Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zauważyłem, że nie chodzi mi wentylator klimatyzacji, ale czynnik jest i klima dziła chłodzi. Sprawdziłem, na krótko tak jak piszecie, i po podaniu napięcia na wentylator zaczyna chodzic na 2 i na 3 biegu a na 1 nie. Z tego co wyczytałem to może to być albo opornica, albo przekaźnik 1 biegu klimatyzacji - pytanie : gdzie go znajde w e39?? czy jak on bedzie walniety to pozostaje tylko ta opornica??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stawiam na opornik pierwszego biegu,a znajduje się on za śmigłem wentylatora,jak patrzysz od przodu auta,są tam dwa od 1 i 2 biegu.Można kupić zestaw naprawczy tych oporników,cena w serwisie około 170 złoty
Opublikowano

a jest jakiś sposób na sprawdzenie, ze to na 100% ten opornik?? myśle , że sprawdze jeszcze przekaźniki od klimatyzacji - tylko nie wiem dokładnie które to :)

Ale 170 zl kosztuje ten zestaw naprawczy czy nowy opornik, czytałem, że mozna 2 oporniki ok 1 ohma połączyć równolegle i bedzie ok - tylko dotyczyło to e34 i e36 - czy w e39 jest tak samo??

Opublikowano

W e34 sa tylko 2 biegi. Zmierz omomierzem opornik 2-giego biegu wtedy moze bedzie mozna wydedukowac jaki ma byc ten od pierwszego.

W e34 na 2-gi bieg dalem rownolegle 2x 1 ohm 50w = 100W 0,5 ohm

Tylko nie pytaj mnie czy mniej ohm=wieksze obroty czy odwrotnie :lol: bo slaby jestem w te klocki ale chyba tak jak napisalem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jest jakiś sposób na sprawdzenie, ze to na 100% ten opornik?? myśle , że sprawdze jeszcze przekaźniki od klimatyzacji - tylko nie wiem dokładnie które to :)

Ale 170 zl kosztuje ten zestaw naprawczy czy nowy opornik, czytałem, że mozna 2 oporniki ok 1 ohma połączyć równolegle i bedzie ok - tylko dotyczyło to e34 i e36 - czy w e39 jest tak samo??

 

Zestaw naprawczy to właśnie te oporniki nr 8,one kosztują około 170 zł.

 

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/523i-M52/ECE/L/M/1998/08/mg-64/ill-64_0687/

czy można to czymś zamienić-nie wiem.A sprawdzić można tak jak kolega napisał omomierzem,ten który jest padnięty nic nie pokaże.

Najlepiej nie używać klimy bez wentylatora,można się nabawić dużo większych problemów.

Opublikowano

Najlepiej nie używać klimy bez wentylatora,można się nabawić dużo większych problemów.

 

 

 

Najlepsze jest to, że cały czas uzywałem klimy tj od jakis 3 miesięcy czyli od zakupu auta i odpukać nic się nie stało, a podejrzewam, że cały czas nie chodził a klima chłodzi super!!! tylko jak były takie upały to aż tak bardzo nie "mroziła" :mrgreen: i myślałem, że to winna czynnika i chiałem dobić - kolega dobił, ale stwierdził, że czynnika jest ok - patrzymy a tu wentylator stoi....no i wszystko jasne...

A jeszcze pytanko - czy te srebrne rurki od klimy powinny byc takie gorące, czy to jest konsekwencja nie działania wentylatora

Opublikowano

Czy mógłby ktoś napisać jakie to są te większe problemy ???

 

Mam znajomego, u którego 1 bieg nie działa od 3lat i jedyne co zauważył to

mniejsze spalanie, bo 1 bieg włącza się w momencie włączenia klimy.

Czyli w normalnym układzie działa nonstop ;)

A 2 gdy będzie za duża temperatura chłodziwa. Włącza się 2 bieg co jakiś czas

schładza co trzeba i się wyłącza.

Mało tego używa klimy zawsze bez względu na pogodę i jakoś nic mu nie wybuchło.

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy mógłby ktoś napisać jakie to są te większe problemy ???

