Skocz do zawartości

jaki gaz do e36 318 m40,doradźcie.


seth6

Rekomendowane odpowiedzi

Śledzę tą dyskusję od początku.

Mylą się ci,którzy piszą,że silnik spala olej na gazie-to raczej wina wady silnika, a nie gazu.

Mam silnik m40 zagazowany (II gen) przez poprzedniego właściciela przy 171k km, obecnie jest 221k km. W zeszłym tygodniu oddałem auto do gazownika,żeby przejrzał całą instalację,sądzę że po raz pierwszy od jej zamontowania, bo poprzedni właściciel nie wbił do książki gwarancyjnej nawet jednego przeglądu :evil:

Auto jeździ na gazie bardzo płynnie,nie strzela nigdy, nie bierze oleju-od zmiany nic nie dolewałem, a już czas na kolejną wymianę.

Dobrze założona instalacja II gen nie sprawia problemów i mogę ją spokojnie polecić do silnika m40, jednak zważywszy na malejące koszty inst sekwencyjnej teraz gazując auto zdecydowałbym się na właśnie taką.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ja mam w swojej 1,6 m40 gas chyba II generacji bo moja bete rozkulalem do 210km a na gazie do 202km wiec taka roznica to nie roznica tym bardziej predkosc nie na polskie drogi

POLECAM GAZ

 

1.6 m40 zagazowane 210km/h :jawdrop: GRATULACJE ale bajkopisarzy nam nie potrzeba :duh: :duh: a jeżeli się upierasz to sprawdź stan licznika albo może masz inne felgi i takie duże przekłamania :mad2: :mad2:

Było - BMW - E36 318i 113KM M40B18 1991

Jest - BMW - E46 318i 143KM M42B20 2003

+ - BMW - E90 318i 143KM M43B20 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na budziku mam 340tys instalacja od 3 lat auto sie nigdy nie zagrzalo skazowka tylko do polowy i to wszystko nawet przy zylowaniu auta oleju tez nie bierze od wymiany do wymiany gas II generacju po przez przeplywomierz alo zrywne dynamiczne i co najwazniejsze oszczedne

inni moze i mieli zle doswiadczenia z gazem ale ja napewno ich nie mialem duzo robi marka instalacji i przedewszystki jakos zalozenia i ustawienia czylu sam warsztat co ma ci to zrobic i robic okresowe przeglady a nie jezzdzic az cos sie popsuje bo wtedy juz jest za puznoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczedny dwa razy placi .Moj kumpel ma audi na gazie.Autko mu jezdzi dobrze tylko ze on czesto wymienia swiece kable NW filtry - tych rzeczy nie musisz wymieniac w aucie na benzyne ,i to co musisz wymienac wyjdzie ci na to samo jak na paliwie i mniej nerwow.pozdro
Kocham moja Czarnulkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczedny dwa razy placi .Moj kumpel ma audi na gazie.Autko mu jezdzi dobrze tylko ze on czesto wymienia swiece kable NW filtry - tych rzeczy nie musisz wymieniac w aucie na benzyne ,i to co musisz wymienac wyjdzie ci na to samo jak na paliwie i mniej nerwow.pozdro

 

powiem brzytko gowno prawda po za tym to jest forum BMW a nie Audi i omawiamy tu jak sie zachowuja i sprawuja Bejce a nie inne modele a ruznica po miedzy jazda na gazie a benynie jest tak ogromna cenowo ze kupisz kable swiece inna pierdulke i tak zostani ci w keszeni a w coagu roku oprucz zwyklego przegladu z czysczeniem regulacja wymiana fiterka gazu co mnie kosztowalo 50zl nie naprawialem nic bo nie bylo takiej potrzeby a nawet nie mysle bo strach ile kasy przez ten rok bym wydal na benzyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik 1.8 M40, 2 miesiące temu założyłem w nim instalację III generacji. Sekwencję odradzono mi w warsztacie gazowniczym ponieważ to jest silnik starszej generacji i nie posiada sekwencyjnego wtrysku benzyny, ma wtrysk pólsekwencyjny. Założenie do tego silnika sekwencji wymagałoby znacznego ograniczenia możliwości komputera gazowego i jego całkowitego przeprogramowania. Wówczas byłaby to bardzo okrojona sekwencjia, z którą są potem same problemy. Instalacja III generacji jest zalecana do silników M40. Oczywiście nie mówie tu o polskich instalacjach, ja mam instalkę LANDI RENZO i mogę ją polecić każdemu. Spalanie wzrosło tylko minimalnie (max 1L/100KM), a przyjemność z jazdy jest taka sama, a nawet większa jak podjezdżam na stację i tankuje do pełna za 75zł:]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ircowiec

