Skocz do zawartości

Zakup pompy paliwa - benzyna. Lepszy wariant


solaris520

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po drodze do wyeliminowania mojego odwiecznego problemu – dłuższego kręcenia podczas rozruchu – przyszedł chyba czas na wymianę regulatora ciśnienia i pompy.

Mam dwa pytania:

– jakiej firmy pompy paliwa (nr BMW 16141181354) były stosowane na pierwszym montażu (czy to jest BMW, czy coś innego)??

 

Przed zakupem biorę pod uwagę trzy ewentualności :

1 – pompę Bosch – chyba ok. 210zł

2 – pompę Pierburg600zł

3 – pompę z ASO – cena wg RealOem w przeliczeniu ok.850zł

wszystkie podane pompy są z takim samym „oprzyrządowaniem”, czyli nr 5 w zestawieniu RealOem

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB11&mospid=47369&btnr=16_0189&hg=16&fg=05

 

Z tym związane jest drugie (najważniejsze) pytanie – czy któregoś z tych wariantów wystrzegać się?

Chodzi o to, czy warto kupić Bosch, czy jednak którąś znacznie droższą z wyżej wymienionych pomp?

Widziałem już tańsze zamienniki niż Bosch, ale ich nie biorę pod uwagę.

 

Dodam, że samochód OCZYWIŚCIE nie posiada LPG – i ważne jest dla mnie, żeby kupić niezawodną pompę (mającą dobrze działać kilka lat, nie tylko przez chwilę po rozruchu).

Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne rady.

marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego , miałem podobny problem zeszłej zimy musiałem zakupić pompę paliwa ponieważ woda w paliwie zrobiła swoje. Kupiłem pompe ze strony www.swiatczesci.pl dałem za nią 240 PLN a mam motor 2.5 l i nie narzekam na nią . Decyzja nalezy do ciebie. Pozdrawiam Jacek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jacek za podpowiedź. Nie pamiętasz jaki jest producent tej Twojej pompy ?(na tej stronie nie podają chyba tego). Poza tym, kupiłeś samą puszkę, czy razem z tym, co jest wokół samej pompy (to co w nr 5 RealOem w linku, który wcześniej podałem)??

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem ze wszytstkim czyli z plastikowym mocowaniem i filterkiem na pompę paliwa. wszystko ładnie zapakowane z gwarancją rachunkiem gdyby co ale nie musiałem do tej poory korzystać z tej drogi. wszytko pasuje i działa nienagannie. Pozdrawiam Jacek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris - wiesz....BOSH - to juz zadna marka nie jest odkad japonczycy wykupili....Ja juz sie przejechalem na BOSHU i jego servisie i jakosci...szczegolnie w mojej firmie - wktorej wiele urzadzen jest bosh'a ....OD mulitplexerow konczac na urzadzeniach pomiarowych.......aa o Akumulatorach nie wspominajac...

 

natomiast PIERBURG to bdb firma....bioracpod uwage to iz zajmowali sie zawsze gaźnikami i systemami zasilan silnika mozna byc pewnym ze taka pompa bedzie OK :)....wiaodmo cena....3 razy wieksza od BOSH'a.....nie powiem ze 3 razy lepsza....Ale skoro cenisz niezawodnosc i bezawaryjnosc...Nie zastanawialbym sie :).....Pozdrawiam.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zac, miałem podobne podejrzenia (różnica w cenie chyba zbyt duża jak na podobne parametry jakościowe)

 

Odn. Pytania o regulator, które zadał K@rol

Element nr 6

w 520i M20

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB11&mospid=47369&btnr=13_0293&hg=13&fg=15

a w 535i M30 tak samo (o ten przypadek chyba bardziej Ci chodzi)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=13_0232&hg=13&fg=15

Jakie masz objawy, które łączysz z nie sprawnym regulatorem?

 

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno takie byly :) bo taka wyjalem ze swojej....a byla oryg...

W sumie niewiadomo teraz jak jest z siemensem...Najlepiej chyba pytać o BENQ=Siemens :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz prosze dokładnie jakie masz obkawy , i dlaczego myslisz że to regulator ciśnienia paliwa. Znajsduje sie przy listwie zasilającej wtryskiwacze paliwa , a szukac musisz przu kolektorze dolotowym. Jest to niewielkich rozmiarów element i w zależnośi od silnika ma za zadanie utzrymywać stałe ciśnienie w listwie około 3,5 bara.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.