Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
szukam ratunku,okazalo sie ze bmw nie przewiduje naprawy recznej szesciobiegowej skrzyni.ponadto moj mechanik nie wie nawet jak ja rozmontowac,swiszczy jedno lozysko.moze ktos ma jakies schematy?albo zna kogos kto wie?pomocy...
Opublikowano
tego sie wlasnie boje.chociaz mysle ze to niemozliwe,czlowiek zlozyl wiec i rozebrac musi.tymbardziej ze o jedno lozysko tylko chodzi.wymieniac cala skrzynie dla jednego lozyska?uzywka,jesli wogole sie znajdzie to plus minus kilka kawalkow..
Opublikowano
tego sie wlasnie boje.chociaz mysle ze to niemozliwe,czlowiek zlozyl wiec i rozebrac musi.tymbardziej ze o jedno lozysko tylko chodzi.wymieniac cala skrzynie dla jednego lozyska?uzywka,jesli wogole sie znajdzie to plus minus kilka kawalkow..

Logika tak podpowiada, ale chyba raczej chodzi o to, ze nie znajdziesz zamiennika lozyska.

Opublikowano
Ta skrzynia biegow jest rozbieralna. Jednak BMW nie przewiduje sprzedazy pojedynczych czesci, a jedynie cala skrzynie. Wiem ze w Polsce juz pare osob przerabialo naprawe manualnej skrzyni w 850i (niestety sa slabe, jak na tak ciezkie auto) i niestety konczylo sie to kupnem calej drugiej skrzyni, gdyz nikt nie chce jej sprzedawac na czesci. Obawiam sie ze choc raz automat jest lepszy :(
Opublikowano
Wyjmij to łozysko i szukaj zamiennika jeśli nic innego nie zostaje prócz kupna nowej skrzyni. Tak!Tu jednak automat jest bezkonkurencyjny bo całkowicie naprawialny,czesci bez problemu dostepne jak do komletu klocków Lego, mimo to jestem pewien, ze Twoja manualna skrzynka jest naprawialna. Zrobił ja człowiek to i czlowiek ją naprawi. Polecam grzebać w głowach speców od automatów bo maja wiele czesci,ale drazyc temat mocno i nie brac do głowy odpowiedzi ze sie nie da lub nie mam albo nie wiem jak to zrobić.
Opublikowano
Hej Roman :8) Nie medrkuj tylko przyjezdzaj do mnie :mrgreen: Bo tam gdzie jestes, to osemki na czy nie widzieli :modlitwa:
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
szukam ratunku,okazalo sie ze bmw nie przewiduje naprawy recznej szesciobiegowej skrzyni.ponadto moj mechanik nie wie nawet jak ja rozmontowac,swiszczy jedno lozysko.moze ktos ma jakies schematy?albo zna kogos kto wie?pomocy...

 

No i jak z Twoją skrzynką?

Opublikowano
A co ma być. Chyba nie myślisz, że Borneo8 naprawił skrzynie. Prędzej sprzedał auto. Choć mam nadzieję, że jest inaczej. Wnioskuje po braku dalszych postów.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

U nas w warsztacie naprawisz taką skrzynię .Nie powiem by było to łatwe ale są zamienniki .A najlepsze jest to że należy ich szukać w ciężarówkach(chyba za dużo powiedziałem) :duh: .

I nie zgodzę się aby automat w sportowym aucie był lepszy od manuala.

Opublikowano

Robert mialem okazje pojezdzic 850 manual i frajda z jazdy jest wieksza niz wersja z automatem :D Jednak manual wg mnie ma tez wady, o ktorych nie powinnismy moze rozmawiac przy tak nierozsadnym aucie jak e31. Otoz wlasciciel tej osemki uzywal pierwszego biegu tylko do ruszania z miejsca, jakiekolwiek wyglupy, czy dodawanie gazu do dechy czynil od drugiego biegu wzwyz. Nawet jak krecil baczka zrobil to na drugim biegu. Wg mnie mija sie to z celem, jednak kolega wspominal ze ta skrzynia jest dosyc slaba (ma to auto od 5 lat, wiec wierze mu, w dodatku nie tylko od niego to slyszalem, lecz rowniez od innego wlasciciela 850, ktory musial kupic druga skrzynie manualna ze Szwajcarii, za chore w sumie pieniadze). Ten drugi koles mowil rowniez ze trzeba delikatnie zmieniac biegi, inaczej dlugo nie pojezdzisz. Sa to opinie wlascicieli 850 manual, a wiec dla mnie dosyc przemawiajace.

Osobiscie najbardziej chcialbym miec 850Ci ze steptroniciem. Polaczenie manuala z automatem to jest dla mnie najlepsza opcja :D

Opublikowano

Moim zdaniem uogólniając temat, skrzynka automatyczna jest w stanie przenosić większe momenty obrotowe niż manualna, a same doznania z jazdy to oczywiście rzecz gustu a o tym się nie dyskutuje.

 

Tak na marginesie to ja też nie chciałbym mieć manuala w którym strach wystartować z pod świateł na jedynie, tylko wytoczyć się jak taxiarz i dopiero na dwójce ogień. Przy automacie nie mam takich strachów, bo jak się rozleci to za parę groszy sam sobie naprawię i dalej do przodu.

