Skocz do zawartości

Brak mocy !!!


rogerow

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem e32 730i rzędowa 6, 92 rok, przez kilka dni przeglądałem posty dotyczące problemów z brakiem mocy i nikt nie miał podobnych problemów jak ja, czyli nie reaguje na pedał gazu, niema różnicy kiedy daje gaz w podłogę czy też naciskam do 1/4 pedału gazu, kiedy jadę 100km/h na 5 biegu i daje gaz do dechy nie czuć że samochód przyśpiesza, występuje również problem z odpalaniem, kiedy szybko przekręcam kluczyk silnik zapala ale kiedy tylko potrzymam ją na kontrolkach i dopiero odpalam trzeba kręcić rozrusznikiem z 10 sekund. Kiedy kupiłem ją miała już zamontowany zwykły gaz ale od razu zmieniłem na sekwencje, wymieniłem przepływomierz bo był wystrzelony, zmieniłem świece, wyregulowałem zawory i żadnych efektów podpiąłem ją pod komputer i wyszło że wszystko gra z elektroniką, więc proszę o poradę co dalej sprawdzać, ponieważ zjeździłem już kilku mechaników i żaden z nich nie mógł ocenić co może być przyczyną braku mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zrobiłem około 1000 km zanim zmieniłem zwykły gaz na sekwencje myśląc że to będzie rozwiązaniem problemu ale niema żadnej znaczącej różnicy pomiędzy starym gazem, benzyną czy teraz sekwencją, już sam nie wiem gdzie sie udać więc proszę o kilka porad na waszym forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli problem nie leży w zaopatrzeniu w paliwo zostaje układ sterowania zapłonem...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeszcze sprawdzić ustawienie zapłonu, słychać jak silnik pracuje tak jakby nie chodził na jeden cylinder ale na komputerze wyszło wszystko dobrze, spróbuje sprawdzić jutro zapłon i ciśnienie na cylindrach. Mam jedno pytanie, czy przy wystrzale gazu w kolektorze istnieje możliwość uszkodzenia zaworów? Dzięki za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej zawór od wystrzału się nie uszkodzi.... , aha sprawdzałeś świece , kopułkę przewody WN?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak się biorę za robote jakiegoś silnika (czasami się zdarza)...

to robię:

 

1. pomiar ciśnienia sprężania

2. pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym (wakuometrem)

 

1. Jak małe ciśnienia sprężania to trzeba coś z tym zrobić (zależy jak małe).

 

W pkt. 2 często wychodzi na jaw, że nieszczelny jest gdzieś

dolot i większość problemów jest z tym związana.

 

 

Oczywiście później (jeżeli dalej jest coś nie tak) to

zostaje elektronika... tutaj już więcej wyczucia trzeba

ale standardowo to:

 

jakiś środek do czyszczenia styków i poprawiamy niestyki na

wszystkich złączach (ECU, czujniki, masy itd).

 

Dopiero po tych zabiegach można dewagować co dalej...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak się biorę za robote jakiegoś silnika (czasami się zdarza)...

to robię:

 

1. pomiar ciśnienia sprężania

2. pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym (wakuometrem)

 

1. Jak małe ciśnienia sprężania to trzeba coś z tym zrobić (zależy jak małe).

 

W pkt. 2 często wychodzi na jaw, że nieszczelny jest gdzieś

dolot i większość problemów jest z tym związana.

 

 

Oczywiście później (jeżeli dalej jest coś nie tak) to

zostaje elektronika... tutaj już więcej wyczucia trzeba

ale standardowo to:

 

jakiś środek do czyszczenia styków i poprawiamy niestyki na

wszystkich złączach (ECU, czujniki, masy itd).

 

Dopiero po tych zabiegach można dewagować co dalej...

czy każdy silnik ma jakieś określone wartości podciśnienia chodzi mi konkretnie o M70?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i kable zmieniałem na początku zaraz po zakupie na nowe, przepływomierz jest ok, pochodzi z rozbiórki z anglika i nigdy nie jeździł gazie i nic sie nie zacina. Byłem dzisiaj u mechanika i umówiłem sie na ustawienie zapłonu bo faktycznie to może być powodem spadku mocy ponieważ facet od którego kupowałem samochód mówił że zmieniał rozrząd i mógł po prostu nie ustawić właściwie zapłonu. We wtorek się okaże, mam nadzieje że to będzie właśnie to. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Żaden mechanik nie wykonał pomiaru sprężania :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Byłem dzisiaj u mechanika i umówiłem sie na ustawienie zapłonu bo faktycznie to może być powodem spadku mocy ponieważ facet od którego kupowałem samochód mówił że zmieniał rozrząd i mógł po prostu nie ustawić właściwie zapłonu.

