Skocz do zawartości

Zaczelo klekotac pod macha na zimnym motorze!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam jescze jedna watpliwosc,

 

Nawiazujac do Twoich testow, z gumka to w momenice kiedy wyjmiesz gumke z oleju mineralnego i wlozysz ja do syntetyku to straci oni swoje wlasciwosci. U mnie bylo tak - padal sewparator, chlopcy nie wiedzieli co jest grane, auto gubilo olej, wiec zaleli jej minerala :duh: , ja autko odkupilem wiedzac, ze to menbranka, szybko ja zmienilem i przeszedlem na 10W40 semi syntetik. Nic sie nie dzialo, teraz natomiast sie cos dzieje, gubi olej. Jaki jest max. dopuszczalny stopien konsumpcji oleju na 1000km???

Dzieki

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
zalezy od silnika, honda civic vtec moze brac nawet 0.5 na 1000km ale powiedz zchodzi ci ponizej min?? czy poprostu lejesz olej na max a pozniej widzisz ze zchodzi nizej? ale ponizej min?
www.auto-optima.pl
Opublikowano

Wyglada to tak, ze rano przed traska sprawdzam poziom oleju i jest powiedzmy max, a po trasce jakies 600km potrafi spasc ponizej minimum, juz w czasie jazdy czasami zapala sie komunikat niski poziom oleju. Dolewka wynosi jakies 0.4l, zeby znowu osiagnac stan max( prawie, leje zawsze tak, zeby bylo minimalnie pod kreska max). Teraz zastanawiam sie czy przejscie z 10W40 semi na 10W60 fully... nie pogorszy sytuacji. Ten drugi parametr 60 na pewno pozwoli silnikowi w wyzszych temp. miec lepsze smarowanie, ale czy fakt, ze bedzie to pelen syntetyk nie wplynie negatywnie na motorek??? Czy uda mi sie wyeliminowac efekt plukania motoru w momecie gdy, przed zlaniem starego 10W40 dodam srodek plukajacy do niego, zeby motor umyl sie sam i caly ten syfek zleje sie potem z olejem???? Czy elementy gumowe nie straca swoich wlasciowsci po przejsciu z semi na fully???

Dzieki.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Krzywy, napiselm punkt smarowania a nie temperature roboczą.

 

0W40 po to, żeby oszczedzać popychacz w pierwszych chwilach rozruchu silnika.

 

Jak napisalem, zaloże się, że po zalaniu 10W60 popychacz będzie dzwonil jak karabin.

Dodam jeszcze, że ja osobiście nie widzę sensu zalewania 10W60 do limuzyny. Sens takiego leju widać jak się polata po torze, podriftuje latem. Dlatego silniki Mpower mialy zalecanego TWS Motorsport 10W60 (nieprodukowany chyba już).

A Castrol 10W60 nie ma aprobaty BMW i nie można tego oleju porównywać do TWSa.

BMW wypowiedzialo sie w tej sprawie zresztą.

 

DEF, nie kombinuj, przejdź na pelny syntetyk.

5W40, albo 0W40.

Acha, Mobil One tez nie jest dopuszczony przez BMW, bo niszczy uszczelki róznego rodzaju......

Opublikowano

0.4 na 600km ... ? to strasznie dużo ... to w przeciagu od wymiany do wymiany prawie 7 litrów ...

ja jezdze na 5w40 ... smialo polecam ten olej... zawsze leje castrol w samochodach i nigdy nie narzekałem...

zrób uszczelniacze albo membrane... bo taki przepał oleju to masakra u mnie na tym oleju nie widzę żadnych braków po przejechaniu kilku tysięcy.

Wszystko zależy jak jeździsz... jak wkrecasz ją wysoko to ma prawo troche zabrac... ale tak czy ianczej nie tyle co u Ciebie... bo nie wierze żebyś szalał po mieście przez godzine do odcinki... wtedy mogło by tyle oleju ubyć.

może uszczelniacze?

może minerał zaszkodził... i przez to...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Krzywy, napiselm punkt smarowania a nie temperature roboczą.

 

0W40 po to, żeby oszczedzać popychacz w pierwszych chwilach rozruchu silnika.

 

Jak napisalem, zaloże się, że po zalaniu 10W60 popychacz będzie dzwonil jak karabin.

