Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam...mam maly problem w e39 kombi zdlugimi swiatlami,w czasie jazdy zapalila mi sie jedna z prawej strony, zarowka od dlugich i nie chce zgasnac ,wiec odlaczylem kostke .Pomuszcie jak ktos mial taki problem,dziekuje z gory i pozdrawiam.....
Opublikowano
ja wstawiłem przekaznik i jest git moduł masz z boku lewej strony gdzie nogi są tam trzy kostki jak chcesz wiedziec jak wstawiłem ten przekaznik to sie odezwij koszt to ok5 zł i godzina roboty a nowy moduł LCM słyszałem ze drogi i jeszcze go trzeba przeprogramowac
na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano

a ja mam pytanie odnosnie dlugic

mianowicie da sie "mrugnac" dlugimi nie wlanczajac kierunku ???? u mnie w e39 tylko tak moge pociagnac do siebie wajche i mrugnac szybko bo od siebie juz troche lipne

Opublikowano

adam:

 

kupujesz przekaźnik na 12V co najmniej 5A

 

Cewkę przekaźnika zasilasz z lewej żarówki od długich (cewkę podłączasz równolegle do lewej żarówki) a stykami przekaźnika odcinasz prawą żarówkę (styki podłączasz szeregowo z prawą żarówką).

 

Przy włączonych światłach, prąd zasilający lewą żarówkę dochodzi do przekaźnika. Przekaźnik zwiera styki i prąd dopływa do prawej żarówki.

 

Pozdrawiam

typer

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

W mojej e39 po gwałtownej burzy zapaliło się na stałe światło stopu.

Problem był w LCM,wystarczyło go wymontować ( przy odłączonym akumulatorze ), rozebrać i osuszyć . Wilgoć powodowała wadliwe wysterowanie switcha BST620L1, na szczęście obyło się bez wymiany elementu, który przeżył ten "eksperyment".

Dla wiadomości LCM w e39 jest pionowo zamocowany pod dywanikiem pasażera blisko dolnego zawiasu prawych drzwi ( trzba zdemontować plastik w kształcie litery J i odchylić dywanik).

Pozdrawiam Andrzej

 

PS . Moze się przydać:

 

Mam LCM II firmy Loewe, nie wiem jak to wygląda w innych e39 .

Dużą pomocą moźe tu dodatkowo być schemat instalacji (WDS) z którego można wyciągnąc informacje o rozkładzie sygnałów we wtykach a co za tym idzie można spróbować wytropić po ścieżkach połączeniowych które elementy sterują światłami.

W mojej e39 (97r toring M52) zasilanie świateł stopu jest na następujących pinach:

lewy stop X12 pin 9

srodkowy stop X12 pin 10

prawy stop X38 pin 14

gdzie: X38 - piętnastopinowa biała wtyka

X12 - piętnastopinowa czarna wtyka

po ścieżkach lub omomierzem można wytropić które switche odpowiadają za zasilanie żarówek.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Koledzy,

Odnowę temat. Drugi raz w ciągu 2 lat świeci mi prawa kampa długich. Za pierwszym razem wymieniłem modół LCM (warsztat mówił,że miał sporo zabawy z adaptacją) i przyznam szczerze, że nie uśmiecha mi sie po raz kolejny zmieniać całość (znowu na dwa lata???). Czy ktoś zna warsztat w Warszawie, który mógłby przelutować co trzeba? A może któryś z Was by to dla mnie zrobił?

Będę wdzięczny za wsparcie! :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.