 

Mam znajomego, u którego 1 bieg nie działa od 3lat i jedyne co zauważył to

mniejsze spalanie, bo 1 bieg włącza się w momencie włączenia klimy.

Czyli w normalnym układzie działa nonstop ;)

A 2 gdy będzie za duża temperatura chłodziwa. Włącza się 2 bieg co jakiś czas

schładza co trzeba i się wyłącza.

Mało tego używa klimy zawsze bez względu na pogodę i jakoś nic mu nie wybuchło.

 

Podczas jazdy chłodziwo jest studzone pędem powietrza,a więc nie jest tragicznie(nie jest też ok),gorzej na postoju.Co do tego że jeszcze mu nic nie wybuchło to pewnie zawdzięcza to Czujnikowi ciśnienia,który samoczynnie bez jego wiedzy rozłącza sprężarkę kiedy jest za duże ciśnienie i po chwili znów załącza.Sam widziałem przypadek rozszczelnienia się klimy przez niedziałający wiatrak,a koszta naprawy nie małe.A co do spalania to nie sądze aby włączenie się wiatraka od klimy powodowało znacznie większe zużycie paliwa niż włączenie samej klimy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej nie używać klimy bez wentylatora,można się nabawić dużo większych problemów.

 

 

 

Najlepsze jest to, że cały czas uzywałem klimy tj od jakis 3 miesięcy czyli od zakupu auta i odpukać nic się nie stało, a podejrzewam, że cały czas nie chodził a klima chłodzi super!!! tylko jak były takie upały to aż tak bardzo nie "mroziła" :mrgreen: i myślałem, że to winna czynnika i chiałem dobić - kolega dobił, ale stwierdził, że czynnika jest ok - patrzymy a tu wentylator stoi....no i wszystko jasne...

A jeszcze pytanko - czy te srebrne rurki od klimy powinny byc takie gorące, czy to jest konsekwencja nie działania wentylatora

 

Rurki są gorące właśnie dla tego że nie ma chłodzenia,mogą być co najwyżej ciepłe.

Opublikowano

diagnoza padła - uszkodzona opornica 1 biegu - do wymiany...na razie poradziłem sobie tak, że zamieniłem przewody na wtyczce od wentylatora i po włączeniu klimy wiatrak od razu startuje na 2 biegu :D chyba nic sie nie stanie jak tak bedzie chodził? a co do tych oporników to zestaw kosztuje 170 zł - a tak jak opsujecie - nie mogę zastosować 2 oporników za 15 zł?? w e34 jest inne rozwiązanie?

Aaa i zauważyłem, że na sprężarce na takiej czarnej puszczce jakby jest mokro - zimna ciecz - podejrzewam, że to ten czynnik chłodniczy - czy to normalne - czy może jest gdzieś nieszczelność??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem czy się to wam przyda ale znalazłem zamienniki oporników.

Wymieniłem ten od 1 biegu wentylatora i działa koszt opornika

razem z przesyłką około 80zł.

Co prawda jest to 100W i 0.47 oma ale po konsultacji z elektronikiem

jak najbardziej może być stosowany.

Poniżej link gdzie kupowałem i jaki opornik:

http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=ax100wr+0r47&idp=1

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
Opublikowano

No to powiem, ze jestem bardzo zadowolony, bo nie dość że działa

to jeszcze nieźle się prezentuje przez grila (złoto się świeci ;) )

Polecam wszystkim, swoje zadanie spełniło.

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
No to powiem, ze jestem bardzo zadowolony, bo nie dość że działa

to jeszcze nieźle się prezentuje przez grila (złoto się świeci ;) )

Polecam wszystkim, swoje zadanie spełniło.

 

A powiedz mi czy jak miałeś padnięty opór pierwszego biegu to czy inne biegi 2 i 3 normalnie się załączały??? Wogóle w kości do wentylatora miałeś jakieś zasilanie na pierwszy bieg po załączeniu klimki?? U mnie też padnięty jest pierwszy opór i wiatrak wogóle sie nie załącza na żadnym biegu a jest dobry na bank bo podłączałem na krótko. Jak to było w twoim przypadku?? Masz moze numer telefonu do tego sprzedawcy u którego zamawiałeś ten opór?? Jełśi tak to bym poprosił.