Opublikowano
Moim zdaniem uogólniając temat, skrzynka automatyczna jest w stanie przenosić większe momenty obrotowe niż manualna, a same doznania z jazdy to oczywiście rzecz gustu a o tym się nie dyskutuje.

 

Tak na marginesie to ja też nie chciałbym mieć manuala w którym strach wystartować z pod świateł na jedynie, tylko wytoczyć się jak taxiarz i dopiero na dwójce ogień. Przy automacie nie mam takich strachów, bo jak się rozleci to za parę groszy sam sobie naprawię i dalej do przodu.

 

 

...he, he okazuje sie ,że jednak automat może być korzystną opcją. Najciekawsze, że to akurat w BMW 850!Przed zakupem chciałem koniecznie manuala, ale teraz wiem,że dobrze zrobiłem decydując sie na ASB.

Opublikowano

Z automatem to jest jak z filmem polskim nuda,........nuda.........nic się nie dzieje ... :mrgreen: .

A tak na marginesie osobiście nie jestem zwolennikem automatów i nawet jak miałem e32 wcześniej to też szukałem manuala.

Za dużo już widziałem padnięntych automatów i wiem jakie koszty za tym idą .

Natomiast w e31 automaty wytrzymują dłużej tylko dlatego że większość autek w zimie stoi w cieplutkich garażach.I skrzynie nie mają takich obciążeń przy jazdach zimowych ,nie mówiąc o zakopaniu się .Pomijam fakt ciągnięcia na sznurku bo e31 nie przystoi :mrgreen: .

Mogę się zgodzić że e31 automat jest lepszy ale manual to ta wisienka na torcie.

Opublikowano

A dla mnie to wszystko jedno manual czy automat dopóki jest w dobrym stanie. Początkowo żałowałem, że trafił się automat, ale bardzo szybko mi podpasywał i teraz jestem bardzo zadowolony, żeby się tylko trochę lepiej zwijał do 100. Nie jeździłem niestety manualem, ale podejrzewam, że ma trochę inny charakter. Jedyne czego brakuje mi z ręcznej skrzyni to możliwość hamowania biegami(wiem mogę zredukować na 3 i niby to samo, ale nie do końca), wpływa to dość znacznie na styl jazdy i sposób pokonywania zakrętów, szczególnie tych ciasnych. No i wspomniane problemy z naprawą ręcznej skrzyni (którą chyba tylko Robert naprawia), powoduje, że zakup automatu jest korzystniejszy z serwisowego punktu widzenia. Właśnie przed chwilą chciałem sprawdzić cenę sprzęgła i.... nie ma.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EG11&mospid=47330&btnr=21_0015&hg=21&fg=05

Ale pewnie da się gdzieś dostać. I tak powszechnie wiadomo, że to się lubi co się ma. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

A ja już zmieniałem sprzęgło w swojej i koszt bez robocizny zamkną się w 550,00zł (ale jak mówiłem wcześniej od ciężarówki ) a kpl sprzęgło w ASO 2700,00 zł.

Ale dla porównania filtr i olej do automatu 1700zł a wymieniać trzeba częściej

:mrgreen:

Opublikowano
A ja już zmieniałem sprzęgło w swojej i koszt bez robocizny zamkną się w 550,00zł (ale jak mówiłem wcześniej od ciężarówki ) a kpl sprzęgło w ASO 2700,00 zł.

Ale dla porównania filtr i olej do automatu 1700zł a wymieniać trzeba częściej

:mrgreen:

 

..przesadziłeś teraz Lesiu o jakieś 1400 złotych, ale nie wiem jakie tam u Ciebie ceny panują w tej dokładnie kwestii.

Opublikowano

Za 2-2.5 Można zrobić remont całej skrzynki, Marcin ma znajomego magika, który przeprowadza takie operacje. Z tego co pamiętam to za wymianie oleju i filtra zapłacił coś ok 300. Ale pomijając to znalazłem jeszcze coś takiego a propos manuala.

http://www.czesci24h.com/bmw/8_(e31)/

Natomiast dyskusja zaczyna robić się bez sensu, bo każdy będzie bronił swojej racji. To tak jak z 850 vs 840, która lepsza? Każdy sobie inaczej odpowiada. Rozwiązanie przyszło później 5 biegowy steptronic, podobnie jak Marcin uważam, że to najodpowiedniejsza skrzynka, szkoda, że nie była montowana z M70. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Nie wiem jak ktoś może wymienić olej w skrzyni z filtrem za 300żł . :?: :idea:

Bo z doświadczenia wiem że do skrzyni automatycznej wchodzi 15l oleju,a cena wg ASO to 102,00zł za litr filtr to wydatek 82,00zł.Więc ktoś albo wlewa jakiś syf do skrzyni albo robi tylko dolewkę .Oczywiście można kupić taniej olej ale nie za 10zł za litr :doh: .

Ale to tylko tyle aby nie ciągnąć tego dalej.

Jak wyżej już zostało napisane i jedna i druga skrzynia ma wady i zalety .Od nas samych zależy jak one będą się spisywały i nasze subiektywne wrażenia zawsze mogą się różnić :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.