Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie mam e34 z 95 roku, wcześniej miałem założony filtr paliwa filtron pp940/2, wymienili mi w warsztacie na pp940 i wówczas zaczęły sie problemy z falowaniem obrotów oraz gaśnięciem auta, warto nadmienić iż zawsze w przewodzie paliwowym za filtrem jest paliwo, co dziwne zjawisko to występuje głownie podczas upałów. Mam dwa pytania:

1. Jaka jest różnica pomiędzy tymi 2 typami filtrów?

2. Czy objawy z falującymi obrotami i gaśnięciem auta to zbieg okoliczności?Nie chcę po prostu wydać pieniędzy na nowy filtr, gdy sie okaże ze jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Z góry dziękuje za odpowiedzi!!!!!

robertus

Opublikowano
Według katalogu filtron PP 940 stosowany był w TDS-ie w okresie 9/91->12/94. Natomiast PP 940/2 w okresie 1/95->. Wg producenta różnią się również długością PP 940 dł. 184mm PP 940/2 odpowiednio 162mm. Inni producenci też rozróżniają na dwa rodzaje, więc wszystko jest możliwe.
Opublikowano

Nie sądzę, by to była wina filtra, no chyba że ten konkretnie egzemplarz jest uszkodzony czy zatkany.

 

Ja w moim TDS'ie wstawiłem filtr od Opla Omegi 2,5TD - też miał montowany ten silnik - i działa idealnie. Filtr jest trochę krótszy (ma mniejszą komorę odstojnikową na wodę) ale kosztuje 1/3 tego do BMW. Wolę częściej wodę upuścić albo i filtr 2 razy częściej zmienić.

 

Tu jest trochę o wymianie i filtrach:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42567

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Nie sądzę, by to była wina filtra, no chyba że ten konkretnie egzemplarz jest uszkodzony czy zatkany.

 

Ja w moim TDS'ie wstawiłem filtr od Opla Omegi 2,5TD - też miał montowany ten silnik - i działa idealnie. Filtr jest trochę krótszy (ma mniejszą komorę odstojnikową na wodę) ale kosztuje 1/3 tego do BMW. Wolę częściej wodę upuścić albo i filtr 2 razy częściej zmienić.

 

Tu jest trochę o wymianie i filtrach:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42567

 

PiotrJakub może Ty wolisz, nie wszyscy akceptują druciarstwo w swoich autach.

Opublikowano
Nie sądzę, by to była wina filtra, no chyba że ten konkretnie egzemplarz jest uszkodzony czy zatkany.

 

Ja w moim TDS'ie wstawiłem filtr od Opla Omegi 2,5TD - też miał montowany ten silnik - i działa idealnie. Filtr jest trochę krótszy (ma mniejszą komorę odstojnikową na wodę) ale kosztuje 1/3 tego do BMW. Wolę częściej wodę upuścić albo i filtr 2 razy częściej zmienić.

 

Tu jest trochę o wymianie i filtrach:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42567

 

PiotrJakub może Ty wolisz, nie wszyscy akceptują druciarstwo w swoich autach.

 

Nie niektorzy wola placic 2/3 drozej z kawalek zwinienetej bbibulki byle bylo chociaz malusie logo BMW ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Witam

Dzisiaj zmieniłem filtr PP940 na właściwy pp940/2 i falowanie obrotów zniknęło, czyli jednak ważny jest dobór odpowiednika filtra.

robertus

Opublikowano
Witam

Dzisiaj zmieniłem filtr PP940 na właściwy pp940/2 i falowanie obrotów zniknęło, czyli jednak ważny jest dobór odpowiednika filtra.

 

Pewnie stary byl zle dokrecony, uszczelka sie podwinela... lapal lewe powietrze. dlatego falowa. calkiem prawdopodobne.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Stary filtr był dobrze przykręcony, zero lewego powietrza natomiast konstrukcyjnie się rożni, inne rozmieszczenie otworów po bokach, PP940 jest w środku "pusty", natomiast pp940/2 ma jakieś ok 30 mm poniżej gwintu ma jakieś cudo. Na problem filtru zwrócił mi uwagę jeden z mechaników od diesli, powiedział żeby przed przyjazdem zmienić filtr na właściwy, bo to ponoć częsty przypadek, jeżeli pomoże to wycieczka do warsztatu niepotrzebna.

robertus

Opublikowano
no własnie a wiecie co to za cudo, ja weymieniłem filtr paliwa na ten krótszy czyli niby do opla omegi i jest wszystko dobrze, w starym miałem to cudo ale różnicy nie widze - no chyba ze w kieszeni za ten krótszy płaciłem cos kolo 20 zł a ten dłuzszt ponad 60zł
Opublikowano

To cudo to chyba czujnik wody w filtrze paliwa a dokladniej to czesc czujnika. Dzisiaj wlasnie to przerabialem bo po wymianie filtra mam kod migowy 27x czyli "czujnik wody w filtrze paliwa"

Przemierzylem obydwa filtry miernikiem i w starym miedzy ta blaszka w otworze a obudowa filtra nie ma przejscia a w nowym ten obwod jest zwarty :shock: i to chyba symuluje wode w filtrze? Ciekawe o co tu chodzi. Na moje rozumowanie to dziala tak: w obudowie filtra na srodku mamy gwint i wystajacy z jego środka trzpień ktore sa polaczone bezposrednio z dwu pinowym zlączem. Trzpień jest oczywiscie odizolowan od gwintu. Po przykreceniu filtra styka sie on z ta blaszką wewnatrz filtra (cudo :-)) i teraz: jesli mamy czysta ropke przejscia pradu nie ma i jest ok a jesli bedzie woda to opornosc sie zmieni i podaje kod 27.

Sprawdzalem, ropka nie przewodzi praktycznie wcale :norty: a woda wiadomo.

A moze to jest grzalka paliwa? Bo jest jeszcze jeden 3-pinowy styk :roll2: Moze ktos wie cos wiecej na ten temat?

  • 5 lat później...
Opublikowano
Co ile kilometrów należy wymienić filtr PP 940/2? W książce od E36 przeczytałem, że odwodnienie co 1 rok lub 10 tys. km, a wymiana co 40 tys. km. Tylko, że w filtrze Filtron PP 940/2 nie widzę żadnego zaworu do spuszczania wody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.