Skocz do zawartości

zimówki 195/65R15 w e39 ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak myślicie czy można te opony założyć jako zimówki, zalecane są min. 205/65r15

 

jeździ ktoś na takich cieńszych??

Opublikowano
Jak najbardziej mozesz smialo zakladac, to tylko 0,5cm roznicy z kazdej strony wiec niezauwazalne :cool2: . A zimowka im wezsza tym lepiej ( oczywiscie z rozsadkiem , nie mozna jezdzic na zbyt waskich typu 165 ) bo szybcie wtedy odprowadza wode
Opublikowano
Musze kupic zimowki na standardowe felgi bmw 16 i nie wiem czy wejda tam 205? bo gdzies slyszalem ze tam min. 225 ;| Wie ktos cos o tym?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
jak myślicie czy można te opony założyć jako zimówki, zalecane są min. 205/65r15

 

jeździ ktoś na takich cieńszych??

 

Z jakiegoś powodu fabryka zaleca najwęższe 205 i takie mam.Nie zakładałbym węższych.

Opublikowano
Musze kupic zimowki na standardowe felgi bmw 16 i nie wiem czy wejda tam 205? bo gdzies slyszalem ze tam min. 225 ;| Wie ktos cos o tym?

 

 

Wejda bez problemu. Standardowy rozmiar opon w bmw 530D wynosi 225/55R/16, szerokosc felg 7Jx16 Alu.

 

Szerokość felg i opon - wg niemieckiego TUV szerokość felgi 5.5J jest standardem dla opony 175, a dla 205 wymagane jest 7J. Oczywiście odchyłkę o 1 wymiar w każda stronę puszczaja bez problemu, a nawet o 2 wymiary w kazdą da się jeździć.

Dopuszczalne dla felgi 4.5 cala sa szerokości gum 135-175, dla 5 cali: 145-185, dla 5.5 cala: 155-195, dla 6 cali: 165-205, dla 6.5 cala: 175-215, dla 7 cali: 185-225 i dla 7.5 cala: 195-235 mm. I odwrotnie guma 165 może mieć felgę od 4,5 do 6 cali, 175 od 4.5 do 6.5 cala, 185 od 5 do 7 cali, 195 od 5.5 do 7.5 cala, 205 od 6 do 8 cali, 215 od 6.5 do 8.5 cala, 225 od 7 do 9 cali a 235 od 7.5 do 9.5 cala.

Opublikowano
Musze kupic zimowki na standardowe felgi bmw 16 i nie wiem czy wejda tam 205? bo gdzies slyszalem ze tam min. 225 ;| Wie ktos cos o tym?

 

 

Wejda bez problemu. Standardowy rozmiar opon w bmw 530D wynosi 225/55R/16, szerokosc felg 7Jx16 Alu.

 

Szerokość felg i opon - wg niemieckiego TUV szerokość felgi 5.5J jest standardem dla opony 175, a dla 205 wymagane jest 7J. Oczywiście odchyłkę o 1 wymiar w każda stronę puszczaja bez problemu, a nawet o 2 wymiary w kazdą da się jeździć.

Dopuszczalne dla felgi 4.5 cala sa szerokości gum 135-175, dla 5 cali: 145-185, dla 5.5 cala: 155-195, dla 6 cali: 165-205, dla 6.5 cala: 175-215, dla 7 cali: 185-225 i dla 7.5 cala: 195-235 mm. I odwrotnie guma 165 może mieć felgę od 4,5 do 6 cali, 175 od 4.5 do 6.5 cala, 185 od 5 do 7 cali, 195 od 5.5 do 7.5 cala, 205 od 6 do 8 cali, 215 od 6.5 do 8.5 cala, 225 od 7 do 9 cali a 235 od 7.5 do 9.5 cala.

 

 

Dzieki! :)

Opublikowano
Z jakiegoś powodu fabryka zaleca najwęższe 205

Prawdopodobnie dlatego, że 195/65/15 mają zbyt niski indeks nośności (91). Chyba minimalny indeks nośności zalecany do e39 to 94, i taki właśnie indeks mają opony 205/65/15.

 

Ale jeśli ktoś nie jeździ zapakowany na full, to 195/65/15 nie powinno się nic stać. Jeśli już, to szybciej się zużyją, bo będą się bardziej grzać.

Opublikowano
Z jakiegoś powodu fabryka zaleca najwęższe 205

Prawdopodobnie dlatego, że 195/65/15 mają zbyt niski indeks nośności (91). Chyba minimalny indeks nośności zalecany do e39 to 94, i taki właśnie indeks mają opony 205/65/15.

 

Ale jeśli ktoś nie jeździ zapakowany na full, to 195/65/15 nie powinno się nic stać. Jeśli już, to szybciej się zużyją, bo będą się bardziej grzać.

