Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy ktoś z was może montował Turbo do BEJI ja mam 316 compacta miałem dwie opcje zamiane silnika na większy nawet od M ale koszty są ogromne albo turbo zawieszenie mam już zmienione jeszcze w tym tygodniu zmienie chamulce

 

jaką turbine wybrać

gdzie można ją kupić

 

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-2778811793163986076&q=bmw+316+turbo&total=11&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

Opublikowano

Podpinam sie do tematu :)

 

Też bym coś takiego bardzo chetnie zrobil, pojawił sie ostatnio podobny topic, ale nikt nie udzielił sensownej odp:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48666&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

koszt takiej turbiny w sumie bardzo maly:

 

http://moto.allegro.pl/item208136195_turbina_audi_vw_1_8t_150km.html

http://moto.allegro.pl/item204766380_vw_audi_1_9td_turbo_turbina_nr_na_zdieciu_1_9_td.html

http://moto.allegro.pl/item205258675_turbina_audi_a4_kolektor.html

 

Sam nawet mam gdzies turbo od alfy romeo 2,0 D, turbinka jest w pelni sprawna, pochodzi z silnika ktory zostal wymieniony na benzyne. Tylko zastanawia mnie taka rzecz- w dieslu im wiecej dopakuje sie powietrza do cylindra tym lepiej spali sie mieszanka, a w benzynie proporcje sa z gory ustalone, tzn jak poda sie tylko powietrze w wiekszej ilosci to auto wcale nie zacznie lepiej chodzic, bo wraz ze wzrostem ilosci powietrza musi byc zwiekszona ilosc podawanego paliwa...

 

Jesli sie nie myle, to o ile wiecej moze zaczac palic taka beta 1,8 po doturbirniu? 5% czy moze 20%? i jak w ogole zwiekszyc dawke paliwa? czy konieczne jest wgrywanie nowej mapy do kompa? jesli tak to czy ktos cos takiego robi / robil?

 

Jesli ma ktos dobre materialy o zakladaniu turbo (opisy, zasady dzialania, dane techniczne, artykuly, materialy dydaktyczne) to bardzo prosze o wklejenie linki lub przeslanie na maila [email protected] z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc.

 

Ps. przekladanie silnika mnie nie interesuje, a takie turbo chetnie bym wsadzil, tak dla przyjemnosci posiadania czegos orginalnego :mrgreen:

Opublikowano
czwemu bez sensu no niewiem czy tak odejdzie widziałeś co może taka e30 a tu jest silnik z łańcuchem więdz o wiele większą moc może przenieść nisz pasek w latach 80 był model e21 315 to był silnik od starej 1502 75 komi seryjnie ale ten sam silnik był montowany w do wyścigów samochodów turystychnych i miał moc ponad 300KM więdz nie wiwm czy 325 byś odjechał takiemu miał właśnie założoną turbinkę z 2l 6 cylindrowych wyciągano 600KM i gdziś czytałem ze nawet 900KM więdz co ty nato
Opublikowano

Aaaahaaa... czyli ty chcesz M43 doprowadzić do poziomu M10 w specyfikacji Grupy 5? I to Ci wyjdzie taniej niż swap na S50 np? Stawiam skrzynke browara że nie wyjdzie Ci taniej nawet niż kupno ładnej i zdrowej e36 z takim silnikiem.

I jeszcze jedno, to nie motor żeby moc przenosić łańcuchem.

Ja Ci mówie po dobroci że jak już chcesz się w to bawić to zacznij od zmiany samochodu na coś z większym silnikiem.

Opublikowano

Niestety ale koledzy dobrze Ci radzą,cudowanie z 1.6 to troche chory pomysł,napewno taniej Ci nie wyjdzie niż swap na 2.5,a o wytrzymałości takiej modyfikacji lepiej nie wspominać.

Chcesz sleepera,to swapuj swoją E36 na 2.5 z Vanosem,zrób serie z wyglądu,i znaczek 316i i napewno wielu się nadzieje na Twoją pułapkę,ale uturbianie M43 mija się z celem,bo koszta za wysokie,i naprawde dobre 325 i tak Cię objedzie niestety :duh:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
czwemu bez sensu no niewiem czy tak odejdzie widziałeś co może taka e30 a tu jest silnik z łańcuchem więdz o wiele większą moc może przenieść nisz pasek w latach 80 był model e21 315 to był silnik od starej 1502 75 komi seryjnie ale ten sam silnik był montowany w do wyścigów samochodów turystychnych i miał moc ponad 300KM więdz nie wiwm czy 325 byś odjechał takiemu miał właśnie założoną turbinkę z 2l 6 cylindrowych wyciągano 600KM i gdziś czytałem ze nawet 900KM więdz co ty nato

 

Chłopie, co ty palisz? Zresztą, nieważne co, odstaw to czym prędzej. I przestań się onanizować nad cyferkami. W latach 80 bolidy F1 wyciągały moc 1400 (tysiąc czterysta) koni mechanicznych z silnika 1,5, i co z tego? Chcesz się ścigać na torze czy po ulicach jeździć? A może remont silnika co 1000 km? Auto to nie klocki lego, nie wystarczy dodać turbinkę, żeby wszystko ładnie grało. No, chyba że ma tylko gwizdać i wyglądać, ale zapewniam Cię, że do lansu lepsze są neony :lol: .

Pozdro.