Dodam jeszcze, że ja osobiście nie widzę sensu zalewania 10W60 do limuzyny. Sens takiego leju widać jak się polata po torze, podriftuje latem. Dlatego silniki Mpower mialy zalecanego TWS Motorsport 10W60 (nieprodukowany chyba już).

A Castrol 10W60 nie ma aprobaty BMW i nie można tego oleju porównywać do TWSa.

BMW wypowiedzialo sie w tej sprawie zresztą.

 

DEF, nie kombinuj, przejdź na pelny syntetyk.

5W40, albo 0W40.

Acha, Mobil One tez nie jest dopuszczony przez BMW, bo niszczy uszczelki róznego rodzaju......

 

dziwne bo wedlug katalogu castrola 10w60 jest zalecany do tego silnika, silniki ktore pracuja dlugo lub sa z turbiną zaleca sie wlasnie 60, aby niezmywany byl film olejowy przy wyzszej temp, a ze cos rozszczelni?? bardziej szkodliwe sa plukanki silnika niz zalewanie markowym olejem,

www.auto-optima.pl
Opublikowano

Panowie,

 

Zobserwowalem dzisiaj jeszce jeden objaw. Przed uruchomieniem silnika sprawdzilem poziom oleju-bylo okolo polowy max. stanu, potem 4 km jazdy w korku-okolo 10min. Tuz przed zgaszeniem motoru zapalil sie komunikat niski poziom oleju!!!!!!!! Dalem autu ostygnac i po paru godz. sprawdzielm poziom - bylo tyle samo co przy wczesniejszym spr. Czy ten komunikat pojawia sie dlatego, ze w kolektorze ssacym pojawia sie podcisnienie, ktore wysysa olej??? Czy to oznaczaloby znowu problem z menbrana???? Zmienilem ja jakies 12000km temu!!!! Piszcie co myslicie, bo zaczyna mi sie to coraz bardziej nie podobac.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

:lol: :lol: :lol:

 

Def, przestań hehehe

 

to tylke elektronika w BMW, krzaczy się, jak zwykle zresztą, a TObie się pewnie wiesza czujnik ojejowy.

 

Patrz na gabnet, a tym komunikatem sie nie przejmuj.

Opublikowano
:lol: :lol: :lol:

 

Def, przestań hehehe

 

to tylke elektronika w BMW, krzaczy się, jak zwykle zresztą, a TObie się pewnie wiesza czujnik ojejowy.

 

Patrz na gabnet, a tym komunikatem sie nie przejmuj.

 

Patrzac na analogie zdarzen ( 1-szy post), ten czujnik raczej jest ok, bo wtedy tez mi sie zaplil ten komunikat i tak sobie jechalem z nim pare setek i na drugi dzien zaczelo klekotac, wiec swiadczy to raczej o tym, ze gdzies ten olej ginie i nie dociera w pelni do klawiatury!!! Dzisiaj jescze raz to sprawdze, jaki poziom prze i po jezdzie. Zastanawia mnie tylko jedno, dlaczego poziom sie nie zmienil a komunikat sie zapalil???? Wtedy po trasce, faktycznie poziomu nie bylo i komunikat tez sie zapalil. :?

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

po 1 - masz suchy silnik ? moze olej gdzies wycieka i dlatego ubywa oleju - np spod glowicy , dekla , simeringu na wale itp...

 

po 2 - lepszy bedzie 0w40 - taki olej jest zalecany przez castrola do m60 - ja mam przebieg 240tys i na takim jezdze - nie ma zadnych problemow -popychacze nie stukaja... jednak - jak masz teraz wyciek to po zalaniu 0w40 bedzie cieklo jeszcze bardziej ...

 

po 3 - dlaczego jezdzisz na polsyntetyku ? do tego silnika zalecany jest olej syntetyczny ...

Opublikowano
po 1 - masz suchy silnik ? moze olej gdzies wycieka i dlatego ubywa oleju - np spod glowicy , dekla , simeringu na wale itp...

 

po 2 - lepszy bedzie 0w40 - taki olej jest zalecany przez castrola do m60 - ja mam przebieg 240tys i na takim jezdze - nie ma zadnych problemow -popychacze nie stukaja... jednak - jak masz teraz wyciek to po zalaniu 0w40 bedzie cieklo jeszcze bardziej ...

