Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pytanie kieruję do Tych co mają klimę w E34 i jeżdżą autkiem conajmniej rok. Otóż: ja w zeszłym roku zaraz po sprowadzeniu autka od krzyżaków nabiłem klimę i było ok.

w tym roku wymieniłem filtr kabinowy, ale klimy nie nabijałem. Wg mnie chłodzi tak sobie. Jak często nabijaliście Wy klimę, czy przed nabiciem można sprawdzić jej stan?( wg mojej wiedzy chyba nie).

Opublikowano

:search: :-) co tutaj dużo pisać

 

jak bys poszukał wiedział byś że:

 

ubytek roczny do ok 15% nawet w nowych klimach

im starsza tym więcej ucieka, poza tym np masz klime na R12 dajesz zamiennik też szybciej ucieknie ;]

 

aby sprawdzić nabijają UV i sprawdzają gdzie nieszczelność

moim zdaniem raz do roku to nie najgorzej chodź zapewne nie rewelacyjnie.

 

Poszukaj sporo o tym na forum

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano
:search: :-) co tutaj dużo pisać

 

jak bys poszukał wiedział byś że:

 

ubytek roczny do ok 15% nawet w nowych klimach

im starsza tym więcej ucieka, poza tym np masz klime na R12 dajesz zamiennik też szybciej ucieknie ;]

 

aby sprawdzić nabijają UV i sprawdzają gdzie nieszczelność

moim zdaniem raz do roku to nie najgorzej chodź zapewne nie rewelacyjnie.

 

Poszukaj sporo o tym na forum

 

szukać potrafię i takie rady wsadź sobie w buty, będziesz wyższy.

Chodziło mi o to jak często nabijasz klimę i jak Ci chodzi. Nie znasz odpowiedzi , to sobie daruj pisanie.

Opublikowano

Czy na forum o tym nie pisali ? jak przeglądałem szukając identycznej odpowiedzi co Ty to dużo tego - dokładne odpowiedzi na Twoje pytanie.

 

A poza tym jak stary warszawiak - nie ważne co usłyszy od razu odbiera jako atak. - Wyluzuj

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Panowie, chyba lekko odchodzimy od tematu.... Spory tylko podnoszą temperaturę, a koledze chodzi o chłodzenie... Co do sprawdzenia stanu przed napełnieniem - można przed dobiciem wypompować czynnik, zważyć a następnie ponownie nabić uzupełniając o braki. Prawdopodobnie nie w każdym zakładzie chce się fachowcom bawić tak precyzyjnie... Kolega serwisował klimatyzację gdzieś w Mysiadle, podobno bardzo profesjonalnie podchodzą do tematu. Jakby co, mogę podpytać o bliższe informacje i przekazać na PW.

 

PS. Warszawiacy są wyluzowani :)

Opublikowano
Ja jak przywiozłem moje Kochanie to chlodzila super . na ten sezon juz tak super nie było wiec u nas w serwisie wyciagnelismy czynnik i okazało sie ze 1550 g pozostało 1250 wiec dobiłem reszte i teraz nie chlodzi tylko mrozi . ale zepsuł mi sie potencjometr od nastawiania temperatury i dziala tak ze albo chlodzi na maxa albo nie chłodzi wcale . mam cały panel klimatyzacji wiec wymienie caly bo za duzo roboty . o efektach dam znac jutro czy pomoglo czy nie .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
ja klime dobijam co rok w kwietniu, oczywiscie chłodzi przewd dobiciem ale przy ponad 30 st upale pewnie chłodu by brakło, pozatym trzeba pamietac ze w E34 dosc czesto padają te rezystory od 1 biegu na wentylatorze klimy i jak stoimy to mamy niewielki odbiór ciepła z chłódznicy klimy i klima traci swoja sprawnosc a i moze tak wzrosnac cisnienie ze sprawcowane wieloteltnie przewody tego nie wytrzymają, tak wiec ja zrobiłem sobie pstryczek koło lewarka zmniany biegów i jak stoję wkoreczku to pstryk i wentylator chodzi cały czas na biegu drugim czyli na maxa. Trzeba pamietać że w korku sprezarka chodzi wolniej i pewnie także wytwarza niższe cisnienie jak przy obrotach 3 tys, ja to u siebie widze tak ze jak długo w korku stoje to sprezarka niemalże cały czas pracuje a jak wyskocze na trase to ewidentnie słychać cykliczne jej załaczanie i wyłaczanie. Tak czy siak co rok dobiejam klime, ale warto dac te 120 zł rocznie i przyjemnie podróżować :)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

barto

 

Mam prośbę mógłbyś dać instrukcje gdzie dokładnie się wpiłeś najlepiej z foto.

 

BO mam problem ze wentylator nie chodzi a tak jak zwarłbym to wiedziałbym czy nowy wentyl... i zarazem w tych korkach było by chłodniej :)

 

Z góry dzięki

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano
barto

 

Mam prośbę mógłbyś dać instrukcje gdzie dokładnie się wpiłeś najlepiej z foto.