 

racja z tym indeksem nosności 94

 

ale sa też opony np 195/65/15 SAVA ESKIMO S3 XL- które maja indeks nośności 95 są wzmacniane - wtedy chyba byłoby ok

Opublikowano
jak myślicie czy można te opony założyć jako zimówki, zalecane są min. 205/65r15

 

jeździ ktoś na takich cieńszych??

 

Z jakiegoś powodu fabryka zaleca najwęższe 205 i takie mam.Nie zakładałbym węższych.

 

Dokładnie e39 jest homologowane na 205/15 i nic mniejszego nie należy zakładać /przed liftem po od 16"/, a tak już z innej beczki to jak będziesz np. po bautobahnie leciał na 195 i trafisz niemieckiego policjanta to może Ci unieruchomić pojazd ponieważ poruszasz się na niechomologowanych oponach , co do indeksu nośności to nie to jest najistotniejsze również inne parametry też wpływają na trakcje samochodu oraz bezpieczeństwo. Nie zakładaj opon nie od tego samochodu minimum to 205/65 , i jeszcze jedno profil to jest stosunek szerokości do wysokości , a jeżeli w oponie 205 jest on 65 to w 195 z tym samym profilem / stosunkiem / będziesz miał inną wysokość opony co w zimie szczególnie nie polecam, sam kombinowałęm już 205/60 i 195/65 /bo to jest wysokość ta sama / i samochód zbierał śnieg i bruzdy śniegowe że jak wjeżdrzałem do garażu to po godzinie miałem powódź . POrzy normalnych oponach wszysko jest ok

 

pozdrawiam

Opublikowano

Ja miałem w swojej E-39 195/65/15 i muszę przyznać że zakup tych opon to był błąd pomimo że opona raczej dobra - Continental winter contact.

Po pierwsze - całkowita średnica opony mniejsza od 205 i co za tym idzie auto nisko siedzi i obciera spodem przy większych nierównościach.

Po drugie przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy auto pływa po jezdni jak łajba na letnich 225/55/16 tego nie ma.

Jedyny plus to że na śniegu wąska opona świetnie się wżyna i nie ma problemów z ruszaniem

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja miałem w swojej E-39 195/65/15 i muszę przyznać że zakup tych opon to był błąd pomimo że opona raczej dobra - Continental winter contact.

Po pierwsze - całkowita średnica opony mniejsza od 205 i co za tym idzie auto nisko siedzi i obciera spodem przy większych nierównościach.

Po drugie przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy auto pływa po jezdni jak łajba na letnich 225/55/16 tego nie ma.

Jedyny plus to że na śniegu wąska opona świetnie się wżyna i nie ma problemów z ruszaniem

 

no tak, ale różnica w średnicy tych opon to 13mm raptem

( 205*0,65=133,25 mm ,195*0,65=126,75mm, 133,25-126,75=6,5*2=13mm) czyli samochód stoi niżej 6,5mm to chyba różnica niepczuwalna

Opublikowano

jak zwykle u nas wiedza lepiej!!!!!!!!!!!!!!!!

producent zaleca 205 minimalnie ale znajdziecie milion powodow ze moze byc 195......

z takim mysleniem to zakladajcie 175 albo 155 :norty:

 

poza ty technologia sie zmienila i jak bneda w aucie nowe 225/45/17 na zime to lepiej pojezdza niz uzywane 195

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano

ja dziś zamówiłem w necie 4 X 195/65/15 i nie mam zamiaru sie przejmowac niczym.

 

Dużo ważnieszy jest stan opon niż ich MINIMALNA odchyłka od zalecanego rozmiaru.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
ja dziś zamówiłem w necie 4 X 195/65/15 i nie mam zamiaru sie przejmowac niczym.

 

Dużo ważnieszy jest stan opon niż ich MINIMALNA odchyłka od zalecanego rozmiaru.

Już pomijając odchyłkę, jaka by ona nie była, zużyją Ci się one szybciej. Wcześniej będziesz musiał kupić drugi komplet, więc oszczędności raczej żadne.

Opublikowano
hmm a ja mam 215/65/15 ..... kupione uzywane razem z allu na allegro - ktos mi powie czy bedzie OK bo jak widze na tabliczce to tam takich producent nie podał :roll: :doh: .....
Opublikowano
ja dziś zamówiłem w necie 4 X 195/65/15 i nie mam zamiaru sie przejmowac niczym.

 

Dużo ważnieszy jest stan opon niż ich MINIMALNA odchyłka od zalecanego rozmiaru.

Już pomijając odchyłkę, jaka by ona nie była, zużyją Ci się one szybciej. Wcześniej będziesz musiał kupić drugi komplet, więc oszczędności raczej żadne.

