Skocz do zawartości

BMW e36 coupe - 320i czy 318is?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

przygotowuje sie do kupna bmw e36 coupe tylko nie wiem co sie bedzie bardziej oplacalo jesli chodzi o spalanie i przyspieszenie ! to jest tylko 10 koni roznicy pomedzy tymi silnikami ! ale jedni mowia ze 318is jest lepsza zrywniejsza i mniej pali od 320i dlatego prosze was o pomoc! (rocznik 96-98 w m - pakiecie badz m- technic) czekam na Wasze opinie! z gory dziekuje i pozdrawiam!

Opublikowano

Obecnie mam 320i wcześniej miałem 318is. Oba w nadwoziu coupe.

 

Moje spostrzeżenia są następujące.

 

1. Jeżeli chodzi o przyśpieszenie do 100km/h to takie samo. IS nawet w moim przypadku miał do 100-tki minimalnie lepsze odejście. Może to subiektywne uczucie bo 320-tka ciągnie dopiero powyżej 3.5 tys. obrotów, ale na pewno lepszego odejścia nie ma do 100-tki niż IS. Oczywiście powyżej 100km/h 320i zaczyna łykać 318is.

 

2. Jeśli chodzi o prędkość max. to oczywiście 320i wygrywa. Mi moją udało się pojechać 215km/h i myślę że jeszcze z parę km/h dało by się więcej pojechać. Oczywiście prędkości licznikowe.

 

3. Średnie zużycie paliwa o ok. 1-1.5L/100km większe w 320i niż w 318is. Różnica niby żadna ale z drugiej strony na 10 tys. km to daje ok. 500 zł różnicy.

 

4. Koszty eksploatacji oczywiście wyższe w przypadku 320i. Wiadomo o 2 gary więcej. Więcej oleju, świec. Więcej części które mogą ulec awarii więc większy potem koszt napraw. Ale w moim przypadku żadnych poważniejszych awarii przy obu beemkach nie miałem.

 

5. Jeśli chodzi o elastyczność to wiadomo że 6 cylindrów robi swoje. Przy 60km/h zapinasz 5 bieg i ciągnie. Ja czasem nawet ruszam z 2 biegu jak mi się nie chce przyredukować. :wink:

 

6. No i gang silnika w przypadku R6. :)

 

Reasumując ja za cenę ok. 5 zł więcej na 100km za benzynę i minimalnie wyższych kosztów eksploatacji jestem w stanie to przeboleć na rzecz 6 garów. Jakkolwiek 318is również uważam za godną polecenia.

 

Jak bym miał do wyboru E36 320 lub 323 lub 325 lub 328 to wybrał bym M3. :8)

Opublikowano
zdecydowanie co 6 to nie 4 cylindry............mam 4 cylinderki ale po czasie dopiero zauwazylem ze lepsza opcja byloby miec ich 6............najbardziej opieram sie tutaj na podstawie roznych przypadlosci pracy silnika na wolnych obrotach-6-stka pracuje "ladniej" rowniej..........
Opublikowano

Zgadzam sie z kolegami.6 cylindrów robi swoje i ten głos silnika.Przy zakupie również sie zastanawiałem czy is czy 320 ale wybrałem 320 i jestem zadowolony.Dużo nie jezdze więc dla mnie róznica w spalaniu nie jest istotna.Za to w trasie jest juz czym jechac i jak narazie mi to wystarcza.

Pozdrawiam i miłego szukania.

Ja swoją szukałem ok 3 miesięcy.

Opublikowano
Prawie 2 miesiące temu miałem identyczny problem, nie wiedziałem na co sie zdecydować a miałeł juz upatrzoną 318is oraz 320 obie z 98 roku obie kosztowały nieco ponad 20 tyś zł. Do tej drugiej przekonali mnie koledzy z forum i zaprzyjaźniony mechanik, który powiedział że silnik M52 jest mniej awaryjny spalanie bedzie tylko nieco większe. Kupiłem i 320 jestem bardzo zadowolony, pomimo tego że jest to moje pierwsze auto (zawsze latałem cudzymi) uważam że jego utrzymanie nie bedzie kosztowało mnie fortuny :) . Poki co wymieniłem tylko klocki ATE 230zł i jedną zarówke. Pisz co kupiłeś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.