 

Jakie ustawienie zapłonu????????????????????????????????????????????

Jeżeli mechanik mówi o ustawieniu zapłonu to nie jedź do niego...

Przecież zapłonu się nie ustawia.

Robi to sam ECU na podstawie danych z czujników...

 

Jest coś takiego jak wstępne ustawienie apartu zapłonowego.

Chodzi o to by w momencie iskry na danym cylindrze palec

był na "wysokości wyjścia" iskry z kopułki na odpowiedni cylinder.

Inaczej może być sytuacja, że koniec palucha wisi w powietrzu a

"wyjście" jest oddalone o kilka milimetrów. Może to uniemożliwić

przeskok iskry lub mocno ją osłabić.

 

Piszesz, że był robiony rozrząd. Jest temat a jaki można się

zaczepić. Niestety trzeba to zweryfikować (ustawienie rozrządu).

Inaczej będziesz błądził wokół od mechanika do mechanika.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy każdy silnik ma jakieś określone wartości podciśnienia chodzi mi konkretnie o M70?

 

Tak, większoś silników wolnossących (bez tuningu) generuje

na obrotach biegu jałowego podobne podciśnienie.

W granicach 0.6, 0.7, 0.8 bara.

 

Nie jednakowe ale podobne. +/- 0.1 bara

 

Dziura w dolocie powoduje mocny spadek podciśnienia.

 

Następnie po zachowaniu się wskazań wakuometra

podczas przygazówek, trzymania na obrotach itd.

Można wywnioskować co jeszcze może być nie tak w silniku.

Chodzi o zawory, prowadnice zaworów itd.

Czyli diagnostyka góry silnika.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Już znam przyczynę braku mocy w mojej BMW, są to nieszczelne pierścienie tłokowe, mam jedno pytanie do was ile może w przybliżeniu stracić na mocy gdzie stopień sprężania jest następujący: 1 cyl. 9,5; 2-8,5; 3-7,5; 4-9,5; 5-7,5; 6-9,5. w następnym zabieram sie za naprawę, ile może kosztować taki remont, chcę wiedzieć żeby mechanik mnie nie wyrolował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jednej strony te wyniki nie są takie zupełnie tragiczne, masz kilka rozwiązań, jednym z nich jest zajeźdżenie tego co masz do końca i przez ten czas zebranie funduszy na nowy piec

 

zresztą to i tak lepsze niż odstawienie auta na czas remontu i nie korzystanie z niego

 

powodzenia

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak myślę , ja kupiłbym używkę oczywiście sprawdził najpierw sprężanie i jeśli będzie lepiej remontował dopiero stary silnik! jeśli oczywiście auto chcesz traktować w sposób hobbistyczny, a nie pojazd do przemieszczania się ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znam przyczynę braku mocy w mojej BMW, są to nieszczelne pierścienie tłokowe, mam jedno pytanie do was ile może w przybliżeniu stracić na mocy gdzie stopień sprężania jest następujący: 1 cyl. 9,5; 2-8,5; 3-7,5; 4-9,5; 5-7,5; 6-9,5. w następnym zabieram sie za naprawę, ile może kosztować taki remont, chcę wiedzieć żeby mechanik mnie nie wyrolował.

 

Takie wartości ciśnienia sprężania są... stanowczo za niskie...

powinieneś mieć w granicach 12-13 bar

 

Skąd wiesz, że to pierścienie?

 

Jeżeli przeskoczy rozrząd lub będzie źle ustawiony to

też potrafi być małe ciśnienie sprężania...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który mierzył ciśnienie wpuścił trochę oleju do cylindra olej uszczelnił pierścień i stopień sprężania podskoczył do 10,5. Więc co byś proponował marekp750 aby upewnić się co może być przyczyną słabego sprężania. Dzięki za uwagę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który mierzył ciśnienie wpuścił trochę oleju do cylindra olej uszczelnił pierścień i stopień sprężania podskoczył do 10,5. Więc co byś proponował marekp750 aby upewnić się co może być przyczyną słabego sprężania. Dzięki za uwagę

 

czyli została wykonana próba olejowa...

tak się pytałem co do tych pierścieni (czy mechanik nie wkręcał ciebie...)

 

A co robić dalej... to już twój wybór...

czy szukać innego silnika, który może źle chodzić...

 

Ja bym robił silnik... ale sam bym grzebał.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.