Skocz do zawartości

Elektryczny wentylator klimy


don

Rekomendowane odpowiedzi

W trakcie sprawdzania wozu zauwazyłem że nie dziła wogóle el. went. klimy. Samochód wogóle się nie przegrzewa, więc zoriertowałem się przypadkowo.... ;-)

 

bezpieczniki OK, przekaźniki OK, opornice OK, sam wentylator ma mnie w tyłku nawet po podpięciu na krótko do prostownika.

 

Czy coś jeszcze mogę zrobić, sprawdzić przez wymontowaniem go i wynianą na inny ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....puknij w niego czyms moze szczotki zawiesili sie a propo sprawdzaj na aku a nie na prostowniku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nawet jak pukniesz i zacznie chodzić to i tak musisz go wymienić, na razie proponuje nie włączać klimy bo moze Ci kleknąć sprężarka a wtedy to :duh:

 

Nowy wiatrak w ASO ok. 1 tys PLN - używki na Allegro 300 - 500 PLN. Awarie wiatraków się zdarzają dosyć często, ja kupiłem uzywkę i na razie smiga jak trzeba. Do modeli sprzed liftingu są wentylatory z wtyczką 4pinową, po lifcie mają wtyczkę 3pinową.

 

Pozdrawiam!

 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....odchyl go i maly mloteczek i puknij w niego ...nieraz szczotki sie zawiesza i pozniej lata cale lata sproboj i tak nie chodzi a moze sie rozruszy,chyba ze spalony od mycia karszerem.. :cool2: czy ty czasami nie kupiles innej Beemki co bulo na forum.. :?: wenty potrzebuje duzego pradu rozruchowego dlatego aku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do modeli sprzed liftingu są wentylatory z wtyczką 4pinową, po lifcie mają wtyczkę 3pinową.

 

to akurat nie jest zasada, zawsze nalezy sprawdzic ile pinow jest w konkretnym modelu, w moim po lifcie (2001/10, model 2002) sa 4 piny

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....odchyl go i maly mloteczek i puknij w niego ...nieraz szczotki sie zawiesza i pozniej lata cale lata sproboj i tak nie chodzi a moze sie rozruszy,chyba ze spalony od mycia karszerem.. :cool2: czy ty czasami nie kupiles innej Beemki co bulo na forum.. :?: wenty potrzebuje duzego pradu rozruchowego dlatego aku...

 

sprzedalem 750 e32 i kupilem 523 Touring e39

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja mam na 4 piny - a jaka to różnica - można przerobić ?

 

Jesli chcesz sprzedac - napisz mi cene na PW

 

sprzedac chce, bo po co mi to urzadzonko, ale nie wiem czy mozna przerobic 3 piny na 4...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Do modeli sprzed liftingu są wentylatory z wtyczką 4pinową, po lifcie mają wtyczkę 3pinową.

 

to akurat nie jest zasada, zawsze nalezy sprawdzic ile pinow jest w konkretnym modelu, w moim po lifcie (2001/10, model 2002) sa 4 piny

 

A to nie wiedziałem, szacunek dla kolegi :modlitwa: Co do mycia karsherem .. :jawdrop: powaznie to moze go uszkodzić?? Przeciez jak lecisz 200km/h to pęd powietrza wpadający do komory silnika jest duzo wiekszy niz taki strumien :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak jest za wentylatorem a po drugie cisnienie karszera to nie to samo co ped powiertza...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

3 piny są do 08/1998

4 piny są od 09/1998

 

Po drugie nie można przerobić wiatraka 4 piny na 3 piny i odwrotnie.

 

Wiatraki 3 pinowe są sterowane poprzez podawanie napięcia na kolejne biegi. Często padają w nich opornice i wtedy działa tylko najszybszy bieg.

 

Wiatraki 4 pinowe są sterowane sygnałem cyfrowym z silnika. Mają bezstopniową regulację prędkości.

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak jest za wentylatorem a po drugie cisnienie karszera to nie to samo co ped powiertza...

 

 

Kolego!

Czy interpunkcja to wymysł polonistów? Trudno się domyśleć co chcesz wyrazić.

 

 

 

wenty potrzebuje duzego pradu rozruchowego dlatego aku...