 

BO mam problem ze wentylator nie chodzi a tak jak zwarłbym to wiedziałbym czy nowy wentyl... i zarazem w tych korkach było by chłodniej :)

 

Z góry dzięki

 

HMM ktos przede mna probował ten wentylator powiazac z temperaturą w chłodnicy bo na tym grubym wężu który idzie do chłodnicy u góry był zainstalowany czujnik temperatury, ktory dodatkowo nawet jak klima niepracowała a temperatura podskoczyła to załączała ten wentylator, ja oczywiscie wrociłem do oryginału i wyrzuciłem ten czujnik a wtyczke która do niego dochodziła zwierając dwa z trzech pinów załacza mi wentylator, oczywiscie zrobie zdjęcia ale nie wiem czy pomogą, bo to nie oryginał, ale polookam gdzie idą.

Jescze jedno, czy wy jak postoicie w korku z klima i wisco pracuje klima także to też macie takie wrażenie ze somochód ledwo co sie rozpędza, czyżby tyle wisco i spreżarka zabierała mocy??? jak juz jade to troszke tylko czuc spdaek mocy bo pewnie wisco sie wyłacza lub pracuje czesciowo bo ped powietrza wystarcza do chłodzenia, ale jak oststnio stałem z godzinke w korku to o ruszeniu z kopyta mogłem zapomnieć tak cienko sie zbierał, wisco chodziło jak odrzutowiec

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Przyznam że u siebie nie zaobserwowałem tego bo Bydgoszcz tak rozkopali że korek trwa cały czas ;] Ale czasami człowiek jak stoi i cyka co chwilkę do przodu to potem już sam nie wie jak ma dusić ten gaz aby ruszyć delikatnie.

 

 

Wczoraj na przyszłej trasie S rozpędziłem się troszkę aby autko odżyło i 190km/h nawet nie wiem kiedy było i spory zapas mocy pod nogą :-)

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

BYłem dziś sprawdzić klimę w super zakładzie Klima Car.Tak go opisywali koledzy z W-wy. Szef niezły macher, ale jeszcze lepszy bajerant marketing w temacie klima miał w 1 palcu.

napełnił , sprawdził, skasował 220 i orzekł: czujnik wentylatora do wymiany (Oni nie wymieniają), ciepłe powietrze miesza mi się z zimnym i dlatego mam na wyjściu z kratek 19 stopni C, a nie 13-14 jak powinno być, czyli nic nie zrobił.(Oni tego nie naprawiają) A miało być super, a wyszło jak zwykle, tyle miałem temp zimna jak do niego przyjechałem i dalej jestem na początku drogi. gdzie jest ten czujnik od wentylatora klimy i jak go sprawdzić , czy nie jest kulawy. A jak zdiagnozować mieszanie powietrza ciepłego z silnika (pokrętła ustawione na min) z tym z klimy? Jak to naprawić?

Opublikowano (edytowane)

czy wie ktos gdzie w wawie mozna kupic r 134a i ile kosztuje ?,do e34 wchodzi chyba 1,5kg.

Ile wchodzi oleju do układu i co to za olej-nazwa?

Edytowane przez erikson
Opublikowano
BYłem dziś sprawdzić klimę w super zakładzie Klima Car.Tak go opisywali koledzy z W-wy. Szef niezły macher, ale jeszcze lepszy bajerant marketing w temacie klima miał w 1 palcu.

napełnił , sprawdził, skasował 220 i orzekł: czujnik wentylatora do wymiany (Oni nie wymieniają), ciepłe powietrze miesza mi się z zimnym i dlatego mam na wyjściu z kratek 19 stopni C, a nie 13-14 jak powinno być, czyli nic nie zrobił.(Oni tego nie naprawiają) A miało być super, a wyszło jak zwykle, tyle miałem temp zimna jak do niego przyjechałem i dalej jestem na początku drogi. gdzie jest ten czujnik od wentylatora klimy i jak go sprawdzić , czy nie jest kulawy. A jak zdiagnozować mieszanie powietrza ciepłego z silnika (pokrętła ustawione na min) z tym z klimy? Jak to naprawić?

 

Hm ja mam klime nie nabijana poltorej roku. Rok temu kupilem auto a gosc na pewno 6m wczesniej robil klime. Dziala ok. Filterek wymieniony. Chlodzi od razu. Temperatura po ilku minutach na kratkach (przy pczywiscie 18 stopniach ustawienia nizej sie nie da) to 5,5 stopnia.

Na dniach musze jechac sprawdzic szczelnosc, dobic...

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Zapewne chodzi o czujnik w chłodnicy cieczy chłodzącej, który odpowiada za właściwą pracę wentylatora chłodnicy klimy. Chyba że uszkodzony jest również rezystor znajdujący się na wentylatorze chłodnicy klimatyzacji ?
Opublikowano
na wyjściu z kratek 19 stopni C, a nie 13-14 jak powinno być, czyli nic nie zrobił

 

temperatura powietrza wylatującego powinna być na poziomie 3-4stC po 5 minutach od włączenia układu.

Pozdrawiam!

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.