Skocz do zawartości

Zgrzytający bieg (5)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po dlugiej przerwie!

 

Witam ponownie wszystkich forumowiczow! Nie bylo mnie jakies 4 miesiace, bo w pocie czola pracowalem na wymarzona e34:)

No i wreszcie stalo sie. Tydzien temu zakupilem swiezo sprowadzone 520i 1994. Stan auta jest podejrzanie dobry, w srodku czysciutka, jasno szara tapicerka i fotele, przebieg 135 000 (ale nie wiem, czy w to wierzyc), do niczego nie mozna sie w zasadzie przyczepic, poza jednym malym szczegolem.

Mianowicie przy wlaczaniu piatego biegu w 60% przypadkach slychac i czuc na lewarku krotki zgrzyt :? Jezeli bieg wrzucam powoli, mocno odginajac gałke w prawo to nie slychac zgrzytu w ogole. Pozostale biegi wchodza lekko, latwo i przyjemnie. Co jest grane? Zastanawia mnie, dlaczego problem dotyczy biegu piatego, ktory jest najrzadziej uzywany... Gdyby zgrzytala dwojka lub trojka, to ok, ale piatka? O co chodzi?

Wierze w Wasza pomoc!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

zlikwiduj luzy na dzwigni i po sprawie. jak mowisz ze odginasz i wchodzi dobrze to masz tylko mały problemik. pod samochodem jest cieglo i podtrzmka do lewarka. osadzone sa na takich tulejkach. jezeli one są luzne to bedzie sie tak robic.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz, zajrze pod auto tak szybko jak bede mogl :)

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Yyyyy... troche zbyt piekne zeby bylo prawdziwe. Ja stawialbym na synchronizator. A jezeli (nie daj Boze) mam racje, to skrzynia na warsztat.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Ostatnio zauwazylem u siebie podobny objaw, tylko ze na wszystkich biegach, wchodza nawet opornie jak auto stoi. Podejrzewam o to wlasnie luzy na lewarku. U Ciebie jednak stawialbym faktycznie na synchronizator, w koncu dotyczy to tylko jednego biegu. Sprawdz jak sie zachowuje na postoju.
Opublikowano

Sprawdz jak sie zachowuje na postoju.

 

A jezeli na postoju tez zgrzyta podczas wrzucania biegu, to znaczy, ze jest to jednak luz na lewarku?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Tak na chlopski rozum :oops:

Dzialanie synchronizatora polega na dopasowaniu predkosci przelozenia do predkosci obrotowej kola. Jesli stoimy predkosci te sa rowne 0 - ergo nie ma co synchronizowac. Jesli wiec nadal masz opory to raczej stawiam na luz na lewarku.

Opublikowano

I tak i nie - na postoju też musie przesunąć elementy synchronizatora, aby weszły "ząbki" ... ale to trzebaby omówić szczegóły konstrukcji synchronizatora ...

Ale i tak stawiałbym na mechanizm "wybierania" biegów - może wystarczy przesmarować, to często pomoaga.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
ludzie ale pisze czlowiek, ze jak odpowiednio ulozy lewarek to wchodzi bez zgrzytów. jezeli tak sie dzieje to synchronizator odpada. chyba ze w wypowiedzi jest jakies przeklamanie to wtedy wiadomo sychronizator niewykluczony.
e39 3.0D
Opublikowano

Dziekuje Wam Panowie za odzew. Ogolnie na "motoryzacji" sie w miare znam, ale przy skrzyniach nic nigdy nie grzebalem. Mozecie dokladniej powiedziec o co chodzi z tym luzem na lewarku? Szczerze mowiac kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac. Ale z wypowiedzi wnioskuje, ze mozna to zrobic samemu, nie trzeba oddawac samochodu w czyjes rece... 8)

 

Napiszcie o tym cos wiecej.

 

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

masz w miare dokladnie:)

mechanizm wrzucania biegów jest w jakis sposób ruchomy:) inaczej by sie dzwignia zmiany biegów nie poruszała. jest zlozony z czegos w rodzaju zawiasów(akurat w bmw) i na tychze zawiasach prawdopodobnie masz luz.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

Rozumiem, ze mam ich szukac pod samochodem, tak jak napisal Waldek. :lol:

 

Dzieki, dzieki!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
yyy ja mam tak z rana w moim e30 m40, ze jak mam zimny silnik, to przy pierwszym wrzucaniu drugiego biegu musze to robic delikatnie i lekko go przytrzymac ( dociskajac ) i wchodzi elegancko, ale jakbym to zrobil gwaltownie to slychac zgrzyt. Dzieje mi sie tak tylko na 2gim biegu i tylko z rana na zimnym silniku przy pierwszym wrzucaniu tego biegu. Pozniej juz jest caly dzien wszystko ok. Co to moze byc ?

BMW e39 525d M57

GG 3437874

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie!

 

 

Jeżdze autkiem już troche dłużej i mogę bardzo sprecyzować objaw. Mianowicie na lewarku jest lekki luz. Zaglądałem pod auto pare razy i wszystko zdaje sie byc OK. Na tulejce nie brakuje żadnych czesci, lekko sie rusza, ale nie widze mozliwosci jej usztywnienia. Nie chce mi sie wierzyc, ze taki mały luzik moze byc przyczyna moich problemow.

A jest tak:

 

Jezeli wrzucam piątke jadac wolniej niz powiedzmy 100km/h - jest OK. Na lewarku nic nie czuc, zmiana biegu odbywa sie płynnie.

