Skocz do zawartości

Jaki to silnik??? Czy to moze być 2,0??? PILNE!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dobra hyba to jest m52 2,0

 

Tak wyzytałem w http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

Bo 2,0 były dwa rodzje m50 i m52. I m50 ma korek wlewu oleju przy podszybiu a m52 ma korek wlewu bliżej chłodnicy.

 

Mam racje jak nie to niech ktos mnie poprawi.

Chodzi mi o 95 rok.

A czasem nie na odwrót??M 52 przy podszybiu a m 50 bliżej chłodnicy--tak mi sie wydaje ale jak coś to mnie poprawcie

Opublikowano

A czasem nie na odwrót??M 52 przy podszybiu a m 50 bliżej chłodnicy--tak mi sie wydaje ale jak coś to mnie poprawcie

 

M50 przy podyszbiu M52 blizej chlodnicy. M50 zelwiny blok m52 Aluminiowy ( silnik jest lzejszy ) Ogolnie 2.0 w e36 to zły pomysł. Pali tyle samo co 2,5 a osiagi duzo gorsze. Najlepsze roziwazanie w e36 to 325/328 lub M3

Opublikowano
A czasem nie na odwrót??M 52 przy podszybiu a m 50 bliżej chłodnicy--tak mi sie wydaje ale jak coś to mnie poprawcie

 

M50 przy podyszbiu M52 blizej chlodnicy. M50 zelwiny blok m52 Aluminiowy ( silnik jest lzejszy ) Ogolnie 2.0 w e36 to zły pomysł. Pali tyle samo co 2,5 a osiagi duzo gorsze. Najlepsze roziwazanie w e36 to 325/328 lub M3

 

A moze odrazu 5 litrowy silnik. Jak slysze ze 2 litry to zly pomysl. :mad2: To co powiesz o 1.8 albo 1.6?? Kazdy silnik znajdzie swojego amatora i nawet 1.6 i 1.8 maja pewnie jakies zaletwy to samo tyczy sie 2.0.

Opublikowano

Co Ty! Trzeba zaczynać od M3...albo w sumie to po co...przecież pali prawie tyle co 850Csi...ja bym się nie zastanawiał :mad2: :mad2: :mad2:

 

Typowe gadanie: 1.6 pali tyle,co 2.0, a 2.0 tyle, co 2.5 no i dochodzimy do m3 :twisted2:

A ja powiem, że 2.0 m52 to świetny i naprawdę oszczędny motorek :cool2:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

A moze odrazu 5 litrowy silnik. Jak slysze ze 2 litry to zly pomysl.  To co powiesz o 1.8 albo 1.6?? Kazdy silnik znajdzie swojego amatora i nawet 1.6 i 1.8 maja pewnie jakies zaletwy to samo tyczy sie 2.0

 

2.0 pali tyle samo co 2.5 wiec po co kupowac auto 43 konie slabsze ?? Jesli mialbym kupowac 6 cylindrowke w e36 to 2.5 lub 2.8 ( lub m3 jesli kogos stac na utrzymanie tego auta ) .

Opublikowano

2.0 pali tyle samo co 2.5 wiec po co kupowac auto 43 konie slabsze ?? Jesli mialbym kupowac 6 cylindrowke w e36 to 2.5 lub 2.8 ( lub m3 jesli kogos stac na utrzymanie tego auta ) .

 

Po co??Moze miedzy innymi po to zeby placic mniejsze OC??...no chyba ze za 2.0 , 2.5 , 2.8 placi sie takie same stawki... :D.Jezeli kogos stac,to nie ma sprawy,ale nie kazdy moze sobie pozwolic na "kosmiczne" oplaty.

Opublikowano
Z tego co wiem to za 2.0 i 2.5 placi sie tyle samo.

 

Z tego co ja wiem to placi sie za 2.5 wiecej niz za 2.0 bo silnik 2.0 to dokladnie 1991 ccm wiec sie miesci jeszcze przed granica 2000ccm :) a granica zmiany stawiki u ubezpieczyciela jest przy 2000ccm (przykladowo bo np. pierwsza granica jest chyba na 1000ccm).

Opublikowano (edytowane)

Zgadza się, 320 jest w stawce do 2200 pojemności. Potem juz jest ponad 2200. Ubezpieczyciele różnie konfigurują swoje tabele opłat, mogą między firmami występować różnice. Niedawno pytałem się z ciekawości ile by mnie wyniosło ubezpieczenie w PZU (silnik 2,5 oraz 2,8 przy 10% zniżki + 5% za opłate całoroczną, wiek poniżej 25 lat). Cena jest taka sama wynioła mnie około 1350zł. W poniedziałęk spytam sie jaki byłby koszt przy tych samych warunkach (w/w oraz region) dla modelu 320. Opłata napewno będzie niższa ale bez przesady. Różnica nie jest jakas olbrzymia, wystarczy ją podzielić przez 12 miesięcy i wtedy można zobaczyć, że miesięcznie wychodzi mało. Dlatego porównując 320 do np 325 jest bez sensu bo róznice nie są duże. Takie porównania można robić pomiędzy dużym silnikiem, np. 2,5 a małym, np. 1,2 czy 1,5 - wtedy dopiero można odczuc tą różnice w stawce.

