak czuć tą różnicę jeśli chodzi o e36 ale jest ona nie wielka !! A wygląd to już jest kwestia gustu o tym się nie dyskutuje bo koledze BAX podoba się e46 :D a mi e36 czy inne !! Przecież nie było by fajnie jakby wszyscy z klubu mieli takie same wozy :mad2:

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
powiniem byc tylko jedem model BMW i to M3 i wtedy nikt by sie nie sprzeczał co jesl lepsze, ładniejsze itp. ale nas wszystkich łączy jedna marka i to czołowa wiec czas dac sobie spokuj z tymi bezpodstawnymi porównaniami e36 vs. e46 bo to bez znaczenia kazde bmw zacnym wozem oczywiscie odpadaja pazdzieze czyli np. bmw z parapetem na pół metra i spoilerami z allegro i niebieskimi postojówkami (ZGROZA jak to widze a widze czesto) :mad2: :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytaj dokładnie co napisałem a potem dyskutuj !! Sprawdź sobie ile kosztuje e36 m3 a ile kosztuje e46 m3 !! dlatego porównałem do 330 bo i tak jest droższe od e36 M3 ale na pewno mniej niż e46 M3 !!!

 

No czytam dokładnie i nadal nie wiem o czym mówisz. Porównujesz auta w podobnej cenie ale o całkowicie różnej specyfikacji, a chodziło o porównanie takich samych. Chodziło o opinie na temat czy warto dopłacać do równorzędnego modelu E46 za to że ma się nowszą budę. A to że Ty byś wolał M3 E36 zamiast E46 330 to ma niewiele wspólnego z tematem.

 

BTW: po forum widać, że ludzie częściej wybierają zdziadowane E46 zamiast E36 w lepszym stanie. Coś w tym musi być. ;)

 

Ale dobra dajmy spokój, dyskusja miała być o tym co lepsze jest w jednej i drugiej, a zrobiło się "co ja bym wolał".

 

Pozdro.

Opublikowano

Panowie, żeby nieco załagodzić i ostudzić klimacik, chciałbym napisać coś bardzo oczywistego. Każdy model BMW począwszy od lat najwcześniejszych ma w sobie coś co wyprzedza w pewnym sensie ducha swej epoki, zarówno jesli chodzi o stylistykę jak i technologię. Bardziej kontruktywna dyskusja byłaby np. na temat porównań jakiegoś konkretnego modelu BMW z innym autem tej samej klasy i w tym samym przedziale ale innej marki np Audi Merc itp itd. Wiadomo, nie ma auta idealnego i nasze bEcie również mają wady, każda seria posiada swoje słabe punkty wady fabryczne itp, tego sie nie da ustrzec :) Kiedyś nawiązała się dyskusja na temat najnowszych modeli BMM. Chodziło mianowicie o ich linię wykończenie i mnostwo elektroniki, któa nader cześto lubi odmawiać posłuszeństwa. Kazdy ma swoje zdanie na ten temat, ale jak wiadomo nikt nie stworzył jeszcze idealnej maszyny, byc moe że wnętrze najnowszych modeli BMw odeszło sporo od tak charakterystycznej linii i bardziej nawiązuję do japońskich wynalazków, ale ile ludzi tylw zdań.

PS: Może lepiej niech wypowiedzą się uzytkownicy zarówno E-36 jak i E-46 o ich wadach i zaletach, niech piszą co jest w tych autach konkretną wadą a co zaletą, później może to być skarbnicą wiedzy dla przyszłych posiadaczy i pozwoli na dokonanie trafnego wyboru, bo taka gadka o wyzszości swiat bożego narodzenia nad wielkiejnocy nie ma sensu :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- na kilka obejrzanych sztuk E46 Coupe wszystkie miały przetarte uszczelki w drzwiach na wysokości zamka, zakładam, że od wsiadania 'do tyłu' - tego w E36 nie było

- estetyczniejsze ale dużo mniej trwałe wnętrze, szczególnie wykończenie konsoli środkowej czymś na wzór gumy, miłej w dotyku ale łatwej do zarysowania

- gdyby ktoś chciał pakować do tyłu 3 osoby to w coupe jest to porażka chyba, że pośrodku posadzimy małe dziecko inaczej przez wyprofilowanie kanapy we wstecznym lusterku nic nie widać

 

takie zauważyłem mankamenty w E46. ;)

Opublikowano

BAX moje porównanie trochę z tematem było związane :D ale mniejsza z tym , oczywiście masz rację

i to zauważyłem sam że ludzie wolą E46 w gorszym stanie niż idealne e36 ( jednak ta nowość przemawia za tym i nie dziwie się im )

 

Na pewno wnętrze w e46 jest ładniejsze , ale jeśli bym brał pod uwagę e46 to wolałbym po liftingu .

 

Sam myślałem nad e46 ale co poradzę że jestem "in love" w starych modelach jak e24, e31 , e32, e34, e38 etc. ( chodzi mi to tą starszą linię BMW )

Za nie długo i tak myślę się rozstać z e36 chociaż to bardzo fajne autko tylko jeśli chodzi o mnie to za ciasne . Mam tu na myśli że jeśli ja prowadzę to z tyłu jest bardzo mało miejsca.

