Skocz do zawartości

M30b30 braki mocy, jakie przyczyny - rozwiązania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiem że było, "use the seach" i wogóle ale, wyszukiwarka jest beznadziejna i nie daje oczekiwanych wyników. Jak w temacie kupiłem piękne e32 w naprawdę pięknie utrzymaną, tylko jest problem. Auto ma Instalacjędrugiej generacji BRC na tradycyjnym mikserze. Braki mocy są bardzo poważne, podczas pracy na jałowym biegu po raptownym wciśnięciu gazu silnik w pierwszym momencie bardzo siędusi (jak by przebiera) jak już sięwkręci na wyokie obroty to dalej wkręca sięjuż lepiej. Auto ma ogólny brak mocy, ja rozumiem że mikser itp. ale wczesniej jeżdziłem e34 TDS i przyspieszało conajmniej dwa razy lepiej, ten przyspiesza jak autobus, wykluczona jest absolutnie awaria części mechanicznych silnika, to jest w idealnym stanie. I teraz pytanie co mogło sie stać, chodzi głównie o elementy osprzętu silnika (dobyślam że to tutaj leży problem), nie mogę wykluczyć niczego z elementów osprzętu (czujniki, przepływka, sonda, kable, świece itp.) tylko pytanie co powoduje właśnie takie objawy i jak sprawdzić dany element. Problem występuje zaróno na gazie jak i na benzynie.
Opublikowano
Wiem że było, "use the seach" i wogóle ale, wyszukiwarka jest beznadziejna i nie daje oczekiwanych wyników. Jak w temacie kupiłem piękne e32 w naprawdę pięknie utrzymaną, tylko jest problem. Auto ma Instalacjędrugiej generacji BRC na tradycyjnym mikserze. Braki mocy są bardzo poważne, podczas pracy na jałowym biegu po raptownym wciśnięciu gazu silnik w pierwszym momencie bardzo siędusi (jak by przebiera) jak już sięwkręci na wyokie obroty to dalej wkręca sięjuż lepiej. Auto ma ogólny brak mocy, ja rozumiem że mikser itp. ale wczesniej jeżdziłem e34 TDS i przyspieszało conajmniej dwa razy lepiej, ten przyspiesza jak autobus, wykluczona jest absolutnie awaria części mechanicznych silnika, to jest w idealnym stanie. I teraz pytanie co mogło sie stać, chodzi głównie o elementy osprzętu silnika (dobyślam że to tutaj leży problem), nie mogę wykluczyć niczego z elementów osprzętu (czujniki, przepływka, sonda, kable, świece itp.) tylko pytanie co powoduje właśnie takie objawy i jak sprawdzić dany element. Problem występuje zaróno na gazie jak i na benzynie.

 

Jeśli na benzynie jest git, to:

filt gazu zasyfiony,

parownik zasyfiony (spuścić należy wytrącony olej - śrubka pod parownikiem),

do wymiany membrana parownika,

skręcony na parowniku (mieszanka).

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
witam sprawdź sąde, możliwe że dostał cofkę i uszkodziło przepływomierz,możesz go rozkręcić i zobaczyć jak chodzi klapka, wymień świece i kable, przy gazie w BMW muszą być na 100% sprawne
Opublikowano

i teraz tak, dławienie z wolnych obrotów wystepuje na benzynie, na gazie tego nie ma za to na gazie przebiera na wolnych obrotach, zarówno na gazie jak i na benie auto nie ma mocy, kolega powiedział ze gumka przeciw wystrzałowa była źle założona i jak założył dobrze to wyniki się troszkę poprawiły ale raczej na benzynie. Acha i przy kopnięciu w gaz w czasie jazdy, strzelił w kolektor (pewnie kable do wymiany).

 

I od razu mam pytanko ile kosztuje komplet świec do tego auta powiedzmy NGK, i ile kable WN

Opublikowano
ja mialem gaz II gen wlasnie BRC tez byl mulowaty na Bp a na LPG strzelal. Jedynym najlepszym rozwiazaniem jest rezygnacja z gazu lub kup sobie Blossa. Moze on pomoze jesli niechcesz zrezygnowac z gazu. W takiej instalacji sa zwezki typu mikser lub klapka antystrzalowa co ma wielkie znaczenie jesli chodzi o osiagi. Jeden z forumowiczow opisywal spadek mocy poprzez instalacje LPG ze swoich ponad 200 koni mial bodajze nieco ponad 160 tak wiec jest roznica kolosalna. Ja sobie zdemontowalem gaz i jestem w niebo wziety na mokrej nawierzchni palisz gume bez problemu a wczesniej z instalacja LPg nawet nie mial checi zabuksowac kolami.
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
i teraz tak, dławienie z wolnych obrotów wystepuje na benzynie, na gazie tego nie ma za to na gazie przebiera na wolnych obrotach, zarówno na gazie jak i na benie auto nie ma mocy, kolega powiedział ze gumka przeciw wystrzałowa była źle założona i jak założył dobrze to wyniki się troszkę poprawiły ale raczej na benzynie. Acha i przy kopnięciu w gaz w czasie jazdy, strzelił w kolektor (pewnie kable do wymiany).

