Skocz do zawartości

Olej Motul! Czy warto?


seth222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nadszedl czas zmiany oleju. Przeczytalem chyba wszystkie posty o tych olejach i rozne opinie. W wiekszosci bardzo dobrze oceniany jest olej Motul francuskeij produkcji. Mam BMW E46 rok:98 1.8i 150 tys km. Do tej pory lany byl full syntetyk castrola przez serwis bmw 0w-30 Formula slx. Nie ma zadnych wyciekow nie musze dolewac! Zastanawiam sie nad zmiana marki poniewaz widze ze wiele osob nie darzy castrola zaufaniem i nie chce sie przekonac na wlasnej skorze :) Wiec zastanawiam sie pomiedzy tymi dwoma olejamy oba 100% syntetic

http://cgi.ebay.co.uk/Motul-BMW-Specific-LL01-5w-30-Engine-Oil-5Litres-LL01_W0QQitemZ170122004064QQihZ007QQcategoryZ72205QQtcZphotoQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/Motul-BMW-Specific-LL04-5w-40-Engine-Oil-5Litres-LL04_W0QQitemZ170122004061QQihZ007QQcategoryZ72205QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Ktory waszym zdaniem bedzie lepszy i czy wogule sie nadaje? Ja sklaniam sie ku pierwszemu. Prosze o rady

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory lany byl full syntetyk castrola przez serwis bmw 0w-30 Formula slx. Nie ma zadnych wyciekow nie musze dolewac! Zastanawiam sie nad zmiana marki poniewaz widze ze wiele osob nie darzy castrola zaufaniem i nie chce sie przekonac na wlasnej skorze :)

 

Po co chcesz zmieniać olej jeśli z tym nie masz żadnych problemów :?:

Połowa ludzi jeżdzi na Castrolu a przeciwnicy Castrola leją przeważnie Mobil i to Oni piszą że Castrol jest be :D

A jeśli ja napisze że Twoja E46 jest be to jutro ją sprzedasz i kupisz E90 :?: Raczej nie bo domyślam się że dla Ciebie to super autko.

Więc nie zmieniaj tego co dobre :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jezeli chodzi o castrola to jedna rzecz mi sie nie podoba. Mianowicie bardzo szybko sie przepala i szybko z czystego robi sie czarny. A jezeli mam mozliwosc zmienic na lepszej jakosci olej to czemu mam tego nei zrobic? Nie chodzilo mi o opinie co jest "be" a co nie :) raczej to fachowa ocene produktu i wymiane doswiadczen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie opinie o olejach Motul są dobre. Czytałem że szczególnie wskazane do wysokoobrotowych silników. Ja nie używam tego oleju więc nic więcej nie powiem.

Sczerze jeżdżę na Castrolu(semisyntetic) i nie zauważyłem żeby przy wymianie był czarny. Ale mniejsza z tym.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Castrola Magnateca 10W-40 przepaliło na czarno, no ale ja mam M40 :|

Teraz zalałem Shell Helix Plus i wydaje mi się,że dobrze zrobiłem zmieniając markę. Shell też ma wiele pozytywnych opinii na forum,choć toną one pod tymi wszystkimi zachwytami nad Castrolem i jego internetowym katalogiem doboru oleju (który jest do bani).

O motulu się nie wypowiem. Cokolwiek jednak zrobisz nie kupuj oleju na aukcjach!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika w moim aucie lany był zawsze syntetyk. Kumpel który miał to auto przede mną lał olej z beczki, bo tylko w taki wierzy. Nie było żadnych problemów, zużycie znikome. Kilka miesięcy temu zalałem Motula X-Cess 8100 5W40. Silnik sprawuje się świetnie, chodzi cichutko, olej czysty, zużycia nie ma żadnego. Do zakupu zachęciły mnie opinie zbierane w różnych miejscach, również na tym forum, a także fakt, że Motul rozlewany jest w jednej fabryce we Francji, więc szanse na kombinacje i przekręty są znikome. Kupiłem od gościa na Allegro i jestem zadowolony - nie sądzę, żeby coś miało się zmienić. Polecam tą markę!

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie mają aprobatę BMW, przy czym te które podałeś w aukcjach odpowiadają specyfikacji LL-01 i LL-04, czyli Long Life roczniki 2001 i 2004, a X-Cess 8100 ma specyfikację LL-98, to znaczy nieco starszą. Dla mojego auta (rocznik 97) to akurat nie ma znaczenia.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rady juz kupilem ten LL-01 :)

Btw co ile km zmieniacie olej. Wiem ze ten co mialem poprzednio 0w-30 castrola moglem jezdzic nawet do 50 tys km chociaz w zyciu tak dugo bym nie czekal :) Ale wracajac do pytania. NA tych olejach syntetycznych Motula ile srednio robicie kilometrow miedzy zmianami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

To wyciągnąłeś trupa spod ziemi!

