Skocz do zawartości

[E34] Walka z kasowaniem inspekcji


Spido

Rekomendowane odpowiedzi

Rewitam!

Jestem swiadomy, ze temat byl poruszany milion razy, totez 2 dni spedzilem na przeczytaniu wszytkich poprzednich postow :evil: i nie znalazlem odpowiedzi.

 

Problem mogloby sie wydawac banalny: kasowanie lampek oilservice i inspection.

Tak wiec wymienilem olej i wracajac od mechanika wjezdzam do garazu skasowac lampki kabelkiem. W mojej poprzedniej E30 nie bylo z tym zadnych problemow i wszystko bylo cacy. Ale do rzeczy.

Laczylem piny (7) i (19), przekrecalem stacyjke, czekalem ponad minute. Potem probowalem na odwrot(najpierw stacyjka, potem piny). Bez efektu. Pozniej potepowalem identycznie z pinami (7) i (1). Tez nic, ale podczas zwarcia pinow wskazowka od obrotomierza i ekonomizera lataly po calym zakresie obrotow :shock: Dziwne. Ale Oilservice jak sie palil tak sie pali.

 

Teraz najwazniejsze: wyczytalem, ze w niektorych modelach zamiast plusa do kasowania trzeba uzyc minusa. Nalezy wiec do tego uzyc pinow (7) i (14). Czy ktos juz tego probowal? Kasowaliscie inspekcje tymi wlasnie pinami? Auto swieze, nie chce czegos zepsuc, wiec dlatego pytam.

 

Kurcze, w zyciu nie przypuszczalem, ze bede mial z taka banalna rzecza tyle zachodu...

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatam ja u siebie skasowałem kontrolke oilservice takim sposobem jak podaje poniżej .

 

 

Opis złącza po 1987 (ważniejsze, ciekawesze piny):

1 - Zapłon

 

7 - Service indicator

 

11 - Przekaźnik rozrusznika

 

14 - Plus

 

16 - Sygnał z czujnika tlenu

 

19 - Minus

 

Przy wyłączonej stacyjce cienkim przewodem łączymy 7 i 1 (lub 7 i 19). Pięć razy upewniamy się ze połączyliśmy właściwe i włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika !). Po paru sekundach gasną lampki związane z wymianą oleju (oil service). Po 10 sekundach gasna lampki zwazane z przeglądem (inspection). Wszystkie zielone diody powinny się świecić.

Różnicą pomiędzy kasowaniem oil service a inspection jest czas na jaki zewrzemy piny. W momencie pojawienia się zielonych lampek (to oznacza skasowanie pamięci) szybko wyłączamy stacyjkę !

W firmowym urządzeniu do kasowania używane są trzy piny 7, 14 i 19. Na 14 jest "plus" z akumulatora. Służy on do zasilania timera.

Mam informacje ze po 1993 zaszły pewne zmiany. Zmiany dotyczą czasu kasowania i wynoszą:

Oil service - od 3s

Inspection - od 12s

Tego niestety nie sprawdzałem więc nie jestem pewien tych "czasów". Szczęśliwych posiadaczy roczników ale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prosze Was, nie wklejajcie mi tu gotowych instrukcji z innych stron jak skasowac inspekcje, bo wszystkie czytalem juz milion razy.

Chodzi mi o to, czy uzycie pinow (7) i (14) jest zasadne i czy ktos z Was juz takiej kombinacji probowal.

 

Nadal walcze, probuje kilka razy dziennie, moze nagle cos zadziala... :roll:

 

Za wszelkie konstruktywne sugestie jestem wdzieczny,

pozdrawiam, peace!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie przeczytałeś wszystkiego dokładnie. Ja robiłem to po raz pierwszy i jakoś poszło bez najmniejszych problemów (e34 520i).

 

Możesz chociaż mnie posłuchasz, chociaż waldek500 zrobił dokładnie tak samo jak ja i się udało. Robiłem tak jak tutaj -> http://www.unofficialbmw.com/e36/electrical/e36_reset_service_lights.html. Zobacz skąd wziąć dobrą mase i czy na pewno pin który znalazłeś to 'siódemka'. Przekręć stacyjke tak, żeby zaświeciły sie lampki, ale nie zapalaj silnika. Zewrzyj 7 pin do masy (zamiast 7 i 14 - chociaż teoretycznie to samo to jednak spróbuj mojej metody) i po 3 sekundach zgaśnie lampka od oilservice, a po 10-13 inspection.

 

Powodzenia, ale napewno się uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sam walczylem ze skasowaniem inspekcji w E34 525 TDS'94.

Czytalem wszystkie posty - wiele prob inic.

Dzis przed momentem udalo sie!!!

Wzialem opornika 390 omow i nim samym robilem proby.

Udalo sie przy wlaczonej stacyjce i dopiero wtedy wlaczonym oporniku.

Jednak efekt pojawil sie za ktoryms razem - nie od razu...

Przyszlo mi do glowy, ze moze moment rozlaczenia zworki ma znaczenie, bo moment pojawienia sie zielonych kratek inspekcji to chwila wyjecia zworki.

Proboj jakos. Ja sie zabralem ktorys raz i pomoglo.

Powodzenia

Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie :!: :twisted:

 

W koncu, po 4 dniach prob i modlenia sie wzialem dosyc gruby kabel, zalutowalem cyna koncowki i inspekcja zostala skasowana. Juz nawet nie pamietam na jakich pinach mi sie to udalo, bo w euforii :lol: szybko zdjalem kabelek. Ale bylo to (7) i (1) lub (7) i (19). Czas trzymania tez troche dlugawy, bo okolo 30 sekund. Nie wiem, moze cos nie laczylo i byly problemy ze stykami...

Tak czy siak jestem teraz w niezwykle dobrym humorze :D

 

Jeszcze raz WIELKIE dzieki za wszelkie sugestie i uwagi z Waszej strony.

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.