Skocz do zawartości

[e39] Kontrolka ladowania akumulatora.......


MINIO728i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moja e39, wczoraj zapalila mi sie kontrolka ladowania i pali sie caly czas..... Paski alternatora caly, alternator normalnie laduje ksiazkowo 14,4V.... I wywala mi caly czas bezpiecznik nr 15 (maly tem w schowku) samochod jezdzi zupelnie normalnie ale raczej nie mozna tak jezdzic....

Wszelka pomoc mile widziana....

Edytowane przez MINIO728i

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He!

 

Obecnie jestem po za domem i nie mam dostepu do samochodu i co za tym idzie do opisu bezpiecznikow.

Pod bezpiecznikami powinna byc karteczka z opisem zabezpieczanych obwodow. Wysuwa sie ja z takiej szczelinki.

Zobacz, jaki obwod jest chroniony bezpiecznikiem 15. Moze sam wpadniesz na odpowiedz, a jak nie, moze uda mi sie cos Tobie pomoc. Pewno jest po szwabsku, po prostu przepisz literka po literce.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogmeralem w zasobach mojego komputra i wychodzi, ze bezpiecznik 15 chroni sterownik silnika.

Nie wyglada to wiec najlepiej.

Sterownik jest jeszcze zasilany z obwodu 14, wiec dlatego jeszcze dziala, ale jakies jego funkcje moga byc naruszone.

Nie mam ze soba schematow, wiec nie jestem w stanie okreslic co sie dzieje. Moze ktorys z Kolegow ma WDS i popatrzy co wisi na bezpieczniku 15-tym? Moze ze schematu da sie wykumac?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na F15 jest zazwyczaj (w zależności od silnika, skrzyni i daty produkcji):

- złącze diagnostyczne

- alternator

- czujnik poziomu oleju

- podgrzewacz paliwa

- selektor biegu w automacie

- sterownik automatycznej skrzyni biegów

- czujnik temperatury w skrzynce z elektroniką

- podgrzewacz paliwa

 

Moim zdaniem albo padł alternator i wywala bezpiecznik oraz świeci się kontrolka ładowania akumulatora albo inny element wywala bezpiecznik, nie ma zasilania na elektronikę alternatora i zapala się kontrolka.

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy. U mnie padł alternator, ale przez coś zupełnie innego, a mianowicie kable z akumulatora idą na rozrusznik i dopiero z tego miejsca do alternatora. Kable z rozrusznika lubią się odkręcać, ja miałem odkręcone i w zależności od czegoś tam raz świeciła się lampka, a raz nie, w końcu poszedł regulator napięcia, a że byłem akurat na wakacjach, to na lawecie pojechał do Bosch service i 1150zł poszło dla Bosch'a. Sprawdź kable przy rozruszniku, jak masz je dokręcone, to stawiam na alternator, jeśli nie są dokręcone, to dokręć szybko, bo wydatki mogą być spore.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to e39 520i z roku 1996 skrzynia manualna........

 

No to u Ciebie na F15 jest:

 

- złącze diagnostyczne

- alternator

- czujnik poziomu oleju

- czujnik temperatury w skrzynce z elektroniką załącza wentylację elektroniki

 

odepnij wszystkie złącza od tych elementów, podpinaj kolejno i zobacz kiedy będzie wywalać bezpiecznik

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszytskie rady....

Jeszcze tylko jak byscie mogli mi powiedziec gdzie jest czujnik poziomu oleju, i czujnik temperatury od elektroniki??? reszta wiem gdzie jest.....

tylko jak odpiac zlacze diagnostyczne????

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czujnik poziomu oleju jest od dołu w misce olejowej, chyba lewy tylny róg, złącze trochę wyżej, zobaczysz po kablu

- czujnik temperatury jest w puszce z elektroniką pod prawym filtrem przeciwpyłkowym, w samym rogu puszki tym najbliżej silnika, czarne złącze 2 piny (kable chyba zielony/biały i zielony/żółty)

- złącza diag. nie odepniesz, co najwyżej możesz zatyczkę wyjąć.

 

Jak już dostaniesz się do puszki z elektroniką to przyjrzyj się kostce 26pinów, tej przy krawędzi, najbliżej błotnika czy nie jest np. zalana. Przez nią przechodzi zasilanie z F15 do tych wszystkich czujników i alternatora (za wyjątkiem złącza diag.)