 

To napewno nie jest silnik asynchroniczny, żeby potrzebował takiego natężenia podczas rozruchu.

 

 

 

 

 

.....odchyl go i maly mloteczek i puknij w niego ...nieraz szczotki sie zawiesza i pozniej lata cale lata sproboj i tak nie chodzi a moze sie rozruszy

 

Spekulowałbym, czy ten silnik posiada wogóle szczotki (pomijam fakt, że nawet, gdy posiada "pukanie" to typowo staropolski sposób).

 

 

 

 

 

,chyba ze spalony od mycia karszerem..

 

 

Jeśli mycie Karcher'em mu szkodzi, to konstruktor nie przewidział jazdy w deszczy pod wiatr z większymi prędkosciami?

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

3 piny są do 08/1998

4 piny są od 09/1998

 

Po drugie nie można przerobić wiatraka 4 piny na 3 piny i odwrotnie.

 

Wiatraki 3 pinowe są sterowane poprzez podawanie napięcia na kolejne biegi. Często padają w nich opornice i wtedy działa tylko najszybszy bieg.

 

Wiatraki 4 pinowe są sterowane sygnałem cyfrowym z silnika. Mają bezstopniową regulację prędkości.

 

Pozdrawiam

typer

 

 

 

Zatem mamy do czynienia z silnikami krokowymi (pozbawionymi szczotek). Z Tego co piszesz można dojść do wniosku, że w pierwszym przypadku moduł odpowiedzialny za regulację obrotów znajduję się w silniku, natomiast w drugim przypadku moduł ten jest zlokalizowany poza silnikiem. :lol:

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

3 piny są do 08/1998

4 piny są od 09/1998

 

Po drugie nie można przerobić wiatraka 4 piny na 3 piny i odwrotnie.

 

Wiatraki 3 pinowe są sterowane poprzez podawanie napięcia na kolejne biegi. Często padają w nich opornice i wtedy działa tylko najszybszy bieg.

 

Wiatraki 4 pinowe są sterowane sygnałem cyfrowym z silnika. Mają bezstopniową regulację prędkości.

 

Pozdrawiam

typer

 

 

 

Zatem mamy do czynienia z silnikami krokowymi (pozbawionymi szczotek). Z Tego co piszesz można dojść do wniosku, że w pierwszym przypadku moduł odpowiedzialny za regulację obrotów znajduję się w silniku, natomiast w drugim przypadku moduł ten jest zlokalizowany poza silnikiem. :lol:

 

W starszej konstrukcji przy silniku wentylatora jest prosta drabinka rezystorowa. Podawanie napięcia na szczebelki drabinki daje różne napięcie na silniku i co za tym idzie różną prędkość obrotową.

 

W nowszej konstrukcji sterownik silnika samochodu generuje impuls prostokątny o różnym współczynniku wypełnienia zależnym od pożądanej prędkości obrotowej wentylatora. W wentylatorze sygnał prostokątny jest całkowany i podawany na silnik.

 

Pytanie: czy silnik krokowy na prędkość obrotową zależną od napięcia zasilającego? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: czy silnik krokowy na prędkość obrotową zależną od napięcia zasilającego?

Odpowiedż: nie

 

Nasuwa się zatem kolejne pytanie - dlaczego producent w takim miejscu umieścił silnik elektryczny wyposażony (żekomo)w szczotki?

Obaj wiemy,że komutator jest czuły na wszelkie zanieczyszczenia :twisted:

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrażasz mnie ? :shock: :jawdrop:

 

 

Jeśli jestem adresatem pytania to odpowiadam,że nie.

 

To taki JOKE !! Jak w tym kawale:

 

Facet 1

 

- Polimeryzacja mojej mentalności nie obliguje mnie, do dalszej, merytorycznej konwersacji z Tobą.

 

Facet 2

 

- yyyyhhh, a jabnąć Ci ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pukac wali sie mozna jak sie nie wie o co chodzi

a jeszcze lepiej drapac

 

 

1. jesli uklad klimatyzacji nie jest w pelni sprawny czyt. posiada pelna iloscia czynnika to nie bedzie sie zalaczac !!!!

2. wada sa przepalajace sie rezystancje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.