Skocz do zawartości

dziwny gong po przekreceniu kluczyka co to ???


walles

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jestem posiadaczem bmw 318tds i mam taki problem, od jakiegos czasu mam problem z zapalaniem tzn od czasu do czasu nie mozna uruchomic silnika, tak to wyglada jakby komputer lub cos innego odcinalo paliwo (moze immobilajzer), silnik zaczyna normalnie krecic tylko ze nie dostaje paliwa, nie ma znaczenia czy jest zimny czy cieply, poprostu nie chce zapalic, po pewnym czasie, odczekaniu chwili silnik normalnie zapala, ponadto jak dzis probowalem go uruchomic sprawa sie powtorzyla, tylko dodatkowo uslyszalem dziwny gong jak kluczyk byl przekrecony w 1 pozycje, nie wiem co jest, moze ktos wie co to oznacza ten gong, nie moge teraz wogle uruchomic bety

jesli ktos mial podobny proble niech da znac

pozdrawiam walles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy o to samo chodzi, chyba nie, ale ja się dzisiaj zdziwiłem jak mi się uruchomił gong i zaczęła migać na zegarku temperatura, ale później zostałem oświecony że to uruchamia się poniżej 3 stopni i jak siedzisz w cieplutkim wozie to ma przypominać "nie wysiadaj" :) Może u Ciebie to to samo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za informacje,o tym przypadku juz wiem tzn temperaturze, problem jest w tym ze nie moge uruchomic silnika, tak jakby cos odcielo paliwo, moze elektrozawor na pompie i wtedy gong oznacza jakis blad ???, nie wiem jutro prawdopodobnie bede to rozbieral, dzieki za informacje,moze ktos jeszcze ma jakies uwagi ?????, odnosnie pompy moze ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w TDs'ach, ale w starszych dieslach od razu nie dało się zapalać silnika, najpierw trzeba było chwilkę poczekać, by nagrzały sie świece żarowe. Może ten gong informuje Cię o braku gotowości świec żarowych? Tylko to przychdzi mi do głowy :)

U mnie gong od temperatury jest kilka tonów wyższy od gongu typu code, limit itd..

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie odpala niezalnie od tego czy jest ciepły czy zimny to nie maja znaczenia świece, a szczegłonie w nowszych typach diesli z wtryskiem bezpośrednim bo z tego typu wtryskiem, świece potrzebne są dopiero przy wiekszych mrozach. Najlepiej udać się do aso lub kogoś kto może podłaczyć twoją bvryczke do kompa i powinny wyjsc błędy. To powinno wyjaśnić brak gotowości do odpalenia bryczki.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ten gong i swiecacy sie zegar to sygnal ze nagle spadla temperatura...np 2 lub 3 stopnie...

Chodzi o zwrocenie uwagi kierowcy na ten fakt...moze np byc slisko

Slisko może też ale poczytać trzeba że gong poniżej 3 st. C to ostrzeżenie dla kierowcy o ostrożności z rozruchem.Najczęstrze awarje silników BMW zdażają się po uruchomieniu silnika w niskich temperaturach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Slisko może też ale poczytać trzeba że gong poniżej 3 st. C to ostrzeżenie dla kierowcy o ostrożności z rozruchem.Najczęstrze awarje silników BMW zdażają się po uruchomieniu silnika w niskich temperaturach

:shock: :?

Możesz rozwinąć temat? Jakie awarie silnika zdażają się podczas rozruchu w niskich temperaturach? A bardziej ciekawi mnie jak niby wg Ciebie tego unikać? Oczywiście poza trzymaniem samochodu w ogrzewanym garażu... :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slisko może też ale poczytać trzeba że gong poniżej 3 st. C to ostrzeżenie dla kierowcy o ostrożności z rozruchem.Najczęstrze awarje silników BMW zdażają się po uruchomieniu silnika w niskich temperaturach

:shock: :?

Możesz rozwinąć temat? Jakie awarie silnika zdażają się podczas rozruchu w niskich temperaturach? A bardziej ciekawi mnie jak niby wg Ciebie tego unikać? Oczywiście poza trzymaniem samochodu w ogrzewanym garażu... :wink:

Spotkałem się wiele razy z kierowcami którzy po zapoleniu silnika w niskich temperatutach wprowadzają go odrazu na wysoklie obroty i potem problem występuję z panewkami poprosto obracają się .Ten właśnie gong ostrzega przed gazowaniem silnika i przypomina kierowcy że pompa olejowa nie zassała oleju z miski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się wiele razy z kierowcami którzy po zapoleniu silnika w niskich temperatutach wprowadzają go odrazu na wysoklie obroty i potem problem występuję z panewkami poprosto obracają się .Ten właśnie gong ostrzega przed gazowaniem silnika i przypomina kierowcy że pompa olejowa nie zassała oleju z miski

