Skocz do zawartości

ZEGARY padają ,szarpie !, Jakiś czujnik?!?!?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Gasną mi wszystkie zegary prędkość , spalanie, temp, paliwo , zostaje podświetlenie :idea: , a potem sie znów zapalają, czasami nawet po kilku minutach(silnik nie gaśnie). Tak w czasie jazdy kilka razy, jak sie zapalają to tak jak bym włączał stacyjke, czyli te wszystkie kotrolki i słupki sie zapalają i potem chodzi normalnie wskazywało by to na zegary , ale zauważyłem że gdy gasną, na pół gazie(tak żeby sie tylko wlec) samochód zaczyna szarpać, ale tylko przy wyłączonych zegarach, tak jakby jakis czujnik nie chulał, wyłączanie sie nie ma związku z jakimis drganiami :mad2: bo na prostej drodze tez mi sie tak działo. Pewnie trudne będzie dojscie co to ale może dacie rade :modlitwa: , z góry dzięki.

Dodam że chodzi o 325 TDS 93r.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ZBORO
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
Miałem to samo! czujnik prędkościomierza na tylnym wale. można go prawdopodobnie wymienic poprzez ściągnięcie tylnej kanapy. musisz dobrać odpowiedni czujnik do odpowiedniego silnika,ja miałem niebieski do mojej IS-ki
Opublikowano
Pod kanapą mam tylko czujnik od poduszek, na dyfrze z tyłu mam jakąś kostke z 2 kabelkami, to bedzie to ??? odłączałem ją i padały mi tylko obroty i prędkość, a wcczesniej wszystko padało, tylko podswietlenie zostawało.
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
mi padał prędkościomierz i ekonomizer. reszta,tzn. obrotomierz działał i inne wskaźniki. zapytam dokładnie mojego mechanika i w miarę szybko odpowiem na pytanie,jezeli cie jeszcze interesuje
Opublikowano
No spoko, jeśli dasz rade to będę wdzięczny. Jeszcze z tym nic nie zrobiłem, w sumie nie wiem z której strony sie zabrac.
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano (edytowane)

U niektórych była to kwestia przelutowania scalaka, tylko nie wiem gdzie on jest, bo samo lutowanie to nie problem, a mogło by pomóc. Wie ktos może gdzie on jest i jak sie do niego dobrać,

licznik

Edytowane przez ZBORO
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano

Witam!

 

A może kwestia jest styków w stacyjce. U mnie było tak, ze któryś ze styków nie załączał i świecił się airbag, nie działało radio i sterowanie z kierownicy.

W poz. 2 stacyjka załącza ok 5 różnych obwodów.

 

Pozdro!

Opublikowano

Ze stacyjki jest osobny kabelek na zegary i radio?, bo radio hula normalnie.

Jakies dwie masy znalazłem po lewej od kierownicy, poruszałem, a zegary dalej świrują.

Nie rozumiem dlaczego, jak zegary padną, to jakby jakis czujnik przestał działać, auto zaczyna szarpać. W zegarach chyba nie ma żadnych czujników ???? A nie jest to raczej czujnik w dyfrze bo go odłączyłem i tylko prędkość padła, i szarpania nie było.

http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
A z tym szarpaniem, nie było tego u Ciebie? u mnie jest, a nie wydaje mi sie że zegary miały by na to wpływ, może padają bo jakiś czujnik sie wyłącza ??? Jak ktoś ma jakies pomysły to walcie, bo mi juz sie skończyły :mad2: , nie chce kupić zegarów a potem sie okarze że na darmo.
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Samo wyłączanie zegarów nie jest tak wkur.... jak te szarpanie, jak nie nacisne sprzęgła albo nie dam pedału gazu do dech, to zostawie zęby na kierownicy.
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
Jest jakiś czujnik który może odpowiadać za takie szarpanie ??
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie szarpie dopiero jak zegary padną, a zegary raczej nie padają od zepsutego wtrysku sterującego :? przypominam, pada cały licznik, zostaje tylko podświetlenie. :modlitwa: POMOCY :modlitwa:
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano

odepnij zegary i jezdzij bez nich jakis czas. jedyne co potem bedziesz musial zrobic to skasowac blad poduchy, bo wykryje sterownik brak kontroli - zegarow.

