Skocz do zawartości

525D common rail


ozzy

Rekomendowane odpowiedzi

Hey!

Proszę użytkowników bmw 2.5 Diesel o informacje na temat tego silnika. Jak wygląda sprawa awaryjności i jakiego spalania należy się spodziewać. Mam małe uprzedzenie po 2,5tds, ale co prawda jest to już silnik na "listwie".Jak się ma w nim sprawa chorób wieku dziecięcego - dot. to pierwszych egzemplarzy. Czy ten diesel to udana jednostka napędowa ??

pozdr

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowałem rok i pełne zadowolenie. Mój zaprzyjaźniony elektronik zajmujący się BMW poinformował mnie właśnie gdy auto kupiłem, że jest to dużo lepszy wybór niż 530d. Mniej awaryjne, bo mniej wyżyłowane, a mocy w sam raz na tą budę do spokojnej jazdy.

 

Ja podczas eksploatacji wymieniłem czujnik położenia walu czy coś takiego (300 PLN) oraz jakiś element związany z elektryką (nie ładowało aku, jakiś element, przekaźnik czy coś takiego przy alternatorze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z prostych dzialan matematycznych wychodzi, ze stosunek mocy i momentu obrotowego do pojemnosci w obu samochodach jest TAKI SAM

 

wiec nie wiem, co tak samo za siebie przemawia...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z prostych dzialan matematycznych wychodzi, ze stosunek mocy i momentu obrotowego do pojemnosci w obu samochodach jest TAKI SAM

 

wiec nie wiem, co tak samo za siebie przemawia...

 

Napewno skrzynia pojeździ dłużej a, umówmy się w dieslach chodzi o oszczędności to w 2,5d są większe , a silnik 2,5d moim zdaniem do e39 najlepszy wybór/z diesli/ do e 60 brałbym 3d ale to są inne skrzynie i mechanika

Edytowane przez mistszu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale - jeżeli juz jesteśmy przy podstawach matematyki - na silnik 3.0 i jego podzespoły oddziaływują większe siły niż na 2.5 w tym samym wszechświecie, tak więc naturalnie ulega on i jego podzespoły szybszemu zużyciu.

 

Oczywiście wiele innych czynników ma na zużycie wpływ, jednak nie jestem inżynierem mechaniki, by o tym merytorycznie dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

mistszu1, pytalem o kwestie wspomnianego przez 2 osoby "wyzylowania", wyzylowanie to nie spalanie i oszczednosci... to przede wszystkim moc i moment obrotowy

 

nie chce mi sie sprawdzac, ale watpie, aby w 530dA i 525dA byly takie same skrzynie... chociaz kto wie...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale - jeżeli juz jesteśmy przy podstawach matematyki - na silnik 3.0 i jego podzespoły oddziaływują większe siły niż na 2.5 w tym samym wszechświecie, tak więc naturalnie ulega on i jego podzespoły szybszemu zużyciu.

 

Oczywiście wiele innych czynników ma na zużycie wpływ, jednak nie jestem inżynierem mechaniki, by o tym merytorycznie dyskutować.

 

a wziales pod uwage, ze producenci samochodow inaczej produkuja silnik, ktory ma 100KM i ten ktory ma 300KM? myslisz, ze 2,5d od 3,0d rozni sie tylko pojemnoscia?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mistszu1, pytalem o kwestie wspomnianego przez 2 osoby "wyzylowania", wyzylowanie to nie spalanie i oszczednosci... to przede wszystkim moc i moment obrotowy

 

nie chce mi sie sprawdzac, ale watpie, aby w 530dA i 525dA byly takie same skrzynie... chociaz kto wie...

 

Nie będe się odnosił do czyiś nieprawdziwych wypowiedzi , jak np. wyżyłowania mi chodzi o coś zupełnie innego chociaż generalnie o to samo w tym sensie ze 3d jest silnikiem bardzo silnym i niestety skrzynie szczególnie automatyi inne podzespoły nie wytrzymują momentu i wiele elementów uklega wczesnemu , w porównaniu z benzyną zyżyciu , a jeżeli mowa o dieslu i oszczędności to ja wolę / jeździłem 2d 2,5d i 3d i 3,5d / wiadomo 3,5 ale jeżeli chodzi o oszczędności i długą jazde to 2,5 najlepszy 2,0 za słeby a 3d to bezsensu bo koszty awari nop.turbiny itd , a nawet częsci ekploatacyjnych takie jak tarcze klocji itd.. są wyąsze i po co?? jak ma być taniej w dieslu , no chyba że lubisz dźwięk traktor z rana to ok rozumiem

 

pozdarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówie - nie jestem inżynierem BMW, więc cięzko jest mi konkretnie Ci odpowiedzieć.

 

Ale widać wiele podzespołów jest identycznych, skoro 3.0d nie mają dobrej opinii, a użytkownicy i mechanicy 2.5d je chwalą.

 

Inna sprawa że 3.0 kupują ludzie "dla sportu" by je chipowac i katowac, a 2.5d z racji niższej mocy ludzie o umiarkowanej potrzebie bicia rekordów prędkości.

 

Na temat 2.5d vs 3.0d składa się wiele czynnikow i nie musisz udowadniać sobie czy mnie. Ja wiem swoje, spora grupa ludzi którzy nad tymi autami pracują naście lat wiedzą swoję, a ja tylko tą wiedzą się wymieniam z nimi i w miare możliwości tutaj na forum.

