Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich jestem tu nowym forumowiczem i jak sie mozna domyslic rowniez nowym posiadaczem BMW 318 tds turing z 96 r.

Jest to moje pierwsze BMW i nic o tym modelu nie wiem mialem wczesniej diesla i troche sie na tym znam ale nie za wiele.

Przejde do konkretow otoz autko mam od tygodnia lecz nie jezdzilem nim poniewaz czekalem na papiery robilem tylko krotkie odcinki od wczoraj moglem juz sie poruszac nim i wyruszylem na dlusza trase po okolo 10 km silnik sie rozgrzal i wskazowka temperatury stala w polowie do pierwszej gorki na wzniesieniu temperatura zaczela sie podnosic do bialej kreski ale nie wchodzila dalej czyli nie idzie do czerwonej tylko utrzymuje sie caly czas na ostatniej bialej i automatycznie silnik traci moc i nie reaguje na gaz ,robiac redukcje na nizszy bieg jest to samo ,wskaznik ekonomizera tez spada na 5-6 l po pokonaniu wzniesienia i redukcji na 4 bieg i wejsciu na obroty 3000 temperatura spada na srodek zmieniajac na 5 bieg i utrzymywanie minimum 3000 obrotow temperatura utrzymuje sie caly czas na srodku i nie ma problemow z moca jesli tylko zejde ponizej 3000 obrotow nawet po plaskim terenie temperatura rosnie i moc automatycznie spada.

Nie mam pojecia od czego zaczac a obawiam sie ze bede musial zaczac od zmiany silnika dodam jeszcze ze silnik ma zrobione 305 tys nie kopci ani nie dymi podczas straty mocy oraz nie ma problemow z odpalaniem.

Jesli ktos potrafi mi doradzic co z tym zrobic wielkie dzieki.

Edytowane przez mariusz33
Opublikowano

Przebieg 300 tys wcale nie kwalifikuje silnika do remontu, szczegolnie, jezeli obslugiwano go prawidlowo.

Co do Twojego problemu - moze po prostu termostat Ci sie zacial?

I btw: zmien tytul topicu - naruszasz punkt 4 regulaminu.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
proponuje nie gdybac tylko wybrac sie do mechanika
liczy się tylko aby wsiąść i jechać a czy to ważne gdzie!!! ważne czym (BMW)
Opublikowano

Miałem dokładnie takie same objawy w moim aucie.

pojechałem do Boscha, stwierdzono mocno wyciągnięty łańcuch rozrządu nadający się do wymiany, spadek kompresji do 50% na wszystkich cylindrach (pierścienie do wymiany). Podczas rozmowy szef mechaników stwierdził, że objawy spadku mocy mogą oznaczać zadziałanie mechanizmu ograniczania pracy silnika w momencie jego przegrzewania. Radzę udać się do dobrego serwisu, koszty ewentualnej naprawy po przegrzaniu mogą być bardzo duże.

Opublikowano
nie wiem jak ci pomoc, ale przebieg wysoki masz, przy takim w benzynce robi sie juz remont generalny, no ale z dieslami jest inaczej, powodzenia...

gdyby kazde 10 letnie BMW mialo najechane tylko 300tyskm to bylo by dobrze, przypyszczam ze wiekszosc 10 letnich tdsow ma conajmniej 500tys km .

sporo nowyh nabywcow łudzi sie ze w kilkunasto letnim bmw ma przebieg 150-200 tys . popatrzcie na przebiegi 3 , 4 letnich aut ktore sprzedaja ludzie jezdzacy nimi od nowosci nie handlarze

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=215785718

pierwszy z brzega 4 letnia piątka w dieslu z przebiegiem 220tys/km

 

kolejne w tym przypadku 2 letnie auto przebieg 130tys

 

3 letni 2 litrowa trojka w dieslu przebieg prawie 160 tys/km

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2988899

 

podobnie jest z mercedesami

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3009266

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3028952

 

pompy wtryskowe w tds wytrzymuja troche wiecej niz 200-250 tys km jesli w to nie wierzycie to porozmawiajcie z ludzmi ktorzy od nowosci jezdza obecnie 10 letnimi tdsami .choc takich jest niewielu

Opublikowano
nie wiem jak ci pomoc, ale przebieg wysoki masz, przy takim w benzynce robi sie juz remont generalny, no ale z dieslami jest inaczej, powodzenia...

