Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Byłem cierpliwy i tylko muskałem gaz.

Wynik naprawdę mnie zaskoczył.

 

http://img149.imageshack.us/img149/8000/spalanie49hz1.jpg

 

Co prawda realne spalanie jest o 3% większe niż pokazuje komputer.

Średnia prędkość przejazdu 81 km/h. Zasięg ponad 1100 km

Generalnie szósty bieg i 90 - 100 na liczniku.

 

A i najważniejsze dużo ciepliwości i płynnośc jazdy.

Myślę że na węższych oponach (mam 225) można mieć nieco lepszy wynik.

 

Niestety w normalnej jeździe wychodzi 1,5 - 2,5 litra więcej.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ja byłem zaskoczony, Wyniki 5,5 - 6,0 miałem wcześniej. A zejście poniżej 5l to już dużo trudniej. Tym bardziej, że nie była to jazda po autostradzie, musiałem kilka samochodów wyprzedzić.

I jak widać przejchalem 65 km od tankowania, a nie 5km

Opublikowano

Ojj nie takie zaskoczenie.

 

Ja swoja e46 320d gdy prubowalem na 100kilometrow, to przy bardzo ale to bardzo delikatnej jezdzie wziol 5. A przy normalnej, takiej srednio ostrej bierze 6,6.

 

Golf 4 1,9tdi przy lekkiej jezdzie bierze 5,3 przy sredniej 6,4.

 

Nowe diesle przy normalnej jezdzie malo pala po prostu. :):):)

 

Chcecie miec wynik ponizej 5l a nawet ponizej 4l ????

 

Kupcie lupo. POdobno mozna nim zejsc nawet od 3,3 litra na 100.

Opublikowano
Ojj nie takie zaskoczenie.

 

Ja swoja e46 320d gdy prubowalem na 100kilometrow, to przy bardzo ale to bardzo delikatnej jezdzie wziol 5. A przy normalnej, takiej srednio ostrej bierze 6,6.

 

Golf 4 1,9tdi przy lekkiej jezdzie bierze 5,3 przy sredniej 6,4.

 

Nowe diesle przy normalnej jezdzie malo pala po prostu. :):):)

 

Chcecie miec wynik ponizej 5l a nawet ponizej 4l ????

 

Kupcie lupo. POdobno mozna nim zejsc nawet od 3,3 litra na 100.

 

lupo 3L można spokojnie zejść do 3 litrów

 

poważnie to takie predkosci to tragedia na drodze jak na BMW :mrgreen:

Jade za takim gościem i wlecze sie jak smród po ... ale NAPEWNO SIĘ NIE ROZBIJE :!:

Opublikowano
Jade za takim gościem i wlecze sie jak smród po ... ale NAPEWNO SIĘ NIE ROZBIJE :!:

No to co z tego, jedzie zgodnie z przepisami więc jedzie prawidłowo. Czy to jaki masz samochód ma oznaczac, jak jeździsz? A rozbić sie zawsze może, bo inni też są na drodze i różnie jeżdzą.

 

Ojj nie takie zaskoczenie.

Chcecie miec wynik ponizej 5l a nawet ponizej 4l ????

 

Kupcie lupo. POdobno mozna nim zejsc nawet od 3,3 litra na 100.

Masa mniejsza od 320d więc można uzyskać mniejsze spalanie.

Opublikowano

Co prawda realne spalanie jest o 3% większe niż pokazuje komputer.

Średnia prędkość przejazdu 81 km/h. Zasięg ponad 1100 km

Generalnie szósty bieg i 90 - 100 na liczniku.

 

A i najważniejsze dużo ciepliwości i płynnośc jazdy.

Myślę że na węższych oponach (mam 225) można mieć nieco lepszy wynik.

 

Niestety w normalnej jeździe wychodzi 1,5 - 2,5 litra więcej.

 

Myślę że jakbyś jechał jeszcze ciut wolniej 70 - 80 km/h to miałbyś jeszcze niższą średnią. To niby takie gadanie... że BMW się tak nie jeździ ale są drogi że naprawdę więcej się nie powinno bo dziury, rowery, ludzie... nie wszędzie mamy S1 czy A4... tak apropo A4 kiedy zaczeli ją remontować zacząłem osiągać rekordowo niskie spalanie :D 11 litrów LPG nawet... no bo w sznurze aut jednopasmowego objazdu jedzie się właśnie jakieś 70-80 km/h.

 

Zszedłbym jeszcze niżej gdyby nie nerwy nakazujące mi depnąć tam gdzie nie ma remontu :D

 

 

Pozdrawiam

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam!

1. Miałem E39 528i w gazie Bgaz sekw. Skrz. Manual. Na podwyższonym cieśnieniu +10% w oponach potrafiłem zejść (bez tempo.) na 9,5 L (dystans W-wa – Olsztyn i z powrotem, pomiar na stacji LPG przy tankowaniu – TEJ samej w której kilka godzin wcześniej dotankowałem do pełna). Tutaj UWAGA ważne jest by tankować na tej samej stacji z powodu różnych ciśnień gazu. Im większy zbiornik tym większa różnica w max pojemności a więc i pomiaru.

2. Mam teraz E60 530d. Septronic. Taką samą metodą (ciśnienie, stacja – pod korek, ta sama trasa, podobny czas, bez tempo.), komputer pokazał średnio 5,1 a faktycznie było 5,3.

 

3. KOMENTARZ;

 

- w E39 starałem się utrzymać prędkość w zakresie 90 – 110, oraz starałem się nie schodzić poniżej 70. Z oddali planowałem wyprzedzanie, w nosie miałem zakazy i ograniczenia. Starałem się utrzymać stałe tempo jazdy.

- w E60 jechałem nieco szybciej 100-120 – powodem było utrzymanie 6-go biegu, (jechałem na ręcznym trybie).

- w E39 przy wyprzedzaniu ( chyba 2 razy), z braku cierpliwości pchnąłem pedał w podłogę. A w E60 ciągnąłem wytrwale.

 

Całą tę próbę traktuję jako przymiarka do sytuacji awaryjnej ( brak gotówki, wyjazd do Bułgarii lub Albanii) oraz swoistego rodzaju frajda. Teraz z ulgą jażdże normalnie 8,7 w trasach, czasem dochodzę do 200, a przeważnie 130.

 

4. Wnioski;

- każdy model posiada inną optymalną – ekonomiczną prędkość. ( co obala mit iż im wolniej tym taniej)

- kluczowymi parametrami ekonomiki jazdy są;

a. Wiatr

b. Ciśnienie opon + rodzaj nawierzchni

c. Ilość przyśpieszeń + zejść poniżej 50- 70 km/h.

d. „Niewalczenie” z jazdą pod górę i „niewykorzystywanie” jazdy w dół.

e. (Po przeczytaniu postów poprzedników) – cholernie ciężko jest zejść o nawet 2%, czyli z 5,0 na 4,9.

Pozdrawiam KK.

P.S. A teraz „trenuję” Bio Diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.