Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie i proszę o podp0owiedź czy akumulator z 6 będzie pasował do 5 bo mam leciutko chodzony wyjąłem hbo jak postałem z 0,5 godziny to był problem z odpaleniem ale w e39 nie am tyle elektroniki. Ten aku. ma parametry 110Ah i 850A wiem ze w moje katalogowo jest 70Ah i 680A , to jak ktoś ma pojęcie czy nie są to zbyt rozbieżne parametry , a jeśli są to tak z ciekawości co może się uszkodzić albo nie działać jak założe te zaduży?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Z alternatorem też myślę że masz racje ale tak z ciekawości sie pytam bo akumulator i tak stoi w garażu / nie używam/,a zauważyłem że jak zostawiłem jakiś czas temu 5 na rest to ledwo co mi zakręcił więc ten mocniejszy jest w duużo lepszym stanie wiem to na 100% i tak sobie dziś pomyslałem że niema co pakować nowego do 5 jak ten będzie ok no ale jak nie to przed zimą trzeba będzie zmienić na nowy

 

pozdrawiam

Opublikowano
a ja sobie w tamta zime zapodalem Bosch silver 100ah i 980a do e39 530d i jestem bardzo zadowolony. Odpala na dotyk nawet w -20'C. Webasto chodzi pol godziny, potem wsiadam odpalam podrzewanie siedzen, tv i inne pierdoly. Rozrusznikiem tak kreci ze az cala buda chodzi :)))) wrzucaj go napewno sie przyda taki power.

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Opublikowano
mam od 1,5 roku 100A a powinienem też mieć 70A i wszystko jest OK! jak nie musisz kupować to wypróbować warto
Opublikowano
a ja sobie w tamta zime zapodalem Bosch silver 100ah i 980a do e39 530d i jestem bardzo zadowolony. Odpala na dotyk nawet w -20'C. Webasto chodzi pol godziny, potem wsiadam odpalam podrzewanie siedzen, tv i inne [bAD]. Rozrusznikiem tak kreci ze az cala buda chodzi :)))) wrzucaj go napewno sie przyda taki power.

 

Nie ukrywa kolego że właśnie na taką odpowiedź liczyłem , tylko u Ciebie powinno być 95Ah więc 100Ah to nie duża różnica u mnie powinno być 70Ah to się robi duża różnica, ale mam tylko jedno pytanie czy moge coś zniszczyć w aucie jak zapnę 110Ah zamiast 70Ah bo ampery to nie wiem jakie powinny być bo w książce serwisowej nie jest napisane , a w tym co mam jest 680A , a chcę zmienić na 850A czy to jets za dużo ??

 

pozdrawiam

Opublikowano
mam od 1,5 roku 100A a powinienem też mieć 70A i wszystko jest OK! jak nie musisz kupować to wypróbować warto

 

No właśnie kolega też ma w benzynie więc ja też zapne, pozdrawiam serecznie dzięki za podpowiedź

 

ps. a ile masz amperów?

Opublikowano
nic nie uszkodzisz jedynie jak mało jezdzisz to może być niedoładowany , zresztą auta pewnie nie masz od nowości to nie wiadomo jaki jest zamontowany alternator
Opublikowano
witam. wkladaj ten mocniejszy nic sie nie stanie tylko przed wlozeniem pozadnie go naladuj , liczy sie napiecie a ty w ostatnim poscie piszesz o pradzie rozruchowym , tak jak pisali koledzy bedzie lepiej odpalal szczegolnie zima :roll:
Opublikowano
nic nie uszkodzisz jedynie jak mało jezdzisz to może być niedoładowany , zresztą auta pewnie nie masz od nowości to nie wiadomo jaki jest zamontowany alternator

 

No to zapinam , auto mam od nowości i jakieś pól roku wymieniałem alternator , a raczej oddałem do regeneracji , głośniej chodzi ale generalnie jest ok, jak piszesz ze nic nie uszkodzę to jutro zapinam , pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
witam. wkladaj ten mocniejszy nic sie nie stanie tylko przed wlozeniem pozadnie go naladuj , liczy sie napiecie a ty w ostatnim poscie piszesz o pradzie rozruchowym , tak jak pisali koledzy bedzie lepiej odpalal szczegolnie zima :roll:

 

dzięki za informacje każdy post utwierdza mnie w tym że niema co się czaić można zapinać dzięki , a dodam jeszcze że pytam się bo wiem że BMW jest czułe na napięci właśnie w e46 zmieniłem aku. na inny "prawie" ten sam Bosch Silver i przez całą zimę od nowości miałem problem z odpalaniem , kupiłem w Bawarii nowy BMw ten co być powinien i wszystko wróciło do normalności więc mam taki "lęki" czy zmienić czy nie na na niestandardowy.

pozdrawiam

Edytowane przez mistszu1
Opublikowano

Akumulator tylko po rozruchu pobiera wiekszy prad. Nie wiem jak dlugo to trwa, bo nie mierzylem. Mozna sie domyslac, ze jezeli jest naladowany, to moze byc czas rzedu kilkudziesieciu sekund. W trakcie normalnej pracy pobiera duuuzo mnieszy prad. Zmierzylem kiedys prad pobierany przez Centre 61Ah. Przy napieciu 14,4V pobierala ok. 2A.