 

Jeśli chcesz coś udowodnić, to podeprzyj swoją tezę konkretnymi faktami. Jakie to podzespoły dokładnie są inne w 530d a w 525d, które czynią te auta tak samo wytrzymałymi, niezależnie od działających na silnik mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zodiac, ja nic nikomu nie zamierzam udowadniac - na temat wyzszosci 2,5d nad 3,0d ani vice versa nie bede dyskutowal... zainteresowal mnie twoj tekst, ze 3,0d jest bardziej wyzylowany niz 2,5d - tylko tyle, chcialem sie dowiedziec na podstawie czego tak twierdzisz... nie dowiedzialem sie i wlasciwie na to nie liczylem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam 525dA touring 2002 rok. Samochodzik absolutnie bez zarzutu. Spalanie mieści się w 10 litrach w korkach w Wawie. Na szosie do 8,5 l.

Nie jest to samochód do wyscigów ale do normalnej jazdy jest aż nadto dobry. Przy codziennej jeździe te 163 KM/350 Nm wystarcza spokojnie. Ale jak szukasz mocnych wrażeń to raczej kup benzynowca.

Awaryjność? Jaka awaryjność. Kupiłem go 15 miesięcy temu jak miał 92 tys. Teraz ma 105 tyś i zmieniłem tylko tuleje górnych wahaczy. Zacznynam powoli odczuwać poduszkę (lub obie) pod silnikiem. Pójdzie do wymiany w listopadzie. Jedyna rzecz jaka nie działa to PDC. Naprawa tylko w ASO i koszt niemały (czujniki!!!) ale jakoś nie jest mi potrzebne więc nie ruszam tego tematu. I to wszystko.

 

Wydaje mi się (ale to tylko moje przypuszczenia) że 525d zazwyczaj jest gorzej wypasione niż 530d. Po prostu kupowali go ludzie którzy nie mieli kasy na 3.0d i tez bardziej oszczędzali na wyposażeniu.

 

Jeśli stan jest dobry to bym kupował bez zastanowienia

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli mowa o dieslu i oszczędności to ja wolę / jeździłem 2d 2,5d i 3d i 3,5d / wiadomo 3,5

 

to chyba jezdziles jakim prototypem, bo nie ma silnika 3,5d. to jest pierwsza i zasadnicza sprawa.

 

kolejny fakt jest taki, ze z wyjatkiem bloku, walu korbowego, wtryskow i (chyba) turbo pozostale elemnty w silnikach 2,5d i 3,0d sa takie same.

 

skrzynia automat, ktora mam u siebie jest identyczna z ta z 530d.

 

osobiscie moge tylko powtorzyc wypowiedz kolegi MCZ, chociaz u mnie troche inaczej wyglada spalanie a wlasciwie wygladalo, i tak:

- przed modyfikacjami 8,5 miasto / 7,5 trasa

 

- po modyfikacjach do 9 miasto / trasa 6,6 (!!!, 4 osoby 130 km/h tempomat) do 12 (230 km/h na odcinku 150 km)

 

jezdze zazwyczaj delikatnie, tak delikatnie, ze jak czasem depne w pedal to mam czarna chmure za soba, ale jest to jednorazowy efekt po dlugim wleczeniu sie. u mnie samochod pokonal 37 tys km i w ukladzie napedowym oraz zawieszeniu nic sie nie dzialo, a dodam ze samochod obuty jest w 18 calowe kapcie. serwic co ca 25 kkm robiony tylko w aso, zalany catrol (poprzednio longtec, teraz edge).

 

zgadzam sie tez w kwestii wyposazenia, ze faktycznie 525d sa slabiej wyposazone. dla ciekawostki na koniec dodam, ze jak kupilem autko i jezdzilem calkowicie delikatnie na kolach 16" to potrafilo sie w miescie zadowolic zuzyciem ponizej 8l ON.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim to koszt eksploatacji miedzy 530d a 525 d jest moim zdanie bardzo podobny, oleje filtry wymienia sie z taka sama czestotliwoscia, tarcze i klocki sa te same a jesli chodzi o awaryjnosc to przede wszystkim zwroccie uwage ze 530d byl wczesniej produkowany i tych aut jezdzi znacznie wiecej po drogach nic 525d, kwestia tylko ceny a samo auto......

 

piszecie o wytrzymalosci materialow -

Ok rozumiem ze skrzynia moze byc bardziej podatna - nie wiem czy jest ta sama czy nie i nie bede tu dyskutowalale pytanie czy kupuje dizla zeby go katowac i non stop na czerwonym polu miec obroty czy spokojnie jezdzic i miec autko oszczedne a na trasie a jak tira trzeba wyprzedzic to jedzie lepiej niz niejedna benzyna ...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z tego co mi wiadadomo do 530d ma większe tarcze od 525d. Moja Bunia mieści się w mieście w 8l i myślę że ciężko jest zmieścić się z takim wynikiem w 530d

 

Nie liczyłbymna mniejsze zuzycie paliwa przez 2,5D niż 3,0D nawet fabryka podaje bardzo małe różnice jesli masz do wyboru to bierz 3,0D a jak chcesz oszczędzac na paliwie to kup VW Polo 1,9TD.

:mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nie no ja już jestem szczęśliwym posiadaczem 525d i jestem bardzo zadowolony, ale nie miałem okazji jeszcze jeżdzić 530d. Wogóle jest to moje pierwsze BMW i jak narazie :cool2:

 

Więc zuzycie wg. fabryki 525D A poza miastem6,4 miasto 11,1 mieszany 8,1

 

530DA poza miastem 6,3 miasto 11,8 mieszany 8,3

 

Sedan automat w obydwu przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.