 

powiedz czemu e-34 ma 195x65x15....i cos sie dzieje :?:

Opublikowano

Znajdź sobie na www.google.pl tabelę zamienników opon któregokolwiek z producentów opon... zasada generalna jest taka, aby zachować stałą średnicę statyczną/dynamiczną. Jeśli zatem zamierzasz zmniejszyć szerokość, to opona powinna mieć większy profil, ewentualnie większy profil i mniejszą średnicę felgi (uwaga na zakres szerokości felgi, ale 2 wymiary opony w prawo, czy w lewo nie powinny być problemem). Tabela zamienników wiele Ci powie. Problem w tym jednak, że przy rozmiarze 205/65R15 nie ma za bardzo jak pohulać :mad2: ... Dobrze by było na zimę założyć coś węższego, ale nie ma opon o wyższym profilu...

Podaję przykład z przeszłości, kiedy jeździłem Hondą Civic":

oryginalne opony 175/75R13

na lato z nowymi felgami 14" miałem 185/60R14

na zimę z oryginalnymi felgami miałem 155R13 (w zimie była rewelacja)

i wszystko przy różnicy w średnicy rzędu 2 mm (około 4%)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Znajdź sobie na www.google.pl tabelę zamienników opon któregokolwiek z producentów opon... zasada generalna jest taka, aby zachować stałą średnicę statyczną/dynamiczną. Jeśli zatem zamierzasz zmniejszyć szerokość, to opona powinna mieć większy profil, ewentualnie większy profil i mniejszą średnicę felgi (uwaga na zakres szerokości felgi, ale 2 wymiary opony w prawo, czy w lewo nie powinny być problemem). Tabela zamienników wiele Ci powie. Problem w tym jednak, że przy rozmiarze 205/65R15 nie ma za bardzo jak pohulać :mad2: ... Dobrze by było na zimę założyć coś węższego, ale nie ma opon o wyższym profilu...

Podaję przykład z przeszłości, kiedy jeździłem Hondą Civic":

oryginalne opony 175/75R13

na lato z nowymi felgami 14" miałem 185/60R14

na zimę z oryginalnymi felgami miałem 155R13 (w zimie była rewelacja)

i wszystko przy różnicy w średnicy rzędu 2 mm (około 4%)

 

orginalnie jest 205/55/16 a jak zalozysz 195/65/ 15

Opublikowano
powiedz czemu e-34 ma 195x65x15....i cos sie dzieje :?:

A polski fiat 126p ma 135R12. No i co z tego? My tu rozmawiamy o e39, a dla niego producent przewidział to co przewidział.

 

producend przewidzial zeby sie nie psul sie a sie psuje...

Opublikowano

orginalnie jest 205/55/16 a jak zalozysz 195/65/ 15

 

odsyłam do tabeli zamienników (np. http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp)

 

... z zimówkami, a szczególnie na naszych drogach chodzi o to, aby były o szerokości nie większej niż taka, jakie przewiduje producent pojazdu (węższa opona lepiej radzi sobie w warunkach zimowych) i aby miały możliwie dużą "wysokość", czyli profil (mała "wysokość" oznacza większe prawdopodobieństwo uszkodzenia). W przypadku jak powyżej promień statyczny 195 jest o około 2 mm większy niż 205 i o to właśnie chodzi. Różnica wskazania prędkościomierza będzie około 0,4 %.

Pracowałem w oponach przez 4 lata i mam wyrobione w praktyce, również na własnej skórze zdanie na ten temat... Ideałem jest o 1-2 rozmiary węższa opona o większym profilu (procentowym), osadzona na feldze o mniejszej średnicy. Wtedy zachowana jest średnica koła, wysokość opony jest większa, a to pozwala niejednokrotnie uniknąć uszkodzenia felg, zawieszenia na czymś czego nie widać spod śniegu, ewentualnie gdy nieopatrznie samochód pojedzie nie tam gdzie akurat chcemy :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Pracowałem w oponach przez 4 lata

Czy w tym czasie zetknąłeś się z czymś takim jak indeks nośności?

 

Nie twierdzę, że na 195/65/15 nie będzie jeździć. Twierdzę tylko, że będzie jeździć kiepsko, jak to już inni zauważyli - na tak wąskiej i miękkiej zimowej gumie ciężkie e39 po prostu pływa, bo opony pracują pod dużym obciążeniem. Jak bym chciał, żeby mi auto pływało, to bym sobie kupił Buick'a albo Toyotę.

 

W przypadku jak powyżej promień statyczny 195 jest o około 2 mm większy niż 205 i o to właśnie chodzi. Różnica wskazania prędkościomierza będzie około 0,4 %.

Tylko że fabrycznym rozmiarem dla e39 jest 205/65/15 lub 225/55/16. W porównaniu do tych, 195/65/15 ma mniejszy promień statyczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.