Skocz do zawartości

M57 ciekawostka


Elvishh

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj Bylem u znajomego a nie przypadkowo ma 530dA bo kupili ja za moim pośrednictwem jakiś czas temu i dziś odwoził mnie do Domu i sprawa ma sie tak :

 

Odpala swoja Beeme i pali jak Japończyk myślę ok lecz pojawił sie lekko niebieskawy dymek-silnik zimny.Temperatura zew była dziś rano 15 stopni.

Nie były to jakieś wielkie Kleby dymu tylko tak leciutko zabarwiona para na niebieskawo.przebieg 160tkm

 

Turbina ładnie podgwizduje,od turbiny przewody na zewnatrz suchutkie ,przygazowanie powodowało lekkie dymienie na niebieskawo,po paru minutach moze 2 do 5 min wszystko OK zadnego dymu nawet jesli sie wkrecal na 4t rpm. w przedziale 2-3 tysi rpm lekko wpadal w wibracje ale znikome,prawie niewyczuwalne

 

Silnik osiaga temp normalna czyli pion na wskazniku,Korek wlewu oleju czyściutki,płyn chłodniczy jak nowy zero plam oleju,stan od zakupu w normie

 

Na brak mocy nie narzeka.

Na ciepło jak i na zimno pali od reki jak jest już ciepły to przy odpalaniu nie ma zadnego dymku,nawet jak chodzi na wolnych obrotach a ze nam sie nie spieszyło to trochę se pochodził jakieś 30min i żadnego dymku nie bylo

 

teraz ciekawostka na pracującym silniku który osiągną odpowiednia temperaturę:gdy odkręciłem korek wlewu oleju to wydobywał sie niebieskawy dymek.

 

podczas jazdy specjalnie zwracałem uwagę czy nie kopci jak wkręci sie gwaltownie na obroty podczas jazdy,siedząc jako pasażer nic nie bylem wstanie zobaczyć bo faktycznie nic nie kopci .

 

Po drodze wstąpiliśmy do jeszcze jednego Kolegi ma E60 3.0d i o dziwo tez kopci sie z pod korka wlewu oleju jak sie go odkręci , przebieg 110tkm,na zimnym silniku jak przy gazował to tylko pokazała sie czarna chmurka

 

tak przy sobocie to nie chciałem robić mu stresu ale myślę ze cosik jest nie tak ,no chyba ze ja jestem przewrażliwiony już .Nie chciałem nic mówić ale jak będzie jakaś trafna diagnoza to przekaże mu .

 

na forum jest jakieś tam info poruszone lecz nie tak dokładnie co bym chciał wiedzieć może byc ze turbina puszcza olej i jest przepalany razem z mieszanka,lub tez może być ze pierścienie na zimnym silniku trochę nie daja rady ??,może świece żarowe ??, AAA ważne niebylo go 4miesiace(jest w domu od tygodnia ) i Autem nikt nie jeździł.

Poza rozładowanym Akku ale nie do końca, kontrolki wszystkie gasną po odpaleniu i jest OK . jak wrócił tydzień temu to odpalił Autko przejechał może 10 km do dzisiaj rana.

 

ze mam dobry humor to za trafna diagnozę będzie Piwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos kiedys jakno i wyraznie powiedzial ze od stania sie niszczy

 

Dlatego mówię pojeździć i zobaczyć czy się "rozrusza", jak kogoś stać to można by i olej wymienić na pewno nie zaszkodzi. Wytłumaczeń może być wiele pierścienie, uszczelniacze , zła dawka paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zeszlym roku jak ja kupowal bylo wszystko ok, zrobil jakies 30tkm do tej pory.od czasu do czasu widywalem go lecz nie zwracalem uwagi czy jego bmw mu kopci , moze ta przypadlosc jest od jakiegos czasu nie koniecznie od stania.

przykladowo:wsiada do Auta odpala zapodaje D i jakdzie do skrzyzowania ma jakies 600m lecz zanim pokona zakamarki to mija jakies 2 min,w taki sposob mozna przeoczyc lekkie kopcenie na niebieskawy kolorek.