Jezeli musze np. wyprzedzać na 4. biegu (bo ciasno na drodze) i jestem zmuszony wrzucic piatke przy przy wyzszej predkosci (120-140km/h) to czuc lekki zgrzyt. Im wolniej i bardziej delikatnie to robie, tym zmiana biegu jest bardziej płynna. Sposob ułozenia i odgiecia lewarka ma wpływ na rozmiar zgrzytu, jednak najbardziej istotne jest to ze glosnosc i wielkosc zgrzytu zależy głownie od predkosci jazdy przy jakiej wrzucam ten bieg.

 

I co teraz o tym sądzicie? Nadal stawiacie na luz na lewarku, czy to jednak synchronizator albo cos ze sprzegłem?

 

Aha, jak wrzucam piątke podczas postoju, to nic nie zgrzyta, ale mam wrażenie, ze wchodzi ona jakos "ostro", troszke inaczej niz inne biegi, nic jednak nie haczy. Hmm....

 

Czy tą tulejke ktora łączy lewarek ze skrzynią można kupić w ASO za względnie rozsądne pieniadze i czy wymiana jest w miare bezinwazyjna?

 

U mnie w samochodzie musi wszystko grać inaczej chodze cały czas poddenerwowany.

 

Czekam na nowe sugestie :) Pozdrawiam :!:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

synchronizator jes wywalony. sprobuj biegi wkaladac na dwa razy i bedzie jasne. wyglada to tak: wciskasz sprzegło wyjmujesz 4,puszczasz sprzegło,wciskasz, wkladasz 5 jak nie bedzie zgrzytać synchronizator na 100%. jezeli tak ja bym to olał i tak jezdził. idzie sie przyzwyczaic. w mercedesie ktoryms z kolei wszystkie tak mi wchodziły:)

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano
Yyyyy... troche zbyt piekne zeby bylo prawdziwe. Ja stawialbym na synchronizator. A jezeli (nie daj Boze) mam racje, to skrzynia na warsztat.

zgadzam sie z toba to na 90%synchronizator

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

Dzieki Waldek, jutro sprawdze twoją technike.

 

A miało być tak pięknie :cry: :cry: :cry:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Jezeli wrzucam piątke jadac wolniej niz powiedzmy 100km/h - jest OK. Na lewarku nic nie czuc, zmiana biegu odbywa sie płynnie.

Jezeli musze np. wyprzedzać na 4. biegu (bo ciasno na drodze) i jestem zmuszony wrzucic piatke przy przy wyzszej predkosci (120-140km/h) to czuc lekki zgrzyt. Im wolniej i bardziej delikatnie to robie, tym zmiana biegu jest bardziej płynna.

100% synchronizator. Zreszta zrob sobie test: daj mu "w palnik" na 4 biegu i dynamicznie zmien bieg na 5. Zgrzyt !!! A teraz zrob to samo tylko troche inaczej - daj "w palnik" na 4 biegu i zmien bieg na 5 ale z lekkim opoznieniem, tzn. wcisnij sprzeglo i odczekaj sekunde az obroty spadna ponizej 2 tys. - brak zgrzytu !!! Dam sobie uciac prawa reke, ze tak bedzie. A to oznacza wlasnie synchronizator.

 

przy wyzszej predkosci (120-140km/h) to czuc lekki zgrzyt

Tu nie chodzi o predkosc, a o obroty silnika. Sprawdz.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
a ja bym sobie dał głowe uciąc że wczoraj pisałem jak sprawdzić synchronizator ale puźno było i chyba nie wysłałem :oops: , więc w skrócie, aby wyeliminowac zależność prędkości od zgrzytu proponuje przeciągnąc na 2 biegu do 6tyś i energicznie zmienic na 5tkę powinno zgrzytnąć. Jeśli synchronizator jest mocno zużyty to go poprostu słychać takie wycie o zmiennej częstotliwości - poprostu się rozpędza

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
a ja bym sobie dał głowe uciąc że wczoraj pisałem jak sprawdzić synchronizator ale puźno było i chyba nie wysłałem :oops: , więc w skrócie, aby wyeliminowac zależność prędkości od zgrzytu proponuje przeciągnąc na 2 biegu do 6tyś i energicznie zmienic na 5tkę powinno zgrzytnąć. Jeśli synchronizator jest mocno zużyty to go poprostu słychać takie wycie o zmiennej częstotliwości - poprostu się rozpędza

 

A ja kiokio dałbym sobie rękę uciąć i oczy wypalić, że ten post czytałem ... :roll:

Skaojarzyło mi się z tą 2-ką i 6-cioma tysiącami ...

Ale wczoraj przez chwilę były jakieś problemy na forum, więc może to dlatego ...

 

Niestety nie wiem jak pomóc autorowi topica - za słaby jestem w te klocki ... :oops: :cry:

Opublikowano

No więc jest tak, ze jestem juz pewien tego, ze musze wymienic synchronizator piątego biegu. :evil:

 

1. Jakie koszty mnie czekają? Czy możecie oszacować w przyblizeniu? Wiem, ze drozsza bedzie robocizna niz sam synchronizator...

 

2. A może bardziej opłaca się kupić używaną skrzynie?

 

3. Możecie polecić jakiegoś dobrego specjaliste od skrzyń biegów i BMW w wielkopolsce, najlepiej Poznaniu?

 

 

Za wszelkie uwagi będe wdzięczny. Nie spoczne, dopoki moja Beti nie bedzie w stanie salonowym. :twisted:

 

Pozdrawiam.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
jeśli nie jest to strasznie mocne zgrzytanie to ja bym to narazie zostawił ale bacznie obserwował co się dzieje, może poprostu wymień olej lub uzupełnij poziom. ja parę dni temu wymieniłem olej w moście bo po dłuższej jeździe zaczynał lekko wyć, wymiana oleju poskutkowała

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.