 

EDIT: Jeżeli chodzi o PZU dla mojego miasta. Stawki sa w tych pojemnościach 1901-2200, powyżej 2200. W pierwszej klasie pojemności ubezpieczenie wynosi 1351zł, w drugiej 1380zł. Dla marki BMW trzeba doliczyć 6% do tych kwot czyli odpowiednio wyjdzie: 1432,06 i 1462,80zł. Róznica w ubezpieczeniu BMW 320 a np 325 wynosi 30,74zł. Jest to policzone bez dodatkowych zniżek czy zwyżek, zależnych od wieku osoby, od tego ile lat jeździ sie bezszkodowo, od płatności z góry za rok czy od tego, że samochód jest kupiony w kraju czy sprowadzany.

Edytowane przez OneTouch
Opublikowano

Panowie, skupiacie się na stawce za ubezpieczenie, a to jest akurat średnio poważny problem. Ja bym poszedł bardziej w kierunku droższej eksploatacji silnika 2.5 i 2.8, oraz wspomniał o całej masie zajechanych 325 i 328, do których kupę kasy trzeba dołożyć, bo kupić przecież łatwo...a utrzymać to zupełnie co innego :!:

 

Poza tym temat przeszedł w OT :twisted2:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

To racja M50B20 ma korek przy podszybiu ( mam taki ).

Obydwa te motory są dobrym źródłem napędu serii 3.

Te 150KM nawet u mnie zdaje egzamin choć wolałbym 2.5 ale ja mam większą cięższą budę w 3er musi sobie znakomicie radzić

Nie wierz w bajki że 2.0 spali tyle co 2.5 chyba w marzeniach właściciela 2.5 :8)

A w serii 3er R6 plus 150 KM pozwala już na całkiem sporo ewentualnie jednak zgodzę się że dużej różnicy w spalaniu nie będzie pomiędzy tymi wersjami ale zawsze jednak będzie na korzyść 2.0

A silnik M52 jest rochę lespzy ma niżej moment obrotowy i jest lżejszy i mniej palii

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

tak jak juz wczesniej pisano m50 przy szybie m52 przy chlodnicy jest korek

Silnik m52b20 jest naprawde dobrym motorem a gadanie w sumie ze pali tyle samo to niby pali tyle samo nobo co to jest 0.5-1litr roznicy no nie ??? to tyle samo ale jesli pomyslec tak :

1.6pali tyle co 1.8

1.8 tyle co 2.0

2.0 tyle co 2.5

2.5 tyle co 2.8(tu akurat prawda 2.8 moze spalic nawet mniej jezeli mowa o m50b25 i m52b28)

2.8 tyle co m3

i teraz wychodzi nam ze m3 pali tyle co 1.6

 

jezeli masz masz okazje sprawic sobie m52b20 to mozesz brac dobry motr

:twisted:

Opublikowano
Silnik m52 to silnik z vanosem,a m50 bez,jeśli się mylę to mnie poprawcie,ja też jestem tego zdania że 2litry w bmw to dobry wybor,z tego co się oriętuję to silniki z vanosem palą nmiej i lepiej sie wkrecaja.,,miałem 316 e 36 i powiem ze ten silnik wcale mało nie palił,w trasie niepowiem nie brał dużo ok8l,ale w miescie ponad 10 l,myślę ze e36 sedan to dosc cięzkie auto i motor 1,6 jes bardzo wysilony,moim zdaniem motor 2 litry z wanosem spali może,troche wiecej przy spokojnej jezdzie ok 1,5 litra niż wysilony 1,6.byc może sie myle ale tak mi sie wydaje ze 2l r6 nie bedzie tak wysilony
Opublikowano
Silnik m52 to silnik z vanosem,a m50 bez,jeśli się mylę to mnie poprawcie,

 

Silniki m50 również posiadały Vanos, jednak nie wszystkie :wink:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Vanos szedł od wrzesnia 1992.

 

A wracając do dyskusji na temat optymalnego silnika w e36: zgadzam się, że najlepszym wyborem jeżeli chodzi o M50/M52 będzie 325/328.

Ale spróbujcie znaleźć takie auto w przyzwoitym stanie, to porozmawiamy. Jestem świerzo po 2 wycieczkach do Niemiec w celu zakupu E36 328i. Straciłem 2 tygodnie na objechanie kilkudziesięciu Autohausów, każdy większy niż giełda w Słomczynie lub Poznaniu i nic ciekawego lub nawet przeciętnego nie znalazłem. Wszystkie 325/323/328, które widziałem (a de facto było ich bardzo niewiele) to komletny szrot.

 

Zniechęcony, zdruzgotany, załamany i wykończony dla spokoju kupiłem 320i M52, ale jestem coraz bardziej zadowolony z tego silnika. Jest dużo bardziej elastyczny niż oczekiwałem, a wcześniej jeździłem piątką M50 2.0 z Vanosem.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.