 

po 3 - dlaczego jezdzisz na polsyntetyku ? do tego silnika zalecany jest olej syntetyczny ...

 

Silnik suchy jak pieprz, smigam na pol-sytetyku bo wczesniej byl zalany mineral ( historie opisalem we wczesnijszym poscie-str.1), nic nie stukalo do momentu gdy w dlugiej trasie zapalil mi sie ten poziom oleju-bzyknalem tak pare setek no i jednak czujnik nie klamal, bo zaczelo stukac na drugi dzien, przytarlo sie cos w klawiaturze. Rano przy odpaleniu pojawia sie siwy dym( spalony olej!!!), ale tez nie zawsze. To, ze to silnik bierze olej to nie mam watpliwosci, tylko pytanie ktoredy??? Przejscie teraz na pelen-syt. mysle, ze wogole zalatwi motor (uszczelniacze itp). Przy ostatniej zmianie oleju uzylem specyfiku do plukania motoru i zastanawiam sie czy wlasnie to nie przczynilo sie do moich problemow teraz. Auto mam tuaj (2500km do Polski) i narazie go nie bede dotykal, bo tutaj to nie ma sensu, musze czekac do swiat, wtedy zwioze auto, ale chcialbym ustalic gdzie tkwi przyczyna jesli jest to mozliwe bez rozbierania motoru. Jak to mozliwe, ze zapala sie poziom oleju, gdy na bagnecie jest polowa?? Taki objaw pamietam mialem przy padnietej menbranie- ssal olej podcisnieniem do kolktorow, tylko, ze wtedy nie bylo stanu, teraz jest!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

DEF na olejach ja się średnio znam, ale powiedz mi jaki sens ma używanie najpierw specyfiku do przeczyszczania silnika, a potem "uszlachetniacza" oleju, który według niegłupich mechaników (pytałem się), po prostu uszczelnia silnik jak olej 20W40, powodując z czasem zabicie hydro popychaczy, szklanek, kanałów olejowych ?

 

To tak jakbyś rano brał środek na podwyższenie Ciśnienia, potem machną kawę, w południe tabletkę na obniżenie ciśnienia, a wieczorkiem walną dwa piwka. Wylew murowany.

 

Jeżeli z silnikiem nic złego się nie dzieje to niepowinno się używać ani uszlachetniaczy, ani przeczyszczaczy silników. Przynajmniej ja bym tak zrobił.

 

Ale powtarzam ja się na olejach nie znam, jeśli ktoś uważa inaczej niech napisze, zawsze dobrze jest czegoś się poduczyć.

 

Rano przy odpaleniu pojawia sie siwy dym( spalony olej!!!), ale tez nie zawsze. To, ze to silnik bierze olej to nie mam watpliwosci, tylko pytanie ktoredy??? Przejscie teraz na pelen-syt. mysle, ze wogole zalatwi motor (uszczelniacze itp). Przy ostatniej zmianie oleju uzylem specyfiku do plukania motoru i zastanawiam sie czy wlasnie to nie przczynilo sie do moich problemow teraz. Auto mam tuaj (2500km do Polski) i narazie go nie bede dotykal, bo tutaj to nie ma sensu, musze czekac do swiat, wtedy zwioze auto, ale chcialbym ustalic gdzie tkwi przyczyna jesli jest to mozliwe bez rozbierania motoru. Jak to mozliwe, ze zapala sie poziom oleju, gdy na bagnecie jest polowa??

 

Możesz sprawdzić kompresje silnika, wyjdzie czy masz padnięte pierścienie. Jeżeli auto dymi na zimnym i przy redukcjach biegów to tylko uszczelniacze, jeżeli cały czas to pierścienie. Zresztą jeżeli dojedziesz do PL i pojedziesz do zakładu zajmującego się remontami silników to każdy lepszy mechanik powie Ci co się dzieje z silnikiem :)

Opublikowano

castrol zaleca atak jak wczesniej kolega napisal 0w40 i 10w60 i wiesz niewlewaj ani plukanek ani uszlachetniaczy, to wielka bzdura i napewno niepomaga a i jestem prawie pewien ze wrecz uszkadza i przeszkadza, pamietaj

"nienaprawiaj co nie jest zepsute"

www.auto-optima.pl
Opublikowano
A ja również radzę zainteresować się innymi olejami, a nie Castrolem który jest popularnym średniakiem i niczym więcej...
Opublikowano

witam to nic innego jak uszkodzona hydraulikach!

rozwiązanie proste wymienić szklanke .

możesz nalać bardziej gesty olej ale to pomoże tylko na chwile,ale zeby ja wymienić to trzeba ściągnąć wałek.

