Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie szybkie pytanko :D

Jezdze na Mobilu 5W50. Na BP jest promocja oleji Castrola. 1L Castrola 10W60 wychodzi 25zl :8)

Warto pakowac sie w taki olej? Dobrze obilo mi sie o uszy ze 10W60 jest gestszy od 5W50 (a wiec teoretycznie 10W60 jest lepsze do silnika z przebiegiem 250tys km)? :worried:

Opublikowano

Teoretycznie myślenie prawidłowe ale nie w przypadku silników BMW.

Do silników w standardzie lejemy (wg ETK) 10w40 i to jest wynikiem kanałów olejowych znajdujących się w głowicy oraz popychaczy.Gęsty olej je po prostu zatyka i zazwyczaj ostatnie cylindry zaczynają hałasować .A już nie mówie o super specyfikach takich jak Moto Doktor i pochodne.

Opublikowano
Też wydaje mi się, że olej 10w40 jest najlepszy do tego silnika, ja zalałem u siebie Mobil Super S 10w40 oczywiście półsyntetyk, syntetyku się bałem, bo mógłby wypłukać ew. nagar, to stary silnik więc syntetyku mu nie trzeba. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Lej śmiało 10w60, nic ci nie pozatyka, kanały olejowe w głowicy są tak duże, że musiałbyś nalać smoły albo towotu żeby je pozatykać.

Co do gęstości to 10w40 i 10w60 to praktycznie to samo bo pierwsza cyfra czyli 10 oznacza płynność oleju w niskich temp. otoczenia no i oczywiście ochronę zimnego silnika, jeśli chodzi o silnik pracyjący już w normalnej temperaturze pracy to można nawet nalać 20w albo i lepiej i nic się nie zatka, druga cyfra w oznaczeniu lepkości odpowiada za właściwości smarne oleju(film olejowy, lepkość itp) w wysokich temperaturach, czyli takich jakie mamy obecnie w naszym pięknym kraju i im wyższa tym lepiej, bo olej lepiej utrzymuje swoje własności.

 

Sam osobiście w 740stce mam zalany Castrol 15w40Magnatec, stosuje go od trzech lat i do tej pory nic mi się nie zatkało, w Toyocie mam 10w60 i też chula jak talala.

 

Nie chwaląc się miałem okazję pracować w firmie Shell Polska, która jak wiadomo jest z branży i co nie co wiem na temat smarowania.

 

Pozdrawiam wszystkich :D

 

To co napisałem jest moją sugestią, a każdy z was zrobi jak uważa

Opublikowano
A to jest jaki olej syntetyk czy jakiś inny? Nie znam akurat tego. Zgodzę się z Piotrkiem, nie powinno Ci się nic stać, jak dotąd jeździłeś na syntetyku i było ok to zmiana na inny syntetyk czy półsyntetyk, nie powinna nieść żadnych konsekwencji. Natomiast według niektórych opinii zmiana mineralnego na syntetyk i na odwrót, może spowodować niepożądane skutki, ale jak to jest do końca to Ci nie powiem. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
To jest pelny syntetyk. Narazie sklaniam sie ku opcji 10W60, czekam na dalsze opinie :wink:
Opublikowano
tylko że olej 10W60 jest olejem typowo sportowym lub przeznaczonym do wysilonych jednostek ma gruby film olejowy przez co trudniej go zerwać przez przegrzanie silnika , jak myślicie jak wygląda i jaką ma konsystencje olej po 30 min jazdy z wysokimi obrotami - jest jak zupa !!!! W Alpinach B12 mieli podgląd do temp oleju nie wiem jak jest w serii 8!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Banki 1L i niestety tylko na niektorych stacjach, wrecz mysle ze ciezko bedziesz mial kupic :(
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.