 

pozdrawiam

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Hm E-38 to nie stary model, to era E-39 chociazby

 

Wiem o tym ale jest ona bardzo podobna do starszych modeli !!! trochę odbiegliśmy od tematu chyba :mrgreen:

 

Wróćmy do E36 i E46!!! Ciekawe dlaczego BMW zrobiło taki skromny lifting e36 , np. w przypadku e46 wyglądało to już lepiej !! Oczywiście wiem, że to lata później ale BMW było znane z tego iż wyprzedzało konkurencję !!

 

Jak patrzę na E34 czy E36 to nie mogę sobie wyobrazić jakie wrażenie to auto musiało zrobić w 1989r lub 1990r , nie mówiąc już o e24 czy e31 :cool2:

 

pozdrawiam

 

Tomek

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano

Moze troche odbiegne od tematu ale,

jezdzac kilka lat E-36 zastanawialem sie nad E-46, jednak po przejechaniu sie dwoma autkami i ich dokladnych ogledzinach wybralem E-39 po lifcie.

 

Powodow bylo kilka, ale jednymi z najwyzniejszych bylo to ze E-46 w porownaniu do E-36 ma podobny komfor jazdy, a cena znacznie wyzsza.

 

Kiedys mialem E-34 i komfort podrozy w E-39 jest o wiele wiele wyzszy, prawie nie czuc dziur przy dosc twardym zawiasie itd...

tak wiec pod tym wzgledem E-46 troche mnie rozczarowalo choc wyglad budy bardzo mi sie podoba.

 

Kolejna kwestia to wykonanie, chocby tapicerka, moze niektorzy sie obraza ale jest ona jakosciowa na niezbyt wysokim poziomie, i to tez przemowilo za niekupowaniem E-46, wiadomo ze deska to nie wsszytko, ale skoro ona nie jest wysokich lotow to reszta tez moze byc sredniawa.

 

 

Szczerze mowiac chcialbym jeszcze pojezdzic E-36 M cabrio :) ma linie ktora pomimo wieku jest idealnie harmoniczna i bardzo mi sie podoba.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
- na kilka obejrzanych sztuk E46 Coupe wszystkie miały przetarte uszczelki w drzwiach na wysokości zamka, zakładam, że od wsiadania 'do tyłu' - tego w E36 nie było

- estetyczniejsze ale dużo mniej trwałe wnętrze, szczególnie wykończenie konsoli środkowej czymś na wzór gumy, miłej w dotyku ale łatwej do zarysowania

- gdyby ktoś chciał pakować do tyłu 3 osoby to w coupe jest to porażka chyba, że pośrodku posadzimy małe dziecko inaczej przez wyprofilowanie kanapy we wstecznym lusterku nic nie widać

 

takie zauważyłem mankamenty w E46. ;)

 

Niestety przypadlosc uszczelek nie jest tylko domena coupe, w sedanach jest dokladnie to samo co bardzo mnie zdziwilo i zradzilo jednoczesnie (pomagam szukac samochodu dla taty i chcialbym by kupil E46 przez co nieco ich ogladalem). Wnetrze takze jest niedopracowane, jakby chcieli je upiekszyc jak najmniejszym kosztem, efekt? Listwy ozdobne bardzo marnej jakosci, szybko sie rysuja i niszczeja, to samo dotyczy elementow plastikowych w niektorych wersjach kola kierownicy. To "ogumowanie" to jakis chory wymysl, zamiast zastosowac plastik wysokiej jakosci to wymyslili to luszczace sie jak spalona na sloncu skora cos... Moze i ladnie to wyglada w salonie ale po kilku latach, powiedzmy sobie szczerze wyglada szkaradnie i psuje efekt... Ogolnie tyle zastrzezen mialem jak ogladalem uzywane E46.

Do grzechow E36 nalezy zaliczyc trzeszczace plastiki, niestety polskie drogi robia swoje i odzywa sie to z czasem, na korzysc tych plastikow przemawia fakt ze nie sa niczym powleczone i po kilkunastu nawet latach jak sie je wyczysci preparatem do plastikow wygladaja schludnie. Kolejny grzeszek to rozchodzaca sie na szwach tapicerka foteli, duzo E36 ma wlasnie w tych miejscach pekniecia, niby nic ale razi. Na niewatpliwy plus zasluguje egronomia E36, ostatnia trojka z wyraznie nakreslona deska do kierowcy, tu nie ma zludzen komu dedykowane jest to wnetrze. Reasumujac z pomniejszych rzeczy takie dolegliwosci bym wymienil nie wglebiajac sie w mechanike bo tu juz zalezy wszystko od wlascicieli jaki maja styl jazdy, jak dbaja o samochod itd... Na koniec dodam ze obie generacje sa bardzo poprawne stylistycznie i jak lubie kanciaste ksztalty E36 tak napewno nie gniewalbym sie jakbym jezdzil E46 bo tak naprawde mi to obojetne, obie sa urodziwe :) W moim subiektywnym odczuciu E36 ma wiecej zaciecia, wyglada po prostu ostrzej i surowiej co pasuje do wizerunku auta usportowionego, E46 zas jest dostojniejsza bardziej powazna i reprezentacyjna... Takie moje zdanie, pozdrawiam! ps. E39 to juz zupelnie inna para kaloszy, po prostu cud miod i orzeszki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.