Opublikowano
A ja również radzę zainteresować się innymi olejami, a nie Castrolem który jest popularnym średniakiem i niczym więcej...

 

tak serio bez urazy to jaki znasz lepszy olej???

www.auto-optima.pl
Opublikowano
A ja również radzę zainteresować się innymi olejami, a nie Castrolem który jest popularnym średniakiem i niczym więcej...

 

tak serio bez urazy to jaki znasz lepszy olej???

 

MOTUL ?

Opublikowano

a ja powiem tak, sa trylko 3 albo 4 rafinerie ktore dostarczaja baze olejowa do producenta, ten pakuje to w takie opakowanie, dodaje tego i tego a pzniej nazywa sie to total, castrol czy mobil, lepsze jest dla silnika jezdzic na lotosie 0w40 i zmieniac go co 9tys niz lac najlepszego shella czy castrola i zmieniac po 15tys

 

 

co do motula to nic a nic niewiem o nim i niewypowiadam sie, jedyne co wiem ze produkowany jest we francji i byl pierwszym producentem ktory wprowadzil w pelni syntetyczny olej, bardzo bogata oferta rynkowa od zwyklych do praktycznie rajdowych produktow

www.auto-optima.pl
Opublikowano
też się przymierzam do MOTULa jak zaleje to opiszę .... i też chcem zejść z 10W40 na 5W40 na syntetyk ( do tej pory półsyntetyk) ! a co do stukania też kiedyś stukało może jest coś przytkane... ja przy okazji uszczelniania pokrywy zaworów ściągałem te magistrale olejowe i jak zobaczyłem je jak są zasyfione czarną mazią to się przestraszyłem, wyczyściłem je i od tej pory znacznie ciszej chodzi góra... :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
A ja również radzę zainteresować się innymi olejami, a nie Castrolem który jest popularnym średniakiem i niczym więcej...

 

tak serio bez urazy to jaki znasz lepszy olej???

 

Widze Krzywy że pracujesz chyba w Castrolu....

 

Niestety w Polsce mamy BARDZO mizerny rynek olejów.

Polecam się przyjrzeć liście olejów z normy BMW LongLife 98, tam prawie nie ma catsrola, czy Mobila.

A można zobaczyć wiele wiele typów nieznanych w Polsce firm.

 

 

Dodam jeszcze że Castrol cieszy się BARDZO zlą slawą wśród ludzi którzy zajmują się mototryzacją na sportowo.

Podaj linki do dyskusji o olejach z forum SR.

Okazuje się, że Catrol 10W60 nie jest syntetykiem, ale Catsrol po wygranej w sądzie nazywa go tak, chociaż baza tego oleju jest mineralna (!!!)

 

Wątek o oleju Orlenu Platinium (oraz Catsrolu) 10w69 ( ciekawe....)

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=48351

 

 

Nietrzymanie ciśnienia przez olej

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=30109&highlight=orlen

 

A tu dokladnie opisany przekręt Catsrola

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=26896&postdays=0&postorder=asc&start=165

 

 

 

Dodam tylko, że opinia dobra o Catsrolu bierze sie z początku lat 90-tych.

Od tamtej pory wiele sie zmienilo, i slynny RS nie jest już produkowany.

Następcy RS-a, Edge Sport, to co innego, i nawet BMW stwierdza to oficjalnie.

Wspomnąć trzeba też o proces który Toyota wytoczyla Castrolowi z powodu zacierania się silników w nowych autach zalewanych Castrolem.

 

 

A i coś jeszcze znalazlem !!!!

cytat z forum Subaru :

" Mało kto o tym wie ale Castrol , nie jest producentem olejów ! firma Castrol to przede wszystkim przykład doskonałego marketingu , a chyba najpilniej strzezoną tajemnica jest kto ten olej produkuje.