 

ogolnie zegary w 520 i tds`ach to kiepska sprawa, w tym wieku ciezko o sprawne, jakby co to naprawiam wlasnie takie zegary. ale zeby wyeliminowac wplyw zegarow na prace silnika zrob jak pisalem na poczatku.

Opublikowano
Ok, popróbuję. Jakby co to ile kosztuje taka naprawa?
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano

kolego jak zakupiłem swoją bunie to miałem podobny problem z padającymi zegarami , zastawało tylko podświetlenie i zaświecały się wszystkie kontrolki jak przy rozruchu(ale mi nie szarpało)i dalej działał normalnie a oprócz tego falujące obroty i spalanie jak w V8 4,4. Podpiąłem go pod kompa i sie okazało że mam walnięty licznik i sondę, zarówno jedno i drugi załatwiłem na allegro po 60 PLN-ów szt.

 

jeszcze sprawdź czy jak nie działają Ci zegary to co się dzieje z wycieraczkami, u mnie jak licznik "leżał", to w drugim tempie wycieraczki działały jak na tym najwolniejszym położeniu, bo przecież wg licznika auto stało, to wszystko jest ze sobą połączone. Może w tds'ie masz jeszcze jakieś inne podpięcie pod prędkość i dlatego szarpie, ja sądzę, że to wada licznika, poszukaj cierpliwie na allegro i po sprawie. A jak chcesz mieć pewność to podjedź na kompa i powinien wyskoczyć błąd połączenia z licznikiem.

 

pozdrowionka i szybkiego uleczenia BUNI.

 

Bardzo Małe Wydatki

Opublikowano

:shock: dzięki wielkie. Na początek sprawdzę to z wycieraczkami i podłącze chyba pod kompa, z tego co mówisz to powinno coś pokazać.

.

.

.

http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
Sprawdziłem wycieraczki chodzą jakbym stał, co to oznacza??? :shock:
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano

mam nadzieję że jechałeś ponad 20 km/h podczas testów, natomiast jeśli chodzi o to co to oznacza to: elektronika nie czyta informacji z licznika, na 99% na kompie wyjdzie ci błąd połączenia z licznikem. moim zdaniem masz dwie możliwości:

1. kupić licznik, na allegro i po szrotach 60-150 PLN

2. lutować scalaki w starym liczniku, koszt ok 100 pln, chyba że robisz to sam.

pt 2 ma moim zdaniem sens jeśli licznik i przebieg są oryginał, w innym wypadku ja bym się za to nie zabierał.

ja wymieniałem licznik (dałem 60 pln-ów), ale miałem w 316 zegary z 325 i "conieco" miałem niewłaściwe wskazania

nie ma się co łamać, można z tym jeżdzić i nic się nie będzie działo poza nerwami włąściciela/kierowcy. Ja wymieniłem licznik jak o mały włos nie przejechałem psa bo zapatrzyłem się na te durne kontroli.

PS. jak bedziesz wyciągał licznik to pamiętaj że nie musisz odkręcać kierownicy nawet jak masz kierownicę z poduszką (czteroramienna) i nie masz regulacji kierownicy, licznik spokojnie wyjmiesz, daj znać to Ci pomogę, zrobię parę foto i prześle.

Opublikowano

Ciężko było ale mam go :cool2:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img122.imageshack.us/img122/7929/zdjcie119mq1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img142.imageshack.us/img142/4362/zdjcie118oz5.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img142.imageshack.us/img142/6374/zdjcie117ol0.jpg

Wycieraczki sprawdzałem przy ok 120 km/h bo akurat wtedy zegary mi się wyłączyły.

O tym scalaku coś słyszałem, ale nie wiem jak wygląda i gdzie jest :mad2: , a całej płytki nie widzi mi sie przelutowywać :duh:

http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.