 

Oj z tym ze w benzynie robi sie kapitalke po 300 tys. km to zabardzo sie nie moge zgodzic. To juz nie sa te stare wysłuzone, passaty pierwszej generacji albo renowiki 19. Ja znam pare osob ktore maja najechane ponad 250, 300 tys. km na benzyniakach i nie wykazuja zadnych objawow pod kapitalke. Tak jak kolega wczesniej pisal, jesli silnik jest dobrze eksploatowany i serwisowany to 500 tys. km bez problemu łyknie.

Opublikowano
Silniki diesla wytrzymują nawet 500 tysięcy km bez remontu...więc nie ma co patrzyć,że ma tyle najechane...

 

najzabawniejsze jest to ze ludzie w Polsce jak zobacza tds z przebiegiem 350tys to uwazaja ze auto jest juz zjezdzone

dla ludzi naiwnych ktorzy myslą ze maja przebiegi rzedu 150-200 tys km w swoich 10> letnich bmkach załączam zdjecia z wnetrza wlasnego auta które ma na liczniku prawie 300tys km a w rzeczywistosci sam nie wiem ile ?? :)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images22.fotosik.pl/50/26973a6833a7dba9.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images22.fotosik.pl/50/165b132738919e6c.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images21.fotosik.pl/81/30afdf5e3addca3b.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images20.fotosik.pl/130/84f715c1e0faa725.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images20.fotosik.pl/130/9977ed5b16ef9b93.jpg

 

mysle ze gdybym przewinol licznik na przykldowo 170 tys to i tak znalezli by sie tac ktorzy by w to uwierzyli i cieszyli by sie posiadaniem 12 letniej bmki w dieslu z niewielkim przbiegiem :)

Opublikowano

dzis jezdzilem wylacznie po miescie i wszystko ok brak przegrzewania sie ale jak mialem dluzsza prosta i dluzej go cisnalem to temperatura wzrastala ,sprawdzilem visko w momencie normalnej temperatury i wiatrak chodzi luzno bez oporu to samo gdy tempetatura jest wysoka ponad przecietna .

Przebieg jest prawidlowy mam ksiazke serwisowa oraz mozliwosc sprawdzenia w necie po numerze rejestracyjnym historii samochodu tu (Szwecja)numer sie nie zmienia przez cala zywotnosc samochodu a co roku na przegladzie notuja stan licznika.

A i jeszcze jedno przy odkreceniu korka wlewu oleju na cieplym silniku wywala olej ale nie ma zapachu spalin i dymu.

Opublikowano

A moze to tylko zapowietrzony uklad chlodzenia?

 

PS. Kontynuujac watek stosuj sie do wskazan moderatora ktory kilka postow wyzej zasugerowal ci zmiane tytulu tematu.

Temat twojego postu nie dosc ze zawiera wykropkowane brzydkie slowo to brakuje mu przedrostka wskazujacego na model bmw ktorego dotyczy caly problem.

Opublikowano

a czy z tym olejem to normalne ze wywala po odkreceniu korka ?

wczoraj znalazlem post dotyczacy visko ja mam wiatrak obudowany i to co wyczytalem to oznacza ze jednak to nie jest na zasadzie visko ale ten typ wiatrakow ma elektryczny silniczek jak znajde ten post to wrzuce linka.

Opublikowano
juz wiem jaka byla przyczyna wyrabane lopatki w pompie wodnej dzis padla kompletnie jutro wymieniam na nowa ,podtrzymuje pytanie zawarte w poprzednim poscie czy jest ktos kto mi odpowie
Opublikowano

pompa wymieniona autko chodzi jak nowe zadnych spadkow mocy temperatura w pionie,dalej nie idzie czyli uklad chlodzenia ok.

dzis odebralem pompe, stara miala plastikowe lopatki i nic z nich nie zostalo ta nowa ma juz lopatki metalowe a wiec mysle ze pochodzi dluzej.

Wielkie dzieki za porady i zainteresowanie moim problemem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.