Skocz do zawartości

sam usztywnia zawieszenie, help..??


czakoo

Rekomendowane odpowiedzi

od pewnego czasu, kiedy dluzej jade po miescie a raczej dluzej stoje w korkach, auto samo mi sie usztywnia i robi nieprzyjemnie twarde....mam wylaczony EDC S a i tak trzesie mnie na kazdej nierownosci....sportowiec nie jestem i w zakrety na pelnym gazie nie wchodze, wiec bardzo mi to przeszkadza....

patrzylem na amortyzatory - suche. plyn zbiorniczka jest tez ok - kilka milimetrow ponad sitko ( tylko kolor zamiast zielonego, brazowy - wiec staty plyn zapewne).

jak zgasze silnik i odpale na nowo wszystko wraca do normy i znowu jest mieciutko i komfortowo...

co to moze byc ?? moze komputer warto zresetowac, tylko jak to sie robi ??

help... :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie zawsze jest miekkie komfortowe zawieszenie bez wzgledu na to czy wlacze sEDC - takie jest moje odczucie ze cos to nie dziala.

 

mam pytanie: czy jak sie wlaczy sEDC to auto sie obniza? czy ogolnie widac golym okiem to ze auto sie opuszcza i podnosi? na czym polega to utwardzanie zawieszenia? moze to jest jedynie jakies elektroniczne sztuczne utwardzenie, wiec w takim razie po co utwardzac i jechac w mniejszym komforcie skoro nie zmienia sie przeswit auta i teoretycznie nie poprawiaja sie wlasciwosci jezdne i przyczepnosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie zawsze jest miekkie komfortowe zawieszenie bez wzgledu na to czy wlacze sEDC - takie jest moje odczucie ze cos to nie dziala.

 

mam pytanie: czy jak sie wlaczy sEDC to auto sie obniza? czy ogolnie widac golym okiem to ze auto sie opuszcza i podnosi? na czym polega to utwardzanie zawieszenia? moze to jest jedynie jakies elektroniczne sztuczne utwardzenie, wiec w takim razie po co utwardzac i jechac w mniejszym komforcie skoro nie zmienia sie przeswit auta i teoretycznie nie poprawiaja sie wlasciwosci jezdne i przyczepnosc?

 

auto sie utwardza i to zdecydowanie - na pewno oczułbyś różnicę-usztywnia sie nie tylko zawieszenie ale i układ kierowniczy staje sie bardziej bezpośredni-prznajmniej tak jest u mnie

 

jezeli nie dziala Tobie edc to najprawdopodobniej amortyzatory straciły swoje wlasciwosci - jedz na trzesawki i sprawdz tłumienie w %

 

i jezeli chodzi o edc to nawet jak nie wlaczysz edc przyciskiem to i tak edc dziala - im szybciej jedziesz auto powinno robic sie bardziej sztywne , w edc III w e38 jest chyba 16 nastaw amortyzatorow.

 

i w amortyzatorze z edc nie ma jak pisał jakiś kolega na forum opiłek żelaza tylko elektrozawór sterujący przepływem oleju im bardziej otwarty tym amortyzator staje sie bardziej miękki i na odwrót.

Amorki mozesz wymienic - koszt około 1700 zł sztuka przód i 2200 tył , lub regenerowac np. w firmie Nagengast

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od pewnego czasu, kiedy dluzej jade po miescie a raczej dluzej stoje w korkach, auto samo mi sie usztywnia i robi nieprzyjemnie twarde....mam wylaczony EDC S a i tak trzesie mnie na kazdej nierownosci....sportowiec nie jestem i w zakrety na pelnym gazie nie wchodze, wiec bardzo mi to przeszkadza....

patrzylem na amortyzatory - suche. plyn zbiorniczka jest tez ok - kilka milimetrow ponad sitko ( tylko kolor zamiast zielonego, brazowy - wiec staty plyn zapewne).

jak zgasze silnik i odpale na nowo wszystko wraca do normy i znowu jest mieciutko i komfortowo...

co to moze byc ?? moze komputer warto zresetowac, tylko jak to sie robi ??

help... :modlitwa:

 

wTwoim przypadku najprawdopodobniej cos sie stało z komputerem od edc ewentualnie jest uszkodzony któryś z czujników - musisz podjechać na komputer i pokaże napewno gdzie jest błąd - no modicu pokazuje na pewno całą diagnostykę edc bo widziałem to na własne oczy jak testowałem moje 750 - tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej,

 

Jedz do Baranowskiego Bosch Servis, w tej samej bramie co dealer Mitshubishi na Dajtkach. Ona ma najnowszy sprzet diagnostyczny, a poza tym to najlpeszy gosc w Olsztynie i nie tylko od BMW!!! Jak, juz wrocisz od Pana Andrzejka to daj znac, to podpowiem Ci co dalej.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś korzystałem z usług serwisu Baranowskiego i rzeczywiście mają pojęcie o tym co robią. Teraz jednak jeżdżę do KSJtu na Augustowskiej, bo i lepiej ich znam i mam bliżej, a też są bardzo dobrzy.

Ten problem z usztywniającym się zawieszeniem nie jest mocno kłopotliwy, bo występuje tylko od czasu do czasu i wtedy wystarczy na moment zgasić silnik i wszystko wraca do normy. A modickiem już testowałem i nie widzi żadnych błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś korzystałem z usług serwisu Baranowskiego i rzeczywiście mają pojęcie o tym co robią. Teraz jednak jeżdżę do KSJtu na Augustowskiej, bo i lepiej ich znam i mam bliżej, a też są bardzo dobrzy.

Ten problem z usztywniającym się zawieszeniem nie jest mocno kłopotliwy, bo występuje tylko od czasu do czasu i wtedy wystarczy na moment zgasić silnik i wszystko wraca do normy. A modickiem już testowałem i nie widzi żadnych błędów...

 

Jesli wystepuje to czasami to na pewno bedzie to zwiazane ze sterownikiem lub jakis czujnik gdzies zaczyna szfankowac, polaczenie jego itp. Baran Ci zdiagnozuje szybciutko-przy uzyciu swoich trickow, a nawet moze dac opowiedz z marszu, jak czesto bywa. Daj znac jak juz ustalisz co i jak, bo warto wiedziec na przyszlosc.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dałem autko Baranowskiemu i nie wykrył żadnych błędów :? . Wygląda na to, że w systemie elektrycznym wszystko działa w najlepszym porządku i jedyne, co Pan Andrzej podejrzewa, to możliwość występowania jakiegoś sporadycznego "przepięcia" podczas uruchamiania silnika, które z kolei powoduje zakłócenie w pracy sterownika EDC. Cóż, jeżdżę z tym zjawiskiem już trzy lata oraz prawie 150 tys kilometrów i wygląda na to, że będę zmuszony jeździć tak dalej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dla pewnosci zajrzalem jeszcze pod maske.... przewody idace od amora sa 3. mialem juz sporo przetarte te kabelki wiec zaizolowalem je dokladnie... kumpel mial podobna akcje i to byla wlasnie wina tych kabelkow, ktore poprzecieraly sie i zaczely sie ze soba stykac - a jak tylko dojdzie do styku miedzy mimi - blokuje sie amor....

od tamtej pory ani on ani ja nie mamy z tym problemow - odpukac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Stary temat, ale się podłącze, kilka pytań na temat EDC:

 

1. Czy w opcji EDC-S 'usztywniające' amortyzatory sa TYLKO z przodu czy również z tyłu?

 

2. Czy opcja EDC-S automatycznie narzuca NIVO z tyłu? (czy można mieć EDC i NIE MIEC NIVO?)

 

3. Czy system działa AUTOMATYCZNIE cały czas, czy tylko po włączeniu przycisku?.. i jak już przycisk zostanie włączony, to zawieszenie utwardza sie OD RAZU - czy 'przy następnej okazji kiedy komputer uzna za stosowne' ?

 

4. Jakie jest główne założenie EDC? Ten system ma wspomagać pojazd podczas przyśpieszania, poprawić właściwości na kiepskiej nawierzchni, w zakrętach, czy ma pomóc przy szybkiej jeździe na autostradzie?

 

5. Czy jest EDC i EDC-S czy to jedno i to samo?

 

6. Czy EDC jest również podłączone do systemu wspomagania kierownicy? Jeden z Kolegów o tym wspominał wcześniej - czy to jest to samo co SERVOTRONIC?