Przeczytaj regulamin forum :mrgreen:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Kto chce fachowych opinii o wlasciwosci oleju, niech sie zapyta jakichs chemikow, a nie na forum, gdzie i tak nikt nie ma na ten temat zielonego pojecia. Miejskie legendy typu "brat wujka znajomego jezdzil na Castrolu i silnik mu sie zatarl" albo "Castrol sie szybko przepala" raczej sa malo fachowe. Poza tym podobno jezeli olej jest ciemny, to znaczy, ze dobrze usuwa brudy z silnika...

Ja jezdze na Castrolu od wielu lat i jest OK - nie widze powodu, dla ktorego mialbym go zmieniac na cos innego.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Od kolegi MIRO z 7-er forum

Interesowałem się tym 2 lata temu jak miałem E65 z N62 i zacytuję sam siebie :

Nie dając mi to spokoju dalej wertowałem po wyszukiwarkach oleju w różnych firmach a dokładniej mówiąc we wszystkich markach oleju. Nie wiem czy zauważyliście ,że nasze auto a w sumie nasz silnik został przez niektóre firmy podzielony na dwie kategorie przedziału rocznikowego. Od 2000-2001roku oraz 2002 i powyżej. Przecież to są identycznie te same silniki. Niczym się nie różnią. Zadzwoniłem wiec do firmy TOTAL w Warszawie i rozmawiałem z technikiem. Powiedział ,że najlepsze do tego silnika to tylko i wyłącznie oleje z normą LL01 a szczególnie 0W30 (mowa o total quartz) ewentualnie 5W40 (mowa o Total quartz) który też spełnia normy LL01 . Krótko mówiąc opisał mi to tak: Olej 0W30 jest pełnym syntetykiem z bardzo dużą ilością dodatków ,uszlachetniaczy i innych dobrych rzeczy ,których już niestety nie ma w olejach z normą LL04 bo po prostu ekologia nie pozwala żeby tam sie znalazły. Wyszukiwarka oleju total quartz pokazuje olej QUARTZ INEO MC3 5W30 norma LL04 jako polecany, QUARTZ 9000 ENERGY 0W30 LL01jako rekomendowany oraz QUARTZ ENERGY 5W40 LL01 jako dobry. Te oleje są podane dla 745i N62 dla roczników 2002 i powyżej, natomiast dla roczników 2000-2001 jako rekomendowany QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 LL04 ,jako polecany QUARTZ ENERGY 5W40 LL01 ,oraz jako dobry QUARTZ 9000 ENERGY 0W30 LL01 Wnikając w szczegóły w obu przypadkach występują dwa oleje na trzy podawane z normą LL01 tylko w odwrotnych kolejnościach jak można zauważyć.(marketing) Dowiedziałem się ,żę norma LL04 pokrywa oczywiście normę LL01 ale to nie jest tak do końca jak wszyscy sobie myślą . Jak już wcześniej napisałem że te oleje ze starszą normą posiadają więcej dodatków uszlachetniających niż te z normąLL04 ponieważ nikt ich np. nie może wlac do aut z dpf itd. Technik opisał mi to w taki sposób Zakładając ,że norma na zużycie krzywki wałka,panewki czy cokolwiek co sie w silniku zużywa musi spełniać przedział od 1 do 10. W przypadku oleju z normą BMW LL01 (zawiera więcej dodatków) wynosi na tę ścieralność 2 milimikrona czy jakoś tak, a dla oleju z normą BMW LL04 wynosi 9 milimikrona ponieważ nie ma juz tych dodatków bo nie może ich mieć ze wzgledów na dpf którego w naszych benzynach i tak nie ma. Tak czy siak usłyszałem ,że oba mieszczą się w normie a wybór należy do mnie. To tak jak z mp3. Nowsza technologia nagrywania,muzyki itd tylko ,ze okrojona ta muzyka ze wszystkich stron . NNnnnnooooo ale gra. no to z tymi olejami jest tak samo.

Podsumowując Nasze motory potrzebują normę LL01 i tego poradzono mi się trzymać. To będzie najlepsze dla tych silników,aczkolwiek LL04 nie jest złe ale to już nie to co ten silnik potrzebuje.

Ja zalewam albo tym : QUARTZ 9000 ENERGY 0W30

albo tym : QUARTZ ENERGY 5W40

Starałem się to opisać jak najlepiej jak to zrozumiałem. Myśle ,żę nie jednemu pomogę a każdy zrobi jak uważa. Mnie to wszystko zajęło około 20 godzin poświęconych w necie oraz kilka telefonów do mądrzejszych ode mnie.

Na dzień dzisiejszy leję tylko MOTUL

 

i polecam przeczytac Wszystko się Wam rozjaśni (od str 10)

http://7er.pl/showthread.php/9260-mechanika-M62-4-4-pytanie-o-olej-silnikowy/page10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.