A co to za roznica o jakim aucie pisze .ogolnie bmw nie lubi gazu i w wiekszosci przypadkow winni sa instalatorzy.moze tobie sie trafilo ze ci dobrze chodzi ale to jest sporadyczne .napisz koledze jak autko na gaz spisuje sie jak jest zimno.moj znajomy mial gaz w piatce i powiedizal ze juz nigdy wiecej tego bledu nie popelni ,teraz ma tdsa 525 .Wiekszosc odradza przerobek na gaz .Sama temp spalania gazu jest wyzsza ,a co za tym idzie :ze wszystko sie bardziej zuzywa.A jezeli ktos jest bardzo oszczedny to niech sobie kupi tico .proste

Kocham moja Czarnulkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O uklad zaplonowy nalezy dbac niezaleznie od tego, czy samochod jezdzi na LPG, czy na Pb. Swiece trzeba wymieniac nie wtedy, kiedy sa problemy, tylko po przebiegu, ktory okresla producent.

 

Sama temp spalania gazu jest wyzsza ,a co za tym idzie :ze wszystko sie bardziej zuzywa

 

Wszystko, to znaczy co konkretnie? Widzialem kilka silnikow rozebranych w mak, ktore jezdzily paredziesiat tysiecy kilometrow na LPG. Nie bylo na nich widac ZADNYCH sladow ponadnormatywnego zuzycia.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej więcej minusów niż plusów :D co do zimy wesoło jest jak mieszalnik zamarznie i wtedy biegaj po szklankę ciepłej wody do domu^^ oczywiście jak masz farta i stanie ci pod domem od razu^^ ale mam pomysł zrobić trzeba głosowanie kto za a kto przeciw gazowaniu auta jest:D

Bez podawania jakich kolwiek uzasadnień ;

ja jestem za nie zakładaniem instalacji gazowej !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzenie typu -ogólnie bmw nie lubi gazu- i -większość odradza przeróbki- to totalne generalizowanie i sprowadzanie dyskusji do poziomu gdybania.

Poza tym, matcinie84 piszesz, że "w wiekszosci przypadkow winni sa instalatorzy". Więc "bmw nie lubi gazu", czy instalator nie lubi bmw?? :duh:

Zgadzam się z Panfilem w pełnej rozciągłości.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten topic nie jest o tym, czy lubimy gaz, czy nie i dlaczego, tylko o tym, jaka instalacje gazowa zalozyc do silnika M40. Prosze o konstruktywne wypowiedzi na ten temat.

 

Ja tez uwazam, ze najlepsza instalacja zasilania paliwem, to taka, jaka przewidzial producent auta. Ale polskie realia sa takie, jakie sa - 'zycie drogie, a pic sie chce', jak to powiedzial jeden bohater 'Wesela'.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zimy wesoło jest jak mieszalnik zamarznie i wtedy biegaj po szklankę ciepłej wody do domu^^ oczywiście jak masz farta i stanie ci pod domem od razu^^

 

no totalny no komen.

 

do ircowiec: Kolego przykładaj sie bardziej do poprawnego pisania postów, bo czasem ni w ząb zrozumieć nie idzie.. I przecinka gdzieś postaw, i kropkę..

 

do Panfil: no wlasnie, kiedy trzeba zmieniać świece na gazie? W sensie po jakim przebiegu..

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zimy wesoło jest jak mieszalnik zamarznie i wtedy biegaj po szklankę ciepłej wody do domu^^ oczywiście jak masz farta i stanie ci pod domem od razu^^

 

no totalny no komen.

 

do ircowiec: Kolego przykładaj sie bardziej do poprawnego pisania postów, bo czasem ni w ząb zrozumieć nie idzie.. I przecinka gdzieś postaw, i kropkę..

 

do Panfil: no wlasnie, kiedy trzeba zmieniać świece na gazie? W sensie po jakim przebiegu..

