Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam taki oto problemik z klima w moim e36 mianowicie: nie chlodzi :cry2:

Miesiac temu byla czyszczona i napelniana, dodatkowo panowie sprawdzali szczelnosc i wszystko bylo OK, mrozila cudnie az do dzis. A dzis bylo tak przychoodze do auta ktore stalo w sloncu odpalam wlaczam klime i nic z nawiewow leci cieple powietrze, doslownie cieple, sprezarka sie wlancza, wentylator tez. Dziwna sprawa bo sprezarka tyrla non stop a nie jak kiedys wlaczala sie na chwile schlodzila i sie wylanczala....

Prosze poradzcie cos bo jezdzic autem doslownie nie mozna gdyz w srodku jest chyba z 50 stopni :modlitwa:

Opublikowano
Wiatrak ten z przodu ci kręci po załączeniu klimy ?

 

Tak kreci sie. Wszystko na oko działa poprawnie tylko sama klima zamiast chlodzic to grzeje. :mad2:

Opublikowano
Wygląda na to, że sprężarka nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia i dlatego pracuje cały czas i nie chłodzi. Układ może się rozszczelnił.
Opublikowano
Masz klimatronik, czy zwykłą klimę. Jeżeli klimatronik to może faktycznie tylko jakiś elektrozawór i miesza nieprawidłowo. W każdym razie z tego co mi się wydaje to chyba w Norauto jest teraz darmowy przegląd klimy, więc może warto pojechać tam i sprawdzić czy wszystko ok z sprężarką.
Opublikowano
Norauto jest teraz darmowy przegląd klimy, więc może warto pojechać tam i sprawdzić czy wszystko ok z sprężarką.

 

A mozesz mi powiedziec czy musze zamowic jakas usluge (np. ustawienie swiatel) zeby mi za darmo sprawdzili klime czy bez niczego moge podjechac do nich i zrobia mi to za free??

Opublikowano
Wiesz, ja po prostu pojechałem i powiedziałem panom, że chciałbym skorzystać z promocji. Przy okazji wymieniono mi filtr przeciwpyłkowy, za który już trza było zapłacić - za filtr i za wymianę (stwierdzono, że utrudnioną). Może lepiej zadzwoń do nich najpierw i zapytaj. Ja dziś dzwoniłem i byli zawaleni robotą, więc może warto się umówić wcześniej. Jest tam jeden gość który ma bemkę (5) - on sprawdza też klimę, więc jeżeli dobrze zagadasz to może nawet gratisowo uzupełni niewielki ubytek czynnika.
Opublikowano
Mam zwykla klime dwustrefowa, ale dziwne, ze stalo sie to z dnia na dzien a auto bylo na ladowniu klimy, przy okazji sprawdzili szczelnosc i wsio gralo. co do elektrozaworow to chodzi mi o to czy elektrozawory te ktore sa od ustawiania ogrzewania w aucie maja cos wspolnego z klima? tzn czy jest mozliwosc ze przyciely sie w pozycji otwartej i dlatego leci cieple powietrze z nawiewow?
Opublikowano
A jeszcze pytanie czy po podpieciu pod kompa mozna zdiagnozowac np padniety kompresor lub mala ilosc czynnika chlodzacego?
Opublikowano
Mam zwykla klime dwustrefowa, ale dziwne, ze stalo sie to z dnia na dzien a auto bylo na ladowniu klimy, przy okazji sprawdzili szczelnosc i wsio gralo. co do elektrozaworow to chodzi mi o to czy elektrozawory te ktore sa od ustawiania ogrzewania w aucie maja cos wspolnego z klima? tzn czy jest mozliwosc ze przyciely sie w pozycji otwartej i dlatego leci cieple powietrze z nawiewow?

 

Elektrozawory mogą mieć wplyw. Miałem uszkodzony jeden z elektrozaworów i wszędzie leciało gorące powietrze pomimo wlączonej klimy. Zimne powietrze bylo tylko w centralnej części gdzie nastawiłem nawiew na niebieskie pole.

Sprężarka nie powinna się włączać jeśli nie ma czynnika chłodzącego w układzie.

Opublikowano

Benneton: Byłem w Norauto w Katowicach.

Jakub: Prawda, że nie powinna się włączyć. Ale z reguły zepsucie czegoś polega na tym, że nie powinno się dziać ale się dzieje. Pozdrawiam.

Opublikowano
jak samochód stoi długo na słońcu i jest mocno nagrzany to raczej nie powinno sie od razu włączac klimy- powinieneś wychłodzic troche samochód - poprzez przewiew i dopiero potem włączyć klimę - w kabinie jest czujnik temp. i mógł zgłupieć od bardzo wysokiej temp.
Opublikowano

Witam !

 

Ja bym jeszcze spróbował metody najbardziej oczywistej. Postaw samochód na suchym, najlepiej betonowym podłożu ;-), i włącz klimę na powiedzmy 5 min. Jeśli będą skropliny (czytaj woda na wysokości skrzyni biegów), to znaczy ze problem masz z nagrzewnica (w sensie "coś" źle ustawia łopatki i dmucha tylko ciepłym, a zimne "idze w kosmos").

 

Co do załączania kompresora, to TEORETYCZNIE by się włączył musi być sygnał z presostatu o prawidłowym ciśnieniu, pisze teoretycznie bo mógł

1) Zepsuć się presostat w pozycji "zwartej" (dla ciśnienia minimalnego)

2) Celowo ktoś zwarł styki by "symulować' minimalne ciśnienie.

 

Skoro sprężarka się włącza i wentylator również to znaczy że magicznemu sterownikowi "wydaje się" że wszystko jest ok.

 

Jeśli chodzi o elektrozawory, to tak : mają tyle wspólnego że puszczają gorącą wodę do nagrzewnicy. Najprostsze metoda by je "zdiagnozować" to sprawdzić temp. węzy które wchodzą w podszybie (czyli idą do nagrzewnicy), przy

1) Klima na min. - 18 stopni (oczywista sprawa że mają być "zimne")

2) Klima na max. - 26 stopni.(a tutaj odwroteni).

 

Jednak problem z nimi możesz "wyeliminować" do diagnostyki w bardzo prosty sposób - sprawdz klimę na zimnym samochodzie, wtedy ciecz chłodząca nie ma prawa oddawać ciepła nawet przy zepsutym zaworze (podwójnym oczywiście) ;-).

 

Ostatnia sprawa to zawór rozprężny - może się "przytkał" - z tym że w takim przypadku przy sprawnym presostacie sprężarka powinna się wyłączyć po osiągnięciu Pmax.

 

Pozdrawiam

M.K.

Opublikowano

moim zdaniem masz zbyt malo czynnika w ukladzie

nawet jak miesiac temu bylo ok, to nieszczelnosc moze byc tak mala, ze nie wykryli jej podczas testu, albo powstala w ciagu ostatnich dni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.