Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.Wiem ze na forum jest dużo o tym ale jednak nie ma wszyskiego konkretnie w jednym miejscu..Chce zmienić silnik w swoim aucie z 1,6 na 1,8is lub 2,0..Czy ktos robił coś takiego u siebie?? czy trzeba rozbierać cała deche w środklu czy wystarczy tylko zmienić kompa i te wszystkie kostki?? szybciej bedzie wstawić is czy 2,0( w koncu is ma tez 4 cylindry a 2,0 wiadomo) chce kupic całe mocno rozbite auto i zmienic co potrzeba...Jeśli mam u siebie Climatronic to auto które bedzie dawcą tez musi miec Climatronic??? czy nie konieczne??..Pozdrawiam i z góry dziekuje za wszelkie info..Jeśli coś jeszcze może być przeszkodą do prosze pisac...
Opublikowano

Było już trochę o tym. Na wstępie napiszę, że łatwiej 1.8is wsadzić - M44 np. był robiony na bazie M43 który masz - więc przekładka jest prostsza niż na R6 (zresztą przekładanie na 2.0 nie ma większego sensu - chyba 2.5 albo 2.8 lepiej).

 

A klimatronik można zostawić - to zdaje się tylko kwestia zamontowania sprężarki na nowym silniku - choć nie wiem, czy przy chłodnicy nie ma jeszcze gdzieś różnicy.

Opublikowano
Oprócz zmiany silnika jeszcze dochodzi zawieszenie, hamulce, skrzynia, dyfer i cala elektronika silnika. Chłodnica w 2.0 jest też większa. Także moim zdaniem zostaw jak masz a jak chcesz 1.8is lub więcej to zmień auto (mniej zmartwień roboty i zachodu) pozdrawiam
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
też zastanawiałem się nad przekładka ale doszedłem do słusznego wniosku, oczywiście po przekalkulowaniu wszystkiego, że nie opłaca się z tym bawić :duh: sam amatorsko nie zrobisz tego tak jak potrzeba - tak jak radził kolega poprzednik lepiej zmienić samochód tym bardziej, że teraz wybór jest całkiem spory i mniejszy kłopot no chyba, że nie masz co robić i lubisz się bawić :norty:
Opublikowano
Witam wszystkich.Wiem ze na forum jest dużo o tym ale jednak nie ma wszyskiego konkretnie w jednym miejscu..Chce zmienić silnik w swoim aucie z 1,6 na 1,8is lub 2,0..Czy ktos robił coś takiego u siebie?? czy trzeba rozbierać cała deche w środklu czy wystarczy tylko zmienić kompa i te wszystkie kostki?? szybciej bedzie wstawić is czy 2,0( w koncu is ma tez 4 cylindry a 2,0 wiadomo) chce kupic całe mocno rozbite auto i zmienic co potrzeba...Jeśli mam u siebie Climatronic to auto które bedzie dawcą tez musi miec Climatronic??? czy nie konieczne??..Pozdrawiam i z góry dziekuje za wszelkie info..Jeśli coś jeszcze może być przeszkodą do prosze pisac...

 

Zmiana jest całkiem prosta. Skrzynia zostaje, dyfer zostaje, chłodnice te same (wieksze są dla aut z klimą a nie dla różnych pojemności). Gdy zmieniasz na 6-cyl trzeba zmienić zawias z przodu (amort + sprężyny). Srężarkę z klimy po prostu przykręcisz do nowego silnika (dla 6-cyl jest inna łapa sprężarki). We wnętrzu nic nie trzeba ruszać, wystarczy wiązkę elektryczną nowego silnika podpiąć we wtyczke w komorze silnika i gotowe. Oczywiście potrzebujesz cały osprzęt z nowego silnika, może poza rozrusznikiem i ew. alternatorem. Jeżeli auto z którego chcesz przełożyć silnik ma immobilaizer to będą poblemy - trzeba zmienić albo komputer + EWS + kluczyki, albo ściągnąć immo z komputera (jak znajdziesz kogoś kto to zrobi koszt min. 500zł) A czy warto? jak zrobisz to sam i sprzedasz stary silnik to wyjdziesz na zero czyli warto.

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Skrzynia biegów w 4-cylindrówce i 6-cylindrówce jest inna tak samo dyfer.

Co nie znaczy że nie pasują do siebie.

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
@Radek_ZG - A czym się różnią skrzynie? Bo z moich informacji wynika że są identyczne dla wszystkich benzynowych E36, jeżeli masz jakieś inne dane to je przytocz (link). To że dyfer ma minimalnie różne przełożenia (3.38 dla 1,6 vs 3.45 dla 1,8is i 2.0) nie zmienia faktu że nie może zostać i będzie chodził bezawaryjnie tak długo jak ten drugi.
www.turboBMW.pl
Opublikowano
a jedziles kiedys traktorem ? maly slinik duze przelorzenia

a czego się to niby tyczy bo nie rozumię o co chodzi, sprawdź przełożenia skrzyni i dyfra i wytłumacz mi proszę co miałeś na myśli (bo chyba nie do końca przemyślałeś ten tekst, bez obrazy)

www.turboBMW.pl
Opublikowano

elo elo panie kolego :nienie: Podaj link do strony z danymi, a nie do postów osób z których 95% nie za bardzo wie o czym pisze

Podpowiem ci że zarówno 4-cyl. jak i 6-cyl. silniki są pochylone w prawo o ten sam kąt 30st, przełożenia też są te same, tak zresztą jak obudowy a nawet numery na skrzyni w wielu wypadkach są te same.

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Rzeczywiście. Sugerowałem się opiniami z forum nie zawsze prawdziwymi.

Ku sprostowaniu:

2.5 litrowe auto ze skrzynia i dyfrem od 1.6 bedzie miało krótkie przełożenia (lepsze przyspieszenie) ale małą prędkość maksymalną.

Zwracam honor.

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

%5B633%3A480%5Dhttp%3A//img210.imageshack.us/img210/2554/picture1ri3.png

http://img407.imageshack.us/img407/2671/picture2rj8.png

 

Przełożenia praktycznie te same. Można by poszukać informacji producentów bo pewnie max moment jaki potrafią bezpiecznie przenosić będzie inny ale tym bym się póki co nie martwił. Tak jak korona pisze - podstawowa różnica to przełożenie mostu.

Aha, i trzeba pamiętać że krótsze przełożenia to nie zawsze lepsze przyśpieszenie (czas do 100).

W tabelce nie ma wszystkich modeli bo to jest głównie na USA ale np moje europejskie M50B20 jest z S5D 250G.

Opublikowano

:clap: super skan, wielkie dzięki na pewno się przyda (szkoda że to US)

 

Ostatnio sprzedałem skrzynię Getrag z E36 M43 (1,6), miała identyczne oznaczenia jak druga skrzynia z 325 która leży mi w garażu

 

Z tego co się orientuję w pierwszych latach produkcji skrzynie ZF były w wielu E36 równolegle do Getraga, dopiero później Getrag miał monopol.

www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.