Skocz do zawartości

problem z odpaleniem zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem z moim BMW :klopoty z odpalaniem zimnego silnika,po odpaleniu pracuje nierowno(chyba nie na wszystkie cylindry ale tylko przez chwile) ;

pracuje nierowno na wolnych obrotach niezaleznie od stopnia nagrzania silnika ;

slaba dynamika na wolnych obrotach-dopiero po 3500 zaczyna sie zbierac ;

spalanie ok15 litrow w miescie ;

niedawno zalozone lpg-klopoty byly juz predzej

niedawno wymienialem kable WN,

 

jesli ktos mial juz podobne problemy to prosze o pomoc, z gory dziekuje

BMW e34 520rok 1988

Opublikowano

m20b20 - twoj silniczek ma wlasnie taka charakterystyke - ciagnie od ok 4 tys - z drugiej strony nie mozna oczekiwac wodotryskow po 129KM w aucie wazacym przeszlo poltorej tony...i to jeszcze zgazowanym (czyli na max 100 konnym...)

 

Nierowna praca silnika to wina..

 

1. silniczek krokowy - poszukaj na forum masz opisane jak wyczyscic itp

2. dziura w ukladzie dolotowym badz sparciala guma od przeplywomierza do przepustnicy - poszukaj nieszczelnosci

3. Niewyregulowane zawory - regulacja jest bardzo wazna

4. Sprawdz TPS (czujnik polozenia przepustnicy),---- szczelnosc systemu odparowywania paliwa, dokladnie zawor wchodzacy wraz z wezykiem od dolu do przepustnicy.

5.Przeplywomierz

6.sonda Lambda

7.....

 

Jest tego troche ;) ale szukaj a znajdziesz - ja znalazlem i juz chodzi jak zlotko ;)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Temat stary jak świat

U siebie największą poprawę przy odpalaniu zauważyłem po wymianie pompy paliwowej, ale ... No właśnie - jak złapały pierwsze przymrozki znowu musiałem dodawac trochę gazu przy odpalaniu, od poprzedniej zimy miałem z tym spokój. Jak odpali już to chodzi równiutko.

 

Sarna1 - mam prosbę: Mógłbyś tak łopatologicznie wytłumaczyć pkt 4 ze swojego postu? Gdzie to jest i jak to sprawdzać?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

TPS - czyli czujnik polozenia przepustnicy - jest przymocowany do dolu przepustnicy - taki czarny prostokacik i chodzi na oscie przepustnicy, ma wtyczke na 3 piny - teraz moge sie pomylic ale na zamknietej przepustnicy opornosc pomiedzy skrajnymi powinna wynosci zero--przy dodawaniu zwieksza sie az do nieskonczonosci. Jezeli tak sie nie dzieje to mozesz go wyregulowac jest zamocowany na 2 srubki - popuszczasz je i regulujesz majac miernik na oku tak aby bylo dobrze.

 

Co do systemu odparowania baku to opisalem to w poscie wyzej - autorem jest ecru

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

kurde głupoty mi wychodzą.

Kto wie jaka powinna byc opornosć pomiędzy skarajnymi???

 

 

Nie no sarna1 zabij mnie :oops: --- silnik pracuje??? przykładam ohmomierz, dodaje sobię ręka gazu?? i wtedy powinno rosnąć na liczniku??

Opublikowano

nie musi pracowac silnik, piny sa tak

- - -

2 18 3

 

podlaczasz do 2 i 18 - owterasz sobie przep. reka - i przed koncem (max otwarciem) powinna ci wyskoczyc nieskonczonosc (opor)

 

pomiedzy 3 i 18 powinna byc nieskoncz, ok 8-12 stopni przed maksymalnym otwarciem.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam , sprawdzanie tps-u powinno robic sie na wlaczonym zaplonie i podpieta wtyczka podlaczajac miernik do 2 i 18 ??? , miernik ustawic na omy ??? a jesli nic nie wykazuje to co z tym zrobic , bylem na kompie i nic nie wykazalo , co z tym zrobic , pozdro
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A może sarna 1 pkaż to na tis'ie ?

chyba w e32 jest podobnie, ale nie wiem gdzie tego szukać

Ja dodam od siebie, że mam te same kłopoty. Silnik nie mógł zapalić jak byl zimny. Osttanio wymineiłem świece i zauważylem, że 4 z pośród 6 były zalane :(

Mimo wymiany świec i kabli WN, nie ma zmian - nadal silnik zimny zapala okropnie, a jak juz zapali., to obroty oscylują wokół 500 obr/min - tragedia

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

panowie pamietajcie ze w tych silnikach - M20 i M30 reguluje sie luz zaworowy - i to jest w 90% przyczyna spadania obrotow itp ..... jak jezdzicie na Pb to najmarniej co 20 tys a jak na LPG to najlpiej jak najczesciej - ja to robie prz kazdej wymianie oleju czyli co 10 tys i silnik od 50 tys pracuje jak zloto :)

 

A czujnik TPS jest (przynajmniej w m20) przykrecony pod przepustnica (oska przepustnicy wchodzi w niego) i po odlaczeniu id niego wtyczki ukaza sie nam 3 piny - a reszta procedury sprawdzenia to juz tak jak opisywalem wyzej.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.