 

tak mysle ze tak by to wygladalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapala po nocy czy po dłuższym staniu puści niebieski dymek a jak na sie rozgrzeję silnik i zgasi na jakies tam kilaknaście minut i zapali to nic tak?

w/g mnie uszczelniacze zaworów (takie gumki co obejmują trzonki zaworów żeby olej nie spływał do cylindra)jak dłużej postoi ostygnie guma twarda sie robi i puszcza troszkę oleku który jak sie uruchomi silnik musi sie spalić i niebieski dymek rano

i opcja jest taka albo gumki tylko stwardiały wystarczy wymienić lub luz na linni prowadnica trzonek zaworowy

Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdobodobnie stwardniały

 

gumki sa na bazie kalczukowej i raczej sa odporne na wysokie i niskie temp.

 

dodajac ze Auto ma przejechane org !! 160tkm.

 

Ktos juz wymienial te gumki ???,koszt takiego zestawu to 30€ wiec dziecinada do tego uszczelka pokrawa zaworowej itd...robocizna moze razem +/-200€ to nie bedzie go bolalo eheh

 

same gumki można wymienić bez sciągania głowicy

 

czy moze cos innego jest powodem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"podrasowany"

 

przebieg jest OK bo z Serwisu brany byl .

 

co do wymiany gumek to nie jest tak prosto z tego co sie zorjetowalem to trzeba walek zdjac a co za tam idzie rozpiac Lancuch wiec jak juz lancuch rozpiety to mozna Glowice zwalic ehhh no i przez maly niebieskawy dymek ktory wystepuje tylko na zimnym silniku i to przez chwilke wyjdzie Remat kapitalny.

Rozpiecie rozrzadu i przygotowanie do wymiany gumek (jak to faktycznie gumki padly) robia sie koszta 1000 euro,wtedy czy glowica bedzie zwalana czy nie to kwestia kosztu nowych srob,uszczelki i planowanie Glowicy ehhh to juz lekka przesada,

w srode bede sie z nim widzial wiec zerkne co i jak wyglada bo jak by niebylo temat dosc ciekawy i moze zaniechac dalszym problema , lub te typy tak maja ;)

 

z ciekawosci zadzwonilem do BMW i sprawa ma sie tak/pompa wtryskowa/gumki zaworowe/swiece/wtryski/Glowica lub uszczelka/tak czy inaczej zamienny silnik tylko wchodzi w gre eheh takie podejscie maja w ASO koszt kompletnego silnika 9tysi Euro :jawdrop:

 

kiedys mialem TDS to obcykany bylem we wszytkim a glownie w Glowicach i jest firma w Austri co oferuje cale nowe/po Kapitalkach silniki M51 chyba cena 1700-2.300 euro i 300 wymiana dwa dni i nowa maszyna juz smiga,oczywiscie bez osprzetu ,od pewnego czasu szukam info na temat M57 co gdzie i jak lecz jeszcze nie znalazlem takowego zrudla co by mozna bylo dostac Glowice lub Silnik poza oczywiscie BMW shop.moze powodem tego jest Patet na ktory BMW Grop ma wylacznosc, co do TDS to Opel bazowal na glowicach i blokach z M51 i byc moze dlatego sa dostepne nie tylko w BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana tych gumek czyli uszczelniaczy zaworowych nie nalerzy do najprostrzych czynnosci trzeba zwalic walki i potem rozpiac zawory pod warunkiem ze jakis warsztat to z robi bez zwalania glowicy tz jak jest dobry to rozepnie i wtedy wymieni uszczelniacze i bedzie klawo zawsze objawy sa takie ze jak silnik jest zimny to jak sa do wymiany to zadymi bo sa sztywne i olej przepalaja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 15 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Silnik dymi z różnych powodów. Od czasu jak kupiłem czyli 4 lata mam taki objaw, że puszcza dymek jak postoi kilka dni gdy na dworze bliżej zera. Oleju nie bierze. Przejechałem 50k km. Typowy objaw uszczelniaczy zaworowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przebieg 310000 km, raczej realny, bo było trochę rachunków od Niemca. Nie mam pojęcia ile kosztuje wymiana uszczelniaczy, nie będę tego robił chyba, że przytrafi się jakaś poważniejsza usterka wymagająca przynajmniej zdjęcia pokrywy zaworów - wtryski trzeba wyjąć, żeby ściągnąć pokrywę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.