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z moja e39, wczoraj zapalila mi sie kontrolka ladowania i pali sie caly czas..... Paski alternatora caly, alternator normalnie laduje ksiazkowo 14,4V.... I wywala mi caly czas bezpiecznik nr 15 (maly tem w schowku) samochod jezdzi zupelnie normalnie ale raczej nie mozna tak jezdzic....

Wszelka pomoc mile widziana....

 

Witam! Nie chce Cie martwic ale czeka Cie dobry elektryk i to jak najszybciej... mialem identyczna sytuacje tylko ona u mnie skonczyla sie na 2300 zł :/. Przyczyna okazal sie czujnik oleju ktory robil zware. :/ Przytopila sie czesc instalacji i trzeba bylo ciagnac kilka kabelkow od nowa. Ucierpial takze sterownik od automatu. Koszt naprawy 2300 zł i czas trwania okolo 2 tygodni.

 

pozdrawiam

Łukasz

 

ps. Jak bys chcial mam osobe ktora jest w stanie to naprawic niestety nie jest tania ale u mnie od naprawy minelo 2 miesiace. Robie 300 km dziennie i mam spokoj z cala elektronika w aucie. FACET DAJE GWARANCJE NA TO CO ROBI NA ROK! Niestety lokalizacja to Konin. Jak bys mial wiecej pytan to PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze u mnie sie jeszcze nic nie popalilo...... W sumie wywalilo bezpiecznik wiec nie powinno sie tam dalej nic robic.... Szukam narazie w Wawie elektryka dobrego, jak nic nie znajde to zaczne myslec o dalszych wyprawach...

Dzieki za info.....

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam podobny problem u mnie.kupilem niedawno auto i byly wlascicel powiedzial ze slaby akumulator,no i padl z 3 razy ladowalem ale dalej padal wiec wymienilem na nowy,czasami jak gasilem auto zapalala sie kontrolka od alternatora ale po chwili gasla,teraz pratycnzie pali sie caly czas,dodam ze przy uruchamianiu rowniez zapala sie kontrolka oleju.Sprawdalem ladowanie no i nie laduje,akumulator w polowie rozladowany a kupiony tydzien temu.Pytania:

1.Do wymiany alternator?

2.Jak to sprawdzić?

3.Czy pasek klinowy ma cos wspolnego?

4.Czemu pali sie kontrolka oleju.

 

Z góry dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam .Mialem to samo na poczatku myslalem ze alternator pojechalem do mechanika skasowal mniw 200zl za alternator (naprawa i wymiana szczotkotrzymacza)zmienil bezpieczik i bylo ok przez chwile.Potem zaczelo sie od nowa bezpiecznik wywalolo co jakis czas az w penym momencie bylo tak ze jak sie tylko wsadzilo to trach. Po obserwacjach zauwazylem ze dzieje sie to tylko wtedy gdzy jes mokro i uzywam wycieraczek. i powoli droga dedukcji doszedlem po prawej stronie pod maska przechodzi waz od spryskiwaczy w pewnym momencie zgina sie on o 180 stopni i jest tam laczony omnie to wygladalo tak ze minimalnie to bylo rozszczelnione i tworzyla sie tam piana a obok ida kable i styki i robilo sie zwarcie po uszczelnieniu i docisnienciu juz rok czasu zglowy.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam podobny problem u mnie.kupilem niedawno auto i byly wlascicel powiedzial ze slaby akumulator,no i padl z 3 razy ladowalem ale dalej padal wiec wymienilem na nowy,czasami jak gasilem auto zapalala sie kontrolka od alternatora ale po chwili gasla,teraz pratycnzie pali sie caly czas,dodam ze przy uruchamianiu rowniez zapala sie kontrolka oleju.Sprawdalem ladowanie no i nie laduje,akumulator w polowie rozladowany a kupiony tydzien temu.Pytania:

1.Do wymiany alternator?

2.Jak to sprawdzić?

3.Czy pasek klinowy ma cos wspolnego?

4.Czemu pali sie kontrolka oleju.

 

Z góry dzieki za odpowiedzi.

 

sprawdz ladowanie...powinno byc ok 14.3v na zapalonych lampach ok13.5v..

 

ad.1/niekoniecznie do wymiany..moze byc wina regolatora napiecia

ad.2/podalem ci.....sprawdza sie voltomierzem

ad.3/jak bedzie za slabo naciagniety..bedzie slabo ladowal...ale bys slyszal swist

ad.4/normalne

.... :norty: :norty: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.