Totalny no coment do człowieka który nigdy z tym się nie spotkał. Ale jak już powiedziałem nie wiem jak BMW sie zachowuje na gazie i nie mam zamiaru tego testować na sobie. Ale jeśli taki dobry jest gaz to czemu na większości forach ta sprawa budzi kontrowersje ? czemu wszyscy nie śmigają na gazie? stać mnie na lanie do fulla to stać mnie na założenie nawet sekwencji ale co z tego jak wiem co to za gaz i co piszą o instalacjach wszędzie. masz przykład dobry to podaj. Może się czegoś dowiemy, czegoś co się nam przyda;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie czemu jak jest tak dobry gas to go fabrycznie nie montują co? i czemu sie BMW wycofało z testów e30 z LPG i niewszedł do produkcji potem pojawił sie e36 316g compact przez jakiś czas produkowany i zaniechany coś musi być w tym że LPG nie montują zresztą to wasze samochody i wasz problem ja miałem LPG a teraz nie mam i mogę powiedzić że już nigdy jej nie będe miał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacji LPG nie montuje sie seryjnie dlatego, ze ludzi w Europie i w USA w przewazajacej wiekszosci stac na tankowanie Pb.

Ale powoli sie to zmienia - chociazby Mercedes oferuje klase E fabrycznie wyposazona w instalacje CNG.

 

Co do swiec: gazownicy mowia, zeby zmieniac je dwa razy czesciej, niz na benzynie. Ja zmieniam mniej wiecej co 15-20 tys km w kazdym samochodzie, niewazne, czy jest na benzyne, czy na gaz.

 

Ponawiam prosbe o pisanie na temat, czyli o instalacji gazowej do silnika M40, w przeciwnym razie bede musial wydzielic posty, ktore sa O/T.

Edytowane przez Panfil - BMW Klub Polska

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli taki dobry jest gaz to czemu na większości forach ta sprawa budzi kontrowersje ?

 

drogi Kolego.. Dziwi Cie, ze gaz budzi kontrowersje... Pomysl troche, a zaraz wymyslisz.

 

Tak czy inaczej zawsze budził. 5 lat temu montowaliśmy z moim tatą taki własnie gaz, do Felicji- każdy ale to każdy mowił, że to zabójstwo, śmierć dla silnika.. Tak czy inaczej Felicja zrobila sobie na tym gazie 120000 i co? Ani kable WN, ani nic, kompletnie nic sie z autem (silnikiem) nie dzieje.. Kropli oleju nie bierze, silniczek czysty.. Fakt, skoda to nie bmw.

 

czemu wszyscy nie śmigają na gazie?

 

A czemu wszyscy nie smigaja bmkami skoro sa takie super?

 

Kazdy jezdzi na czym chce (lub tez na tym na co go stac).. Kazdy montuje czesci jakie chce (lub tez na jakie go stac).. itp, itp..

 

Na tym forum (byc moze i na innych tez) pisane bylo setki razy, ze wiekszosc klopotow z gazem, wynika z jego niepoprawnego montażu..

 

stać mnie

 

no i kończąć porusze i owe 'stać mnie'... 'Jak Cie stac na bmw..' i takie tam inne oklepane teksty przeczytasz w każdym topiku co ma w tytule słowo gaz.. Wiekszość ludzi wypowiadających się w tych tematach cały czas musi podkreślać, że jezdzi na Pb. Forma lansu?

 

Nastepnie każde pytanie o gaz, pozostaje olane (np. tu tez masz przyklad) i kontunuowana jest walka pomiedzy przeciwnikami i zwolennikami.. Wiec biorę w niej udział ;)

 

EDIT:

Co do swiec: gazownicy mowia, zeby zmieniac je dwa razy czesciej, niz na benzynie. Ja zmieniam mniej wiecej co 15-20 tys km w kazdym samochodzie, niewazne, czy jest na benzyne, czy na gaz.

 

Ja też tak wlasnie zmieniam, co max 20 tys.