 

7. W jaki sposób można najprościej sprawdzić czy EDC działa poprawnie? (podczas zakupu pojazdu z taką opcją)

 

 

Sorry za takie banalne pytania, ale chce poznać temat od podstaw.

 

K.

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. EDC jest rowniez z tylu - widze tam te same kable wychadzace z amora.

 

ad2 nie wiem czy EDC narzuca prace NIvo ale mozna miec EDC nie majac nivo - ja tak mam.

 

ad3 system dziala caly czas. przycisk usztywnia auto w jednym ustawieniu - sport, natomiast bez wciskania EDC reaguje na styl jazdy. jak przychamujesz mocnej, wejdziesz szybciej w zakret czy mocno przyspieszysz czuc ze auto zmienia wlasciwosci zawieszenia. trwa to pewnie jakis tam ulamek sekundy wiec EDC S usztywania go caly czas zeby miec od razu sztywne auto podczas agresywnych manewrow, lub szybkiej jazdy na autostradzie.

 

ad4 j/w, wieksza stabilnosc, na zakretach auto nie roluje sie na boki. przy hamowaniu / przyspieszaniu eliminuje bujanie itd....

 

ad5 nie wiem co masz na mysli. to ten sam system, ale ustawienia inne - j/w.

 

ad6 z tego co wiem nie ma zaleznosci.

 

ad7 na norlalnym ustawieniu auto ma byc miekkie przy jezdzie spokojnej, ale EDC musi reagowac na agresywne manerwy i powinienes czuc ze jest sztywniej. oczywisce EDC S jest wyraznie sztywniejsze i zauwazysz to naciskajac przycisk. Jesli auto usztywnia sie samo i amory wydaja dzwiek jakby sie odpowietrzaly na wybojach - cos jest nie tak - ja mam tak czasami....i nie wiem dlaczego - strasznie trudna diagnoza bo dzieje sie to rzadko, najczesciej w dlugich korkach, a po odpaleniu silnika jeszcze raz problem znika....wiec zagadka ....

 

pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja,

 

Masz trzy ryby pracy S-EDC ( EDC to skrot tej nazwy):

Komfort - soft - amory sa w miekkim nastawieniu, czyli jazda komfortowa

 

medium - srednia twardosc - czyli auto sie usztywnia, ale nie do maxa - dynamiczna jazda

 

hard - czyli twarde, max. stopien twardosci amorow - ten tryb mozesz zalczac na stale za pomoca przyciku EDC.

 

System kontrolowany jest przez komputer, ktory na podstawie informacji takich jak:

predkosc,

kat wychylenia kol,

kat otwarcia przepustnicy i paru innych, dobiera charakterystke twardosci amorow do aktualnych potrzeb i warunkow jazdy.

 

Servotronic dziala podobnie, ale dotyczy ukladu wspomogania kierowania i w zaleznosci od warunkow jazdy, kierownica bedzie chodzic lzej lub ciezej, czyli sila wspomagania podczas wolnej jazdy bedzie max, a w momencie zalaczenia przycisku S-EDC odrazu czuc, ze sila wspomagania maleje, zeby podaczas szybkiej jazdy lepiej czuc i precyjniej prowadzic przednie kolka.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Witam

Aktualnie jestem po regeneracji kompletu amortyzatorów edc i wymianie gruszek tylnych z nivo.

Po tym zabiegu auto jest dość twarde bardzo czuć nierówności.

Założone mam nowe koła 18 z oponami 235/50 i 255/45, a auto kupiłem na 19 i wydaje mi się, że wcześniej nie było tak twarde.

Wysokość mierzona od końca felgi do nadkola przód 655mm, tył 615mm coś chyba odbiegają od tabeli wysokości jaką znalazłem w necie.

Mogło się coś stać z edc?

Na oponach zimowych jak włączyłem na przycisku edc to czułem, że robiło się twardo teraz nie czuję zbytniej różnicy.

Dodatkowo podczas jazdy słychać (przy otwartym oknie) takie syczenie jakby upust powietrza.

W inpie mam takie błędy które wracają po ich skasowaniu:

83cd3e21e191e9d9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.