Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Gdyż przymierzałem się od dłuższego czasu do zakupu tarcz i klocków poszukiwałem tez informacji o sposobie ich dotarcia/przygotowania do użytku. Tarcze i klocki maja na dniach sie zjawic u mnie w domu wiec zacząłem kopać, poniżej taka krotka rozpiska i link z pełnym artykułem (niestety po eng wiec tu zamieszczę skruconą wersje PL).

 

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

 

Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

 

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

 

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

 

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

 

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

 

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

 

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

 

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń

Edytowane przez szwedu

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Czy po założeniu zmywa się z powierzchni tarcz powłokę zabezpieczającą - chyba olej siakiś ?? Jeśli tak to czy są do tego siakieś specjalne środki ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
hahaha swietna technika a kto ci o niej powiedział ???:) chlopie zakladasz nowe tarcze i klocki i przez pierwsze 100 do 200 km jezdzisz ostroznie bo nie maja 100% skurtecznosci i same sie ulożą ktio ci takich głupot nagadał...???????????????????????????????????????
Opublikowano
hahaha swietna technika a kto ci o niej powiedział ???:) chlopie zakladasz nowe tarcze i klocki i przez pierwsze 100 do 200 km jezdzisz ostroznie bo nie maja 100% skurtecznosci i same sie ulożą ktio ci takich głupot nagadał...???????????????????????????????????????

 

Jak bys umial czytac, przetlumaczylem z angielskiej strony to, po drugie docieranie tarcz i klockow bierze sie ze sportu, tak samo myslisz ze jak w spoorcie uzyskuje sie takie moce z tak malych pojemnosci, taki silnik jest specialistycznie docierany przed wystartowaniem w wyscigach. A dla czego jest to daciebie takie niezrozumialem , wlasnie dlatego ze pewnie nigdy o tym nie slyszales i robiles jak piszesz....

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

umiem czytać tu sie akurat pomyliłes i oczywiście nie robie tak jak napisałeś wyżej bo NIE MA TAKIEJ POTRZBY no ... chyba ze isem jezdzisz po torze....

 

zmienialem juz kilka kompletow klockow i tarcz w rożnych swoich samochodach i nigdy tak nie robilem - docieraly (układały) sie same po załozeniu przez pierwsze 100-200km

 

Decyzje o docieraniu - ukladaniu klockow kazdy i tak sam podejmie

ja nie docieram i nie bede dociaral a hamowanie mam extra.

Opublikowano
Szwedu dzieki za fajny link :cool2: Dobrze wiedziec takie ciekawostki :D Pozrawiam :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zmieniając tarcze i lkocki klijentom osobisce wsiadam w samochod i jade kilka kilomterów sie przejechac i delikatnie dotrzec chamulce tak aby klijent nie był później zdziwony ze po odjechaniu kilkunastu metrów od warsztatu nie ma chamulcy ;)

 

Ale duzo zalezy od jakosci tarcz i klocków ;) Osobiscie nie polecam jakis tanich produktów bo jednak na tym nie warto oszczedzac ;P

Opublikowano

metoda moze i dobra, ale uwazajcie na plyn hamulcowy.jesli ktos ma kiepskiej jakosci bardzo latwo go zagotowac i wtedy moze byc problem.

no racja?pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano

Jestem niedawno posiadaczem BMW 850 i z 90 r. Właśnie czeka mnie wymiana klocków na przedniej osi.

Może ktoś doświadczony poleci mi dobre klocki.

Dziękuję

Jacek

Opublikowano

Witam

 

Tu takich rzeczy nie piszemy, poszukaj sobie na forum ósemek ;) Ale już Ci odpowiem i tak: textar, jurid, ferodo ds 2500... wybór spory. Oryginalne BMW też są niczego sobie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.