Opublikowano
dziś podłaczyłem sie pod KTS i wywaliło mi błąd "zwarty do masy przekażnik podgrzewania szyby tył" :shock: Dlaczego??? Co ma szyba z klimą wspólnego?? Dodam że szyba grzeje jak należy. Moze ktoś mi pomódz?
Opublikowano
No to powiem, ze jestem bardzo zadowolony, bo nie dość że działa

to jeszcze nieźle się prezentuje przez grila (złoto się świeci ;) )

Polecam wszystkim, swoje zadanie spełniło.

 

A powiedz mi czy jak miałeś padnięty opór pierwszego biegu to czy inne biegi 2 i 3 normalnie się załączały??? Wogóle w kości do wentylatora miałeś jakieś zasilanie na pierwszy bieg po załączeniu klimki?? U mnie też padnięty jest pierwszy opór i wiatrak wogóle sie nie załącza na żadnym biegu a jest dobry na bank bo podłączałem na krótko. Jak to było w twoim przypadku?? Masz moze numer telefonu do tego sprzedawcy u którego zamawiałeś ten opór?? Jełśi tak to bym poprosił.

 

http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=AX100WR%200R47

 

zobacz....http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=41844&highlight=

Opublikowano
wszystko oki o oporze rozumiem. Ale... U mnie nie pojawia sie zasilanie w kości wentylatora po włączeniu klimy. Jak zdjąłem kość z czujnika na chłodnicy cieczy ( nie mam pojęcia dlaczego ten czujnik steruje wentylatorem co ma wspólnego temp cieczy z ciśnieniem w układzie klimy?) Może mi to ktoś wyjaśnic? Jest tam trzy kable masa pierwszy bieg i trzeci bieg. Jak podaje masę na pierwszy bieg to w kości zasilanie sie pojawia. Wentylator stoi bo opór padnięty od pierwszego biegu. To rozumiem. Podaję masę na drugi przewód tej kości startuje wentylator 3 bieg wszystko oki. Nie wiem gdzie pojawia sie drugi bieg. Zasilania w kości brak opór od wentylatora od drugiego biegu sprawny na bank. Jak sterowany jest bieg drugi??? Czemu czujnik ten siedzi w chłodnicy płyny chłodzenia silnika a nie ciśnienia w układzie klimy? O co tu chodzi jak nie kumam. Czy wychodzi na to że czujnik ten w chłodnicy cieczy mam padnięty?? Pomocy bo mam dosyć tematu klimy w BMW. Proszę.
Opublikowano
temat sie wyjaśnił. Zablokowałem dziś wiskozę i wentylator sie załączył na drugim biegu. Wcześniej się nie włączał bo wisko ciągnie jak szalone i układ nie osiągał odpowiedniej temperatury i ciśnienia. Pierwszy bieg nie chodzi bo opór wymienię i powinno grać. Mam już zamówiony. Narazie odetchnąłem bo ruszył wentrylator. Pozdrowionka i dzięki wszystkim za pomoc.
Opublikowano
Nie wiem czy to normalne(w każdym bądź razie narazie mi nie przeszkadza), ale u mnie wentyl załącza się dopiero przy +10C . Może komuś pomoże zanim spanikuje :)
Opublikowano
Nie wiem czy to normalne(w każdym bądź razie narazie mi nie przeszkadza), ale u mnie wentyl załącza się dopiero przy +10C . Może komuś pomoże zanim spanikuje :)

 

zalaczanie wentylatora nie jest zalezne od temperatury zewnatrznej...to nie jest regula :shock:

Opublikowano
Nie wiem czy to normalne(w każdym bądź razie narazie mi nie przeszkadza), ale u mnie wentyl załącza się dopiero przy +10C . Może komuś pomoże zanim spanikuje :)

 

zalaczanie wentylatora nie jest zalezne od temperatury zewnatrznej...to nie jest regula :shock:

wiem bo może np wspomóc chłodzenie silnika w gorące dni. Jakieś inne przypadki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.