 

Castrol to marka BP. Kiedyś Castrol był samodzielną firmą, żyjącą ze środków smarnych, ale jakiś czas temu został przejęty przez BP. A potem Castrol wywalczył sobie prawo do nazywania syntetycznymi olejów na bazie hydrokrakowanej i słynny RS 10W-60 przestał być syntetykiem na estrach. Ale wciąż nazywał się tak samo. "

Opublikowano
A ja również radzę zainteresować się innymi olejami, a nie Castrolem który jest popularnym średniakiem i niczym więcej...

 

tak serio bez urazy to jaki znasz lepszy olej???

 

Widze Krzywy że pracujesz chyba w Castrolu....

 

Niestety w Polsce mamy BARDZO mizerny rynek olejów.

Polecam się przyjrzeć liście olejów z normy BMW LongLife 98, tam prawie nie ma catsrola, czy Mobila.

A można zobaczyć wiele wiele typów nieznanych w Polsce firm.

 

 

Dodam jeszcze że Castrol cieszy się BARDZO zlą slawą wśród ludzi którzy zajmują się mototryzacją na sportowo.

Podaj linki do dyskusji o olejach z forum SR.

Okazuje się, że Catrol 10W60 nie jest syntetykiem, ale Catsrol po wygranej w sądzie nazywa go tak, chociaż baza tego oleju jest mineralna (!!!)

 

Wątek o oleju Orlenu Platinium (oraz Catsrolu) 10w69 ( ciekawe....)

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=48351

 

 

Nietrzymanie ciśnienia przez olej

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=30109&highlight=orlen

 

A tu dokladnie opisany przekręt Catsrola

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=26896&postdays=0&postorder=asc&start=165

 

 

 

Dodam tylko, że opinia dobra o Catsrolu bierze sie z początku lat 90-tych.

Od tamtej pory wiele sie zmienilo, i slynny RS nie jest już produkowany.

Następcy RS-a, Edge Sport, to co innego, i nawet BMW stwierdza to oficjalnie.

Wspomnąć trzeba też o proces który Toyota wytoczyla Castrolowi z powodu zacierania się silników w nowych autach zalewanych Castrolem.

 

 

A i coś jeszcze znalazlem !!!!

cytat z forum Subaru :

" Mało kto o tym wie ale Castrol , nie jest producentem olejów ! firma Castrol to przede wszystkim przykład doskonałego marketingu , a chyba najpilniej strzezoną tajemnica jest kto ten olej produkuje.

 

Castrol to marka BP. Kiedyś Castrol był samodzielną firmą, żyjącą ze środków smarnych, ale jakiś czas temu został przejęty przez BP. A potem Castrol wywalczył sobie prawo do nazywania syntetycznymi olejów na bazie hydrokrakowanej i słynny RS 10W-60 przestał być syntetykiem na estrach. Ale wciąż nazywał się tak samo. "

 

 

ha ha niepracuje w castrolu i moze i tak jest jak mowisz, castrol niejest najlepszym oleje na swiecie, i to napewno, a ze daje przyklady na podstawie tej marki?? male zboczenie

www.auto-optima.pl
Opublikowano
Panowie,

 

W mojej 740 M60 pojawil sie nastepujacy objaw, po uruchomieniu motoru na zimnym motorze, wszytkie "zawory" cichnal niemal natychmiast, ale jeden z nich klekocze, stuka przez okolo 1.5minuty i cichnie dopiero po tym jak silnik(olej) sie troche rozgrzeje. Objaw pojawil sie po tym, jak w trasie wyskoczyl mi komunikat niski poziom oleju i przejechalem z tym komunikatem jakies 200-300km. Nie chce pisac co o tym sadze, zeby niczego nie sugerowac, wiec piszcie swoje wszystkie sugestie.

Dzieki.

 

Miałem kolego identyczną sytuacje w moim 5.0 v12.Przyczyna to zatkany syfem a dokładnie strzępkiem silikonu jeden otwór w linii olejowej. Sam to robiłem i sam widziałem jak to coś siedzi i zatyka otwór którym normalnie leci olej, Poza tym po odetkaniu jak ręką odjął. Być może to coś innego jednak dlaczego akurat tylko jeden z zaworów dawałby znać o sobie i to w taki specyficzny sposób?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.