Aku 110Ah moze pobierac ze 4A, co przy wydajnosci alternatora 100-140A jest sprawa marginalna.

Opublikowano
co przy wydajnosci alternatora 100-140A jest sprawa marginalna.

 

aha czyli taka jest "możliwość" alternatora, jak tak piszesz to wiesz o tym dużo więcej niż ja więc dziękuje za podpowiedź

 

ps. nie wiem czy się nie mylę ale chyba ułamek sekundy bo w 6 które jest strasznie czułe na napięcie to wystarczyło że napięcie było minimalnie mniejsze od wymaganego jak chciałem odpalić i odrazu mi wyżucało "choinke" na zegarach

pozdrawiam

Opublikowano
najpierw go dobrze naladuj bo jak stal dlugo to moze byc slaby a sam alternator nie naladuje go dobrze , alternator tylko uzupelnia :cool2:

 

Dobra zrobię jak piszesz tylko nie wiem czy mogę go ładować /orginał BMW / i nie wiem jak długo , a stoi z 4 miesiące i jak go wyciągałem to działał tylko tyle że rzadko jeżdżę 6 i jak postoi 2 tygodnie to miałem problem z odpaleniem

 

pozdrawiam

Opublikowano
piszesz ze ma 110 ah to musisz ladowac 11A przez 10 godzin co najmiej a ladujesz miejszym pradem to musisz przeliczyc nie wiem jaki masz prostownik ile ma pradu ladowania :cry2:

 

a widzisz teraz rozumiem bo jak pisałem wczesniej niestety cieniutki jestem z tego tematu ale jak mi to rozpisałeś łopatologicznie to wiem o co chodzi dzięki serdeczne pozdrawiam

Opublikowano
Ładowac powinno sie pradem jak najmniejszym, tylko ze wtedy bez areometru (czy jak to sie nazywa hehe) nie bedziesz wiedzial, kiedy aku bedzie naladowany. Dlatego prosciej jest ladowac 10-godzinnym, czyli w Twoim przypadku 11 A. Aku jest naładowany, gdy osiagnie napiecie 15,4-16,8 V. Ale ze wzgledu iz przy 16,2V zaczyna sie intensywne gazowanie (spowodowane rozkladem wody) powodujace uszkodzenie skruktury gąbczastej płyt, najlepiej przerwac ładowanie przy napieciu ok. 16V
Opublikowano
Ładowac powinno sie pradem jak najmniejszym, tylko ze wtedy bez areometru (czy jak to sie nazywa hehe) nie bedziesz wiedzial, kiedy aku bedzie naladowany. Dlatego prosciej jest ladowac 10-godzinnym, czyli w Twoim przypadku 11 A. Aku jest naładowany, gdy osiagnie napiecie 15,4-16,8 V. Ale ze wzgledu iz przy 16,2V zaczyna sie intensywne gazowanie (spowodowane rozkladem wody) powodujace uszkodzenie skruktury gąbczastej płyt, najlepiej przerwac ładowanie przy napieciu ok. 16V

 

Arek dzięki za informację bo mam taki prostownik u teścia od dużych samochodów że jest możliwość ładowania różnym prądem ,, czyli generalnie podpisujesz się pod 10 godzin, 11aperów do max 16v?

 

pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

czytam czytam i robie oczy jak 5 zl :)

 

po pierwsze jak wrzucisz do autka akumulator 110Ah czyli mocniejszy niz powinien to nic sie nie stanie po prostu bedzie ci lepiej odpalalo auto a sam akumulator moze nie byc doladowany bo alternator nie da rady i trzeba bedzie go co jakis czas np raz na pol roku podladowac prostownikiem.

Co do ladowania to uwazam ze takie przeliczanie to wymysly zasada jest prosta im mniejszy prad tym lepiej ali niestety dluzej ladujacy sie akumulator.

 

jak chcesz miec akumulator w dobrej kondycji laduj malum pradem np 2A

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

gdzies mi sie o uszy obilo ze aku laduje sie pradem o wartosci 10% pojemnosci. I to jest chyba kompromis pomiedzy szybkoscia ladowania a niszczeniem aku poprzez ladowanie. Ale jak ladujesz w domu pod prostownikiem to mozesz ustawic troche mniej, wyjdzie to raczej na zdrowie akuumlatorowi.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

ja mam taki: Akumulator 100Ah/830A(+P)353x175x190 SILVER S5 013

producent: BOSCH

 

tylko ze w 3,0 litrowym dieselku taki akumulator jest akurat bo jest potężny alternator :) :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.