 

A co do silnika m40: bezpieczniej bedzie zalozyc sekwencje. Roznica niewielka, a pasek to pasek :wink:

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo [BAD] wieksza czesc krajow odbiorcow BMW stac na jazde na paliwie takim jak benzyna czy ropa zadna fabryka nie bedzie produkowac seryjnie samochodow tylko dla polski w niemczech do dzis jest maly problem z lpg bo niestety to nie jak u nas gdzie wjedziesz na stacje tam gaz a co do awaryjnosci jak by [BAD] kazdy robil wymiany i przeglody w podanym okresie to by nikt nie wiedzial co to awaria to samo do aut bez lpg w niemczech kupisz auta z pelna ksiazka serwisowa do konca kup takiego 5 10 lat tutaj z taka ksiazka Powodzenia ksiazka moze i jest podbita ale poprzez kowalskiego co ma warsztat w garazu a nie po przez autoryzowany servis bo malo kogo stac na to

i mowa tu o 10 20 30 letnich autach a jak kogos stac na 2 letnie bmw to stac do na paliwo

 

co do zamrazania plg w zimie to jak jezdzisz na wodzie to sie nie dziwie bo jak masz odpowiedni plyn niema prawa zamarznac po za tym na gaz powino sie przelaczyc dopiero jak zagrzeje sie silni a jak zagrzeje sie silnik to i lpg jest nagrzany wiec rozpierdalaja mnie takie glupie wypowiedzi bez pokrycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak powinno być, ale bywa inaczej :) i nie rób tyle agresji bo to tylko konwersacja jest choć widzę że dla nie których to tylko monolog, oni mówią reszta ma ich słuchać, jeśli nic cię w życiu nie zaskoczyło to gratuluje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak powinno być, ale bywa inaczej :) i nie rób tyle agresji bo to tylko konwersacja jest choć widzę że dla nie których to tylko monolog, oni mówią reszta ma ich słuchać, jeśli nic cię w życiu nie zaskoczyło to gratuluje :)

w zyciu zaskoczyla mnie nie jedna zecz bo nie mam 17 20 czy 25lat ale widze wypowiedzi ludzi co auta dostali od starych palcem nie ruszyli przy aucie tylko jazda az sie zdupcy to mnie rozpierdala

na marginesie pomagam na warsztacie i mam troche wiecej pojecia niz co niektorzy tutaj a przy swojej bmw wszystko sam teraz koncze remon auta po wypadku i uszkodzeniu silnika (kapitalny remont silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc respect dla ciebie :) ps. mam 24 lata i mi ani jednego auta rodzice nie kupili :D wiek nie ma tu nic do znaczenia, sam też wole pogrzebać w aucie niż jechać od razu na warsztat, jedyny minus jest taki że to moje pierwsze auto z bardziej skomplikowanym silnikiem, prędzej posiadałem auta przy których było łatwiej grzebać no oprócz G60. A o bmw dopiero się dowiaduje co i jak :) ale co do gazu to na pewno trzeba częściej zaglądać do auta niż do benzynki taki jest mój punkt widzenia. Pozdrawiam!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc respect dla ciebie :) ps. mam 24 lata i mi ani jednego auta rodzice nie kupili :D wiek nie ma tu nic do znaczenia, sam też wole pogrzebać w aucie niż jechać od razu na warsztat, jedyny minus jest taki że to moje pierwsze auto z bardziej skomplikowanym silnikiem, prędzej posiadałem auta przy których było łatwiej grzebać no oprócz G60. A o bmw dopiero się dowiaduje co i jak :) ale co do gazu to na pewno trzeba częściej zaglądać do auta niż do benzynki taki jest mój punkt widzenia. Pozdrawiam!!

 

to moj ktorys z klei samochod a zaczynalem od skody 100 staram sie sal all robic a jak nie pozostawiam to innym lub dowiaduje sie co jak u sprawdzonego zrodla

a co do gazu jak ktos leje najtanszy olej wymiane robi co 15tys niewie co to wymiana filtro swiec nie wie co to zwykle czyszczenie pewnych podzespolow to sie nie dziwie bo nie ma mozliwosci by sie cos nie sypla ale jak sie robi all jak nalezy i w okreslonym czasie wiez mi nie ma prawa sie spuc ja przynajmnie nie mam problemow z gazem i nie mam zamiaru z niego rezygnowac a ci co tak nazekaja ze maja gaz i w zyciu juz nie zaloza to po cholere na nim jezdza instalacja moze se byc a ty jezdzij na benzynie przestanie ci sie auto psuc ale bo twierdza jak juz maja gaz to beda na nim jezdzic wie totalnie bezsensowne kolo sie zamyka spadam nara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.