Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pochwalcie się jakimi oponami zamierzacie lub juz jeździcie w sezonie zimowym. Szczególnie zależy mi na odpowiedzi na pytanie czy ktoś z was jeździ na run flatach w zimie? Opowiem wam taką anegdotkę o oponach: dzwonię niedawno do zaprzyjaźnionego warsztatu z zapytaniem czy pracownicy X są przeszkoleni w montażu opon typu run flat, a tam - co? a jakie to są opony? Po tym połączono mnie z mechanikiem, który powiedział, że takich opon to oni nie wymieniali/ją. I to takie informacje z warsztatu, który myślałem, że jest na topie z nowościami oponiarskimi, a tu taki klops.
Opublikowano
Ja jeżdże na RunFlatach cały czas i wniosek taki.

Na zimę RunFlat OK- bo na mrozie nie wierzę w uszczelniacze.

Na lato chyba zmienię na zwykłe opony.

Jakiej firmy opony?

Ja przejeździłem na runflatach całe lato(od kupna auta) i dla mnie jest ok, a że jeździłem poprzednio innym autem to komfort oceniam bardzo wysoko, także zachowanie na zakretach.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Może to kwestia samochodu, u mnie w trójce jest kiepsko na oponie 225/45 R17.

Choć zimowe Goodyear UG Gw3 są w porządku

A letnie Pirelli Euforia to porażka

Ostatnio jeździłem piątkami. Opony 245/40 R18 i 225/50 R17 i było dobrze.

Opublikowano

cześć

 

na lato mam RanFlaty 17/245/45

na zime też zalożylem RunFlaty, dunlop sp winter sport 17/225/50.

 

jak na razie nie zauważyłem jakiejś wielkiej różnicy w komforcie czy prowadzeniu

Opublikowano
Ja teraz zmieniam z zimowych run flatów dunlopa na zwykłe zimówki dla mnie run flaty nie nadają się na polskie drogi są za twarde czasami miałem wrażenie przy szybszej jeżdzie że przy tych opnach długo mi zawieszenie nie wytrzyma
Opublikowano

Witam.

 

Pracuję w branży i powiem ci, że niewiele jest warsztatów wiedzących "z czym to się je". Szukaj warsztatów sieci partnerskiej "GoodSerwis".

Natomiast co do samych opon to są całkiem dobre ale jedyną ich zaletą jest to, że umożliwiają w miarę bezproblemowy dojazd na przebitej oponie do warsztatu, gdzie możesz ją wymienić. Samochód na nich nie prowadzi się ani lepiej ani gorzej niż na tradycyjnych oponach. Wiele osób uważa ze zmniejszają komfort, co na polskich dziurawych drogach jest prawdą, bo mają sztywniejszą ściankę (w końcu coś MUSI trzymać samochód jak nie ma powietrza).

Moim zdaniem są dobrym wyborem, jeżeli masz systemy monitorowania ciśnienia w oponach, albo masz supersportową brykę z dojazdowką zamiast pelnego kola zapasowego (ale nie wiem, czy jakiekolwiek BMW ma takie rozwiązanie). W innym wypadku nie ma sensu przepłacać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie patrze jakiej firmy bo i po co , juz 3 lata na nich pedze bo mieszkam w Anglii , sniegu nie posmakuja, a na syberie sie nie wybieram pozdrawiam :twisted2:
Opublikowano
ok a tak konkretnie to jaka opone założyc do 530da chodzi mi o producenta ewentualnie model opony... conti, nokian,good year??? ....

A konkretnie to nie zadawaj takich pytań bo dostaniesz lawine wykluczających się odpowiedzi ludzi z których jedni byli zadowoleni inni nie. :)

A na poważnie to większość opon z przynajmniej średniej półki ma zbliżone parametry. A różnice pomiędzy nimi będzie w stanie zauważy kierowca testowy, który ma bezpośrednie porównanie kilku na raz.

Nokian to moim zdaniem najlepszy wybór na polską zimę - robiony przez ludzi który całe życie jeżdżą po śniegu więc chyba wiedzą co robią :). Zresztą nawet producent twierdzi, żę sa one robione pod kątem uropejskiej zimy. A cenowo dużo bardziej strakcyjne niż na przykład GY, czy Conti, nie mówiąc o Michelinie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.