Skocz do zawartości

E60 zima


jeromer

Rekomendowane odpowiedzi

Pochwalcie się jakimi oponami zamierzacie lub juz jeździcie w sezonie zimowym. Szczególnie zależy mi na odpowiedzi na pytanie czy ktoś z was jeździ na run flatach w zimie? Opowiem wam taką anegdotkę o oponach: dzwonię niedawno do zaprzyjaźnionego warsztatu z zapytaniem czy pracownicy X są przeszkoleni w montażu opon typu run flat, a tam - co? a jakie to są opony? Po tym połączono mnie z mechanikiem, który powiedział, że takich opon to oni nie wymieniali/ją. I to takie informacje z warsztatu, który myślałem, że jest na topie z nowościami oponiarskimi, a tu taki klops.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja jeżdże na RunFlatach cały czas i wniosek taki.

Na zimę RunFlat OK- bo na mrozie nie wierzę w uszczelniacze.

Na lato chyba zmienię na zwykłe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdże na RunFlatach cały czas i wniosek taki.

Na zimę RunFlat OK- bo na mrozie nie wierzę w uszczelniacze.

Na lato chyba zmienię na zwykłe opony.

Jakiej firmy opony?

Ja przejeździłem na runflatach całe lato(od kupna auta) i dla mnie jest ok, a że jeździłem poprzednio innym autem to komfort oceniam bardzo wysoko, także zachowanie na zakretach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Może to kwestia samochodu, u mnie w trójce jest kiepsko na oponie 225/45 R17.

Choć zimowe Goodyear UG Gw3 są w porządku

A letnie Pirelli Euforia to porażka

Ostatnio jeździłem piątkami. Opony 245/40 R18 i 225/50 R17 i było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pracuję w branży i powiem ci, że niewiele jest warsztatów wiedzących "z czym to się je". Szukaj warsztatów sieci partnerskiej "GoodSerwis".

Natomiast co do samych opon to są całkiem dobre ale jedyną ich zaletą jest to, że umożliwiają w miarę bezproblemowy dojazd na przebitej oponie do warsztatu, gdzie możesz ją wymienić. Samochód na nich nie prowadzi się ani lepiej ani gorzej niż na tradycyjnych oponach. Wiele osób uważa ze zmniejszają komfort, co na polskich dziurawych drogach jest prawdą, bo mają sztywniejszą ściankę (w końcu coś MUSI trzymać samochód jak nie ma powietrza).

Moim zdaniem są dobrym wyborem, jeżeli masz systemy monitorowania ciśnienia w oponach, albo masz supersportową brykę z dojazdowką zamiast pelnego kola zapasowego (ale nie wiem, czy jakiekolwiek BMW ma takie rozwiązanie). W innym wypadku nie ma sensu przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ok a tak konkretnie to jaka opone założyc do 530da chodzi mi o producenta ewentualnie model opony... conti, nokian,good year??? ....

A konkretnie to nie zadawaj takich pytań bo dostaniesz lawine wykluczających się odpowiedzi ludzi z których jedni byli zadowoleni inni nie. :)

A na poważnie to większość opon z przynajmniej średniej półki ma zbliżone parametry. A różnice pomiędzy nimi będzie w stanie zauważy kierowca testowy, który ma bezpośrednie porównanie kilku na raz.

Nokian to moim zdaniem najlepszy wybór na polską zimę - robiony przez ludzi który całe życie jeżdżą po śniegu więc chyba wiedzą co robią :). Zresztą nawet producent twierdzi, żę sa one robione pod kątem uropejskiej zimy. A cenowo dużo bardziej strakcyjne niż na przykład GY, czy Conti, nie mówiąc o Michelinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.