Skocz do zawartości

prosze o podpowiedz jak się mierzy ciśnienie w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chodzi mi o to czy na wolnych obrotach czy przygazować? Generalnie jak się to powinno zrobić aby badanie było miarodajne.
Opublikowano
Pytam dlatego że słyszałem różne opinie.moje badanie wyglądało tak że po odpaleniu silnika zaraz kazał mi go zgasic silnik pracował jakieś 2 sekundy i nie wiem czy to jest dobrze zrobione :worried:
Opublikowano
Pytam dlatego że słyszałem różne opinie.moje badanie wyglądało tak że po odpaleniu silnika zaraz kazał mi go zgasic silnik pracował jakieś 2 sekundy i nie wiem czy to jest dobrze zrobione :worried:

 

Czasem wystarczy tylko na chwilę uruchomić rozrusznik.

Opublikowano
Wystarczy parę razy zakręcić (nawet bez odpalania, czujnik zamiast świecy żarowej), ale nie piszesz czy dostałeś wydruk pomiaru. To pokazuje czy pomiar był OK.
Opublikowano
Tak chodzi mi o ciśnienie oleju,dostałem kartke z wynikiem a był on następujący 1cyl-8,7bar 2 -8,6 bar 3 -8,9bar 4-8, 5bar i z tego co wiem nie jest to rewelacja.chodzi mi tylko o to że badanie oleju przeprowadza się na otwartej przepustnicy albo zdjętym filtrze powietrza przynajmniej tak wyczytałem w auto świecie, a u mnie tak nie było po prostu mechanik kazał mi odpalic i zaraz zgasic motor bez dodawania gazu.Jeżeli tak się robi to o.k ale jak mówiłem z mądrych pism wynika że robi się to troche inaczej.
Opublikowano
Z tego co napisałeś wynika że chodzi o sprawdzenie ciśnienia sprężania a nie ciśnienie oleju .Ciśnienie sprężania sprawdza się przy przepustnicy otwartej na max i pomiar wykonuje się bez odpalania silnika .
Opublikowano

hehhehe , przy zapalonym silniku to robił ci jakis kompletny pajac!!!!!

myslałem , ze chodzi o diesla , bo gość wcześniej pisał o swiecach żarowych , robisz tak ; świece /iskrowe/ aut , dociskasz czyjnik ze stożkową gumowa końcówką do gniazda świecy , drugi członek załogi ; pedał gazu do podłogi i 3/4 sekundy rozrusznik , aż miernik dobije do maksymalnego wychyłu i tak reszta cylindrów , jeśli wynik jest niski , to powtórka z olejem w cylindrach/tzw. próba olejowa/ 20/30 gram oleju silnikowego strzykawką do cylindra , dalej tak samo jak wcześniej i jesli ciśnienie wyrażnie wzrosnie to są to walnięte cylindry-pierścienie , jesli nie to oznacza to powypalane gniazda zaworowe.

Opublikowano

Dokladnie tak jak koledzy pisza

 

W benzyniaku wykreca sie wszystkie swiece, w dieslu wszystkie wtryskiwacze (chodzi o to zeby silnik nie robil niepotrzebnego oporu). Nastepnie wklada/wkreca sie miernik i kreci chwilke rozrusznikiem. I tak po kolei na kazdym z cylindrow.

Wazne jest aby cisnienie bylo mniej wiecej rowne na kazdym, z cylindrow no i zeby nie spadlo ponizej jakiejs tam minimalnej wartosci.

Dodam jeszcze tylko do tego co koledzy napisali, ze sprawdza sie cisnienie tylko na cieplym silniku. Natomiast brak kompresji na cylindrach znajdujacych sie obok siebie swiadczy o uszkodzonej uszczelce pod glowica.

Opublikowano
i tu widać że jestem kompletnym laikiem oczywiście że chodzi mi o cisnienie sprężania i dzięki za rady musze zrobić to według waszych wskazówek na pewno się odezwe POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.