Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Albret???

Jak pompa reguluje obieg płynu chłodzącego? Pompa jak to pompa...element bierny...tylko odpowiada za ciągły obieg płynu w całym układzie, odpowiednie ciśnienie i nie wiecej. Elementem aktywnym w układzie jest np...termostat.

Ale mniejsza o to...nie bedziemy sie spierać...

 

Jak wspomniałes o tej pompie to nasunęła mi sie pewna myśl: czy przewody do chłodnicy (te grube) powinny być twarde w czasie pracy? Jak bardzo twarde? Bo coś mi sie zdaje, że u mnie były miękkie... Ale musze jeszcze dokładnie sprawdzic...

Opublikowano
Skoro temp. podnosi się w trakcie gazowania albo jazdy, to na pewno ma na to wpływobieg płynu, tym steruje pompa, a temp. steruje termostat. Według mnie przyczyna tkwi na odcinku termostat- pompa. Co do przewodu, to nie powinien być bardzo twardy
Opublikowano
miałem podobne problemy przy jeżdzie powyżej 120km/h auto mi sie grzalo.pojechałem do servisu i okazało się że przepaliły się jakieś oprniki na wentylatorze i nie załączał się prawidłowo,i usuneli jakąś tam jeszcze żaluzie która była zamknięta teraz jest o.k.

 

Jak dobrać się do tych oporników, gdzie ich szukać? Mam podobny problem z grzaniem się auta po przekroczeniu 120km/h. Z tym, że problem pojawia się w upalne dni. Gdy jest chłodniej nie ma problemu, również w korkach auto się nie grzeje. Termostat wymieniłem, przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego i zastanawiam się, czy dla świętego spokoju nie wymienić od razu pompy.

Opublikowano

SŁUCHAJCIE!!! Eureka! :D :D :D

Moja bunia wyzdrowiała!

Musiałem się z Wami tym podzielić i jednocześnie pochwalić, bo dokonałem tego samodzielnie.

Nie będę od początku się rozpisywał co i jak...bo każdy kto śledził wątek wie o co chodzi, jak sie zaczęło, jakie były objawy i jakie wstępne diagnozy.

Pojechałem wczoraj do "mechaniora" w B-stoku co się "zna na beemkach". Pooglądał, pogazował, znowu pooglądał...i stwierdził: "tylko zapowietrzona! zrób Pana tak i tak...i bedzie git". No to zaoptrzyłęm sie w dwa dodatkowe litry płynu, by nazajutrz zabrać się za odpowietrzanie. Wstałem rano w sobotę z zapałem do pracy, otwieram maskę zaglądam tu i tam....a tam małe kropelki przecieku płynu pod obudową termostatu. Myślę sobie...jeszcze tego brakowało! Ale przemknęło mi przez myśl, że to może być przyczyna "moich kłopotów z temperaturą"! Nieszczelny układ, jakieś zapowietrzenia i jak nic dlatego skacze temperatura. Zaopatrzyłem się w niezbędną uszczelkę za całe 10zł w BMW, a że uszczelka pod termostat występuje tylko z termostatem, wiec wziąłem przezornie i termostat...z zamiarem wymiany skoro i tak bede miał zdjętą obudowę. Spuszczenie płynu, rozebranie zajęło mi jakies pól godziny. Postanowiłem jednak sprawdzić termostat. Wrzucam do garnka....a on ani drgnie! ciągle zamknięty! I tu cie mam!!! Włożyłem zakupiony wczesńiej tylko dla uszczelki, złożyłem wszystko w całość, zalałem płyn, odpowietrzałem z godzine, ale sie chyba udało. Wyjeżdzam w miasto, potem na trasę...a wskazówka ANI DRGNIE! Jak zaczarowana! Stoi w pionie!!! Huuuura! Wisko też sie pięknie włącza. A już byłem zdecydowany wydać 200-300PLN by kupic wisko!

Koszt naprawy:

-tremostat 46zł

-2 litry płynu 20zł

-uszczelka pod tremost. 10zł

RAZEM 76PLN....ale jak frajda, że ok i że...samodzielnie!

 

Jesli ktoś miałby jakies pytania w tym temacie, służę odpowiedziami

Pozdro dla wszystkich i dzieki za podpowiedzi!!!

 

Aha...teraz kiedy temp. pracy silnika jest normalna mam wrazenie, że silniczek ciszej pracuje i że koników ma więcej.:)

Opublikowano
To predko wylej ten syf !!! Bortygo wchodzi w reakcje z aluminium . Za chwile zacznie ci cieknąć z chłodnicy . Jezeli chcesz wlać dobry płyn to dynagel niebieski , petrygo , ravenol , tylko to co jest na glikolu !!!
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.