 

To co piszesz to nie problemy z awariami zaraz po rozruchu, ale problemy z kierowcami, przy niskich temperaturach coś im się chyba w głowie blokuje... :mlotek:

Kto to słyszał :duh: by deptać (wprowdzać na wysokie obroty) zimny silnik odrazu po odpaleniu :nienie: . A marka nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się wiele razy z kierowcami którzy po zapoleniu silnika w niskich temperatutach wprowadzają go odrazu na wysoklie obroty i potem problem występuję z panewkami poprosto obracają się .Ten właśnie gong ostrzega przed gazowaniem silnika i przypomina kierowcy że pompa olejowa nie zassała oleju z miski

 

To co piszesz to nie problemy z awariami zaraz po rozruchu, ale problemy z kierowcami, przy niskich temperaturach coś im się chyba w głowie blokuje... :mlotek:

Kto to słyszał :duh: by deptać (wprowdzać na wysokie obroty) zimny silnik odrazu po odpaleniu :nienie: . A marka nie ma tu nic do rzeczy.

DAj emeila to Ci prześlę instrukcję obsługi BMW E 30 2000 i sam się przekonasz jak opisuję to producent.A jeśli chodzi o markę to ma to znaczenie bo marka jest tylko jedna B.M.W inne to tylko furmanki .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję, że takie wyjaśnienie jest napisane w instrukcji.

Ale chodzi mi tylko o tych kierowców, którzy tak robią. Delikatnie mówiąc jest to nie rozsądne.

Spotkałem się wiele razy z kierowcami którzy po zapoleniu silnika w niskich temperatutach wprowadzają go odrazu na wysoklie obroty

I właśnie o nich mówię.

 

Pozdrawiam, tych co wiedzą coś więcej niż to gdzie hamulec i gaz.

A reszcie życzę szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Spotkałem się wiele razy z kierowcami którzy po zapoleniu silnika w niskich temperatutach wprowadzają go odrazu na wysoklie obroty i potem problem występuję z panewkami poprosto obracają się .Ten właśnie gong ostrzega przed gazowaniem silnika i przypomina kierowcy że pompa olejowa nie zassała oleju z miski

Niestety nadal twierdzę że nie masz racji co do znaczenia tego gongu :wink:

 

Po 1 jeśli ktoś od razu po odpaleniu silnika piłuje go na wysokich obrotach to sam jest sobie winien że silnik mu nie wytrzymuje. I jeśli nie wie o tym że nie wolno tak robić to jak usłyszy gong to nadal nie będzie się do tego stosował tylko od razu wkręci silnik do czerwonego pola.

Po 2 jeśli masz rozgrzany silnik i go zgasisz i ponownie zapalisz to gong się odezwie jeśli temperatura powietrza wynosi mniej niż 3 st. C. Czyli temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy.

Po 3 gong nie przypomina kierowcy że pompa nie zassała oleju ponieważ o ile się nie mylę rozlega się on przed uruchomieniem silnika czyli pompa nie miała jeszcze nawet szansy zassać oleju. :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

--------------------------------------------------------------------------------

 

TUVIK napisał:

ten gong i swiecacy sie zegar to sygnal ze nagle spadla temperatura...np 2 lub 3 stopnie...

Chodzi o zwrocenie uwagi kierowcy na ten fakt...moze np byc slisko

Slisko może też ale poczytać trzeba że gong poniżej 3 st. C to ostrzeżenie dla kierowcy o ostrożności z rozruchem.Najczęstrze awarje silników BMW zdażają się po uruchomieniu silnika w niskich temperaturach

....

 

Heh nie umiem profesjonalnie cytowac...ale ten gong zapala sie podczas jazdy tez: zwroc uwage wtedy na migajaca temerature na malym komputerku...Ja tak mialem w swojej bylej 316 E-36 ...

Wiec sie nie zgadzam....ale nie jestem pewny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie odpala niezalnie od tego czy jest ciepły czy zimny to nie maja znaczenia świece, a szczegłonie w nowszych typach diesli z wtryskiem bezpośrednim bo z tego typu wtryskiem, świece potrzebne są dopiero przy wiekszych mrozach. Najlepiej udać się do aso lub kogoś kto może podłaczyć twoją bvryczke do kompa i powinny wyjsc błędy. To powinno wyjaśnić brak gotowości do odpalenia bryczki.

 

z cala wypowiedzia kolegi sie zgadzam, ale gdzie w BMW jest bezposredni wtrysk bo nie moge zauwazyc.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.