 

Aaa... ktoś tu coś pisał o oryginalności.... W czasach NFSU turbosprężarka jest tak oryginalna, jak idiota w ławach sejmowych :lol: I jeszcze jedno - turbo żyje, turbo pije. Turbodoładowane silniki benzynowe to PIJAKI!!

Opublikowano

ja mysle o podciagnieciu mocy do 140 / 150 ps, tak zeby silnik byl jeszcze wmiare zywotny i zuzycie paliwa sie nie podwoilo.

 

Ma ktos fachowa wiedze na ten temat? czy nadal bedziecie sie sprzeczac o tym kto kogo z jakim silnikem objedzie i topic w ten sposob zasmiecac ;/

Opublikowano
niechce wyciągać ile się da z takiego silnika ale około 200KM raczej powinno być możliwe po zmianie jeszcze paru żeczy

 

Kolektor, turbo, wydech, orurowanie, komp, skrzynia, most, sprzęgło, dół silnika, uszczelka, wtryski.

Pare rzeczy.

Opublikowano

Po pierwsze niepisałem o kosztach po drugie zadałem pytanie a wy namnie naskakujecie jak sępy żądne krwi

mac jaką chcę wyciągnąć jak bym miał zakładać turbo to około 200KM

napisałem ze wchodzi w grę jeszcze wymiana silnika ale nie interesuje mnie is bo to szkoda zachodu ale przynajmniej jakiś co ma około 200KM 2.8 i 3.0 lub 3.2 od M

Opublikowano

Kdpiast, po pierwsze, please, uzyj slownika ortograficznego, albo chociaz Worda, bo ciezko odczytac to, co piszesz.

 

Po drugie: istnieje w Polsce kilka firm, ktore zajmuja sie uturbianiem silnikow BMW i wychodzi im to calkiem niezle.

Ale: silnik M43 jest srednio dobrym pomyslem do uturbiania, chyba, ze to ma byc 'sztuka dla sztuki' - tylko wtedy albo bedziesz na okraglo siedzial w warsztacie, albo samochod bedzie mial ok 100 koni z litra, w dodatku z turbolagiem, w zwiazku z tym zdrowy IS bedzie Cie objezdzal.

 

Moim zdaniem kolejnosc inwestycji powinna byc taka:

- modyfikacja ukladu hamulcowego i zawieszenia, zebys sie nie zabil po dwukrotnym (lub wiecej) podniesieniu mocy,

- swap silnika i ukladu przeniesienia napedu,

- uturbienie silnika.

 

Oczywiscie, zdecydowanie taniej wyjdzie Ci sprzedaz Twojego samochodu i kupno E36 z silnikiem 'docelowym'.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
zawieszenie już jest hamulce w tym tygodniu jeszcze będą co do swapa na większy silnik i uturbienie jego też sie zastanawiałem układ przeniesienia napędu będzie zrobiony z modelu 328 robie to dla tego, że mam właśnie okazję i predyspozycje na taki tuning mojego samochodu
Opublikowano

Witam

Ja w swojej E-36 323ti com. mam 2,5l 24 z Vanosem. 170KM

Szczerze masa to podstawa.

Spróbuj ją odchudzić.

193 konne bendziesz łykał.

Opublikowano

Witam

Ja w swojej E-36 323ti com. mam 2,5l 24 z Vanosem. 170KM

Szczerze masa to podstawa.

Spróbuj ją odchudzić.

193 konne bendziesz łykał.

Opublikowano
zawieszenie już jest hamulce w tym tygodniu jeszcze będą co do swapa na większy silnik i uturbienie jego też sie zastanawiałem układ przeniesienia napędu będzie zrobiony z modelu 328 robie to dla tego, że mam właśnie okazję i predyspozycje na taki tuning mojego samochodu

 

Czyli zakladasz tarcze z tylu, tak?

Jezeli chcesz to zrobic naprawde porzadnie, to imho zainwestuj w zdrowy M50B25 albo B28, a potem w jego uturbienie. W dwoch ostatnich 'BMW Trends' jest sporo o modyfikacjach tego silnika.

No i wtedy bedziesz mial naprawde szybki samochod, ktory mojego ACS-a powinien objechac bez zadnego problemu.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Jezeli podejdziesz do tego rozsadnie, to mozesz uzyskac moc rzedu 300-350 koni, czyli cos, co bedzie sie zblizalo osiagami do Z M3.

No i przy tym miec samochod, w ktorym co chwile nie eksploduje spektakularnie silnik.

Ale niestety: licz sie z kosztami rzedu kilkunastu (i wiecej) tysiecy PLN, zanim osiagniesz taki stan.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Z ciekawości, jak będzie z prowadzeniem się takiego kompakta? Czy BMW nie dlatego zdecydowała się na niewypuszczanie tego w wersji M? Można też spotkać opinie że do szybkiej jazdy takim M Coupe trzeba niezłego kozaka za kółkiem.

Szkoda by było żeby taki projekt skończył na pierwszym zakręcie :|

Opublikowano

W sumie Z M3, to troche wlasnie taki 321 konny Compact.

Mialem okazje przejechac sie takim samochodem (zreszta byl to najszybszy samochod, jaki prowadzilem) i musze powiedziec, ze prowadzil sie rewelacyjnie, ale nie ani razu nie odwazylem sie wcisnac gazu do deski.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Zapomniałem że rozstaw osi w kompakcie jest taki sam jak w reszczie (zetka ma mniejszy). Więc może nie będzie tak tragicznie.

Pozostaje trzymać kciuki żeby coś z tego wyszło. Fajnie jakby Konrad informował o swoich poczynaniach :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.