 

I od razu mam pytanko ile kosztuje komplet świec do tego auta powiedzmy NGK, i ile kable WN

 

Najbardziej dziwny jest brak mocy na banzynie. Z założoną instalacją II gen moc mosi być trochę mniejsza z uwagi na zwężkę (mikser gazu).

Przy jeździe na gazie przerwa na świecach musi być mniejsza niż 1 mm, a takie sprawy jak kable, palec rodzielacza (jeżeli ma M30), rozdzielacz muszą być na 100% sprawne.

Sprawdź też jak wyglądają świece. Jeżeli mieszanka (gaz) będzie za uboga to mogą być powypalane (oczywiście zawory wyglądają podobnie). W ekstremalnych warunkach (dusigrosze, co chcą jechać za 15zł/100 km) może dojść do całkowitego spalenia świec (widziałem już zdjęcia takowych) ponieważ przy ubogiej mieszance jest wyższa temperatura spalania.

Ważna jest sonda lambda, ponieważ pośrednio to ona steruje ilością gazu w mieszance (chyba, że masz na śrubę).

Jeżeli strzały są częste, to stawiam na instalację elektryczną (palec, kable etc.).

Zanim wstawisz blos'a (który rzeczywiście polepszy osiągi), to doprowadź auto do "normalności" w jeździe na "oryginalnej" instalacji lpg (koszty).

 

Ale się rozpisałem...

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
u mnie straty mocy są znacznie poważniejsze, nawet na drodze gruntowje nie obraca kołami (automat).

 

Abstrahując od silnika, automat też potrafi przymulić (np. źle wyregulowana linka kick-down).

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano
Moze masz przeplywke trzasnieta :?: Bo sprawa nieciekawie wyglada...nie ma wyjscia albo jakis fachura Ci powie co jest nie tak albo wymieniaj po koleji kable WN swiece kopolke paluch pojedz na kompa niech ci skasuja bledy ktorych masz wiele przez LPG moze cos to da...
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
kable jadę wymienić za godzinę, oczywiscie świece też. zobaczę jak będzie po tym, nie wiewiecie ile może kosztować palec albo cała kopułka ??

 

Na początek rozbierz i zobacz w jakim jest stanie, przeczysc styki, psiknij WD40. No troche dopieść.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

wymieniłem kable i świece, kabel świecy pod dolotem był prawie upalony, po wymianie, już się tak nie dusi na benzynie ale nie całkowicie, osiągi porpawiły się generalnie na benzynie i gazie,ale wciąż nie jest to.

 

Acha i TDSem też jeździłem na automacie.

Opublikowano

odkręć kopułkę zobacz jak wyglądają styki jak są nadpalone to do wymiany

tak samo palec i do tego zmierz go miernikiem,popatrz tez na węglik

Opublikowano
opanowałem działanie kompa i wyszło że na mieście pali 24l gazu, wiec chyba wygląda na to że lambda jest do wymiany, wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę ??
Opublikowano
opanowałem działanie kompa i wyszło że na mieście pali 24l gazu, wiec chyba wygląda na to że lambda jest do wymiany, wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę ??

 

Miasto miastu nie równe. Sprawdź w trasie przy 90 lub 120 km/h na prostej po równym, na tempomacie.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

jeśli nie masz dostępu do kompa to na ciepłym silniku włazisz pod auto bierzesz miernik ustawiasz go na voltomierz jednym końcem dotykasz masy(czarny)a drugim szarego kabla od sady zakres pracy ma wnosić około od 0.1 do 0.9

albo jedziesz do warsztatu płacisz 50 zł i podpinają ci do kompa

Edytowane przez misio_987
Opublikowano

730i w automacie i gazie II generacji nigdy rakietą nie będzie ta instalacja zabiera dużo mocy poprzez zwężkę w dolocie. Ten model ma wg producenta coś ok. 11s do setki bez gazu i gdy wszystko działa jak należy także dobry TDS bez problemu da radę tak zagazowanemu E32. Tak jak kolega radził wywal tą instalcję z auta lub wrzuć BLOSA (stosunkowo tani zabieg) względnie przerób na sekwencję. Zanim zaczniesz wymieniać części spróbuj jeszcze podjechać do dobrych gazowników na regulację.

Na spalanie w mieście poniżej 20l gazu to bym nie liczył cudów nie ma.

 

Jeśli chodzi o dławienie na benzynie to stawiam na walnięty przepływomierz i zapieczone wtryski.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
ten silnik powinien palić w mieście maksymalnie 17l gazu, gdyby to było 18 też bym nie narzekał, a jest 24 i jest muł. I dusi się na benzynie a to oznacza że dawkowanie jest za duże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.